Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho, lisäys edelliseen: varsinaisia yrityskiertoja eli siis sellaisia missä olen bongaillut täsmäpäiviä ja syönyt vitskuja, seuraillut kiertoa on 11.. eli nyt starttaa yk 12 tavallaan. Muuten olis tuo 14 mut unohdin et käytin e-pillereitä 2013 heinäkuun ja tietty kokoviime kuun! Eipä tää nyt ketään kiinnosta mut koin et korjaus ois paikoillaan, eli toivoa ei oo viel menetetty kun yritystäkään ei oo vuotta. Vau:n laskurikin antoi nyt oviksen huipuksi sen 13.2 ja oviksen pituudeksi 11-16.2 :alien eli testailu alkaa kun alkaa, ei näissä enää pysy mukana!

kiwibird9: Kiitos paljon :) Paljon onnea sullekkin tuohon oviksen bongailuun. Ja tiedän tunteen ku alkaa menee yk-laskuissa sekaisin. En itsekkään oo niitä laskenut,mutta kai sitä voisi laittaa,että yk12 menossa myös täällä :) Tsemppiä yrityksiin ja pupuilua aina kun siltä tuntuu!! Mä pidän sulle peukkuja :thumright ja nimen ehtii kyllä keksimään raskausaikana. Itsekkin mietin nimiä jo vaikka mitään ei oo vielä ees tapahtunut. Kyllä varmasti keksit hyvän nimen :)

Muokattu viimeksi:
hyrryrmyr...viikko vielä testaukseen..eilinen kuume laski, tänään ei lainkaan..yöllä oksensin kerran ja nyt...EI MITÄÄN...
joku vatsa pöpö lie...
saapa taas kahtoo rauhas leffoja kun poika lähti mummilaan...
ei oloja siis raskauden tai menkkojenkaan suhteen...

puspus <3

Jaha, viikkokatsauksen aika. Eikun ollut koko viikon iltavuoroa iltavuoron perään eikä sitten töiden jälkeen ole jaksanut yöllä mitään kirjoitella. Uudet viestit olen saanut luettua ja siihen sitten on jäänyt kun on väsymys voittanut. Se onkin taas lisääntynyt samoin pahoinvointi. Toisinaan on ihan hyvä olo, mut sit on simmosia päiviä kun melkeen oksettaa kokoajan vaikka ei sentään oksentamaan ole joutunut. Tänään ja eilen ollut vapaapäiviä ja eilisen vietin ystävien kanssa ja nautin kun vihdoin on kunnolla lunta eikä se onneton pari-kolme senttiä mitä aiemmin oli. :>

Ja jälleen on totta kai tullut niin paljon viestejä ettei pysty kaikille kommentoimaan. Tässä nyt jotain mitä jäänyt mieleen...

Kiva kuulla taas sinusta Gatusa. :> Oli ikävä. Onneksi siellä ei ollut mitään nettikatkosta ikävämpää. Puutarhasi kuulostaa upealta (ja jotenkin jännää kun siellä istuttelet viiniköynnöstä talvella kun täällä simmonen kasvaa nippanappa kesällä.) Toivottavasti sinuun ei iske vatsatautia.

Voi kurja Chipmunk kun nyt menikin noin. :( Pahoittelut, olisi ollut jo sinun aika saada pitää pikkuinen. Toivottavasti pian tulee uusi tärppi (kun jaksatte taas yrittää) ja tällä kertaa kaikki menisi hyvin.

Osa on pähkäilleet ovistestien kanssa. Muistelen täällä roikkuessani kuulleeni useammaltakin taholta että se testiviiva ei välttämättä ole ollenkaan kontrolliviivan vahvuinen niinkuin (ainakin useissa) ohjeessa sanotaan että pitäisi olla ja silti ovuloi. Kaikilla ei kai sitten vain nouse niin korkealle tai se huippu on niin lyhyt että pitäisi testata juuri oikealla hetkellä tms. Tsemppiä joka tapauksessa kaikille oviksen metsästykseen.

Samoin kaikille tsemppiä yritykseen. Pidän täällä peukut pystyssä jokaiselle ja toivon plussia. Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille. Naapantuuralle onnea tätäkin kautta ja jos olen unohtanut jonkun muun plussanneen, paljon onnea ja tarrasukkia sinne.

Osa on pähkäilleet ovistestien kanssa. Muistelen täällä roikkuessani kuulleeni useammaltakin taholta että se testiviiva ei välttämättä ole ollenkaan kontrolliviivan vahvuinen niinkuin (ainakin useissa) ohjeessa sanotaan että pitäisi olla ja silti ovuloi. Kaikilla ei kai sitten vain nouse niin korkealle tai se huippu on niin lyhyt että pitäisi testata juuri oikealla hetkellä tms. Tsemppiä joka tapauksessa kaikille oviksen metsästykseen.

Tungen tähän soppaan muuten lusikkaani sen verran lisää, että ovistestejäkin on eri vahvuisia. Jos jokin testi näyttää ovishuipun useamman kerran kierron aikana, voi olla paikallaan tilata vähemmän herkkiä testejä. Jos taas yhteenkään testiin ei tule kunnon viivaa, kannattaa kokeilla herkempää testiä tilalle. Silloin saa sen todellisen ovishuipun esiin paremmin. Tämä johtuu siitä, että nainen voi erittää hyvin eri määriä lutenisoivaa hormonia, ja silti ovuloida ihan normaalisti. Näin siis jos nainen erittää paljon LH:ta voi testi näyttää positiivista jo ennen huippua, koska taso on jo valmiiksi korkea. Jos taas erittää lutenisoivaa hormonia melko vähän, voi jokainen viiva testissä jäädä hailuksi, mutta huippu tapahtua silti ja munasolu irrota.

Eilen juhlin serkkuni häitä ja jotenkin surullinen olo kun sielläkin yksi raskaana oleva ja 3kk vauva... Haikea olo kun periaatteessa meilläkin voisi olla kesäkuussa vauva jos kaikki olisi mennyt hyvin :(

Toisinaan tuntuu et saanko ikinä nyyttiä syliin asti. Jos nyt tuleekin plussa niin uskaltaako siitä iloita ollenkaan. Tänään siis kp 27/28-34. Pohdin jo et testaan seuraavan kerran vasta loppuviikosta ellei täti ennen sitä kurvaa kylään. Just nyt tuntuu ettei odotukset tästä kierrosta ole kovin korkealla, vaikka oireita periaatteessa on.

Älä sure Freyja86, ei saa heittää kirvestä kaivoon vielä tässä vaiheessa. Kaikki on mahdollista aina niin pitkään kun täti pysyy poissa! *halaus* ymmärrän surusi ja huolesi oikein hyvin...itsekkin tuntuu,että näkee ympärillään kokoajan raskaana olevia tai sit äitejä ihan pienten vauvojen kanssa. Se saa kyllä mielen matalaksi kun ajattelee omaa kohtaloaan,että saako itsekkään koskaan sitä omaa nyyttiä. :( Työkaveri on raskaana ja näen häntä töissä kokoajan. Hän odottaa kolmatta ja kans sanoo "mua päin ei tartte ku kattoo niin raskaudun" joskus oikee ärsyttää noi sanat. mrrr :BangHead Ihan kiva seurata hänen vatsan kasvua,mutta toisaalta taas tulee haikee olo itselleen. Mä uskon Freyja että kyllä te sen pikkusen vielä saatte. <3 pidä mieli korkeella vaikka tiedän ettei se helppoa ole.!! ONNEA PLUSSAUKSEEN!! mä niin toivon,että tää oli sun kiertosi!! :smiley-angelic003

Tungen tähän soppaan muuten lusikkaani sen verran lisää, että ovistestejäkin on eri vahvuisia. Jos jokin testi näyttää ovishuipun useamman kerran kierron aikana, voi olla paikallaan tilata vähemmän herkkiä testejä. Jos taas yhteenkään testiin ei tule kunnon viivaa, kannattaa kokeilla herkempää testiä tilalle. Silloin saa sen todellisen ovishuipun esiin paremmin. Tämä johtuu siitä, että nainen voi erittää hyvin eri määriä lutenisoivaa hormonia, ja silti ovuloida ihan normaalisti. Näin siis jos nainen erittää paljon LH:ta voi testi näyttää positiivista jo ennen huippua, koska taso on jo valmiiksi korkea. Jos taas erittää lutenisoivaa hormonia melko vähän, voi jokainen viiva testissä jäädä hailuksi, mutta huippu tapahtua silti ja munasolu irrota.

Minäkin tungen tähän soppaan lusikkani :) mä käytin davidin ovis testejä enkä ikinä saanut yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolliviiva. Siks sit siirryinki. Cb-digi ovistesteihin :)

mitäpä teille kuuluu kizu, elmiina ja vargynja? ihana kuulla teistä pitkästä aikaa, luulin että ootte unohtan meidät kokonaan jo.
vargynja juu kuulostaa varmasti hupaisalle. mä sain vihdoin suunniteltua paperille mein olkkarin ja esikoisen huoneen. ukko myötäili ruuan jälkeen että kuulostaa hyvältä mun suunnitelmat, väritki oon jo aika pitkälti päättäny, itehä mä aion tehä kaiken eli myös verhoilu. aattelin et tummansiniset sohvat ja verhot, koristetyynyt lilaa tai viininpunasta ehkä molempia. puu on koivua ja se ainoastaa hiotaa ja lakataan, ruokapöytä on koivusta kuten muutki huonekalut, sit pistän 2 viherkasvia nurkkiin antaa väriä ja viihtyvyyttä. toinen olkkarin sohvista on vuodesohva ja esikoiselle tulee levee sohva joka on samalla myös vierassänky, mein sänky menee makkariin. mielipiteitä? meil on pieni olkkari ja valkoset seinät, vaalea laattalattia.

Freyja86 älä tosiaan heitä kirvestä kaivoon, kyllä te saatte sen pikkusen syliinne! Kuinka paatuneelle tuo lausahdus saattaa kuulostaakin, tosiasia se kuitenkin on. Tuut vielä nauramaan jonain päivänä kun takana on jo monta kuukautta raskautta ja tänne kirjottelet kuulumisia tai jonnekkin muulle foorumille :)

Hokasin vasta nyt että täällähän on monta jo raskaana olevaa, ihanaa :) olen iloinen puolestanne! Antaa uskon kipinää :) Tänään oltiin juhlimassa isä syntymäpäivää ruokailun merkeissä miekkosen kanssa, kuulin siinä samalla että isän uuden vaimon poika ja hänen tyttöystävänsä odottavat vauvaa ja LA ois heinäkuussa ja sehän oli ihana uutinen, en tullut masentuneeksi. Tää tyhjennysvuoto on muuten oudon hajuista (soriyök) ja koostumus semmost laimeeta ja tuhruttelevaa, outoa. Perus menkoista tulee mulle enemmän kipuilua ja näistä ei juurikaan, vähän alaselkää juili ja sitten normi menkat ovat jotenkin verisemmät ja limaisemmat ja runsaammat, jotain paakkuja yleensä tulee. Kiitos e-pillerien säästyin tolta kaikelta, en tiedä sit mitä jatkossa..

Kiva kuulla kaikkien kuulumisia. Erikseen en ala kaikille kommentoimaan kun ei aika ritä muuten kaikkiin hommiin mitä pitäs saada vielä hoidettua. Kaikille siis tsemppiä ja plussatuulia!

Itellä tänään kp 18 ja olen kiemurellut aivan jäätävissä ovis?kivuissa. Pari päivää jomotteli menkkamaisesti ja tänään on ollu taas se kipein päivä kun ei meinaa kärsiä tehdä mitään. Eli toisinsanoen kierron pituudesta ei ole varmuutta jos vasta nyt on ovis. Viime kierrossa vastaavat päivät oli 12-14 ja kierto oli 26pvä, joten nyt kierto ois 30pvä. Menee hermo kun ei voi ees kierto olla tasanen kun sit ei satu peuhaamisetkaan kohilleen :smiley-angry019
No mut eipä auta ootella ku pari viikkoa ja katella mikä on tilanne.

Gatusa mie oon sairaslomalla ollut nyt jo pari viikkoa ja sitä ennen yhden viikon omin luvin. Ja saikkua jatkuu äitiyslomaan asti harjoitussupistusten takia. Kohdunkaulaan ne ei oo vaikuttanut, se on tiukasti kiinni ja kanavaa 5cm jäljellä, mutta osa on ollut kipeitä ja niitä on tullut kerran säännöllisestikin alle 10 minuutin välein, kerran 5 tuntia levossa. Niin lääkäri sanoi että se on vauvan tapa sanoa että nyt touhuaminen ja stressaaminen riittää.

Toistaiseksi on ollut ihan kiva olla kotona mut sit kun olo on ollu välillä huono ja on itekseen vaan kotona sitä kuvittelee kaikenlaista. Synnärin kautta kävin viime viikolla pahan päänsäryn, kohonneen verenpaineen, sydämentykytyksen, ylävatsakivun kanssa. No ilmeisesti päänsärky pelästytti sen verran et loput oireet on ollu joku paniikkikohtaus mut kyllä pelästytti, sairaalaan mennessä sitä olikin sit jo sen verran rauhoittunut et verenpaine oli parempi ku tän raskauden aikana IKINÄ ja se vatsan puristus jne.kin oli loppunut. Päänsärkyyn käskivät buranaa. Mut nähtiin pikkuinen ultrassa ja siel oli kaikki yhä niin hyvin kuin vaan voi ja painoarvio oli 1300g :) Vauva oli pää alaspäin kuten on ollut suurimman osan ajasta tähänkin asti.

Uskalsin sitten lähteä reissuunkin vielä eli käytiin miehen kanssa moottoripyörämessuilla Helsingissä ja siihen päälle yö Tallinnassa. MP-kerhon reissussa oltiin ja ilmeisesti vaik tänään tuli 30+0 täyteen ja painoa on tullu 15 kg (!!) niin tuokin kasvaneen mahan ja alkoholittoman reissun kanssa ei ollu tarpeeks et suurin osa ees ois tajunnu että oon raskaana. Olin tosin alkoton edellisenkin kerhon reissun kun olin plussannut just samalla viikolla et ehkä ne pitää raivoraittiina... Jokunen huomas mut lopulta ku yks kuuli super alkossa ku mies lastas vodkaa että on sit varpajaisiin niin siitä vasta hoksasivat ja alkoi onnitteluja sadella loppureissun :p Viimeinen reissu varmaan hetkeen kun päästään ihan kahdestaan lähtemään ja mies ei ees menny baariin! Tosin se oli menossa mut ehti sammua hotellihuoneen sängylle ku korjasin meikin ja laitoin tukan kiinni enkä saanu sitä enää hereille. Univelalla tais olla osuutensa asiaan. Perjantaina lähtiessä oli itellä viel vaikee kävellä messuilla, laivaan jne. mut lauantaiks sattui onneks hyvä päivä eikä kävelykään paljon supistanu nii et ois sattunu ni oli oikein mukava olla, mitä ny pitkät matkat bussissa turvotti ja puudutti aika teholla. :)

Siun sisustussuunnitelmat kuulostaa hyvältä, värit siis. Minkä tyyppinen sisustus teillä muuten on, jotain paikallisen tyylistä? Skandinaavista? Miun sisko oli tosi rohkea sisustaja ja hänellä oli paljon itämaista ja intialaista sisustusta, itellä sisustus on mitä on sattunut matkan varrelta mukaan kertymään.

Liikoja kuvittelin. Pelkkää tuhrua se on, eli ei vielä kp 1... :( nännit yhä arat ja tuhrua tuli vain aamulla. Poissaoleva fiilis. Kaupassa käydessä oli todella lähellä etten olis ostanut raskaustestiä. Koitan nyt malttaa kuitenkin...

ottaa niin päähän ja itkettää kun nyt olis ovis ollu eileen tai tänään, verisiä limoja on kyllä, niinkin että tulee pieniä veripaakkujakin enkä mä todellakaan halua mitään seksiä kun sieltä verta tulee :( Plaah...

elmiina hyvä että lepäät, ite jouduin esikoisesta vuodelepoon noilla viikoilla. mun tyyli on kaukana paikallisesta, tällä hetkellä meillä ei ole oikeastaa yhtää sisustusta, pari muovipöytää yms ku vihdoin saatii se koti jossa on vuokrasoppari syyskuuhun asti. kunha saa menot ensin katettua ni sit hommataa toivottavast materiaalit että saan tehtyä huonekalut ku täällä ne maksaa jonki verran ja mun maku on aikas vaativa ku tiedän mitä haluan. mul on sellai hillitty sisustustyyli aika pitkälti, tykkään jonki verran kuitenki myös tuosta 1700-luvun tyylistä. ehkä skandinaavinen sisustustyyli on aika lähellä sitä mitä käytetää tia yleensäki länsimainen. mun suunnittelut jne on vieny jo ukolta hermot sainpa tänää kuulla vaihteeks taas. mei on tyyii et juu paree että on hiljaa ja pitää melkeinpä omassa päässä kaikki täällä. ei tuon ukon kans voi oikei puhua näköjää, no tosin täs on ollu vika reilu 24h aikamoista salaiittoteoria systeemiä ku perheessä tapahtu yhtäkkiä järkyttävä paljastus joka paljastu sit tänää 4hlö:n suunnitelmaksi hankkiutua yhest perheenjäsenest eroon. ukko on aikas järkyttyn ja vihoissaa ku hänet sotkettii soppaan kans.

Catsie sori en oo seuraillu täällä alusta asti, onko sulla siis tapana tulla verta ovulaation aikoihin? tai jälkeen? ikävä tilanne jos nyt olis aika ja mieli ei tee :(

MadH91 Voi perkula! Koita jaksaa, kaikki järjestyy ja selkenee vielä vaikka tuokin lause varmasti ennalta tuttu niin ihan kohta kaikki selkiintyy. :love2

MadH91: Eli ne ei sitten ollutkaan menkat...mä olisin tossa sun tilassa jo ratkenut testailee. Hyvä ku sulla on itsekuria :) Mut on tuokin outoo, et jos noi oireet ei ookkaa raskaudesta niin mistä sitten. :eek: mä olen yhäkin sen kannalla,että sulla on matkustaja masussa. Olen optimistinen...tiedän ;) tsemppiä jatkoon!!! kaikki kyllä selviää niinkuin kiwibird sanoi!

elmiina: Koita nyt levätä ja olla stressaamatta :) hyvää odotusaikaa!

Gatusa joo voi olla miehesi vaikea keskustella tai miettiä sisustusta jos on tuollaista perhepiirissä paljastunut. Vaik toki olis ihana kun hän olis silti huomioonottavainen siunkin asioiden suhteen. Itellä menee välillä hermo ku mies vaa puhuu työ- ja remonttiasioita tai jos ei niistä niin miettii uuden auton hankintaa ja mie haluaisin puhua tietty lapsista ja perheestä ja tunteista jne. kun on epävarma olo ja paljon ajateltavaa ja liian paljon aikaa kotona yksin. Toisaalta, sitä yrittää muistaa et samalla ku ite kohtelee miehen huolenaiheita "tyhminä" ja "turhina" niin se ruokkii taas sitä miehen asennetta miun juttuihin samaan tyyliin. Sen ku osais aina antaa aikaa... Ja sit viä ku teilläki taitaa olla usein nii päin että sie oot se joka sitten joustaa mut ukko ei näe tota omaa käytöstään et osais muuttaa sitä millään lailla. :angry4

Meil oli oikein valaisevat keskustelut lauantaina perhe- ja raha-asioista jossa sai sekä noi tunneasiat, molempien pelot jne. keskusteltua läpi. Lopulta kummallakin on sama huoli tulevaisuudesta, mies vaan miettii noita käytännön asioita ja just yrittää järjestää raha-asiat niin että hänen lapsilla on hyvä olla eikä mitään puutu. Mut tietty vaan puhuu noista käytännön asioista sen ympärillä enemmän ku peloistaan ja tunteistaan. Miun on nyt paljon helpompi suhtautua taas hänen juttuihin. Hänen osalta tuo tosin tuskin muuttaa juuri asioita kun nuo rehellisimmät vastaukset saa "pikku" kaljoissa niin ei se muista koko keskustelusta yhtään mitään mut minuu auttoi paljon :grin (Mies ei juo arkena lainkaan ni silloin ku sattuu jotku pikkujoulut tai reissut tms. niin käytän humalatilaa surutta hyväkseni ja kyselen asioita kun silloin saa aina takuulla rehellisen vastauksen. Vaik vastailis se ihan yhtä nätisti muutenkin jos mie vaa uskaltaisin ja osaisin kysyä ne oikeat kysymykset kun ei se muuten itse mitään "avautumista" aloita ja no, lapsen tai humalaisen suustahan sen totuuden usein kuulee...)

Pampero.juu tää alku vaihe kun menkatki on ohi ni tuntuu välil menevän lentäen mut oviksen jälkee ei yleensä kulje aika lainkaan..joten tsemppiä piina ajalle.. :)

Lucky.kuulostaa inhalta.toivottavasti täti häipyy pian.

Melissae.voi hitsi sais nyt nopeesti sieltäkin hävitä kivut ja täti..

Toiveilija.hyvä et saitte oviksen hyödynnettyy.mä pidän peukut ylhäällä et saisit plussan parinviikon päästä..tsemppiä piinailuun..

Pömpylä tsemppiä piinailuun.toivittavasti sieltä tulis plussa.. :)

Iines.JEE!!! onnittelut ovis plussasta..ihana uutinen.. :) plusssa tuulia sinne peiton alle..

Kiwibird.Toivottavasti vuoto loppuu pian ja pääset ovista bongaamaan..ja toivon todella et et joudu varaamaan gyne aikaa vaan saisit sen ihanan plussan.. :)

Vargynja.Ihana kuulla susta ja onneks oot välttyny pöntön halaamiselta..tsemppiä ja tuu taas pian kertoo kuulumisia..

Freyja.voima hali ja tsemppiä.MÄ uskon vahvasti et saat sen pikkusen varmasti ennen tai myöhemmin..ja se plussahan voi olla nyt aivan oven takana. :)

Dawwe.Toi on inhaa kun kierrot heittelee.mulla sama juttu et on niin p-vaikeeta saada hyödynnettyy kun kierrot niin sekavia.toivottavasti ootte nyt kumminkin onnistunu sen oviksen hyödyntään..

Madh.En voi muuta sanoo ku tsemppiä odotteluun.. :)

Catsie.Harmi juttu toi et tulee verta oviksen aikaan ja ymmärrän hyvin et silloin ei tee mieli.. :( tsemppiä..

Gatusa.hyvältä kuulostaaa noi sun huonekalu projektit ja piha myös.. :) on se niin ihana kun saa omasta pihasta satoa..täällä suomes kun se on niin lyhyt aika kun voi omasta pihasta jotain saada..

Elmiina.Tsemppiä loppu raskauteen ja leipäile hyvällä omalla tunnolla..mä jäin kans noilla viikoilla pois töistä kun ei paikat kestäny enää seisoma työtä.

on.jes ei ollu vie ovis plussa.alan uskoon et keritään hyödyntään tää ovis...oli kyllä taas tummunu lisää.nyt siis kp.12

Takaisin