Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi kaikille taas! Ompas täällä taas paljon tekstiä..
MadH91 Mulle sun läsnäolo, asiat ja vastaukset täällä on ku yhden unelman täyttymys sillä oon vähän nössö siinä mielessä etten kovin helposti ota yhteyttä jonnekkin asiantuntijalle tällaisissa asioissa kun kuukautiset, raskaus jne.
Ihanaa että meillä on sut täällä! Susta on iso apu :happy090 tsemppiä teille taloudellisesti, hienosti te ootte kumminki pärjänneet ja iso juttu toi vakinaistuminen nykyisin! Hienoa :) meillä mies opiskelee ja minä olen kotosalla, tulevaisuus on tosi sumuinen varsinkin nyt kun kuumeilu lähti taas käyntiin ja mahiksia olis.. Kohta ois se hakukin kouluihin ja alakin ois selvillä. Ei mikään simppeli toi sunkaan tilanne tullakko täti vaiko ei, siinä vasta pulma :dontknow

tiu voi kuinka ihanaa saada kaksoset, onnea onnea! :flower:flower

Kiitos kaikille tsempeistä!
on: eilisestä saunaan menosta lähtien oon ollut kiltti tyttöystävä, tänään heilui peitotkin koska vuoto on ollut suht niukkaa mutta justiinsa niin heti seksin jälkeen alkoi runsaampi vuoto ja nyt ei sitten puuhaillakkaan kun vasta ylihuomenna ja siitä eteenpäin jokatoinen päivä :love017 tänään muuten rupesin itkemään ihan vuolaasti miehelle ja itsekin hämmästyin.. olin aamupalaa tekemässä ja sitten herkistyin siitä että miehen mielestä mulla on joku asennevamma kun tuli siinä jotain puoliläppäkinaa aikaseks, huh huh. Lienee mistä johtuvaa. :gen026

Mulla on työpaikalla kaikea vauvakamaa eurolla... Muttakun aiheuttaa huonoa onnea hommailla tavaroita etukäteen...mitä hittoa teen?!??

kuka sanoo et huonoa onnea jos etukäteen hommaa jotain? mä hommasin ekan asian tulevalle vauvalleni ollessani 15vuotias :D mulla ollu vauvakuume niin kauan ku muistan :D mä oon halunnu aina sen ainakin 10 lasta, mutta noh yksi nyt ja kompromissina toinen <3 kun mies ei halua suurperhettä :)

kauhea äänen pois lähtö päivä ollut ätnään...mistä lie johtuu..

Kävin gynellä. Tutki ja ultras. Ei mitään erikoista. Luteaanikysta vasemmalla puolen, 2,5cm mutta siitä ei ole kipua eikä ongelmaa. Laitto lähetteen TAYS ja sitten pyysi että tilaan oman terveysaseman kautta lisää testejä ja kierron puolessa vaiheessa ultran jossa katsottaisiin ovuloinko. On varmaan kaksi kierto ettei ole ovulaatiota ole tullut. Clomit tai muu vastaava ehkä kuukauden päästä käyttöön. Painoa lupasin laskea ja nyt seuraava kuukausi menee sitten lähinnä tutkimuspohjalta eli otan vapaata yrittämisestä, kuntoilen, tarkistan ruokavalion, ultra, verikokeet ja muut hommelit. Kp1 tänään tai huomenna, gyne sanoi että näyttää vuodon alkavan.

Törmäsin tuohon "nainen voi ovuloida useammin", kun tutkin joskus Persona -laitteen toimivuutta. Kaveri, kätilö totesi laitteen yhtä varmaksi kuin kondomin, mutta jostain syystä sitä ei Suomessa oikein osata käyttää. Sain jo silloin aikanaan varoituksia luonnonmukaisesta ehkäisystä että se ei ole varma, johtuen siitä että ovulaatio voi tapahtua parikin kertaa (tämä oli gyneltä silloin vinkki). Laitoinkin jo linkkejä tutkimuksiin kännykällä aikasemmin. Se miksi tutkimuksia ei ole sen enempää asiasta on se vaikeus asiaan. Tarvis lähes joka päivä ultrata koekaniinit ja totuus on se, että sitä pidetään vähäpätöisenä ongelmana ja lähinnä kuriositeettina. Joitakin raskauksia on todettu joissa jo raskaana oleva on ovuloinut ja hedelmöittynyt tämä toinenkin munasolu aiheuttaen kaksoisraskauden, jossa sikiöiden ikä vaihtelee 1-3 kk. Ongelmaa on synnytysvaiheessa se, että myöhemmin hedelmöittynyt voi olla pahastikkin ennenaikainen.

Nämä on sellaisia poikkeuksia, joita voi tapahtua joillekkin kerran elämässä tai joillekkin useammin. Muistan yhden ihmisen joka valitti että mikään ehkäisy ei hänellä toimi, koska pamahti aina raskaaksi ja joka kerta kaksois tai kolmois raskaudet. Koska elämäntilanne huono, abortit. Tämä tapahtui pillereiden, kierukan (hormoni ja kupari), sekä kapselin kanssa. Eli luonnonfriikkejä on.

Vähäsen aikaa sitten oli tutkimus että osalla hedelmättömyys voisikin johtua siitä että on ylihedelmällinen. En nyt muista mihin se perustuu, mutta oliko että tosiaan ovuloisi useammin ja täten hedelmöittynyt munasolu ei kiinnity kohdunseinämään vai mikä se olikaan. Yritin etsiä sitä tutkimusta Pubmedistä, mutta nyt ei tule asia sanoja mieleen.

Anteeksi, rakastan tiedeartikkeleiden lukua ja vaikkei kätilö, niin monta vuotta hoitotaustaa ammattina tai toisena.

Kysymys: Jos raskaus ilmenee, oletteko ajatelleet doulan hankkimista? Itse olen ja olen myös itse doula.

melissae: Kiitos linkeistä! En tosiaan tiennyt, eikä meille ole myöskään opetettu moista, enkä noista mun kirjoistakaan ole sanaakaan löytänyt siihen viitaten. Näköjään se on mahdollista, mutta tutkimuksien vaikeus ja yleistettävyys tänne suomeen niin en nyt sanoisi että se kahdesti ovulointi on mitään kovin yleistä, sama kun nuo jotka tulee raskaaksi mistä tahansa ehkäsystä huolimatta, meitä on joka kastiin näköjään :) mut kiitoksia valaistuksesta, ja anteeks vielä et rupesin "pätemään". :)
Jos siellä tärppäiskin nyt kun keskityt muuhun? :D en ole ajatellut muuten kuin sen, että tiedän tasan ketkä haluan mukaan itse saliin, mies ja pitkäaikaisin ystäväni... :) eipä doulaa siihen enää mahdu :D

Dawwe: noh, olen täsä siirtynyt rannikolla kainaloa kohti, porvoosta espoon kautta turkuun :) että täälläpäin vaikutetaan... :) nyt mä pitelen sulle peukkuja, että tärppi käy ja plussa varmaan yhtenä kivoimpana päivänä :D !! Tärppionnea <3

Loora84: Olishan se kaikkien unelmien täyttymys jos niin pääsis käymään... Se olis uskomatonta! :)
Fiilis paranemaan päin? Hyvä <3 tärppionnea sinne ja nautintoa vällyjen alle! :)

Nitamoi: se voinee olla täti joka ilmottelee, tai se voinee olla merkkejä siitä itsestään. :) kovin yksilöllistä on kenellä mikä meinaa mitäkin. Olis ihanaa jos pystyis jostain sanomaan että nyt se on varmasti sitä itseään kun noin on, mut se on vaan niin kovin yksilöllistä miten kroppa reagoi kullakin tädin tuloon tahi raskauteen. :) tsemppiä sinne ja toivotaan ettei se ole täti joka kolkuttelee ;)

Kiwibird9: Ihanaa että joku kokee noin :) <3 mulle on kans jokseenkin henkireikä tää palsta ja te kaikki jotka täällä kirjottelette, kun saa itekin sitä vertaistukea ja saa oikeasti jonnekin purkaa tätä asiaa. :) tää nyytin alulle saamisen yrittäminen on tunteikasta puuhaa, ei ihme että heittelee laidasta laitaan ja välillä herkistyy milloin mistäkin :) me naiset onneks voidaan vedota hormoneihin kun kiukuttaa ;) heh :) no ei se simppeli ole kai, mun mieli sanoo et täti tulee piste. Kun taas sydän toivoo sitä, et oliski jonkinsortin ihme tapahtunut... Tuskin.

Omanapa,
Hmm... Hyyyyyvin hyyyvin vaaleaa ruskeahkoa tuhrua tullu tänään todella vähän pyyhkiessä... Oliskohan enteilyä et toivon kipinä joka pääsi heräämään on turhaa... Jaa-a.
Kävelyllä tuli käytyä, vähän mieltä rauhoittelemassa. Onhan se ilo vaikka se täti kurvaisikin paikalle. Siteitä tuli ostettua, ja nappasin mä kärryyn greippimehutölkin... :D harrastiko joku muu greippimehua?

MadH91 Olen kuullut greipistä, ajattelin kokeilla tässä kierrossa :) miten sitä tulisi nauttia? Oon kuullu kans punkusta..

Mä en ole greippimehua juonut... Oliko se niin, että sitä juodaan kierron alkuvaiheessa ja se edesauttaa jotenkin naisen limoja siittiöitä suosivaksi ja edesauttaa siis myös ovulaatiota..? :) Punaviini taas parantaa kohdun verenkiertoa ja se olisi siis hyvä kierron loppupuolella alkion kiinnittymisen kannalta :)

Tuota punaviiniä olen ajatellut, että sitä vois kokeilla. En tiedä onko ihan tyhmää, mutta viime kierrosta jäi sellainen tunne, että varmaan joku kiinnittymisyritys oli, kun kerta dpo 6-7 tuli pientä rusehtavaa vuotoa, eikä mulla ole koskaan ennen ollut mitään välivuotoja. Mutta raskaus ei tosiaan alkanut. Ei se punaviini ainakaan haitaksi ole pieninä määrinä :D

Mä oon miettinyt et ainoastaan mies tulee mukaan synnytykseen ja jos tuuri käy niin paras ystäväni Bluerose on samassa tilanteessa samaan aikaan joten ehkä me sit ollaan synnärillä samaan aikaan :D ja kun vielä on sama kaupunki kyseessä niin parastahan olisi (ehkä) et oltais huonekavereita :)

Mä huomasin tänään et mua vihloo häpyluuhun toisinaan. Ja edelleen rintoja pistelee, samoin tuo väsymys painaa ja paleltaa. Oireita on mut jotenkin pelko et mitä jos vaan kuuntelen kehoani liian tarkkaan.

MadH91 Huomenna menen aamusta käymään TK:ssa eka neuvolatädin juttusilla ja sitten lääkäri tsekkaa tilanteen ja ehkä sitten laittaa lähetteen ultraan. Toivottavasti kaikki on massussa kunnossa muuten. Pikkuista en usko siellä enää olevan kun sen verran on vuotoa tänään tullut. :sad001

Jotenkin oli jo ihan alkumetreillä sellainen olo, että näin tässä käy. Minua vaivasi koko ajan kun testeihin en saanut missään vaiheessa kunnon viivaa. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo. :) Kova hinku on jo saada se meidän oma esikoinen maailmaan. :)

Suuret pahoittelut sinulle Chipmunk :sad001 Mitä sinulla olisi viikkoja nyt? Toivotaan, että pian plussaat uudelleen ja saatte esikoisenne syliin asti :) Varmasti niin käykin.

Chipmunk: toivottavasti tosiaan on muuten kaikki kunnossa. Onko sulla ollu kipuja? Toivottavasti olis väärä hälytys... Tsemppiä sinne ja tuu kertomaan kuin kävi sit ku siltä tuntuu jos haluat. Kyllä sä vielä sen ensimmäisen maailmaan saat, usko pois <3 rankkaa on ku noin käy :(

Kiwibird9: oon kuullut, että joku lasillinen tai pari kuukautisista ovulaatioon tai sen yli pitäis juoda :) just sitä limojen parantamista mitä pampero tossa mainittikin... :) aattelin et ei kai siitä haittaakaan ole... Täytyy vaan koittaa ovulaatiota metsästää... :3 mausta en vielä tiedä... :D

Pampero: en siitä tiedä kuin se ovulaatioon vaikuttaa mut limoja pitäis ainakin parantaa. Varmaan aika yksilöllistä kenellä tommonenki "toimii". Punkkua joo pitäis just lasi päivässä (jonkun ohjeen mukaan) oviksen jälkeen kun parantaa sit kohdun limakalvoa, mut en tiedä onko siitä tieteellistä näyttöä :D placebo jos ei muuta ;) noei, punaviini varmaan sitä verenkiertoa tehostaa tjtn niin et sit limakalvokin paranis mutta en nyt tiedä.. Mies varmaan sais hepulin jos mä rupeisin viinittelemään kun normisti juon lasillisen ehkä kaks kertaa vuodessa... :)

Freyja: teilläpä hauska tilanne! Voihan olla että samana päivänä sit saatte pienet ;) jos hyvin käy. Mulla on käyny just noin, ja mun paras ystävä syntyny 11h mua aikaisemmin samana päivänä samassa sairaalassa ja perheet asu samassa kerrostalossa, niin ystäviä kehdosta hautaan vois sanoa :D

Omia
Ei lisää tuhruja, ihan puhdasta on. Argh. Olis nyt sit ees selkeetä :D miehellä katos halut heilutella peittoja kun huomas että pidän varalta pikkuhousunsuojaa, aattelee et vuoto alkaa just eikä melkeen näillä näppäimillä. No, huomenna vielä yks tero ja sit odottelemaan. Ehkä se on vaan koitettava asennoitua vastaanottamaan täti punaisessa ferrarissaan, eikä elätellä toivoa pienestä ihmeestä...
Mutta! Mä löysin mun yöpöydänlaatikosta metallirasiasta mun kaks vuotta sitte ostaman sylkiovulaatiotestin! Nyt täytyypi sitten ottaa donnatest käyttöön ja kokeilla josko sitä saisi bongattua ovulaation. (Jos edes ovuloin..........)

nitamoi.Toivotvasti toi nyt enteilis sitä plussaa eikä tätiä..

Kiwibird.Ne on nää naisen ihanat hormoonit jotka käy välillä liikaa..niin ainakin itte ain ajattelen.. :D

Melissae.Pahoittelut tädistä.Mutta hyvä ettei mitään erikoista löytyny.ja ihana juttu et ottavat sut tutkittavask ja saat apua. :)
niin ja tsempiä painon pudotukseen..mulla oli mies mukana pojan synnytykses ja niin ajattelin tehdä seuraavaksikin.en haluu et sie salis on paljoo väkee.eli en siis aio ottaa doulaa.

Madh.Joo,fiilis on ollu tänään hyvä.ehkä toi täti tai nää naisen hormoonit sai mut sekasin..mut toivon kovasti et saat nyt sen jommankumman sie piakkoin..

Pampero.Tarvii varmaan ostaa itellekki punkku ja kokeilla joku lasi sillon tällön loppukierrosta..

Chipmunk.Toivottavasti sulla on sie masus kaikki hyvin.tsemppiä huomiseen.

katoin äskön vie noita ovis tikkui siis eilistä ja tämän päivästä.oli todella paljon tummempi se tämän päivänen..mut hei te jotka tikuttelette ni tuleeko teille se viiva silleen et toinen reuna on tummempi kun koko viiva?siis kun mulla oli testiviivasta toinen reuna melkeen yhtä tumma kun se toinen viiva mut suurin osa haaleempaa..toivottavasti joku ymmärs mitä tarkotin. :)

loora: mulla on ovistesteissä myös noita et testiviivan toinen reuna vahvempi ja toinen haaleampi. Mulla on kuitenki usein se vahvin ovisplussa niin tumma viiva, että on testiviivaakin tummempi. Tässä kierrossa en niin tummaa saanut o_O Testasin kp 15 ja kp16, ja tänään (kp16) oli tosiaan vähän haaleampi kuin eilen (kp) 15 mutta plussaksi luettavia molemmat. Siks epäilenkin, että saatto olla jo kp14 tumma viiva, mut sillon jäi testaamatta.

Niin ja vielä, oon ihmetellyt miten se ovisplussa näkyy tikuissa niin kauan, mutta tuolla ylempänä tulikin siitä hyvää tietoa, että hormoni laskee hitaammin mitä nousee. Mulla varmaan nousee hormonit niin tappiin, että näkyy testeissä plussana sen takia useampana päivänä :D

jep, no mulla mies jos haluaa tulla ja sitten eräs ystäväni (tulee seuraavan lapsen kummi) otan doulaksi todennäköisesti tukemaan mua..mulle tuleva raskaus tulee olemaan henkisesti raskas, varsinkin jos tulee taas raskausmyrkytys...toivoisin eniten että saisin synnyttää normaalisti, mutta pakko hyväksyä myös sektio..joka jo kertaalleen tehtynnä.

jeps jos nyt tärppä menee lokakuulle...

voih, oon kai tulossa kipeeksi =(

Kiitoksia kaikille tsemppihaleista. :) <3

Pampero viikkoja olisi ollut 5+3.

MadH91 kipuja ei oikeastaan ollut. Semmoista lievää menkkajomottelua, johon en edes ole ottanut särkylääkettä avuksi.

Täällä koko ovistikkuilu oli aivan uusi juttu :oops: Mietin ja vertailin viivojen värejä.. joku reaktio oli ja erojakin kait :grin
Ei kait se auta kun odotella tää kierto ja katsastaa tilanne uudelleen ens kierrossa, jos nyt ei vielä osunut kymppi kohdalle.

Doula asiasta. Siskolla oli doula, idea kiinnostaa ja totesinkin että saa oma Sisko tulla paikalle :wink Se on varmaan ainut joka tarpeeks suora ja selkeä puhuessaan mulle. Sen edessä ei kehtaa venkoilla ja myös kunnioitan häntä hyvin paljon :) Ei se myöskään armoa anna! silti 100% varma että pitäisi mun puolia, eikä kukaan pyörrä sen päätä, jos oma pää sattuis pehmiämään kesken kaiken :p Oma mies kyllä ihana,rakas ja tärkeä... mut ei ihan nii kovapäinen. Liian kiltti ja enkä ihan tiedä pystyiskö buustaamaan mua loppuun asti. Rakkautta, tukea ja hellyyttä saan häneltä ihan varmasti kaikessa lopunelämän:hug003

Takaisin