Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Elya!!


Perehdyin nyt vähän enemmän noihin lääkkeisiin ja tosiaan pregnyl voi antaa virheellisen positiivisen r-testi tuloksen. Ohjeessa lukee että 10 vrk pistämisen jälkeen voi vaikuttaa testiin. Nyt on 9 vrk pistoksesta. Taidan soittaa maannataina klinikalle että minkä testaus päivän antavat sieltä. Ja niin ettei takuulla lääke enää vaikuta tulokseen. Tietää sitte ajoissa lopettaa luget ku niiden takia kierto venyy.
 
Onnea Elyalle♥ itse luotin tohon vaun raskauslaskuriin..sillä samat päivät kun neuvola laski..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Onnea Elya! Ja neuvolassa eivät ovispäivää yleensä huomioi jos on lähellä "normaalia" vaan laskettu aika lasketaan 28 päivän kierron mukaan.
 
Ainiinjoo se neuvolakin laskee 28pv:n mukaan... :confused: Jos niin laskee niin olisi jo rv4+4! Mutta oviksesta laskettuna olisi nyt (ainakin vau.fin mukaan) 3+6. Joka itseasiassa taitaa olla aikalailla oikein, koska nyt on dpo12 jos laskee ensimmäisestä vahvasta ovisplussasta (niitäkin oli 2pv peräkkäin).

Ääh, onpas tää nyt hankalaa... Pitäisi vaan päättää joku minkä mukaan laskee :grin Ehkä mä vaan päätän että oviksesta laskettu 3+6 on oikein ja elelen sen mukaan. Raskaana siis kunnes toisin todistetaan! :cool:

Kaksi digitestiä odottelee laatikossa, josko tekisi silloin kun pitäisi näyttää 2-3 ja seuraavan kun pitäisi olla 3+. Viime kerrasta viisastuneena jatkan testien tekoa kunnes viivat on aivan kirkuvan punaiset ja digiin tulee hyvä tulos. Viimeksi kun joulukuussa oli km, tein vaan kaksi liuskatestiä jotka jäi hailuiksi ja yhden digin joka sanoi 1-2. Tällöin en osannut huolestua ja luotin niiden tulokseen enkä testannut enää uudelleen myöhemmin, tosin kiertokin oli ihan sekaisin renkaan käytön lopettamisen jälkeen joten en edes tiennyt mitä olisi pitänyt odottaa.

**muoks.** Korjasin että tänään onkin vasta dpo12 eikä 13. Laskuvirhe.
 
Elya todennäköisesti laskevat 28 päivän kierrolla ja sit ultrassa vaihtavat jos näyttää sikiö vanhemmalta :) Kuntakohtaista mikä se raja on. Toisilla on laskettua aikaa vaihdettu jo 2-3 päivän heitolla, toisilla viiden, toisilla viikon heitolla. Ite laitoin aikanaan tickeriin ovispäivän mukaan lasketun ja sit kyl harmitti sitä muuttaa kun 28 päivää käyttivät neuvolassa. Silloin ihan alussa niillä muutamilla päivilläkin on tosi paljon merkitystä - milloin on eka kolmannes ohi ja uskaltaa hengähtää, ja kehityksen seuraaminen vau.fi laskurin kautta jne. Mut sit silloin lopussahan on viiden viikon liukuva aika milloin se vauva lopulta tulee - sillä mittapuulla sillä lasketulla ajalla taas ei oo päivän tai kahden päälle väliä, hyvä jos viikonkaan. Sit lopussa taas kun aletaan esim. käynnistystä harkita niin joka tapauksessa seurataan vauvan vointia ultralla ja se sanelee enemmän kuin se päivien määrä että käynnistetäänkö ja jos niin milloin. Sama juttu jos keskosena syntyy, voinnin mukaan katsotaan enemmän kuin päivien.
 
Elmiina, näinhän se on. Mutta tässä kohtaa tuntuu vielä todella suurelta erolta se, onko LA 17.2. (laskettuna edellisistä menkoista 28pv kierrolla) vai 22.2. (laskettuna oviksesta 28pv kierrolla). Päätin että lasken LA:n oviksen mukaan, siirtyköön sitten jos on aikaisemmaksi jos on siirtyäkseen. Jotenkin edelleen kovin skeptinen olo koko plussan suhteen ja epävarma fiilis siitä että voiko tämäkään jatkua loppuun asti...
 
Elyalle onnea paljon plussasta! Ja muille kiitokset tsemppauksista. Koitan malttaa mieleni ja testailla parin päivän päästä uudestaan.. Ihania olette.:greet015
 
MarinaMelina onpas jotenkin lohduttavaa kuulla, että kiinnittyminen voi tapahtua jo näin ajoissa! Toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

Eilen illalla jokusia tunteja tämän pistävän tunteen jälkeen hulahti oikein kunnolla valkkaria ja siinä mukana vähän rusehtavaa jotain. Sen koommin ei mitään epäilyttävää vuotoa ole näkynyt, vain hurjat määrät valkoista vuotoa joka ei kyllä minun normikiertooni tässä vaiheessa kuulu. Pitääpä seurailla miksi tää tästä vielä kehittyy. Jotenkin vaan pessimismi kukkii mielessä niiiiin kukkeana että...
 
Onnea elya :)

Nyt mun kuulemma pitäis hankkia itselle apua kun kilahtelen ukolle tai sit omasta mielestä auttais ku en söis noita terolutteja ja tärppäis ja olis tuo pihavalmis ku oon luonteeltani kaikki heti mulle nyt tyyppi. Eli terolutit ja stressi ei sovi mulle, tosin ukko kulta on kyllä töksäytellyt samalla mitalla ja pahemmemminki ni "en pääse toipumaan/leppymään"missään välissä kun en kuitenkaan ole pitkävihainen. Jos tuo ukko miettis sanojaan niin kaikki olis hyvin ollut jo montapäivää.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Herhis mulla tuli verta valkovuodon seassa ja oli pistävää kipua kohdussa dpo 3-4 :) joten kyllä siellä jotain on jo sillon tapahtunut! Mulla limanen valkkari on raskauden merkki..sitä on edelleen välillä, vähän kuin ovislimaa tms..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
No tuo antaa vähän toivoa, voi siis olla että jotain siellä edes yrittää tapahtua :dance011Sanoin miehellekin jo, että eiliset kivut saattoivat mahdollisesti olla kiinnittymiskipuja kun vähän rusehtavaa tippaakin kerran tuli, tuo vaan totesi että älä nyt innostu kun sitten taas tulee itku. Minä siihen sitten että intoilen nyt lähinnä sen vuoksi, että sentään jokin kroppani toiminto viittaa nyt siihen, että meidän sukusolut ainakin yrittää tulla toimeen keskenään eivätkä vain hylji toisiaan... Sehän on jo pelkkä bonus :rolleyes:

muoks. Tuota limaa tosiaan tulee mullakin, välillä sellaista "kosteusvoidemaista" ja välillä hulahtaa venyvää ja vanuvaa niin että alan epäillä oviksen ajankohtaa. Ehkä se on sitten hyvä merkki myös.
 
Elya.ONNEA ja paljon tarrasukkia matkaan... :)

Herhis.Toivottavasti olis pikkusesta johtuvaa..pidän peukut ylhäällä et plussaat kahenviikon sisään... :)

Peppipupu.Toivottavasti sun tuntemukset pitää paikkansa ja plussaat pian..tsemppiä piinailuun.. :)
 
Seuraavat testipäivät:
Granger 3.-6.6.
Nuuhku 13.6->
Elya 13.-15.6.
Ttubu 14.6
zorro86 15.6->
Mustikka 16.-18.6.
Freyja86 19.6
Tiarella 22.6
Myyh 23.6
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
Aida 23.6 ->
Herhis 24.6. ->
Lucky/ 26.6->
DarkMimosa 29.6->?
Silv 2.7->
Sintti2014 5.7.
Marikki 9.7.
Anis 12.7
Marras 13.7.
Satsa 16.7
Elli28 ?
Myssy ?
loora84 1.-19.7



Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, Etsijä, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah, Aurinkoinen, Chipmunk86
 
Pistin ittelleni aika suurella haitarilla ton kun ei voi vielä tietää koska ovis on...Muutan sit ku selvii... :)
 
Ei voi olla kun mun tuuria :( Viimeyönä sappikivet ilmoitteli olemassa olostaan, itse en tätä tiennyt et kyse tästä joten suunta kohti päivystystä huutavan kipuni kanssa :( ultralla sitten lääkäri tän totes ja samassa ilmotti et ne ois hyvä leikata mahdollisimman nopeesti. Eli maanantaina soittoa lääkäriin ja katotaan millon on sitte aika leikkauspöydälle :/
 
Voi ei Janeh.... voiko ton leikkauksen tehä raskaana??? Toivottavasti voi ja sun olo helpottus kivuista.. Tsemppiä..
 
Juu ilmeisesti voi mut kuulemma tietty riskiprosenttikin on mut ilmeisesti tosi olematon :/ en mä kestäis näitä kipuja 8kk ja kun oikein minkäänlaista lääkettä ei vaivaan oo :( mä lähinnä jopa toivon et pääsen, olo oli meinaan yöllä kun henkee vietäis :( mikään ei auttanu, 7h kärvistelin kiuvuissa ja sit meni ohi :( ääää.. en ois kyl nyt kaivannu tällästä tähän väliin :/
 
Takaisin
Top