Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sappikivi leikataan yleensä tähystyksessä niin ei ole yhtä rankka ku muut leikkaukset. Onko se tukkimassa tiehyen kun haluavat nopeasti leikata? Kun yhden sappikipu kohtauksen takia ei välttämättä tarvetta leikata. Jos kipukohtaukset toistuu niin sitten leikataan.
 
kun mä olin ennen synnytystä osastolla siellä leikattiin umppari naiselta jolla oli 32viikkoa kaksoset massussa :D et mitä ne ei pysty tekee raskauden aikana? :D
 
Herhis, tsemppiä! Toivotaan ehdottomasti plussaa!

Janeh, voi harmi. Toivotaan, että leikkauksen voi tehdä ja kaikki menee hyvin ja raskaus voi jatkua normaalisti. Tuohon ei nyt kyllä mitään ylimääräistä kaipaa enää.

Miten pitkään km jälkeen voi olla keskenmenosta johtuvia alavatsakipuja? Siitä on nyt jo yli kk ja maha on vain päivästä toiseen välillä vähän kipeä ja välillä vähän enemmän kipeä ja toisinaan siten, että kivun kanssa ei tunnu pärjäävän. Ultrattu on kahdesti ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Ei ole vti, näyte on ollut puhdas. Jos en ole edes raskaana, mistä tämä johtuu? Lääkäri selitti asiaa kohdunkannattimien vetäytymisellä, mutta miksi kipu on yltynyt vasta nyt? Kuukautiskipu alkaa yleensä vasta kp 2, eikä tätiä kyllä ole nyt hyvällä mielikuvituksellakaan näkynyt. Tässä tulee kyllä hulluksi.. Varsinkin, kun mahakipuuun yhdistää etovan olon, huimauksen, oudon maun suussa ja unettomuuden. Raskaustesti näyttää positiivista, mutta sitä se on tehnyt koko ajan, eikä viiva ole muuttunut mihinkään..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Onnea Elya!!


Perehdyin nyt vähän enemmän noihin lääkkeisiin ja tosiaan pregnyl voi antaa virheellisen positiivisen r-testi tuloksen. Ohjeessa lukee että 10 vrk pistämisen jälkeen voi vaikuttaa testiin. Nyt on 9 vrk pistoksesta. Taidan soittaa maannataina klinikalle että minkä testaus päivän antavat sieltä. Ja niin ettei takuulla lääke enää vaikuta tulokseen. Tietää sitte ajoissa lopettaa luget ku niiden takia kierto venyy.

No ihme ettei jo tollasta asiaa kerrottu,eiks inssin jälkee anneta testipäivä ja kunnon ohjeet,hiukan ärsyttävää jopa,että itse pitää soitell perää ja kysellä kuin toimitaa

Elyalle huuiiikeesti onnee,jee!

Ja Janeh,voi elämä kuin kurjaa,jospa selviäisit lääkityksellä ja ruokavaliolla raskauden,tosin useimpia leikkaukisa voidaan tehdä raskauden aikana,eri asia on et luottaako siihen että on vauvalle varatonta...
 
Joo siis kohtauksia alko tulemaan joku 4kk sitten, luulin et on jotain närästystä tai muuta kun sitäkään oo koskaan ollu. Pieni tauko oli niissä (n. 2kk) sit on jatkunu n kerran viikossa oleviks. Ja nyt sit tällä viikolla pelkästään ollu 3 kohtausta :/ ja tähystyksellä tehtävä leikkaus niin ilmeisesti pitäis pystyä tekemään vaikka odottaakin :) siskolla leikattiin n. Vuosi sitten ja oli melko isonkin kokoiset ollut :/
 
Marikki; mulla ihan samat fiilikset. Maksetaan kuitenki isot rahat tästä kaikesta. Huomasin että kuvio meni siinä sekaisin ku inssin joutu tekeen toinen lääkäri. Oma oli just sen päivän työmatkalla toisessa kaupungissa. Vaikka tämä oli ylilääkäri joka inssin teki niin huomas ettei se oikeen tajunnu että tää on mun ensimmäinen hoito. Se mun hoitava lääkäri on ollut paljon perusteellisempi ja selittänyt asiat kunnolla. Pakkohan mun on maanantaina soittaa että miten se testi päivä lasketaan inssistä että tiedän kuin pitkään lugeja käyttää.
 
Seuraavat testipäivät:
Nuuhku 13.6->
zorro86 15.6->
Mustikka 16.-18.6.
Freyja86 19.6
Tiarella 22.6
Myyh 23.6
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
Aida 23.6 ->
Herhis 24.6. ->
Lucky 26.6->
DarkMimosa 29.6->?
loora84 1.-19.7
Silv 2.7->
Sintti2014 5.7.
Marikki 9.7.
Anis 12.7
Marras 13.7.
Satsa 16.7
Elli28 ?
Myssy ?
Granger ?



Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, Etsijä, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah, Aurinkoinen, Chipmunk86, Elya, Ttubu
 
Janeh: toivottavasti saat pian apua vaivaasi. Ei ole kiva kärvistellä kivuissa. Ja jos ei oikein lääkkeetkään auta

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy: outo tuo sun tapaus... Oliko sut siis ultrattu... No se äkänen lääkäri... Eihän kohdunulkoinen voi olla? Jos lääkäriltä on jäänyt huomaamatta.. Oletko käynyt verikokeissa ottamassa hcg kokeen? Sinuna vielä kyllä vielä varaisin ajan ja sinne toiselle lääkärille.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Dpo 9 ja aivan järkyt alavatsakivut olleet puolesta päivästä lähtien. Siis jos jotain ei tuolla masussa nyt tapahdu niin jo on ihme. Ikinä ei oo ollut näin vahvoja tuikkauksia tähän aikaan kierrosta. Tuntuu et menkat alkais ihan justiinsa, mut mitään punaista ei näy. Eikä kyllä valkkariakaan tunnu olevan normaalia enempää. Aamulämpö oli taas himpun verran korkeampi eli 36,9...

Näin siis täällä :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Lucky, juu seuraavaksi yritän kyllä kitistä ajan ihan toiselle lääkärille. Minut on ultrannut nyt kaksi eri lääkäriä ja toinen oli tämä erikoinen tapaus. Itse aloin myös miettimään ku mahdollisuutta, mutta lääkärin mukaan en ole ovuloinut. Näki tosin vasemman puolen ilmeisesti huonosti, kun mutisi jostain suolesta edessä.. Kysyin verikoetta, mutta sitä ei kuulemma oteta, kun kohtu on tyhjä. Sitten kk päästä voidaan harkita asiaa.. eh.. Oma kärsivällisyys ei nyt vain tunnu riittävän! Jotenkin vain tuntuu, että nämä kivut nyt vain eivät kuulu asiaan.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy, mulla ainakin loppui kivut ihan muutama päivä km:n jälkeen, meni siis kesken 12. viikolla. Jotenkin erikoiselta kuulostaa, että noin pitkän ajan jälkeen km:sta vielä yltyisi kivut... Komppaan Luckya, mäkin kyllä ehkä haluaisin toisen lääkärin mielipiteen varuiksi. Toivottavasti homma pian selkenee <3

Janeh, voi kun kurjaa :/ mutta kuten jo todettu niin tuolla tähystyksellähän sen pitäisi mennä tosi riskittömästi myös raskautta ajatellen, eihän siinä tehdä kuin jokunen pienenpieni reikä vain :) tsemppiä ja toivottavasti pääset pian kivuista eroon!

Kiitti kaikille hurjasti tsempeistä! Sitä tässä nyt tarvitaankin, tuntuu että ihan alkaa korvien välissä hapertumaan tän ainaisen arvuuttelun takia... o_O Mutta nyt on onneksi vähän muuta puuhaa, haettiin lauma kanatipuja meille eilen ja niitä hyysätessä kyllä aika kuluu :grin kauhea meno päällä niillä koko ajan, ja syövät kuin hevoset. Kauhea väsymys vaan on painanut tänään jostain syystä, torkahdella on pitänyt pitkin päivää tässä "kotieläinpuiston" hoitamisen lomassa. Vielä kun tästä maksettaisiin palkkaa niin olis kyllä bueno :rolleyes:
 
Herhis ja Freyja, teiltä oottelen nyt niitä plussia! Molemmilla kuulostaa olot niin lupaavilta :wink

Elaffy, mulle ultraava lääkäri sanoi, että jos oviksesta on tarpeeksi aikaa (mun tapauksessa oli kp 25/28) niin ultrassa ei voi enää nähdä onko ovista tapahunut vai ei. Varmaan ennen ovista voi nähdä, jos se on tulossa. Korjatkaa tietävämmät taas :) Ja edelleenkin toivon, että olisit uudelleen raskaana (vaikka edellisen kerran näin kommentoidessani, eräs käyttäjä oli arvioinut kommentin tyhmäksi...). Toivottavasti saat asiaan selvyyttä ja ei ainakaan se kohdunulkoinen olisi. Ehkä lääkäriin uudestaan ja vaadit saada hcg:n verestä? Siinä varmaan pitäisi jo näkyä, että onko uutta raskautta, jos olisi arvot koholla kunnolla.

Ihanaa viikonloppua ja tsemppiä kaikille :) Janeh, harmi noita sun sappikiviä, mutta hyvä että saat ajoissa hoitoa.
 
Herhis ja Larissa, nyt te hämmennätte minua entistä enemmän. :D Kävin viimeisessä ultrassa tosiaan kp 27, joten jos tuo pitää paikkansa, että ovulaatiota ei voi tuossa vaiheessa nähdä, olisi raskauskin mahdollinen. Jos olisin raskaana, ei sitäkään voisi tuossa kohdin nähdä ultralla mitenkään. Varsinkaan, kun epäilen mahdollisen ovulaation olleen vasta kp19 tietämillä, jos sellaista on edes ollut.

Minulla kivut loppuivat vajaa viikko tyhjennyksestä, mutta ovat palanneet nyt ihan viime viikolla todella kovina takaisin. Vasemman munasarjan tietämillä oli kipuja ihan lähes heti km jälkeen.

Larissa, en ymmärrä, miksi uuden raskauden toivominen olisi tyhmä kommentti. Se kun olisi suurin haaveeni.. ;)

En usko, että tk huolii minua ihan heti lääkäriin uudestaan. Yksityisen hinnat eivät juuri houkuttele, joten viisainta lienee odotella viikko tai pari ja testailla itse tuota raskautra ja verrata viivoja. Vaikka ei se mitenkään varma keino olekaan.. Tietenkin, jos ku oireita alkaa enemmänkin olla, mennään lääkäriin lujaa! Tällä hetkellä vain ei ole juurikaan noita raskausoireita. Ja tissikipu puuttuu kokonaan! Se oli tuossa kesken mennessä ihan järjetön oire alussa. Mitään ei pysynyt tekemään, kun nänneihin sattui.. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi ei janeh toivotaan että saat nopeasti apua!
Freyja kulostaa kyllä lupaavalta! :) toivotaan parasta! :)

On. Tää päivä on menny aikalailla likan sängyn ehostukseen... Hauskaa tehdä likan kans kaksin ja tietenkin vaaleanpunainen siittä piti saada :)
Aamulla kun keräsin koiran peet pihalta tuli niin huono olo vaikka yleensä on ihan iisi keikka... Ja muutamaan otteeseen oon myös juossu vessaan ja luullu et menkat alkaa mutta ei...
 
Elafy: tai sit lääkäri ollu joku dorka!!! Jos väittää nähneensä suolia esteenä näkyvyydelle... Tuskin nyt mikää sun alavatsassa on yhtään sen erilaisemmin kun muillakaan... Missä madh? Mitä oot sä mieltä? Oviksen ja muunki havaitseminen varmaan on tuossa vaiheessa oliski huonoa/mahdotonta... miten pitkällä raskaus olisi elaffy? Jos sulla kipujakin on... Minne kivut paikallistuu ja millasta se on... Toivottavasti madh osaisi vastata todenmukaisemmin... Mut veikkaan että sul on ollu lääkärinä vähintään kandi tai joku muuhun alaan erikoistunut lääkäri... Jospa ei kuitenkaan valelääkäri...;) sori. Mutta jospa siel kuitenki olis elämää oikeassa paikassa ja huoli olis turha. Silti varmistaisin asian... Ja verikokeista näkee onko ovista tapahtunut mutta se hcg arvo varmaan kannattaa eka tarkistaa.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy, sori jos hämmensin soppaa :grin Itse tosiaan kävin ultrassa alavatsakipujen vuoksi ja kysyin näkikö ulraava lääkäri että onko ollut ovista ja noin hän minulle vastasi. Kuulemma näki kohdun takana pienen määrän nestettä, joka voisi viitata siihen että ovis on ollut, mutta kuulemma mitään varmaa eitä tai joota ei voi tossa vaiheessa kiertoa sanoa (myöskään vasta alkaneen raskauden suhteen). Sulla on hyvä toimintasuunnitelma, mene sen mukaan eli ota rauhallisesti ja lääkäriin, jos selkeästi tarve vaatii. Ja tule kertoilemaan tuntemuksia aina kun siltä tuntuu :)

En tosiaan käsitä, että mikä siinä mun aiemmassa kommetissa olisi ollut tyhmää, sillä siksihän me kaikki täällä pyöritään kun raskautta toivotaan. Tai ehkä olen juurikin niin tyhmä etten tajua :grin:wink

Luckya kyllä komppaan, toivottavasti ei ollu valelääkäri xDDD Ps. Mullakin oli kuulemma ultrassa ensin suolet ja suolikaasut tiellä oikealla puolella...:rolleyes::oops: Kuva saatiin sitten kuitenkin oudosti yläviistosta.
 
elaffy ei mullakaan kivut km jälkeen oo kauaa kestäny..Ehkä viikon.Voi että jos siellä kuitenkin olis salamatkustaja :Heartred
Tsemppiä janeh!
Ja kaikille muillekin paljon tsemppiä ja plussatuulia:Heartpink
Ai niin, Larissa,tervetuloo tyhmien joukkoon :wink:grin:grin Noin niinku hyvien tapojen mukaan vois aatella edes jonkinlaista kommenttia arvostelun lisäks..:p
 
Kylläpäs täällä nyt on monta joita saa jännäillä! :) Ainakin sellaisia taisi olla Freyja ja Herhis ja nuuhku, nyt seuraatte meitä tuonne helmikuisiin! Ei vielä taida mennä maaliskuulle.

Kyllä se taisi olla tuo Gatusan aloittama plussa-aalto joka pikkuhiljaa meitä kaikkia koittaa vetää mukanaan pois tästä ketjusta! :smiley-bounce013
 
Takaisin
Top