Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä näin ennen tätä plussaa vastaavaa unta eli tuli plussa, sit joku oli kyläs ja oli raskaana viimeisillää, sai lapsen ja mulla meni heti perää vedet ja synnytys käynnisty, oli täysaikanen, soitin miehelle et tuoppas vähä enemmän tavaraa ku mein muksu tulee kans nyt eikä melkei :) ja tässä sitä ollaa 11+6 tänää inshaAllah :)
 
Mad kun oot alan ammattilainen ja tuli tuossa mieleen kun esikoista odotin ja kävin verikokeissa ja kun vastaus tuli luki siellä että löytyi luonnollinen punasoluvasta-aine anti-Lea joka ei aiheuta vastasyntyneen hemolyyttistä tautia sekä heikko tunnistamaton vasta-aine siten vain juoksinkin verikokeissa ja kukaan ei koskaan kertonut että mitä tää tarkottaa?
Osaisitko sä kertoa että mitä tarkoitti.. Jännittää jos nyt olisin raskaana että kuinka ramppaam sitten verikokeissa...
 
Nuuhku, valitan, tohon en osaa sanoo oikeen mitään :) veriryhmävasta-aineet tiiän mut nuihin en oo törmänny :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi harmi... Oon kans yrittänyt netistä selvittää mutta ei mitään... Ja tosiaan neuvolantätikin myönsi että hän ei tiedä mitä tää tarkottaa.. Noh.. Ehkä se joskus selviää :)
 
Heissuliwei naiset ihanaiset :)
Onnea kaikille plussanneille,Madh laittoi kunnon plussa aallon pyyhkäisemään meidät kaikki plussaamaan :smiley-bounce016
Makoisia ja antoisia oviksen hyödyntämistä,niille joille se on nyte hollilla :dance011
Gatusalla super ninja masussa,ihania kuvia.Kiitos kun jaat kanssamme :Heartpink
Ihana kuulla plussaneiden uutisia :love2
) . ( Ollu kiirusta kotosalla pikku projektin kanssa,siksi siis hiljaisuutta..Lukemassa olen pikaisesti käynyt.
Ovista odotellessa noin viikon päähän,parasta suoristella jo lakanat et on hyvät aikanaan peuhaamiseen. :hug003
Olette kyllä super naisia kaikki :)
 
Onnea kaikille viivojen vahvistumisista ja jos täällä oli plussanneita. Tekstiä tulee sitä tahtia ettei perässä kyllä pysy jos ei koko ajan ole kuulolla o_O

Olitte täällä imetyksestäkin puhuneet ja mä en arvsta äitejä sen mukaan miten ne lapsensa ruokkii. Ite luulkn kans että se imetyshän tulee luonnostaan ja on helppa jne. No laitoksella suju toisesta rinnasta, toisessa jouduin köyttämään rintakumia, kotona ei rintakumiaollut ja eka yö valvottiin aamu seitsämään asti ja itkettin kun ei suju, ennenkuin tajusin tai uskalsin antaa korviketta kun imetys ei onnistunut..
Sen jälkeen tuli tavaksi antaa korviketta iltaisin, sillä se eka yö oli kamalin ikinä ja mua ei oo tehty vähille unille ja pelaskn varman päälle siinä, ettei ainakaan nälkää itketä.
Toisen kanssa imetys suju paremmi eikä tarbittu rintakumia, mutta vauva puklas kaiken rintamaidon ulos, pullosta ei niin pahasti tai siltä se tuntui. Päätin sit senki syöttää korvikkeilla kun en vaan jaksanu aina vaihtaa lakanoita ja vaatteita kaikilta ja kuunnella itkua on heti on nälkä.

Molempia imetin osittain 3kk jonka jälkeen olivat korvikkeilla siihen kunnes sai siirtyä oikeeseen maitoon. Molempien kanssa sain nukkua alusta asti 5h pätkiä ja päätinkin silloin että äidin jaksaminen on meillä kyllä tärkeää ja korvikkeet yhtä hyvää ravintoa.
Tuntuhan se aluksi pahalta ja tuli hulno äiti fiilis, mutta onneks mies sano että tuskin korvikkeita olis kehitelty jos se imetys olisi elintärkeää eikä ilman sitä kasvais terveitä lapsia.

Olin joskus aikasemmin ajatellutkin jo valmiiksi, että hampaiden tullessa imetys loppuu sillä puruleluksi en halua, ja kun hampaat tuli 4-5kk iässä niin eipä tuo imetys ois kauan jatkunutkaan.
Muutenkin olen huomannut ettei mua vaan ole luotu imettämään, minusta se ei niin ylimaallisen ihanaa ole ja en mä vaan malta olla pitkällään vähän väliä ja uudestaan. Tuo 3kk on siis ollut just passeli meille, sen jälkeen kun on sit voinu alkaa käydä jumpassa ja omissa menoissakin ilman huolta, ettei mut oystyis ruokkimaan ja hoitamaan lasta.
Lisäks näin menevänä ihmisenä imetys muualla kuin kotona oli aikamoista stressaamista, enkä vaan pysty tai halua imettää muiden tuijottaessa joten mikäs sen mukavempi kuin kaivaa pullo ja ruokkia lapsi ilman stressiä.

Jokainen siis tyylillään ja minusta on hyvä muistaa että kannattaa aina miettiä kokonaisuutta eikä pelkkää imetystä lapsen hyvinvointia ajatellessa..
 
Diku... Mennään melkein samoissa :) ovis olis my kalenterin mukaan 12.6. En tiedän uskonko... Viimeks ainaki piti paikkaansa :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Nice, tein tänään huvikseni raskaustestin, kun normaali kierron mukaan menkkojen pitäisi alkaa viimeistään huomenna ja positiivinenhan se. Olen viikko sitten tehnyt negatiivisen/viivan paikka testin eri merkkisellä testillä, mutta tuo tämän päiväinen on kyllä kaikkien haamujen esiäiti, joten liekö se nega koskaan oikeasti ollutkaan.. Huomenna on onneksi jälkitarkastus ja verikokeisiin taitaa tämän tytön tie käydä. Jospa sieltä saisi jonkun selvyyden tilanteeseen. Uuteen raskauteen en jaksa uskoa, vaikka pieni optimisti sisällä sitä salaa toivookin. Ei vain jaksaisi tippua kovin korkealta taas..

Näin kyllä unta, jossa Etsijä ja minä saimme plussan ja lisäsimme hailuista testiviivoista kuvia. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi elaffy, jos siellä sittenkin olisi käynyt flaksi saman tien! Toivottavasti oli enneuni ;)

ON: Tuossa, kun aiemmin laitoin ovistestikuvaa ja mietin, että miten mun keho tuottaa luteinisoivaa hormonia vaikka on rengas. Nyt sitten löysin netistä pari englannin kielistä lähdettä, joiden mukaan e-pillereiden (ja siis myös renkaan) pitäisi estää sekä ovis että tukahduttaa ton hormonin tuotanto. Näemmä ei estä ainakaan hormonin erittymistä meikäläisellä...

"The steady low levels of estrogen in birth control pills suppress FSH and LH, "fooling" the pituitary gland into thinking a woman is pregnant. Ovulation will then not occur, therefore preventing pregnancy"

Source: Birth control pill - series | University of Maryland Medical
 
Voi elaffy ihanaa!Pidän sormet ja varpaat ristissä että viiva vahvistuu ja verikokeista hyviä tuloksia!!Mä niin sydämestäni toivon että tällä kertaa saatte vauvan syliin asti :Heartbigred
 
Elaffylle peukkuja, että olisikin uusi raskaus! Ja tsempit huomiseen jälkitarkastukseen jokatapauksessa!

Lissufin: Ihanaa, eka neuvola! onnea matkaan!

Satsalla mahtavia unia! Toivottavasti enteilevät plussaa!

on: kp 19/26-33(?) ja ovistesti näytti eilen tältä http://aijaa.com/kNdzfC. Jee!!! Kierto ei nyt sitten tämän mukaan ihan totaalisen sekaisin tuosta km:sta mennyt, vaan tulisi about tuollainen 33 vrk kierto tästä. Nyt toki herää kysymys yrittiköhän tuossa edellisessäkin 33 vrk:n kierrossa jotain tapahtua, mutta testit vain ei mitään näyttäneet. o_OTestasin silloin apteekin omilla (muistaakseni kp29 ja 32) ja ne ei kai mitään ihan tarkimpia ole? Tässä km-kierrossahan testasin sofin liuskatesteillä haaleita haamuja ja sitten digillä.
No, mieskin oli innoissaan ovisplussasta. Oli varmaan raukka säikähtänyt, kun olin sanonut että kierto saattaa mennä sekaisin keskenmenosta. Joten hyödynnettiin siitä ilahtuneena nyt sitten tämä ovis heti.:)
 
Larissa, kai noiden PITÄISI estää ovulaatio, mutta onko hormoni määrä kaikille riittävä, onkin sitten ei asia. Työkaverilla on lapsi, joka on saanut alkunsa, vaikka on ollut e-pillerit käytössä ihan ohjeen mukaan, ei unohduksia tai muita. Ja näitä on varmasti monta muutakin tarinaa. Jos hormonalinen ehkäisy estäisi kaikilta ovulaation, olisi sen ehkäisyteho 100%. Jos nyt tätä tarkoitit? Tuskin lh:ta vi erittyä joko vain ovulaation aiheuttavaa määrää tai ei ollenkaan.. Voi olla, että pohdin nyt ihan eri asiaa kuin sinä, enkä yhtään ymmärtänyt, mitä tarkoitit. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
kiitos diku, inshaAllah siellä tulee plussauutisia pian :) n. 30 päivän välein päivitän teille ultrakuvia inshaAllah ku oletan että reseptin uusimisen yhteydessä mulla on ultra joten viel ois 5 ultraa eessä inshaAllah ja lisäks sit omal tk:lla kätilön tapaamiset kunha saa tietää millo se on paikalla ku pitää saada neuvolakortti vai mikäköhä se täällä onkaa raskausseurantakortti täällä varmaan.

elaffy oispa käyny tärppi kuitenki ja pikkunen ois kyydissä :)

jostai syystä oon ollu vähistä unista huolimatta energinen tänää heräämisen jälkee (kun uko ja esikko lähti kotoa heräsin kunnolla ennen sitä olin puoliuninen). päätin tehä testin et huomaako ukko mitää ku tulee kotiin, mein kämppä ku on iha siisti mut vessan kuurasin kunnol ja pesin oven, nyt ootan et ukko ku tulee ni huomaako mitää, oli kiva kyyristellä tuolla ku ei ol ostan kuivaimee uutta vartta että sais seistä suorassa.
rv 12+0 tänään, menen meinaa omien laskujen mukaan edelleen koska se on järkevin vaihtoehto. iha ok olo jostain syystä nyt ku olin hehkuttan energiaa ni alko väsyttää :grin eilen alko antibioottikuuri itellä että saa tuon tulehuksen pois inshaAllah, kyllä helpotti olo ku otti antibiootin, kivut helpotti ku lääke alko tekee tehtäväänsä alhamdulillah.
 
täällä ikävä päivitys...mulla on näköjää lorahellu vissii lapsivettä, siteessä on vähä pinkkii värii ja lisäks selkä kipee ja alavatsa vähä, tais tulla sairaalareissu kunha ukko tulee.
 
Voi gatusa! :( toivottavasti on vaan tosi vetistä valkovuotoa tai "vaginan hikoilua" niinku lääkärit sano mulle kun kävin lapsivesitutkimuksessa kerran :D siis että voi hikoilla tai lorahdella valkkaria :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mutta ku ei ol kirkast vaan pinkin tapast ja lisäks nyt aaltoilevaa kipuu alavatsal välil. näköjää ukon antama tulehus teki tuhojaan... mä oon iha paniikis tääl.
 
Takaisin
Top