Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Seuraavat testipäivät:
Granger 3.-6.6.
Aurinkoinen 6.-8.6
loora84 6.-8.6
Myssy 12.-16.6
Nuuhku 13.6->
Elya 13.-15.6.
Ttubu 14.6
Chipmunk86 14.6
zorro86 15.6->
PepeXXL 16.6->
Mustikka 16.-18.6.
Freyja86 19.6
Myyh 23.6
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
Aida 23.6 ->
Lucky/ 26.6->
DarkMimosa 29.6->?
Sintti2014 5.7
Marikki 9.7
Elli28 ?
(yhteensä 21)

Plussanneina jutuissa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, Etsijä, MarinaMelina, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah. (11kpl)
 
Onpas harmillinen tilanne Gatusalla :sad001 Toivottavasti pääset tarkistukseen, mä menisin joka tapauksessa tarkistuttamaan mahdollisimman pian tilanteen vaikka vuoto olisikin loppunut.

Jotenkin tuntuu kummalliselta muutenkin lukea Gatusan kertomuksia elämästä, se on niin erilaista kun meillä täällä. Mä en ehkä selviäisi hetkeäkään tuollapäin maailmaa jos en saisi tehdä asioita niin kun itse haluan ja silloin kun itse haluan. Just johonkin lääkäreihin meno, kauppaan meno jne kuulostaa niin miehiin sidotuilta jutuilta... Mulla on monesti meinannut mennä hermo ruudun täällä puolen Gatusan puolesta kun mies ei tee sitä ja tätä tai tuo apteekista testiä tai mitä näitä nyt on ollut. Sitä kun on niin tottunut että on oma vapaus liikkua, tehdä asioita ja mennä milloin huvittaa missä huvittaa, tuo kuulostaa niin rajoitetulta elämältä. Mutta maassa maan tavalla, niinhän se menee. Hattua nostan että selviät tuollaisessa kulttuurissa, itsestäni ei varmastikaan olisi siihen.

(Tulipas kauhean suora ja "pahankuuloinen" kirjoitus, älkää nyt ymmärtäkö väärin, hyvällä minä tätä kirjoitin ja ihan kunnioituksella.)
 
Elya, saahan sitä mielipiteensä sanoa. Mun täytyy sanoa että kunnioitan Gatusaa paljon!! Itse en varmaan pärjäis siellä.

Mulla vois tuo testaus päivä periaatteessa olla vähän aiemmin mutta aattelin etten halua juhannusta pilata.
 
Elya sanoi kyl napakasti asiat ,ja oon kyllä samoja funtsinut,että kyllä Gatusan on pakko olla tosi sitoutunut tuohon kaikkeen...vaikeelle tuntuu niin moni juttu.Mutta jokaisella on oma päätös elämästään.Mie en esim sen takia ole muuttanut täällä Suomessakaan mihinkään kovin syrjäiseen paikkaan vaikka olisi ollut kuin kivoja (vanhoja) taloja,koska mulla ei vaan omat kaistat riittäs esim veden kantamiseen,lämmittämiseen,öljyn hankkimiseen,tms.eli suomeksi sanottuna olen mukavuudenhaluinen,ja mulle riittää tuo oma pihapläntti tässä pikku kunnassa jonne muutettiin isosta kaupungista hetki sitten,senkin hoidossa on mulle riittävästi,plus muut.En osaa kai selittää oikein,mutta juu,todellakin nostan hattua Gatusalle ja usein oon pärrännyt täällä kun lukenut ettei mies toimi niinku myö länsinaiset ollaan totuttu.Pöh olipa pölhö selostus.

Mä oon taas pudonnut kärryiltä koska en vaan meinaa oppia teijän nimiä.

omassa navassa ei tapahdu mitään kummallista,ootan että vuoto loppuub(kp5 nyt) että pääsis harjoittelemaan.Miehelle naureskelin että juhannuksena meil taitaa olla "lääkärin määräämää",sitä ennen ois kivaa ihan omasta huvista ehtii.
Mie kävin tänää terkkarissa näyttämässä mun ukkovarvasta jonka teloin 1,5v sitten.Silloin siit lähti kynsi ja uus kasvoi sit hitaasti paikoilleen,mutta alkoi kasvaa ihon sisää,yks antibiootti syöty siihen jo joitain kk sitten ku tulehtu,ja tänään pyysin että ottavat koko kynnen veks,koska alkoi taas näyttää tulehdusmerkkii ja kipuilla.Ottihan ne.Olipa kiva operaatio,vallankin kun 2 ja 7veet hilluu toimenpidehuoneessa :) Ja nyt on paketti varpaassa,ja uimiskielto.
 
Elya ja Marikki hyvin jo sanoivatkin, mutta pakko vaan kompata, että Gatusa olet uskomaton nainen kun siellä kaukana elelet ja pärjäät. :) Musta ei olisi samaan, olen myös hieman liian mukavuudenhaluinen vaikka aikaansaava ja päättäväinen olenkin. Niin mahtava asennekin sulla on elämän suhteen, joten toivon että se pieni masutakiainen tarrautuisi hyvin kiinni ja pysyisi matkassa loppuun asti. Sinä jos kuka olisit sen ansainnut. :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Zorro: onko se kiinnittymis vuotoa jos viel viikko menkkoihin?

Marikki: millon on mätäkuu? Toivotaan että varvas paranee pian että pääset helteillä uimaan :) kaikkeen te suostutte! Eikös se ole joku kidutus muoto että kynnet revitään irti :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Gatusa, päivittelethän tilannetta tänne, kun jotain lisäinfoa tai muutosta tulee? Uskon ja toivon, että kaikki menee hyvin ja ihmeellinen vuoto on jotain ihan vaaratonta. Tietenkin kaikki pelästyttää ihan kamalasti. Voimia hurjan paljon! Sinä, jos joku olet tämän lapsen ansainnut. :Heartbigred

On. Täytyy nyt purkaa mieltä ja ajatuksia.. Mahakivut tuntuvat vain yltyvän iltaa kohti. Samalla tavalla se teki eilenkin ja illasta käveleminenkin teki jo pahaa - oli todella suuri helpotus päästä työpäivän jälkeen autoon istumaan. Oli kuin paratiisin olisi löytänyt! Tänään tuo kipu tuntuu olevan myös ylempänä.. Närästystä? En tiedä, mutta kipeä on olo!

Olin tänään ystävän luona. Hänellä alkanut 12 rv ja maha alkaa olla uudelleensynnyttäjällä jo melko iso. Oli helpotus, että hänen tapaaminen ei tuntunut yhtään niin pahalta kuin olin pelännyt. Onneksi pystymme aika avoimesti puhumaan tunteista ja olotiloista. Kiitos, että minulla on niin hyvä ystävä! Puhuin omista oireista ja positiivisesta raskaustestistä. Ystävä oli ihanan realistinen, mutta tietenkin hänkin toivoo huippuhyviä ultrakuulumisia huomenna. Kunhan nyt ei mitään kovin huonoja uutisia (esim. kohtutulehdus) tulisi, olisin hyvin onnellinen.

Tänään on tisseihin alkanut hieman nipistellä. Myös väsy on ollut, mutta toisaalta untakaan ei ole tullut otettua ehkä ihan täyttä määrää. Jännittää vähän tuo huominen, vaikka jos olisinkin uudestaan raskaana, se ei ultrassa näy vielä huomenna, vaikka olisi miten taitava lääkäri ultraamassa. Mitään hcg mittauksia ei tässä ole missään vaiheessa ollut, kun kohtu on jo kerran ultrattu tyhjäksi, joten täytyy luottaa vain noihin omiin testeihin. Tekisi mieli tehdä myös uusi raskaustesti, mutta eihän siinä mitään eroa aamuiseen pitäisi edes olla, joten turhaa tuokin. Täytyy painaa pieni optimisti takaisin jollaansa ja yrittää ajatella järkevästi. Tällä hetkellä tuntuu kyllä varsin siltä, että mopo ei ole ihan omissa käsissä ja sitä on vain otettava, mitä tulee vastaan. Itsellä kun ei ole mitään tietoa, missä mennään.

Tätiä ei ainakaan ole näkynyt - tänään kp 26/25-27 ja ehkä dpo ehkä joku, eikä olo ole yhtään sellainen, että kuukautiset olisivat edes tuloillaan. Jotenkin tuo mahakipukin on ihan erilaista - toispuoleista - ja alakerrasta puuttuvat valkovuodot ja muut tädin saapumiseen liittyvät tuntemukset ihan kokonaan. Mitään samoja raskausoireita en kuitenkaan itsestäni löydä, joista osasin viimeksi raskautta edes ajatella. Äh, onneksi jo huomenna saa jotain järkevää ajatusta ja ehkä jopa tietoa tähän tiedottomuuteen. Jos hormonitasoja ei mitata heti piakkoin, teen kyllä jossain vaiheessa uuden testin ihan vain oman mielenrauhani takia. Miksi meninkään tekemään eri merkkisellä testillä sen negatiivisen tuloksen?! Keskenmenosta tulee huomenna kuitenkin jo neljä viikkoa, joten olettaisin ja toivoisin raskaushormonin jo laskeneen normaaliksi. Yksilöllistähän tuo kuitenkin on.. Tässä tulee kyllä aika hulluksi..:confused:
 
Täällä kyllä kans niin nostetaan hattua gatusalle! Ja musta on tosi mielenkiintosta kuulla että miten ne perinteet menee muualla maailmassa. Itse en pystyisi eikä kyllä mieskään... Oot kyllä kova mimmi! :)

Etsijä jos ei oo menkat alkanu niin vielä on toivoa! Mä pidän peukut pystyssä viivan vahvistumiselle!

Voih kun menis nääpäivät ny vaan nopeemmin...
 
Gatusalle paljon tsemppiä, täällä ollaan kyllä kans sydän syrjällään tällaisten säikäytysten kanssa!

Mäki pohin omaa testipäivääni, että vois oll itelläkin "jo" 21pvä, mut todennäkösemmin vasta juhannuksen jälkeen joten en ala muuttelemaan mitään.

Jännän äärellä täällä odotan muiden testikuvia, vaikka huono oonki niitä viivoja nissä näkemään :grin
 
Lucky...mätäkuu on heinäkuu :)
No oli Se aika kidutusta kun alkoivat operoida ennen puudutteen täydellist vaikutusta,Niit pistokohtii oli varmaa 10.Niin nuori ja söpö poikalääkäri,et mammaa alkoi iha nolottaa.Likka tuli siin pöydän maates löllyttää muu mahaa ja sano että äiti ei varmaan enää synnytä meille vauvoja,vai synnytätkö?sit auliisti kertoi lääkärille että äiti on synnyttänyt 8 tai 9 vauvaa,lääkäri siin muu varvasta operoides yritti vastailla jotai.Lapset sai tarrat ja niie mielestä äitinki ois pitänyt saada.mie sain rasvalapun varpaasee.
Ja Joo kaikkeen sitä suostuu ja vallan ite pyytää,Se tuska kun kynsi kasvaa ihon sisään ajas kummallisiin tekoihin :D

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Mustikka, täälläkin dpo 5 ja oireita odottelen. Päivällä töissä niin kiire etten ehtinyt omaa oloani miettiä ollenkaan.

Nyt illalla sit tissit arat, turvonneet ja nännipihat tosi röpelöllä ja niihin erityisesti sattuu. Kaiken lisäksi taas tunne et jotain hiivan tapaista vaivaa tulossa. Saisi pysyä poissa sekin vaiva! Ehkäpä vaan tää kuumuus tekee tehtävänsä kun hikoilee joka paikka.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Lucky: voi kunpa tietäiskin, onko kiinnittymisvuotoo. Plussaa on se, että toistaiseksi ei oo tuhrua vaan pyyhittäessä tulee välillä muutama viiru punasta, vähän kuin jostain raapaleesta. Myös luget voi vaikuttaa, en oo niitä aiemmin käyttäny. Mutta mulla on tullut tuhruttelua aiemminkin ja menkat on aina alkanu, nii en osaa ajatella positiivisesti :p ja lisäks se, kun ei oo oikein mitään oireita. Eikös sullakin Lucky, oo ollu noita outoja vuotoja?
 
Gatusa: Mulla tuli mieleen et voiks jotkut antibiootit värjätä pissan? Tsempit kovasti jaksuja sulle :Heartred
 
elya ei hätää en ottan pahalla, välil pidän itteäni vähä hulluna ku kaikkee kestän mut minkäs teet ku rakastat miestäs... oon kyl oppin arvostaa kaikkee huomattavast mihi euroopas tottu ja monet on ikävä sitä liikkumisen helppoutta ja terveydenhuoltoa.
täällä olo huomattavast parempi ku antibiootti alko puremaan vihdoin alhamdulillah. päänsärky helpotti ku vietin pari tuntia ulkona patjalla jalat ristis selkä suorana istuen ja tehden hengitysharjotuksia ja nauttien raikkaasta ilmasta ku ilma viilentyn iltaa kohden (päiväl on reilust yli 30 astetta ni ulkona ei olla). meillä vesimelonit kasvaa sen ku kerkee, varmaa kuun lopus päästää maistaa omii vesimelonei inshaAllah, kurkkui ollaa jo maisteltu ja hyvää on, persikat kypsiä ja supermakeita. mein köynnös ja pensaskrassi ei myöhäsen istutuksen takia kasvan kunnol pituutta vaan jäi tosi matalaks mut tekee kukkaa jo alhamdulillah :) mieli on taas virkeä ulkoilman ja rentoutumisen jälkeen :) elämä voittaa ja inshaAllah perjantaina lääkärii ultraan, selitetää mikä on homman nimi ollu.
mä ku katoin mein basilikaa ni mun alko tekeen mieli italialaista ruokaa, mozzarellaa, tomaattia ja basilikaa salaattina, pasta bolognesea ja ku rypäleitä katoin ni alko tekee mieli mysliä ja jogurttia tai maitoa :) tein tilauksen miehelle joka ei kyllä nyt ala pistää vastaan iha sen takia ku anto tuon tulehuksen mulle. nii ja tekee mieli fetasalaattia :)

tsemppiä kaikille ja nyt kunnon plussa-aalto :)
 
Ihana Elya kun jaksoit tehdä listan niin se vain plussanneiden lista kasvaa ja seuraavaan aaltoon mennään hyvin pian :)
Pikainen on. lähes oireetonta muutamia finnejä, syke on levossa ja liikkuessa korkeampi mutta olo on hyvä nyt ei enää mene 1,5 litraa kuplavettä muutamassa tunnissa vaan juominen on jokseenkin normaalia. Rintoja aristaa mutta hyvin pms oloista joten jos en tietäisi olevani raskaana ajattelisin menkkojen alkavan ihan pian ja ehkä ihmettelisin 30 päivän kiertoa :smiley-ashamed008
 
Gatusa, voi herranisä mitä mä luin!!!! Tsemppiä sinne ja voimia <3 toivottavasti kaikki on hyvin ja vuoto oli vaan limakalvoista valkovuotoon sekoittunutta verta!

zorro, viikko oviksesta tommonen vuoto vois olla kiinnittyminen :)

Lissufin on oikeessa, pissaakin voi jotkut lääkkeet värjätä esim. Vihreäksi tms :)

Mju, oireetkin voi puskee vasta parin viikon päästä tai sit oot onnekas jolla oireita ei oo :)

Kaikille isot tsempit ja plussatuulia!! :)

omanapa, töissä kiirettä ja kyllä tuntuu että sitä jotain osaakin ku mitään ei jääny tekemättä :) aamulla viivat lämmitti mieltä ^^



Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1402343775220.jpg
    1402343775220.jpg
    38 KB · Katsottu: 111
Zorro: juu kp 20 lähtien sinne menkkojen loppuun saakka veristä tuhruvuotoa, välillä kirkasta limaa. Yks menkkaroskis haamu sieltä tuli josta kuvanki tänne sain laitettua... Nyt uutta yritystä. Sainki melkein tasavahvat ovis viivat apteekin omalla testillä ja muniksia on pistelly... Eilen ja tänään roikku limaakin tullu... Että eiköhän se ovis nyt ihan kolkuttele ovella... Puuhasteltulki on toissapäivänä ja tänään. :) terolutitki aloitin nyt ihan ohjeen mukaan... Toivottavasti ne nyt ei pilaa ovista..

Siinäpä tuli samassa omanapa!!!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Äh mahaan kivistelee, tuikkauksia ehkä jossain kohdunsuun tienoilla ja varsinki yskiminen tuntuu ikävälle. Ramppaan pissillä ja alko ei maistu kun sauna/mökkisiideriä yritin juoda. Ja väsyttää, mut ne voi olla nää pirun pitkät päivät ton lapsosen kanssa myös :D aamulla herättiin jo kuuden perästä ja nyt vasta nukkumaan. Luulen että löydän näitä "oireita" koska tarkkailen koko ajan itseäni toiveikkaana ;D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
MadH91: komeet viivat :notworthy koskas meinasit digiä laittaa kehiin?
Gatusa: paljon tsemppejä, ja toivotaa että pieni pysyttelee vielä yksiössään tovin ja vuoto oli vaaratonta, hyvä kun ab-kuuri alkoi puremaan ! Nostan kans hattua kun siellä asut ja kestät kaikki sen maan jutut ja kulttuurierot jne,, :hello2

Piinailijoille: toivon kaikkille tsemppii, toivotaan että testauspäivä toisi kaksi viivaa testiin :happy093

On: tänään tällänen tulos, nyt loppu liuskat - mielestäni ovat kyllä komeesti vahvistuneet... :angel1
upload_2014-6-10_8-27-45.png

Perjantaina aattelin testaa vielä sillä digillä ja toivon että näyttää jo 2-3 tai 3+ nii saan mielenrauhan :3some

Plussia puhaltelen !!!! :smiley-bounce016
 
Takaisin
Top