Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lucky, tuskin on valelääkäri ollut tuo dorka lääkäri.. :grin Tai mistäs sitä tietää.. Gyne oli kyseessä, ei enää ihan vastavalmistunut naisihminen. Ultra tehtiin alakautta, enkä saanut tietenkään itse kurkkia ruudulle muuten kuin että lääkäri näytti kohdun supistelua minulle. Kohdussa oli ihan vähän nestettä ja limakalvon paksuudeksi hän mittasi 11mm. Oli kolmikerroksinen, kuten pitääkin. Minulla oli ihan järkky pissahätä, vaikka olin käynyt vessassa juuri vähän aiemmin, eikä lääkäri tuntenut tunnustellessa mitään muuta kuin virtsarakon.. :grin (Ja minulla meinasi lirahtaa hänen painellessaan.. :grin:p )

Jos ovis on ollut kp 18-19, olisi nyt vasta dpo 11-12 ja ultrassa olisi ollut dpo 8-9. Ovulaatiota olen tikuttanut jonkin aikaa jo ja plussaa sain ensimmäisen kerran kp 17. En tosin tuolloin ollut tehnyt vielä negatiivista raskaustestiä, joten en siihen uskaltanut luottaa. Tosin muutama päivä myöhemmin ovistikkuun tuli todella paljon haaleampi viiva ja raskaustesti näytti samana päivänä mielestäni megahaamua/viivan paikkaa/ negaa, mies ei sitä viivaa edes nähnyt mitenkään päin.. Enkä ole minäkään ihan varma, kun oli eri merkkinen, kuin nuo liuskat, joilla nyt olen tehnyt pari hailua plussaa. Nyt nuo ovistestit ovat olleet ihan puhtaita negoja.

Kivut ovat olleet hyvin pitkälle vasemmalla nivustaipeen paikkeilla alkaen lonkkakyhmyn alapuolelta ja kipu on mennyt melko selvän oloisena "raitana" alaspäin heijastellen välillä selän puolelle, välillä pakaraan ja reisiin. Iskias on saanut osansa tuosta kivusta. Välillä kipu on ollut hieman keskemmällä, mutta kyllä se on ollut tuo vasen puoli silti "pääsyyllinen". Myös ihan häpyluun päältä ja ympäristöstä on ollut välillä aran oloinen, mutta se on ollut enemmän sellaista kosketusarkuutta.

Tosiaan juuri mitään samoja tuntemuksia ei ole ollut kuin keskenmenneessä oli ihan alkuraskaudessa ennen plussaa. Sen sijaan suussa on maistunut jo jonkun aikaa sama maku kuin minulla oli raskaana ollessa. Maha tuntuu samanoloiselle kuin silloin, iltaisin turvotteleekin omasta mielestäni vähän. Ja sitten ovat tietenkin nuo kivut.. Nenästä on vuotanut useampana päivänä verta ja vieläpä itselleni epätyypillisesti melko paljon kerralla. Luin jostain, että sekin voisi olla raskausoire. Tänään aamulla pidättelin oksennusta, kun kippasin jääkaapista vanhentuneita salaattijuustoja roskiin, mutta se haju oli sellainen, että ihan ei-raskaallakin voisi hyvin oksu lentää. :rolleyes: Huimausta on myös ollut melko paljon, sekä välillä sellaista heikkoa oloa. Minulla voi niitä kyllä olla muutenkin. Tosin tuo huimauksen määrä on ollut kyllä vähän huolestuttava. Unettomuutta on ollut siinä määrin, että olen alkanut heräilemään aamuisin todella aikaisin itsestäni. Samaa vikaa oli raskaanakin.. Valkovuotoa on ollut nyt melko runsaasti, sellaista käsivoidemaista. Reilu viikko sitten tuli punertavanrusehtavaa valkovuotoa ja sen jälkeen on tullut pari ruskeaa/punertavaa viirua pyyhkiessä. Siinä kaikki punaiseen viittaava, jota on jälkivuodon loputtua ollut. Reumakivut olivat keskenmenon jälkeen todella sietämättömät, mutta nyt niitä ei ole ollut oikeastaan ollenkaan. Ei edes suurempia aamujäykkyyksiä. Lämmöt ovat olleet kuitenkin ihan normaalit tai ihan inasen korkeammat. Raskaana ollessa ne nousivat ihan selvästi..

Larissa, ehkä minäkin olen tyhmä, kun en myöskään ymmärrä, miksi kommentti olisi ollut tyhmä. o_O Ja kyllä - tulette kuulemaan oloista paljon! Kannattaa hypätä yli, jos ei kiinnosta. Mies ei jaksa enää kuunnella valituksia ja epätoivoista pohdintaani, joten kirjoitan tänne. :grin

Kaikkinensa tilanne on nyt jokseenkin sekava ja outo. En ole itse yhtään kartalla, missä mennään, mutta en ole ennen keskenmenoa kokenut ja voihan se olla, että nämä olisivatkin ihan normaaleita oireita sen jälkeen. Äh, voisinko saada jonkun merkin.. :confused:
 
elaffy luulisin että keskenmenon jälkeiset oireet on yksilöllisiä kuten raskausoireet.Mutta enemmän nuo sun oireet kyllä raskaus oireisiin viittaa mitä aattelen omien keskenmenojen jälkeisiä tuntemuksia.Mulla muuten on ollu verenvuoto nenästä raskausoire,muuten ei vuoda ikinä..:rolleyes:
 
Janeh, leikkaus on suht turvallinen raskaudenkin aikana, ja parempi se kuin jatkuvat kovat kipulääkkeet ja tuskainen olo. :)

Elya onnittelut <3 kyl se sen 28pv:n mukaan kantsii sit mennä, neuvola laskee sen tietyllä kaavalla, harvemmin oviksen mukaan. :)

Elaffy, vastavalmistunut varmaan :) toivotaan et siellä olis nyt tärppi käynyt :) mut satsakin on oikeessa, keskenmenon jälkeen hormonit on omalla tavallaan sekaisin ja voi aiheuttaa jos jonkinmoista oiretta, mut kyl sulla lupaavalta kuulostaa.



Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
MadH, sanoppas sinä kun alalla olet että miksi ihmeessä neuvolat laskee aina sen standardin 28pv:n mukaan? Ymmärrän sen varsin hyvin jos kyseessä on epäselvä kierto tai oviksesta ei ole hajua tms, mutta jos tarkka ovulaatiopäivä on tiedossa niin miksi ne ei voi hyödyntää tietoa? Tai joku tietää että hänen kiertonsa on aina vaikkapa 33pv ja siispä oviskin myöhemmin... Ihmettelen kyllä neuvoloiden "vanhanaikaisuutta" näissä asioissa.

Vaikka olishan se mukavampi sanoa että mulla oliskin jo rv4+4 tänään eikä se 3+6 mikä oviksesta laskettuna on :cool: Ihan periaatteesta en vaan taida alkaa menemään tuon standardin mukaan, mä vaikka tarvittaessa puhun meidän neuvolantädin pyörryksiin :grin (Olen kuulemma aika hyvä puhumaan ihmiset pyörryksiin ja saamaan ne uskomaan sen mitä haluan heille uskotella :grin)
 
Larissa, ihme kyllä jos joku tuollaisen viestin tyhmäksi arvioi :eek:

Mäkin toivoisin Elaffylle kyllä uutta raskautta joko jo alkaneena :wink Tai hyvin pian kuitenkin! :Heartred
 
Sori elaffy lähti vähän mopo käsistä tuon mielikuvituksen puolesta! Tottakai tänne saat purkaa ajatuksias ja ahistusta jne. Niinhän me muutkin tehdään

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Elya et multa kysynyt enkä oo ammattilainenkaan, mutta kun jokainen raskaushan on erilainen ja vauvat tosiaan joka tapauksessa syntyy sen viiden viikon liukuman aikana, eikä melkein ikinä päivälleen laskettuna, niin harvoin sillä on väliä :D esim itse olen syntynt ihan täysaikasen oloisena ja kokoisena vaikka viikkoja oli mukamas 36+3 :D

Elaffy, aiemmin oli kohdunulkoisestakin jo puhetta mutta kyllähän sekin näkyy testeissä kai yhtä nopeesti kuin oikeellakin paikalla oleva? vai olenko käsittäny väärin? ainakin tutuilla on näkyny joilla sellasia on ollut.. toivottavasti löytyy syyt tuntemuksiin ja positiivisessa mielessä ;) mä en ees tienny et tääl on tollanen tyhmä-kohta! :D et jos mä oon painanu? (en kyllä tiedä että oisin) en oo tarkottanu :D
 
Laurushka, niinhän ne vauvat tuppaa tulemaan silloin kun niitä huvittaa eikä silloin kun on eräpäivä :) Mutta ihmettelen vaan ettei neuvolassa voida ottaa huomioon ns. varmoja tietoja ajankohdista vaan väkisin koitetaan laittaa johonkin tiettyyn lokeroon (johon ei edes puoletkaan taida mahtua pidempine ja lyhyempine kiertoineen)...

Ei tää oikeasti ole mulle kynnyskysymys, mutta kunhan ihmettelen :grin
 
Lucky, minulla oli kyllä sellainen valelääkäri olo siellä ultrassa, kun lääkärillä oli ihan kamala tarve päteä ja tuoda ilmi, miten hän osaa ja on hyvä. Itse vielä kun en osannut, enkä uskaltanut alkaa tappelemaan.. Olisi ehkä kyllä kannattanut.

Ja kylläpäs minäkin olen hassusti kirjoittanut, että jos ei kiinnosta lukea.. höh, lukee joku tai ei, arvostan ihan mielettömästi, kun saan edes jotain vastauksia kysymyksiini. Olen yrittänyt googletella jotain faktoja niihin kysymyksiin, joihin lääkäri ei vastannut, tai jotka ovat alkaneet mietityttää, mutta en oikein löydä mitään järkevää. Sitä niin epäilee itseään koko ajan..

Kiitos kaikista tsempeistä! Niitä on nyt kyllä tarvittu! Jaan tsemit eteenpäin, kunhan kykenen ajattelemaan jotain muutakin kuin omia oloja.. :D

Elya, ultrassa onneksi korjaantuu tuo väärä laskenta. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Elya, en tiedä millainen ohjelma/laskuri neuvolassa laskee, mut esim. Raskauskiekko on asetettu jo valmiiks sillain, että menee niin sanotusti sen 28 mukaan. Joissain paikoissa saatetaan hyödyntää tietoa, mut jos ovis ei heitä tyyliin viikkoa niin laskettua aikaa ei muuteta :) esim mulla oviksesta olis kolme päivää vähemmän mut kolme päivää ei muuta laskettua aikaa. :) Et kyllä voit ihan hyvin sanoo sen 4+4 ;) eikä sillä ole just oikeasti mitään merkitystä, osataan vaan ajoittaa esim seulonnat oikeeseen aikaan ja viitteellinen syntymäaika ja oikeesti vain 5% syntyy laskettuna aikana, allekin. :) Muutamalla päivällä en ottais stressiä mut viikolla/monella ottaisin

laurushka, kohdunulkoinen näkyy testissä yhtä lailla kuin normaalikin :)



Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista! :) <3 Eilen soitin neuvolatädille ja pääsen hänen juttusilleen jo 1.7. Kyllähän sitä piti vielä varmuuden vuoksi tehdä tänään iltapäivällä uusi testi ja kyllä yhä edelleen siihenkin tuli oikeastaan yhtä vahva viiva kuin kontrolli. Eiköhän siellä massussa jotain tapahdu vaikka oireita ei vielä ole ilmaantunutkaan. Niitä oireita sitten odotellessa. :)
 
Mä en ees tienny että täällä on semmonenki ku tyhmä -nappi o_O Toivottavasti en ite ole vahingossa mokmaa painassu, tabletilla käydessä jotenki tökkii tämä ja näillä nakkisormilla kyllä saatan paknella muuta kun on tarkotus :grin

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja olikos tässä tullut joku uusikin taas mukaan, tevetuloa!

Itellä ei kummempia oloja ja dpo 9. Parina aamuna on ollu huono-olo, jonka kyl luulen johtuvan enempi ruokavaliosta joka on ollut vähän vapaampi :rolleyes:
Hyvällä mielikuvituksella toki on ollu menkkajomoa ja toissapäivänä letkua riuhtoessa repäs alavatsaa mut en mä jaksa uskoa että olis tärpänny.

Jotenki mä myös luotan enempi mun intuitioon, kun just ennen kakkosen yritystä mä näin unen missä oli sairaalassa jonkun hahmln sylissä kaks sinistä kapaloa. Sit iu sakn plussan ni luulin että meille tulee kaksoset mut uni vissiin enteiliki mun ja siskon poikia jotka shnty 27h erolla ja joista kyllä otettiin yhteiskuva sairaalassa ihan vaan sen unen takia, josta siskolle kerroin plussan jälkeen jollon hän kertoi saaneensa myös plussan.
Nyt samaan tapaan näin unen jossa oli koulukuva tapaan matalempi ja korkeempi hahmo mut ei värejä. Heti tuli mieleen, että joku muukin siis kn saamassa ja tää enteilee ikäeroa. No sisko tosiaan sai plussan heti josta kertoi jolloin kerroin unesta ja sanoin että aknakin puolvuotta menee meillä. Muistan kyllä unen nähdessäni että ajattelin lähempänä vuotta olevan ero näillä, joten mä taidan luottaa vaan tähän vaistoon ja uskoa että muutama kiertl vähintään odotellaan (matalempi hahmo siis mahallaan oleva tai istuva ja korkeempi seisova) :p

Saa nähdä, ei olis meinaan eka kerta kun tämmösiä ebtekleviä unia nään, pelotta an oikeeseen on osunu.. Mutta juhannuksen jälkeen sitten näkee ja kai se tuo ukko joskus pitää 4vko kesälomansa ni josko sillon olis enempi yhteistä aikaa ja mieli virkeänä :wink
 
Dawwe, ihania enneunia :) Jotkut vaan oikeasti näkee niitä, esim. mun yksi sukulainen.

Kukaan teistä ei ole (ainakaan mun postauksiin) painanut tyhmä-nappia. Se oli joku, joka ei täällä edes jutustele eli olkaa huoletta :) Itse mieluummin laitan positiivista palautetta ja jos en tykkää niin jätän mieluummin huomiotta kuin pahoitan ihmisten mieliä turhaan :wink
 
millähän perusteella hän on sitä tyhmää halunnut ilmaista???

Kirjoitin tuonne blogiinikin,kuin on kivaa tää hormoonihuuruisen elämä,että ovista kohden kun mennään,niin mieliala on pilvissä ja energiat katossa,mie oon esim siivonnut täällä kolmisen päivää hulluna ja kaks pv pidätellyt itseeni etten visko olkkarii uuteen uskoon,mut tänää mun oli pakko se tehä sil välil ku mies oli pihalla kuopuksen kanssa.Verhotkin vaihoin ja matot ja...hahaaa.No sitten oviksen jälkeen mulla alkaa noin viikon päästä puskee matalapainetta päälle.Riippuen kuukaudesta joskus on ihan hirviäät pms ketutukset,joskus vaan lievempää "mikään ei huvita".
Ennen menkkojen alkuu noin 2pv tulee sellanen totaalinen "ny loppu besa"-fiilis,eli voimat ja jaksaminen kertakaikkiaan hyytyy,mitää ei jaksa ja kaikenlisäks ketuttaa ku pientä oravaa joka syö jäätynyttä käpyä.Olotila helpottuu taas parin pv kuluessa menkkojen alusta.
Että kivaa tää naisen elämä.
Mutta nyt nautitaan jaksamisesta ideoista energiasta hyvästä mielestä rakkaudentunteesta miestä kohtaan jne jne.niin ja tietty vaihdetusta järjestyksestä.

Oon muuten saanu itseni kiinni monena iltana kuopusta nukuttaessa ajatuksista,että mihinhän hiisiin meil pinnasänky ees mahtuis????:p
Ja sit tänää osu silmiin kaksi myynti-ilmoo sellaisista nykyaikaisista kehdoista,miehellekki näytin et pitäiskö ostaa pois :oops:
 
Dawwe, ihania enneunia :) Jotkut vaan oikeasti näkee niitä, esim. mun yksi sukulainen.

Kukaan teistä ei ole (ainakaan mun postauksiin) painanut tyhmä-nappia. Se oli joku, joka ei täällä edes jutustele eli olkaa huoletta :) Itse mieluummin laitan positiivista palautetta ja jos en tykkää niin jätän mieluummin huomiotta kuin pahoitan ihmisten mieliä turhaan :wink

Puhelimella selatessa tulee joskus vahingossa osuttua noihin.... Eikä sitä välillä edes huomaa tehneensä. Multakin on kerran kysytty miksi en tykännyt viestistä ja sit vasta selvisi että semmoista oon painanut, vahingossa siis :)
 
Anteeksi nyt kovasti kun pommitan näitä testikuviani tänne, mutta olen vain niin onnellinen ja hämmentynyt! :Heartpink

Dpo 13 tai 14 ja viivat senkun vahvistuu. Ylempi testi on Pregcheckin (25-herkkyys?) ja alempi on RFSU:n (herkkyys 50?). Tänään on sitten toisen laskutavan mukaan 4+0 ja toisen 4+5. Ensi viikolla ajattelin käyttää digin, josko se näyttäisi jo 2-3.

44.jpg


Ehkä uskallan olla jo vähän luottavaisemmin mielin. En mä silti tästä ketjusta poistu :) Jään odottelemaan tuttua seuraa vielä helmikuisiin :wink Kovasti peukutuksia kaikille, niin vaan minäkin olin luovuttajafiiliksellä ettei tästä tule yhtään mitään, ja juuri silloin testiin tulikin kahdet viivat!
 
onnea viivojen vahvistumisesta elya mashaAllah :)

chipmunk hienoa että pääset neuvolaan pian :)

tsemppiä kaikille :)

täällä eilen olin nettipimennossa ja sit treenasin kevyesti ja illalla harjottelin vähä tai chia mieheni kans ku hän osaa sitä ni treenattii yhessä tekee hyvää ja on rauhallista, hypyt jätän kyl väliin inshaAllah :) ihana ku voi vihdoin tehäki jotai, ilta on ainoo aika millo jaksaa lämpötilojen puolesta tehä jotai esim harrastaa liikuntaa. eli nautinpa olosta ja raittiista ilmasta ennen ku alko illalla satamaan yhtäkkiä. eka ei ollu tuulta, näky salamoi puolipilvisel taivaal, sit yhtäkkiä tuuli nousi ukkonen ylty ja alko satamaan, tyypillinen kesä :) mies oli eile illal taas vatsan kimpussa että hyvin kasvaa ja oli hetken niin innoissaa jne. menee sillä laidasta laitaa päivän mittaa miten reagoi välinpitämättömästä sit innoissaan olevaan :)
 
Larissa mä oon kans kerran vahingossa padillä painanu jollekkin jotain noista mitä ei pitänyt oiskohan ollu toi työkalun kuva.. Mutta poistin arvion samoin tein kun huomasin sen.. Ei siis ollut tarkoitus! :)
Mutta jos joku on tarkotuksella laittanu ton tyhmän arvion niin sitä en kyllä ymmärrä? Tai sit joo oon kans tyhmä... ;)
Ja todellakin toivotaan että elaffylla olisi se pieni salamatkustaja mukana! :)

On. Mä en enään tiiä mihinkä uskon mutta mun mielestä sain aika selkeenkin haamun tänä aamuna siis sellasen jonka nään paljain silmin... Ääh tää on niin raastavaa... Ja lupaan että en enään ikinä ala testata näin aikasin...
Voiko ihan oikeesti olla että mulla toi hcg erittyy niin hitaasti.. Likasta testasin ensimmäisen ja viimeisen kerran vasta kun menkat oli 4 päivää myöhässä ja selkee oli myös tuloskin... Nouseeko se sitten niin voimakkaasti vasta tuon kriittisen dpo14 jälkeen? - TYHMÄ ;)
 
No olisin jo pistänytkin mutta mun mielestä se ei taas näy tossa kuvassa.. :D täytyy selata vielä noi jos löydän sieltä jonkun... Mut omaan silmään kun laitoin kaikki testit riviin oli kaikista selkein :) katotaan jos saan sen kuvan vielä :)
 
Takaisin
Top