Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa.no vaik ei olis iso ni tuntuu et sul on sin mahdutettuna vaikka mitä.ihanaa. :)kiva juttu et saat sitä puuta ni pääset tekeen niitä huonakaluja..mut toivottavasti tervehdyt pian.ja mä niin toivon et saat sen plussan pian. :)

Jampula.Pahoittelut tädistä ja toivottavasti saat jotain tietoo gyneltä.

Freyja.pahoittelut negasta mut sehän voi ihan hyvin muuttuu vie plussaks kun teit nii aikasi.tsemppiä odotteluun.. :)

Bluerose.pikaista paranemista sinne.

Madh.Sais sullaki jo tilanne normalisoituu.inhaa ku ei tie mitä oottaa.tai siis tottakai sitä plussaa enemmän mut tulis nyt pian jompikumpi..

Kiwibird.Juu oli kyl niin ihanaa kun tuli tota "valoisaa" lunta :) mieli kohenee kummasti ku on valosampaa nyt ollu. ja toivottavasti saat bongattuu oviksen kun se aika on..

Pömpylä.Mukavaa iltaa teille miehenne kans.Naattikaaa..

Iines.Toi on kyl harmi juttu et sulla ei oo noihin testeihin ovis plussaa tullu mut hyvä et ootte ainaki hyödyntäny jos on ollu.nyt vaan peukut ylhäällä et olis tärppi käyny.

on.Nyt oli jo aikas tavalla vahvistunu ovis viiva mut onneks ei vie ollu plussa ku mies tosiaan tulee vast maanantain..jänniittää et kerkeekö hyödyntään.mut uskon kyl et kerkeis ja anelen et keritään... :)

loora84: No on tosiaan..harmittaa kyllä :( mutta jos se sieltä myöhemmin tulee niin toivon kovasti,että tuo primo ei nyt sitten pilaa kaikkea :smiley-angelic001 jaksan yhä uskoa ihmeisiin,et jos vaikka se tärppi kävisikin ns vahingossa ja huomaamatta :p Mä toivon,että ehitte hyödyntää oviksen...ihanaa kun sulla näyttää testi plussan puolta, mä pidän peukkuja :signs003

Iines: sullahan on vasta kp14, ovulaatio ehtii hyvin tulla vielä. Nythän niitä tikkuja kannattaakin ahkerasti käyttää, varsinkin kun oireet ovat lupaavat :). Ei se ovis kaikilla heti kp14 tule, tekisin testejä ainakin seuraavan viikon vielä.

Loora: hyvältä näyttää siis, kyllä te varmaan ehditte vielä tämän kierron hyödyntämään :)

Itselläni menossa se kierron ärsyttävin (ja pisin) vaihe: piinaviikot. Itse tykkään, että alkukierto tuntuu menevän aina nopeesti ja ovistestejä on ihan kivakin tehdä ja jännittää. Sit taas loppukierto... Ärsyttävää odotusta, ja tietenkin se loppuhuipennus joko pettymykseen tai siihen, mihin tässä kaikki tähdätään... :love7

Pampero: Niimpä..olen samaa mieltä :) odotin varmaa noiden clomien takia,että nyt se tulee kp 13-14 ja kaikki käy niiku tanssi tj. Minä ja mun tyhmä pää :smiley-angry026 Kyllä mä meinaankin jatkaa tikuttelua..siinä on se oma hauskuuskin vaikka en ikää positiivistä oo saanu, Pieni jännitys on aina hyvästä :P Noi piinaviikot on inhottavii...ja sitku lukee kaikkii oireita ja kuvittelee ne ittelleen ym. :rolleyes: toivottavasti teillä tärppäsi...mä olen jännäyksessä mukana :hello2

tsemppiä loora, toivottavast onnistuu hyödyntäminen täs kierros mitä oviksee tulee. juu onha mul vähä sitä sun tätä kasvamas ja kuulemma huomen ehkä tulee mintun ja bailikan siemenet. pitäkää peukkui et ne marjapensaat mitä tääl löytyy on itseasias sittenki mustaherukkaa, siis ei mein pihal vaan tuolla maalla, saatan ehkä saada jonki verra niit pensait itelle hyväl tuuril, sit alkaa mehun keitto ja hillon teko. lampaanlihan kans verraton yhdistelmä kuten olen miestäni kouluttanut. minttuhyytelö ja mustaherukkahillo on sellaset mitkä kuuluu lampaanlihan seuraks ja onnekseni osaan tehä niitä ja liivatteettomiaki keinoja löytyy onneks :)

iines86 tsemppiä ja plussatuulia :)

kun ei riitä korkea kuume niin oksennustauti viel samaan ayssyyn...näillä,mennään..huoh...

Pikaista paranemista Gatusa ja Bluerose!
On. Menkat ollu ihmeellisen Ruskeeta niukkaa vuotoa. + niitä klimppejä onkos se nyt sitä limakalvoa. Johtuneekohan teroluteista. Rintoja edelleen vähän jomottaa ja alamahaa pistelee menkkamaisesti edelleen.... Ei siis kunnon menkat. Punasta ei ollenkaan. Hiottaa välillä. Voi kyllä johtua ruokavaliostakin jos aineenvaihdunta alkanu toimia

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Anteeks nyt suoraan omaa mut nyt ahistaao_O Käytiin kavereilla kylässä ja niillä on just sellanen viiskuinen vauva..Siis niin ihana kun olla voi ja sehän se just mättää..Argh,jotenkin tuntuu NIIIIIN väärältä tuntee kateutta mut mut..:smiley-angry019 Onneks edes tänne voi purkautua..:signs001 Muoks,sain vielä tädiltä taulun jossa Tadaa:enkeli aihe,eikä ees tiedä koko keskenmenosta!:confused2

Muokattu viimeksi:
Kaveri ihmetteli miksi en saanut clomeja kokeiluun. Mutta sitten mietin että voiko clomit pahentaa luteaalikystaa?
Kp 3-24/27. Tappo menkat. Kysta alkoi näyttämään voimansa perjantaina ja jopa bussissa istuminen sattui kun se hidasteli ja kaasutti. No mutta kiva että tietää syyn näihin kipuihin. Litalginia olisi, mutta en ole oikein jaksanut ottaa.
Hirveä hedari ja jo siihen pitää ottaa kipulääkitystä.

Äh, jospa otankin Litalginen, että saa helpotusta. Ei jaksa kipuilua.

Tilasin Clearblue digin koska Sofin digitestit olivat joka paikasta loppu.

Plussa onnea kaikille ja eiköhän tästä nousta.

P.s. näen tosi hämäriä unia. Ihme unia että saan mm. kaksosia ja tässä yhdessä unessa hoidin kaksosiani. Aina ovat pojat. Suvussa ei ole siihen riskiä, mutta jos näyttää siltä että apukäsiä tarvitaan niin lääkkeet ja hoidot lisäävät riskiä, tosin Suomessa se riski on pieni koska täällä ei pelata niin varman päälle.

On. Huonoolo ja alavatsaan sattuu. Kovempaa kun menkkamainen jomotus. Kurkussa palantunne. Toivottavasti menee huomiseksi ohi. Mut mietin että onko joku yhteys noihin menkkoihin ku nekin oudot ja nyt kuitenki pitäis olla jo kunnolla alkaneet.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mä taas palailen mukaan... Semmonen flunssa kaikilla lisähöysteillä (mm.poskiontelotulehdus) ollut että huhhuh. Ihan poissa pelistä oon ollut. Onneksi nyt alkais olla taas melko terve olo.
Tosi paljon täällä on kirjoteltu, mun täytyy lukea kaikki tarkempaan läpi myöhemmin tänään! Mukavaa kun täällä on niin aktiivisia kirjottajia :)

Mulla näyttäis tuo kierto olevan sen 31 päivää. Ja saan digi ovistestiin plussan lähes tismalleen samaan aikaan (14päivää ennen kuukautisia) joka kuukausi. Mutta, siitä huolimatta hiljasta on raskaaksi tulemisen kanssa. Eilen tuli plussa ja se hyödynnettiinkin taas. Joka kuukausi on pupusteltu myös ennen plussaa, kun aina puhutaan että usein pariskunnat ovat liikkeellä liian myöhään. Mutta eipä tuota tulosta vaikka ennen ja plussapäivänä ja sen jälkeen peittoja heiluttaisi :(

Vähän muuta ajateltavaa on nyt tuonut häät. Ei olla vielä päivämäärää lyöty lukkoon, mutta kesällä ois tarkotus mennä naimisiin! :)

Mutta se minusta. Koetan päästä tänään kärryille taas mitä teille kaikille muille kuuluu! Viettäkäähän oikein mukava sunnuntai ja niitä plussatuulia!!!

Yhdyn näiden viiikkojen pituuteen oviksen jälkeen.... odottelua,odottelua... pitkään odottelua :mad:

Viime syksynä useaan kertaan toitottaen ettei ENÄÄ IKINÄ raskaaksi halua tulla (osastolla vietetyn yön jälkeen), niin jotenkin ei osaa asennoitua odottamaan.. eikä oikeen tiedä odottaako todella paljon että tärppäis vai onko se todella pelottavaa, jos tärppää? :cool: Keskenmenojen kokeminen on tosissaa aiheuttanut erikoisia ajatuksia sekä tuntemuksia o_O

Töissä onneksi ollu touhua ja kiirettä, niin ei ole turhaan jäänyt miettimään jotain sellaista mihin ei voi vaikuttaa enempää.

Oon miettiny että uskaltaako täältä poistua noihin muihin ryhmiin ollenkaan :grin Jos nyt sattuis niin käymään että matkalainen saapuisi ja pysyisi kyydissä tarpeeksi pitkään!

pömpylä kyllähä ne keskenmenot pistää ajattelemaa ja saa aikaan pelontunteita. kyllä sitä kuitenki toivoo sitä pienokaista silti niin paljo et on valmis yrittää uudestaan. :)

on: ei mitää uutta, flunssa päällä edelleen. vähä pihatöitä aamutuimaa tullu tehtyä ku on niin ihana sää, aurinko paistaa ja on lämmin ( täälläki talvi on tosin petolinen), jos säätiedot ja ennusteet pitää paikkansa ni näyttäs siltä et talvi alkaa vaihtuu kevääsee ku loppuviikosta on 20-23 astetta ja aurinkoa joten täydellinen aika kylvää siemenet ja varmaanki istutan sit viiniköynnökset jos juuria alkaa näkymää oksissa jotka laitoin veteen juurtumaan ku haluun omia rypäleitä.

pömpylä: Meillä on tytölle ollut nimi valmiina jo pitkään :) Varmaan parin ekan kuukauden seurustelun jälkeen jo oli tiedossa et jos tyttö tulee, minkä nimen hänelle sitten antaa :)
Pojan nimen kanssa on ollut vaikeampaa, kaks vuotta heitelty suuntaan ja toiseen mut ei ole vielä tiedossa ;)

gatusa: Jep, toivotaan! Jos siitä olisi hyötyä ;) Toivottavasti tuo sun etominen ei olis sitä vatsatautia... ;)
koitas nyt parantua!

iines86: Musta tuntuu, että asiaa tuskin on tutkittu kovinkaan paljoa, ja siks on niin eriäviä mielipiteitä. Mä aion kyllä ite ottaa terolutit kp15-24 niin kuin ohjeessakin, jotta sit se mahdollistais sen, että kroppa alkais toimimaan, vaikka kuinka "estäis" oviksen, mä en ala mihinkään hifistelyyn ennen kuin sille oikeasti on todellista aihetta -> lääkärin sana siitä et oviksen jälkeen.
Mäkin tossa sitten lukaisin asiaa, ja ilmeisesti joillain ei vaan ne ovulaatiotestit näytä plussaa vaikka ovuloiskin. joten ehkä luotan sitten aikanaan verikokein varmistettuun ovuloimattomuuteen jos sinne asti joudutaan. Onneksi ovuloimattomuus on suht helppo hoidettava -> clomit tms. Joten ehkä pelkoon ei ole aihetta.
Toivottavasti gyne varmistaa sun olot ovulaatiosta johtuvaksi!!:)

Tsemppiä piinailijoille!! Pikaisia paranemisia sairastaville ja nyt niitä plussapuhureita!!

toiveilija:
Onnea hääpäivän lukkoon lyömisestä!! :) Kyllä sä vielä raskaudut :) jokaisessa kierrossahan on se 20-25% mahdollisuus raskautua vaikka kaikki menis hyvin, niin eiköhän se lottovoitto kohdalle osu jossain kohtaa!! :)

).( Eilen oli kyllä koko päivän ihan kumman "masentunut" olo, hieman ajatuksia vei pois kaikesta kun käytiin anoppilassa tuossa parin kilsan päässä kahvittelemassa. Sen jälkeen sit olotila palautui vaisuksi ja masentavaksi. Käytiin miehen kanssa yhdessä suihkussa, ja yhtäkkiä mä sain ihan mielettömän hysteerisen itkunaurukohtauksen. Nauroin ja itkin samaan aikaan, ja mies kattoo vieressä hoo-moilasena et tääääh?? "itkeksää vai nauraksää?"
Kun kohtaus meni ohi, mies vaan totesi että "kaipa siellä alakerrassa jotain tapahtuu kun oot ihan sekasin ollut koko päivän, koko päivä pahana ja nyt toi", meinas lähinnä sitä, että varmaan täti vierailee pian - ei sentään se vielä raskauteen usko.
Toka päivä ilman teroja ja aamulla hieman runsaampaa ruskeaa, täti tulossa siis kylään. Mä toivon et tästä päivästä vois jo aloittaa sen KP1:sen, mut jos vuoto ei tuu siteeseen asti, niin ehkä huomenna sitten.
Mut näillä näkymin toivo elää siinä et nyt mennään kp1/28? (toi nyt saa olla ja muokkaan sitten sen mukaan mimmoseksi kierrot asettuu).
Fiilis tänään tasaisempi. Melkein jopa positiivinen. :love017
Mies oli ihan hämillään kun illalla itkin sitä, kuinka pelottaa ettei saada vauvaa koskaan, ja just niin kuin ajattelin, vastauksena oli "kyllä me saadaan". Ihanaa että edes toinen meistä uskoo enemmän :thumleft

ON: Kp 15 ja Pakko hehkuttaa omaa napaa ensin :D mun ovistesti oli aamulla tummempi kuin koskaan..ei se mikään silmiin pistävän tumma ollu,mutta en oo koskaa noi tummaa saanut. Jeejeee! :dance018 Ehkä elämäni ensimäinen positiivinen tulos, meitsi on ihan fiilareis täällä.Hyvä ettei itku tullut. :grinTestaan vielä illalla ja huomen aamullakin, uskaltaa nyt varmaan käyttää tuon yhen CB testin taas :p Oireita ei ole kuin pieni nipistely alavatsassa ja tuo liman eritys..yök xD Tissejä ei särje yhtään,mutta kai mun pitää vaan olla onnellinen ettei ovis oireile kipeämmin. jos se nyt on ovis. Nyt sitten pupuilua kehiin!! :happy112

MadH91: Samaa mäkin mietin,että otan kyllä lääkkeet niinkuin ne on määrätty :) uskon omaan gyneäni :) Mulla varmaan on just tuo että ovistesti ei varmaan koskaan tuu olee räikyvän punainen,vaikka se ovulaatio sieltä tulisikin..siksi jännään nyt kuinka käy, tummeneeko tuo testi tuosta vai jääkö tuollaiseksi. :)

Te jotka kärsitte flunssasta sun muista taudeista niin lähettelen paljon pöpön tappajia täältä :smiley-angelic003
Piinailijoille tsemppiä ja jaksamista sinne H-hetkeen :p
KAIKILLE OIKEIN PALJON PLUSSATUULIA!!!! :love017

iines86: Ihanaaa!! :smiley-angelic003 en yhtään ihmettele, vaikka oliskin itku sulla tullut, on se hienoa kun saa plussan ovistestiin varsinkin kun et oo saanut vielä aikaisemmin :) Luonee toivoa mullekin :wink Nyt sit vaan ahkerat talletukset ja tärppionnea matkaan :grin ihanaa <3

MadH91: Niin onkin..aivan ihanaa :smiley-angelic003 Mieskin kattos vähä ihmeissään,että mitä sä siinä pompit,mutta kun kerroin asian nii tuli kovaan ääneen "JOO VAI!" ihanaa ku hänkin on tuosta iloinen. Niimpä...nyt tiedän miltä se tuntuu kun ovistesti näyttää plussaa...hyvä olo tuli ^^ jep...mulla on tuossa kirja johon kirjailen näitä kaikkii juttui..ja nyt saa sinne laittaa viimein sen PLUSSA!! :P Kiitos tsempistä!! Sinulle myös plussa onnea, hyvä että sait toivoa mun viestistä ;) <3

kiitos madh91 kuule joskus ukko voi tietää myös raskaudesta ennen naista, pms ja raskausoireet on yllättävän samankaltaset, mä oiin kerran iha pirttihirmu kuule pari viikkoa, raivosin, itkin ja nauroin. mut koska oli pidemmän aikaa ettei ollu tärpänny ni pistin pms:n piikkii mut plussa tuli (valitettavast meni vaa kesken vaikka sydänäänet oli löytyn aiemmi). toivottavast tietäs sulle sitä plussaa :) mula etominen meni yhen päivän jälkee ohi eli saapi nähä miten käy.

iines kiitos tsempistä toivottavast tää flunssa lähtis. plussatuulia sinullekin :)

Moi kaikki! Oi onnea ovulaatioplussasta! iines86 todella ihanaa, odotan innolla omaa ovistestailua :)
Mä keksin ihanan nimen, siis aivan täydellisen sille keskenmenneelle pienokaiselle, ei sitä samaa nimeä voi enää jatkossa käyttää! Harmi. Pojalle on ollut vaikea keksiä, 1 nimi oli mutta niin moni sen niminen on ihan hirveä tapaus joten ei sillekkin. Vaikeaa, mutta uskon että raskausaikana ehtii senkin keksiä.

Pakko omaanapaa nyt: eli luulin edellisiksi ekaksi koopeeksi ton 31.joulukuuta mutta silloin tuli vaan tuhru joten eka aito kp1 on siis 1.1.2014 ja olen myös laskenut silloin kierron väärin eli se on 29 eikä 30. Yrityskiertoja on tosi vaikea laskea.. en oikeesti osaa sanoa koska se varsinainen yritys alkoi, oviksen bongauksista kuulin tammikuussa 2013 joten otan tammikuun 2013 yk1.. sori. Pitää muuttaa laskuriakin. Eli tässä kuussa starttaa yk14! Gynen kuitenkin varaan huhtikuun jälkeen jos tärppiä ei ole tullut siihen mennessä. :) pupuiltu on nyt jo monta päivää peräkkäin eli välipäiviä ei vielä oo ollut, tosin kyllä niitä varmaan tulee.. ei sitä jokapäivä jaksa.

Takaisin