Onnea kaikille viivojen vahvistumisista ja jos täällä oli plussanneita. Tekstiä tulee sitä tahtia ettei perässä kyllä pysy jos ei koko ajan ole kuulolla
Olitte täällä imetyksestäkin puhuneet ja mä en arvsta äitejä sen mukaan miten ne lapsensa ruokkii. Ite luulkn kans että se imetyshän tulee luonnostaan ja on helppa jne. No laitoksella suju toisesta rinnasta, toisessa jouduin köyttämään rintakumia, kotona ei rintakumiaollut ja eka yö valvottiin aamu seitsämään asti ja itkettin kun ei suju, ennenkuin tajusin tai uskalsin antaa korviketta kun imetys ei onnistunut..
Sen jälkeen tuli tavaksi antaa korviketta iltaisin, sillä se eka yö oli kamalin ikinä ja mua ei oo tehty vähille unille ja pelaskn varman päälle siinä, ettei ainakaan nälkää itketä.
Toisen kanssa imetys suju paremmi eikä tarbittu rintakumia, mutta vauva puklas kaiken rintamaidon ulos, pullosta ei niin pahasti tai siltä se tuntui. Päätin sit senki syöttää korvikkeilla kun en vaan jaksanu aina vaihtaa lakanoita ja vaatteita kaikilta ja kuunnella itkua on heti on nälkä.
Molempia imetin osittain 3kk jonka jälkeen olivat korvikkeilla siihen kunnes sai siirtyä oikeeseen maitoon. Molempien kanssa sain nukkua alusta asti 5h pätkiä ja päätinkin silloin että äidin jaksaminen on meillä kyllä tärkeää ja korvikkeet yhtä hyvää ravintoa.
Tuntuhan se aluksi pahalta ja tuli hulno äiti fiilis, mutta onneks mies sano että tuskin korvikkeita olis kehitelty jos se imetys olisi elintärkeää eikä ilman sitä kasvais terveitä lapsia.
Olin joskus aikasemmin ajatellutkin jo valmiiksi, että hampaiden tullessa imetys loppuu sillä puruleluksi en halua, ja kun hampaat tuli 4-5kk iässä niin eipä tuo imetys ois kauan jatkunutkaan.
Muutenkin olen huomannut ettei mua vaan ole luotu imettämään, minusta se ei niin ylimaallisen ihanaa ole ja en mä vaan malta olla pitkällään vähän väliä ja uudestaan. Tuo 3kk on siis ollut just passeli meille, sen jälkeen kun on sit voinu alkaa käydä jumpassa ja omissa menoissakin ilman huolta, ettei mut oystyis ruokkimaan ja hoitamaan lasta.
Lisäks näin menevänä ihmisenä imetys muualla kuin kotona oli aikamoista stressaamista, enkä vaan pysty tai halua imettää muiden tuijottaessa joten mikäs sen mukavempi kuin kaivaa pullo ja ruokkia lapsi ilman stressiä.
Jokainen siis tyylillään ja minusta on hyvä muistaa että kannattaa aina miettiä kokonaisuutta eikä pelkkää imetystä lapsen hyvinvointia ajatellessa..