Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
elya kiitos kun viitsit siirtää mut oikeeseen kohtaan tossa listassa... Mun on monta kertaa pitäny mut.. padilla se on jotenkin niin ärsyttävää..;)

on. isäntä lähti hommiin onneks vielä pääsee tän kuun viikonlopuiks kotio.. noh eipä paljon lapsia sitten tehä..:angry3
ja isäntä vei myös padin mukanaan sekin ottaa päähän..
 
Huomenta kaikille!

Mun oli pakko varalta soittaa väestöliittoon kun nuo mahan jomotukset jatkuu. Ei niin kipeänä mitä oli viikonloppuna mutta kuitenki kipeä jonkin verran on. Hoitaja sanoi että välillä asiakkaat soittaa juurikin inssin jälkeen että on kipuja. Aiko kuitenki välittää tiedon lääkärille ja lääkäri soittaa jos katsoo aiheelliseksi. Sanoi että toki jos kivut pahenee tai kuumetta tulee niin sitte heti lääkäriin. Käski seurata perjantaihin saakka että jos vielä silloin on kipeä niin varmaan mennä käymään siellä. Tuumasi sitten että toivotaan että kipuilut olis nyt hyvä merkki. Itseä vaan jotenki ahistaa ettei vaan ole mitään tulehdusta ettei koko inssi mee hukkaan.
 
Ei onnen uutisia täältä. Tuossa on mun kokeilut mitä vanhentuneet ovulaatiotestit sanoo jos jotakuta kiinnostaa :laughing8

Ja mukana salaa tehty r-testi:smiley-ashamed005

Tänään tullut ruskeaa tuhruvuotoa päivää liian aikaisin normaalia kiertoa ajatellen, (eli eka tuhrua, sit seuraavana päivänä täti) :devil14

Petipuuhia ollut kp13 ja 16. Nyt kp27 / 28-31? Keskiviikoksi odottelin tätiä aikasintaan. En tahdo rikkoa plussaputkea! Nooou! Mut pahalta vaikuttaa..
 

Liitteet

  • test.jpg
    test.jpg
    952.8 KB · Katsottu: 741
Myyh, inhottavia noi sun kivut mutta jospa niille olisikin hyvä ja iloinen syy eikä tulehdus tms. ;) Hyvä tarkistaa asia tietty.

Myssy, vielähän sulla on mahdollisuus plussata. Toivottavasti tuhru jää vain tuhruksi ;)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Myyhille lähetän hermoja! Hyvä se on soittaa ja varmistaa ettei kivut ole haitaksi ja toivottavasti menevät ohi pian ja tarkoittavat sulle plussaa testiin :)

Myssy malttaa mielensä eikä heitä kirvestä kaivoon. Niin kauan kun täti pysyy poissa on kaikki mahdollista! Ja raskaustestihän ei välttämättä näytä vielä mitään jos ovis on tapahtunut kp 16 seutuvilla..

ON: menkkajomoa tai jotain semmosta taas oviksesta lähtien, eli nyt vissiin dpo 3, eka vahva ovisplussa pe-iltana, jota kesti la-iltaan ennenkuin su aamuna oli himmeämpi..
Toiveita toki on, mut vähän pessimisti nostaa päätään. Lisäks tuli opiskelusuunnitelmia ja kuumeisesti etsin miten mahdollinen raskaus sotkis opintoja. Opinnot kun kestäis vain vuoden jos voisin opiskella täysipäiväisesti omaehtoisesti päivärahalla... Ainakin on siis mitä odottaa ensivuodelle jos edes jompikumpi onnistuis!
 
Gatusaa!Mikä siellä on vointi?Toivottavasti edelleen kaikki hyvin :)
elaffy toivottavasti kertoo myös positiivisia uutisia :)
 
Täällä ar-ultra takana♥ siellä pikkuinen sydän sykki vinhaa vauhtia ja koko vastasi viikkoja. Huh, johan on helpottunut olo♥ oksentaa on saanut joka päivä monesti päivässä, olo on kun humalaisella konsanaan. Anteeksi kun en ole paljoa kommentoida kyennyt. Jospa tää olo tästä kohta jo helpottaa ja pääsen taas perille teidän jutuistanne :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista MarinaMelina :)

Ja Myssy, tosiaan niin kauan on toivoa kun täti ei tule kylään!

ON: ei ehdi kyllä yhtään päivällä oireita miettiä ja kuulostella kun mummoja hoitaa :) Sinänsä tosi hyvä juttu kun muuten hajoaisi pää itsensä kyttäämiseen. Tuo hiivaepäilys kyllä ei mikään hiiva voi olla. Et mietin et mitä jos vihjaisi jostain tärpistä :D

Äsken vihloi taas vasemmalle alavatsaan ja nivuseen. Ja vessahätä on ollut kun ei ehdi edes vessassa käydä työpäivän aikana. Aivastellutkin olen. Koko ajan märkä olo ja valkkaria tuntuu valuvan. Tänään siis vasta dpo5 ja kp 22/30.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voimia Myyh kipujen kanssa! Jospa ne lupaisi hyvää!

MarinaMelina: Ihanaa, että ultrasta tuli noin ihania uutisia! Voimia pahoinvoinnin kanssa, kyllä se siitä vielä helpottaa!

Myssy: Vielä se ehtii plussaksi muuttua! Pidän sille täällä peukkuja!

Missä Gatusa? Toivottavasti siellä edelleen kaikki hyvin!

on: Ovistesti taas negatiivinen. Eli toissa päivänä oli tosi vahva (kontrollia vahvempi) viiva, eilenkin vielä vahva mutta hitusen kontrollia himmeämpi. Eli nyt sitten on varmaan dpo 0? Vai mites ne nyt sitten laskettiinkaan. Voisikohan olla niin, että ovis olisi ollut jo eilen kun tuo viiva kuitenkin jo vähän oli haalistumaan päin? Nyt tosin vähän nippailee oikealta puolelta, mutta paikka ei kyllä ihan täsmää. Ehkä on vain jotain muuta kuin ovista. Tosin saatan vain toivoa, kun se on se minun väärä puoli, jossa ei siis munanjohdinta. Ovis siis on hyödynnetty ja piinaviikot alkavat. Onneksi on kiireisiä leiriviikkoja alkamassa niin ei liikaa ehdi pohdiskella.
 
Täällä ihmeelliset olot. Semmosta outoa juilintaa alamahassa. Ja nyt uutena koko päivän palellu. Kuumetta ei ole, sen varalta mittasin. Semmosia kylmän väristyksiä menee. Voi pööh...

Tilasin valmiiksi kaks digiä kun mullahan ei menkat ala vaikka en oliskaan raskaana kun menee tuo luge nyt. Ja luget saa lopettaa vasta negatiivisen testin jälkeen.
 
Ihana MarinaMelina kun ilmoittelet itsestasi :) onnea hyvin menneesta ar ultrasta <3 . pidetaan peukkuja etta hieman helpottaa tuo pahoinvointi, miten sulla siella onko ollut hankalaa sompailla ruoka-aineiden kanssa, kun etkos sinakin asunut ulkomailla?

Kavin hormonihuuruissani (muuten ihanan oireetonta) jo avautumassa tuonne toiselle palstalle noista eviran tosi hyvista ohjeista jotka tosiaan kehottaa syomaan kalaa 2-3 kertaa viikkoon muttei suojakaasuun pakattuna, noh taalla tanskassa ei oikeen sit muuta oo ellei tunaa ja makrillia oteta lukuun, harkitsin jo vakavasti lopareiden ottamista etta paasen ongelle. Minakin aikanaan kuvittelin etta tanska on kalansyojan luvattu maa, mita sita kettua tanne jaa ne jatepalat jotka nekin pakataan suojakaasuun :D taytynee vakavasti harkita tuonne maitoproteiinipuolelle siirtymista..
 
Aida Itse joskus luin, että dpo -1 on ekasta vahvasta ovisplussasta ja testaaminen pitäisi jättää siihen sen takia, että sen hormonin laskeminen ihmisillä on yksilökohtaista ja testi voi näyttää vahvaa jopa 4pvä..
Mulla näytti vahvempaa kuin kontrolli 2pvä ja laskin ekasta vahvasta viivasta sen -1dpo, koska se huippu tulee "hetkessä" mutta lasku tapahtuu hitaammin ja ovis tapahtuu tästä huipusta eli ekasta vahvasta viivasta n. 36h kuluessa (viim. 48h kuluessa)

Ja siis minä sain pe aamuna ihan haalean viivan testiin, iltapäivällä vahvan ja illalla vielä oikein kirkuvan värisen. Lauantaina vastaavasti oli kirkuvan väriset aamulla ja päivällä, illalla tasavahva ja su aamuna sitten hieman haalempi kuin testiviiva. Itse testailin ja vertailin omiin tuntemuksiini oireita ja siksi testasin siihen kunnes viiva alko selvästi heikkenemään.
 
On. Hmph.. jäkitarkastus käytynä, mutta juuri hullua hurskaammaksi en kyllä tullut. Ehkä lähinnä hullummaksi kuin mitä tähän asti olen ollut. Paha mieli tuli kaikkinensa, vaikka sinänsä ihan hyviä uutisia tulikin. Lääkäri nyt vain sattui olemaan vähän sellainen töks-töks. Kohtutulehdusta ei ole ja kohtu oli sen näköinen, että kuukautisten pitäISI alkaa jossain vaiheessa. Koska - siihen lääkäri ei osannut sanoa mitään. Kipujen takia tutkittiin sitten vti, jota lääkäri ei kuitenkaan pitänyt kovin todennäköisenä. Laittoi lähetteen labraan kuitenkin ja pissanäyte pitäisi sinne viedä. Myös verikokeisiin pääsin, mutta niistä ei mitata hcg tasoa ollenkaan, sillä raskaustesti voi kuulemma näyttää minun km viikoillani vielä kahden kk päästä plussaa. No just.. Eikä minun pitäisi kuulemma tehdä raskaustestejä tässä vaiheessa ollenkaan. Kuukauden päästä sain luvan tehdä uuden testin, jos on aivan pakko testata ja silloinkaan ei saa käyttää digiä, kun ovat kuulemma niin epätarkkoja. Jos kuukautiset eivät ala, voidaan kuukauden päästä asiaa ehkä alkaa tutkimaan ja jos testi silloinkin näyttää positiivista, saatetaan laittaa lähete labraan ja tulosten perusteella ehkä saatetaan ultrata, jos näyttää tarpeelliselta. :confused:o_O Eli teen ensi viikolla itse sen uuden testin ja katson, mihin suuntaan viivat lähtevät. Uskon lääkäriä, mutta hän ei osannut oikein selittää alamahan kipuja, eikä muitakaan oireita, joten olen lähinnä huolissani itsestäni ja haluan ainakin sulkea sen raskauden sieltä pois. Käski vain syömään Panacodia särkyihin ja ihmetteli, kun en tuntenut kohdun pientä supistelua, joka näkyi ultralla. Onko raskaus ylipäänsä edes mitenkään mahdollinen, jos kohtu noin supistelee? Lääkäri ei vastannut siihen kysymykseen ollenkaan.. Oli vain sitä mieltä, että ei usko minun ovuloineen, kun raskaustesti näyttää vielä positiivista, mutta ei varmistanut asiaa ultratessa muuten, kuin että näyttää ihan normaalilta kaikki sisuskalut.

En sitten saanut suutani auki ja sanottua, että raskaustesti on jo kerran näyttänyt mielestäni negatiivista, kun lääkäri niin lyttäsi kaikki testit. Saattavat näyttää kuulemma positiivista, jos hcg arvo on yhtään koholla.. Kysyin uuden raskauden mahdollisuudesta, johon sain vastauksen, että on teoriassa mahdollinen, mutta lääkäri ei usko minun kohdallani niin käyneen kuitenkaan. Pelotteli vain, miten raskautuminen voi kestää pitkään - ilmeisesti tuon reuman takia. Valittelin myös reumakipuja ja lääkäri lupasi onneksi konsultoida asiantuntevampaa lääkäriä ja tarkistella, mitä lääkityksiä pystyn käyttämään näihin toisinaan melko kestämättömiinkin särkyihin. Siihen asti mennään Panacodilla. Myös tulehdusarvoja ja kilpparit testataan. Sekä tietty pissanäyte.

Epäonnekseni lääkäri löysi myös jotain vanhoja lausuntoja ja hoitokertomuksia vuosia vuosia sitten sairastamastani masennuksesta ja tarttui todella hanakasti siihen, että km laukaisee nyt psykoosin ja tarvitsen ihan kamalasti apua siihen. Päättelin pääseväni helpommalla, kun en lähde vastustamaan mitään keskusteluapua tai muutakaan, vaan annoin luvan konsultoida myös psykiatria asiasta. Mihinköhän tästä vielä joutuu..? Jos lakkaan kirjoittelemasta tänne, olen varmaan joutunut suljetulle osastolle.. :grin:p En koe tarvitsevani tällä hetkellä mitään sen kummempaa seurantaa. Voin käydä juttelemassa jonkun kanssa, jos lääkärille tulee siitä parempi mieli, mutta ihan oikeasti haluaisin jo lopettaa koko asian märehtimisen ja siirtää katseen kohti tulevaisuutta.

Enkä ole nyt yhtään varma, haluanko heti uudestaan edes raskaaksi, kun lääkäri pelotteli uuden raskauden olevan todella kamala ja pelkään ja olen epävarma koko alku (ja keski ja loppu) raskauden ja pikkuvauva-aika pillaa parisuhteen ja muuta "kivaa".. Oli muutenkin melko ällö olo, kun hän puhui uudesta raskaudesta koko ajan ihan kuin olisin ollut jo raskaana. Eikö niistä asioista voi puhua sitten jos sellainen raskaus edes saadaan ensin aluilleen sitten joskus vuoden päästä?

Anteeksi tämä pitkä vuodatus. On vain niin ärsyyntynyt olo ja olen kiukutellut miehelle jo niin paljon, että sanoi olevansa jo vähän huolissaan mielialavaihteluistani, joten ehkä ihan tervettä purkaa jotain muutakin väylää pitkin tätä sapetusta. Illaksi vielä töihin, ei kiinnosta sitten pätkääkään tänään! :smiley-angry002
 
Mitä mieltä ootte tästä? Tää on kolmas ovis testaus. Viiva alkaa tummua mutta selvästi menee yli laskurin mukaisen. :) vai onko testaus väärin? Olen kyllä sen 2h ja ylikin juomatta. Tosin kaksi kertaa suoraan tikulle vaikka pitäisi kippoon tehdä ja jäähtyneeseen testaa vaikuttaako noi?

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1402405122188.jpg
    1402405122188.jpg
    76.5 KB · Katsottu: 391
Kylläpä on elaffylle sattunut rasittava lääkäri :mad: Älä ota liikaa itseesi sen pelotteluista. Täällä voit purkaa tuntoja niin me terapioidaan sua ;)

Tiarella, nega tuo mun silmään vielä olisi vaikka onkin jo tummempi. Ei ne laskurit aina paikkaansa pidä, ehkä sulla on nyt pidempi kierto tulossa :)

On. Niin mikä tauko foorumista? :D Mies-kulta on yhä useammin alkanut jutustelemaan lapsista oma-aloitteisesti. Saa nähdä mitä kesä tuo tullessaan :) Kohta pitäisi miettiä ostetaanko seuraava rengas...

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
kannattaa katsoa cb:n sivuilta kierron mukaan milloin sen ovulaation testaaminen tulisi aloittaa, omalla 28 paivan kierrolla testaaminen kannattaa aloittaa jo kiertopaiva 11 ja testaamista kannattaisi mahdollisuuksien mukaan jatkaa niin kauan kuin saa ne tasavahvat viivat, se sitten antaa suuntaa seuraavia kiertoja varten milloin kannattaa aloittaa testaaminen, itse ovuloin puolenvalin jalkeen eli ennen kp 15 viiva harvoin vahvistuu joten olen aloittanut testaamisen yleensa aikaisintaan kp 13. Jatka ihmeessa Tiarella testaamista vahvistuvat todennakoisesti viela.

Liuskamallit olen kerannyt purkkiin helppouden takia mutten ole odotellut huoneenlampoista, jos se on 36 asteista ja kesalla ulkona voi olla samanverran lamminta :D
 
Heipat! Tuota.. Kuinka aikasin ootte raskaustestiä tehnyt, jos minkäänmoisia "oireita" ootte havainnut? Aivan ihmeellinen olo ollu sen meidän ulkomaanreissun jälkeen ja kävin jo ostaas testipaketinkin mutten malta vielä koittaa.. Turvottaa, pissattaa ja jonkinlaisia VTI:n oireitakin (ei kuitenkaan normi, kun häipyvät välillä..). Lisäks rinnat välillä arat. Mutta eihän nää nyt millään voi pitää paikkaansa, kun sitä tyhjennysvuotoakin tuli normaalin 3 pvän sijasta 5... Eäh, kuvittelua varmaankin :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mäkin meinasin Tiarella heittää oviksen bongailun roskiin kun tuntui ettei se viiva tummunut ollenkaan :D Sit yhtäkkiä puskista tulikin vahva viiva, joten jatka vaan testailua. Kyllä se sieltä on tulossa. Ja voihan kierto tosiaan heitellä. Mullakin on heitellyt keskenmenon jälkeen 29-39 :) Nyt olis siis kierto 30.

Silv, mä testaisin vasta kun menkat myöhässä. Oon niin usein kuvitellut oireet ja sit pettynyt negaan ja lopulta ne menkat sieltä alkaa. Mut jostain luin et dpo10 vois jo jotain ehkä näkyä, mut kaipa sitä suositellaan dpo14 :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
elaffy Johan oli lääkäri :confused: Ei ole kyllä ihmekään että mielialat heittelee tuommosen jälkeen,eihän tosta nyt tosiaan hullua hurskaammaks tule..Tää foorumi on kyllä parasta terapiaa ja pitää poissa sieltä suljetulta :grin
 
Silv: ma menin idari testaamaan jo dpo 8 joku roskishaamu sielta tuli ja dpo 10 jotain aivan aavistuksen omaista mutta dpo 12 parahti digiin teksti gravid ja oliko dpo 13/14 kunnon leffaviivat jotka ei jattaneet mitaan arvailujen varaan. Mutta tuon hormonin erittyminen on yksilollista ja tuolloin dpo 10 tais olla clinicin (herkka oliko 25) liuska ja se naytti hadin tuskin nakyvaa viivaa ja sitten dpo 13 kempparin ja apteekin oma merkki (ei niin herkka) naytti ihan kunnon linet.
joten siella saattaa tapahtua isojakin hyppayksia muutamassa paivassa, ja sitten taalla foorumilla on ollut paljon testaajia joilla viivat ovat tummuneet hyvin hitaasti, mutta joiden raskaus silti etenee normaalisti.

Elaffy, ankea laakari, niitakin on moneen junaan, grrr. Toisaalta hienoa etta apua on tarvittaessa saatavilla, olisiko yhteiskunta ryhdistaytynyt viimein ja tajunneet etta parempi "tuhlata rahaa" ja tarjota "turhaakin apua" kuin saastaa ja lopputuloksia on valitettavan usein lehtiotsikoissa, arsyttaahan se kylla mutta sinun hyvinvoinnistahan tassa on kyse :)
 
Takaisin
Top