Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pampero.jep. täytyy nyt vaan ootella sitä tummentumista... :) ja mulla nois toisis merkeis näky kans tosi pitkään plussia.saa nähä miten nää mul toimii..

Pömpylä.Pidän peukut ylhäällä et olis tärppi käyny..

Hui kun tullut tekstiä! Ihanan aktiivisia ootte.. :)

Chipmunk86; pahoittelut sinne ja kyllä tekin sen oman pienen syliinne vielä saatte! <3
Tsemppiä kaikille testeihinne, oli se sitte r-testi tai ovistesti!

Muistakaa heilutella niitä peittoja! Siihen aattelin ite keskittyä kunhan on sen aika.. :wink

Mullakaan ei oo aikomusta ottaa doulaa kun oma mies on aiemminkin ollut mukana ja haluaa olla jatkossakin. Jos mies ei pääsis niin olisin varmaankin yksin, paitsi jos jo ennakkoon jostakin syystä tietäisi ettei mies pääse, saattaisin kysellä jonkun kaveriksi.

Freyballa taitaa olla plussa tulossa, teehän pian testi niin päästään onnittelemaan :D Toivottavasti molemmat sitten plussaatte ja olette synnärillä samaan aikaan. Minusta oli kiva olla siskon kanssa samaan aikaan, serkuksille kun tuli ikäeroa vuorokausi...

Mä olen myös sen verran taikauskoinen että en ole hommannut ennakkoon mitään vauvakamaa ettei vaan mene kesken tms :grin Siksi ajattelin nytkin että pitäskö alkaa myydä entisiä tavaroita pois niin tulis ehkä plussa nopeemmin. Tai niinku sisko on sanonu että kun työpaikka vois olla kiikarissa niin varmasti saat plussan. Kaksi paikkaa kun näin missasin, päätin kertoa haastattelussa mikä on tilanne kun alettiin puhua oppisopimuksesta.. Mitä tästä opimme, sen ettei kannata kertoa ennenkuin on pakko.

Vai vaikuttaa se MadH91 Turuus, kui sää sinne? Me toisinaan pistäydytään siellä sukuloimassa, kiva paikka tavallaan vaikka en liiemmin suurkaupungeista pidäkään.

Niin unohtamatta ketään... Jaksamista ja voimia keskenmenon saaneille :sad001 Tää on rankka "laji", jokainen kerta on liikaa mutta toivottava vaan että jotain parempaa on edessä :rolleyes:

tää ystävä jota kyselen tuohon, on sellainen joka on tukenut mua myös edellisen raskauden kanssa ja kaikkien vaikeuksien kanssa...ja tukenu mua tässä yrityksesäskin koko ajan =) niin aattelin että mieheni ja hän voisi tulla, tai jos mieheni (joka kammoksuu sairaaloita) niin ei halua niin sitten vain ystäväni minua peesaamaan sinne ja "potkimaan" perseelle :P

niin joo ja mulal on tapana pyöritellä erilaisia nimiyhdistemii näin kuummeilles :P

En ehtinyt nyt kahlaamaan kaikkia viestejä läpi, luen paremmalla ajalla ja kommentoin. Hiukan omaa napaa, sain keskiviikkona postilla alkukierron labrojen tulokset. Kaikki muu oli kunnossa paitsi kilppariarvot elikkäs voi olla kyseessä alkava kilpirauhasen vajaatoiminta. Varsinaisesta vajaatoiminnasta eikai vielä voi minun arvoilla puhua, mutta vaikuttavat kuitenkin jo hedelmällisyyteen. Peruskilppari arvo oli 3,5, se on vielä normaalin rajoissa kun on alle 4,5, mutta gyne siis sanoi, että jo tuo arvo voi vaikuttaa lapsen tekoon. Ja sitten lisäksi kilpparin vasta-aineet oli lievästi koholla, arvo oli 45 kun lievästi koholla viitearvot on 35-100. Noh gyne oli sitten laittanut samassa postissa reseptin kilpirauhashormonille ja kuukauden päähän seurantalabralähetteen. Kävin heti ke iltana hakemassa lääkkeet, joten niitä popsitaan. Kauhistutti määrä, jolle gyne oli reseptin kirjottanut 300 kpl eli meinaa varmaan, että pitkään joudutaan niitä syömään. Ärsyttää kun multa otettiin noi kilppariarvot jo viime kesänä, just silloin kun alettiin yrittää, mutta se gyne, jolla silloin kävin totesi vain, että arvot on normaalit (3,6). Ei tainnut hirveästi ymmärtää miten vaikuttaa lapsentekoon:angry4 !!! Varattiin nyt lisäksi miehen kanssa tälle samalle gynelle (joka laittoi kilpparireseptin) aika, mutta lapsettomuusklinikan puolelle. Halutaan nyt varmistua, ettei mikään muu helposti selvitettävä asia olisi enää pielessä ja lisäksi olisi kiva saada suunnitelma, että millä aikataululla kannattaa edetä, jos se vauva ei nyt saa alkua lähiaikoina.

S1n1: pitääpä tosiaan käydä gynella jotta tarkistaa nuo arvot kun on mullaki aikaa kun viimeks kilppari arvot katsottu.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Bluerose mie teen ihan samaa nimien kanssa :grin Miehen otan synnytykseen mukaan,en kaipaa ylimääräsiä.En pystyis edes meneen synnärille ilman sitä,sama paikka jossa olin keskenmenon jälkeen..Hitto kun olis rahaa niin menisin synnyttään jonnekin yksityis sairaalaan karibialle :laughing002

heis ihanat, vihdoin saatiin uus netti toimintaan ja nyt voi taas jutskailla tein kans kunnol, ollu ikävä teitä :)

chipmunk jaksamista, toi on ky iha hirvee tunne ku on ehtiny sisäistää asian että pienokainen tulos ja sit käy noin, toivottavasti saat pian plussan joka pysyy matkassa laskettuun aikaan asti, voimahalit sinulle.

tervetuloa uudet, teitähän onki tänne sitten viime kerran ilmaantunu ihan kiitettävästi ja se on mukavaa. plussatuulia :)

tsemppiä piinailijoille ja plussatuulia :)

on: en tiä onko ovis tulossa vai onko menny vai mikä on kierron vaihe ku en ol saanu yhtäkää plussaa ovistesteihi, mennää sit sillä ovis on kun on jos on. kierron pituuski on iha arvotus.
tänää on sit iha oikee talvipäivä täällä, vettä satanu yöstä lähtien mikä on tervetullutta mun kasvimaalle ja mun päähänpistolle jonka toteutin eli mini auringonkukista koristeaita kasvimaan ympärille, äippä ettii mulle orvokin siemeniä ja muutamien muiden kukkien siemeniä että saan tehtyä puutarhan valmiiks, kunha ukko sais ostettua siemenet ni sais loputki vihannekset ja hedelmät istutettua.
esikoinen sai koulus vatsataudin tuos alkuviikosta mut onneks oli iha lievää et meni ohi paril laattauksel ja muutaman päivän lämpöilyllä. ite onneks en ol saanu sitä alhamdulillah.

Hei!

Ihanaa kun olette jaksaneet taas turista täällä :) Nyt on tullut niin paljon tekstiä,etten jokaisen viestiä viitsi kommentoida! Yleisesti toivottelen jälleen niitä plussia ovis sekä r-testiin kaikille. :P

MadH91: Sun kirjoituksesta huomasin tuon tuhruvuodon...nyt alkaa oireet kyllä olemaan aika lupaavia kuules ;) niin monelta olen lukenut,että tuo on yksi raskauden merkki. Kiinnittymis vuotoko se oli nimeltään. Uijui ;)

Chipmunk: Raskasta aikaa elät, joten jaksamisia paljon. Kyllä kaikki selviää ennemmin tai myöhemmin. tsemppiä!

ON: Kp 13 ja nyt on alkanut mahassa tuntumaan menkkamaista kipuilua,eli oliskohan se ovis sieltä piakkoin tulossa. Eilen illalla oli ovistesti vielä ainakin nega,mutta toivossa eletään. Ja pääsee sit ainakin 4.2 käymään gynellä niin tulee tieto viimestää siellä sitten :) Eipä jaksettu eilen peittoja heilutella, molemmat miehen kanssa oltiin niin väsyneitä,että nukahdettiin heti kun sänkyyn päästiin. Jospa tänään sitten jälleen. :P Ihanaa kun on viikonloppu tulossa niin ehtii keskittymään taas itseensä eikä työntekoon. Huomenna alotankin sitten ekat primot..vai mitä mieltä ootte..pitäskö niitten ottamista venyttää vielä parilla päivällä, kun pelkään että ne sitten estääkin sen ovulaation kokonaan jos se ei ehi primoja ennen tulla. Tietääkö kukaan onko niillä sellaista vaikutusta??? kun teroista ainakin luin,että ne saattaa estää sen ovulaation tulon jos ne ottaa ennen sitä. Jotkut taas sanoo ettei estä jne. äh. Primot on kuitenkin voimakkaampia kuin terot. Sanokaa nyt joku viisaampi mitä mun pitäs tehä?? :D

Chipmunk, jaksamisia! Ei ole mukava kokemus :/

ON: Osaatteko sanoa onko mahdollista että jotain tuntemuksia voisi olla jo kp17/26 jos jotain olisi tapahtunut tuolla mahan uumenissa? Vai kuvittelenko vaan... Kun on ollut eilen vähän ja tänään vähän enemmän huonohko olo, ihan kun olisi paineen tunnetta yläruokatorvessa. Tänään on myös mahaa nipistellyt menkkamaisesti, mitä mulla normaalisti ei tapahdu (on ihan kivuttomat menkat oikeastaan aina). Tuntuu että alamaha on turvoksissa, mutta se saattaa olla ihan myös johtuvainen mun monista allergioistakin kun niin käy aika usein. Ärsyttää vaan että kuitenkin vaan kuvittelen kaikki raskausoireet, tai sitten olen taas saamassa vatsataudin töistä :D Päiväkodissa kun noita liikkuu ihan kiitettävä määrä ja just viikko sitten sen sairastin...

elya toivotaa että saat plussan mut oireet ei yleensä ala lähes välittömäst oviksen jälkeen, onko kuinka monta päivää oviksesta? tietenki vatsatauti voi oireilla noin kuten tiedät, meillä tääl etelässä riehuu koulussa vatsatauti ja mun muksu sai sen, itellä yhtenä päivänä vähä eto mut meni ohi samantien melkei. plussatuulia sinulle :)

Mulla on ollut oviksen jälkeen enemmän tai vähemmän mahajuilintaa. Nyt on ilmaantunut jonkinlaisia repäisykipuja kun venyttelen liian nopeasti vatsaa. Tai ainakin mä kuvittelen et ne olis repäisykipuja :D Ja nännipiha on tummunut ja jännällä röpelöllä... Tänään siis kp 25/28-34. Jotenkin itsellä ristiriitaiset olot kun oireet ovat aika selkeät mut silti mietityttää et kuvittelenko vaan kaiken :)

Toivon kaikille voimia, etenkin Chipmunkille. Toivossa on parasta elää. :angel1

on: tänään on kp 3/30 jos tämä kierto olis sen 30, sen mukaan. http://www.vau.fi/Perhe/Huvitukset/Videot/Video-Hedelmoityksesta-syntymaan/ on se vaan ihmeellistä.. pidän itseäni jo nyt vahvana, kärsivällisyys ollut koetuksella.
Mikäli raskautumista ei mun kohdalla ole tapahtunut niin viim. toukokuussa yksityiselle gynekologille ja perinpohjaiset tutkinnat mulle.. ja julkinen vaikka siihen perään tai jompi kumpi, kunhan jotain! Yritämme siis helmi, maalis ja huhtikuun saada luomusti aluille vauvan. Mies oli positiivi tänään kun muistutti että oonhan mä tullut raskaaksi yrittämättäkin ja tietämättäni, silloin oli villiä menoa ja seksiä jopa 3-4 kertaa vuorokaudessa. Ei mikään ihme että plussasin, mutta silloinen elämäntyyli vei alkion mennessään tai sit ei olisi selviytynyt joka tapauksessakaan. :smiley-angelic008 mulla on vahva tunne että tulen raskaaksi ihan laskettuun aikaan asti tän vuoden puolella :love017:love017:love017 ja sama pätee teihin!

Gatusa, niin sanoo jo järkikin ettei näin nopeasti mitään oireita kyllä ilmesty, muttakun pää ei usko... En tiedä ihan tarkkaan koska ovis on ollut (eikä mulla ole edes kiinnostusta sitä seurata, koska koen että sitten ollaan jo liian syvissä vesissä enkä halua että yrityksestä tulee pakkopullaa) mutta sanoisin että 5-7 päivää sitten. Kärsin tosiaan aika rajun mutta lyhyen mahataudin viikko sitten, eikä tämä kyllä samanlainen olotila mitenkään ole, mutta kun tuolla pöpöpesäkkeessä töissä on niin mistäänhän ei koskaan voi olla varma...

Helpompihan se olis jos ei tarkkailisi ollenkaan kroppaansa ja antaisi mennä vaan fiilispohjalta, mutta kyllä vaan tuntemukset on olleet ilman ehkäisyä niin erilaisia kun ehkäisyrengasta käyttäessä, ettei oikein voi olla huomioimatta.

toivotaan että saat plussan elya sitten jos kerran jo sairastit mahataudin, plussatuulia, itelllä on ollu muutamis raskauksis oireita tuossa vaiheessa kyllä mm pahoinvointia vähä joten iha mahollista on että siellä jotai tapahtuu. plussatuulia :)

S1N1. harmi juttu toi et siihen se edellinen gyne ei puuttunu mut onneks nyt tutkitaan ja saatte apuja..tsemppiä :) mun tarvis kans saada aikaseks käytyy gynel..

Gatusa. Ihana kuulla susta. :) ja sulla on sie varmaan jo valtava kasvimaa niin paljon musta tuntuu et oot sinne istutellu vaik mitä. :hello2 ja toivon mukaan se oviskin nyt on tai tulee..

Iines. uskon et se ovis sieltä sulle tulee :)

Elya.Toivottavasti noi sun oireet nyt olis pikkusesta..Tsemppiä piinailuun..

Freyja.Mul on jotenkin niin varma olo et saat plussan..tuu pian kertoo meille hyviä uutisia.. :)

on.ovista odotellessa.. kp.10 nyt. uskon et viikon sisään on ovis.mies tulee alkuviikosta kotiin et toivon et ovis ei oo viikonloppuna..

Takaisin