Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tsemppiä laurushka, inshaAllah viiva vahvistuu ja kunnon pikku sissi on tarttun matkaan :)

meillä alkaa viikonloppusin tästä lähin perinne että sillo syödää cous cousia ja lihaa inshaAllah. äsken lanko kävi poikiensa kans kylässä ni hänen esikkonsa oli niin kohtelias ja avulias, pesi lusikat syönnin jälkeen, pyyhki pöydän puhtaaks että mä saan levätä, mashaAllah mikä nuori mies, hänestä joku saa oivan aviomiehen vielä inshaAllah... :) lanko naureskeli ku kysy et onko kaikki kunnos ni totesin että tuli vähä syötyä ja tuntuu että tuon pikkusen ansiosta tila loppuu tuolta vatsasta. hän tietää että eilen tuli hyviä uutisia ja hänen esikkonsa kans tietää että ootan ja kaikki on kunnossa alhamdulillah, hän oli paikalla sillo ku oksensin ekan ja ainoon kerran ni on tienny alusta asti :)
 
MadH: Taytys varmaa kayda :/

Lucky/ 1.6-2.6 (dpo 14 28.-29.5)
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Sintti2014/ 8.-10.6.
Elya/ 13.-15.6.
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
Freyja86/ 20.6->
Mustikka 21.6.->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
DarkMimosa 28.6->?

plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh ja Etsijä. Unohtamatta MarinaMelinaa
 
onnea haamuista!!! :Heartpink

darkmimosa: kuulostaa kyllä oudolta se kirkas veri..koska varmasti erotat sen oikeista menkoista? mulla on kerran tullut myös, ekalla yrityskerralla, enkä oo varma, että oliko se kiinnittymisverta, kun täsmäs ajallisesti?? mutta menkat tuli 1,5 viikkoo myöhässä lopulta. kannattaahan sitä käydä lääkärissä, jos mietityttää.

myyh: kiitos raportista! ymmärrän täysin ton kyllästymisen lääkkeisiin, sama homma.. mutta teidän juttu kuulostaa kyllä lupaavalta, tsemppiä!

gatusa: onnittelut hyvistä uutisista! siellähän pian alkaa olla 12 viikkoo kasassa <3

marikki: mulla takana yks yritys lääkkeillä, toisesta odotan parhaillaan tuloksia :wink elikäs hakeuduin yksityiselle hoitoon, koska menkkakierrot oli niin pitkät ja sain lähetteen klinikalle, vaikkei oltu yritetty vuotta. mulla PCO, joten rakkuloita täytyy kasvatella lääkityksellä, jossa käytän femar-tabletteja, sekä pistoksia (gonal ja menopyr) ja ovulaatio aiheutetaan myös irrotuspiikin avustuksella. nyt myös käytössä keltarauhashormonikuuri, koska oli outoo vuotoo viimeks. lääkkeitä, lääkkeitä täällä vaan syödään! :grin

me tehtiin päätös, että jos tästä kierrosta ei nappaa, niin pidetään suosiolla kesätauko. menkat luultavasti taas alkaa pidemmän kierron mukaan, mutta ei voi mitään. nyt jänskättää, että oonko onnistunu pistään kaikki jutut oikein..vähä noi määrät sekotti. oon taas vainoharhainen! ja mun follikkelit oli aika pieniä..toisaalta siellä oli useempi. lisäks häirittee, kun ekaa kertaa luget käytössä, että kun ei voi luottaa yhtään, jos tulee jotain oireita tai menkat ei ala, kun kaikki voi johtua niistä lugeista. damn.
 
Täälläpä on taas paljon pulistu kun oon ollut reilun vuorokauden foorumin ulottumattomissa :) Korjasin omaa testaus ajankohtaani listalle kun kerta se oviskin oli aiemmin mitä odotettua :)

Lucky/ 1.6-2.6 (dpo 14 28.-29.5)
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Sintti2014/ 8.-10.6.
Elya/ 13.-15.6.
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
Mustikka 16.-18.6.
Freyja86/ 20.6->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
DarkMimosa 28.6->?

plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh ja Etsijä. Unohtamatta MarinaMelinaa
 
Myyh,tosi mielenkiintoinen toi inssi-tarina,kiva kun jaoit,oisin varmaan muuten alkanu kyselee tuol toises ketjus :cool:
Ja ihan varmasti kaikenlaisia ajatuksia kimpoilee nyt kun inssi on tosiaan tehty.Mitä tohon lapselle kertomiseen tulee,niin täällä oli kyl esitetty ihanasti se,että hänhän on todellakin Erityisen toivottu,koska vanhemmat halusi hoitoihin saakka menn

laurushka,kyl siel iiiihan hentonen näkyy,saas nähä mihin kääntyy,ja toivon ettei siitä tuu maailmojen sota sitten siel kotosalla miehen kanssa :oops:

elmiinalle lohtuja tuon imetysasian sulatteluun,se ei aina mee niinku stromsöössä,vai kuin se sanotaan.Miun eka imetys kesti noin 3kk,toinen vain 1,5kk vaikka tietotaitoo oli ja siihen aikaan imetykseen tueksi annettiin lääkettäkin jos vaiva oli maidon nousun ongelma,eli tällä nyk.tietämykselläni juurikin se ettei vauva ime oikein/kunnolla/riittävästi.
Mutta ennyt enempiä tästä höpise,sie oot asian käsitellyt

mju:lla on kyllä upee viiva,vau,ja suuret onnittelut tosiaan!

Kiitos zorro selvityksestä, mutta nyt aloin miettiä että miksi joillakin käytetään niin montaa erilaista lääkettä,miksi jollain pistoksia ja esim mulla vaan tabut,joista lääkäri sanoi että "turhaan sie kalliita injektioita käyttäisit kun saman tuloksen saa näillä" ööh.Paha sanoa kun en ymmärrä noista lääkkeistä mitään!!!!

Mitenkä tuo lista ny,tälläänkö mie oman mahdollisen testiajan tohon vai mitä nuo pvm on.terv. vähän blondi
 
Kiitos myös Marikki kommentista :) Eipä tosta onneksi tule sotaa, se on riskin ottanut kun ei voi nyt siitä ehkäisystä huolehtia/keskustella :D välttelee jostain syystä aihetta ja mehän naisina ystävien kanssa tulkitaan tää niin et salaa syvällä sisällään toivoo kuitenkin "vahinkoa" :D Ja kyllä se taisi mennä niin että ensimmäinen "mahdollinen" testipäivä :)

en mä kyllä uskalla tollasesta sille vielä puhua ja säikytellä turhaan, nega kunnes toisin todistetaan :)
 
Lucky/ kp 15
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Sintti2014/ 8.-10.6.
Elya/ 13.-15.6.
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
Freyja86/ 20.6->
Mustikka 21.6.->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh ja Etsijä

Muokkasin tuota omaa vähän kun uus kierto alko jo

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Lucky/ kp 15
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Sintti2014/ 8.-10.6.
Elya/ 13.-15.6.
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
Freyja86/ 20.6->
Mustikka 21.6.->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
Marikki 9.7.
plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh ja Etsijä

Tälleestikkö???
 
Lucky/ kp 15
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Sintti2014/ 8.-10.6.
Elya/ 13.-15.6.
Ttubu/ 14.6
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
Freyja86/ 20.6->
Mustikka 21.6.->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6

plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh ja Etsijä
 
Laurushka: mullahan tuli kans se roskis haamu ja viel seuraavana aamuna oli oudon näköinen uus testi jonka tein. Vuosin kuitenki kp 20 lähtien verituhtua ja välil kirkasta... Että en tiedä mistä mun menkat alko ihan oikeesti kun sillon kun piti oikeesti alkaa menkkojen oli ehkä hitusen kovempaa vuotoo mut ei kuitenkaan sitä normaalia. Tsemppiä! Eikös sun testi ole apteekin oma eli ei se ihan herkin :) eli 25:n.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Onpa jännää menoa paljon paljon testipäiviä tulossa ja toivotan paljon plussia tarrasukista bodyihin ja siltä väliltä :)
Gatusa tuo leffaviiva on dpo 15 kempparin omalla testillä on tainnut hcg todella tuplaantua edellisestä dpo 12 testistä. Mun ekat testit oli samaa kuin sulla laurushka :) täällä jännitetään :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
nää päivittyy niin hitaasti välillä et en ihmettele että jengi tippuu listoilta, mulla näkyy koneella ja kännykällä usein eri aikaan viestit :D
 
Lucky/ kp 15
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Sintti2014/ 8.-10.6.
Elya/ 13.-15.6.
Ttubu/ 14.6
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
Freyja86/ 20.6->
Mustikka 21.6.->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
Marikki 9.7

plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, Etsijä, MarinaMelina ja Vargynja

Lisäsin listoille ne joiden huomasin pudonneen sekä itseni. En ehkä kovin aktiivinen täällä ole, mutta en poiskaan ole lähtenyt.

Onnea Janeh! Lähetän sinne paljon tarrasukkia. ^^

Etsijällä näen vähintäänkin viivan paikan ja pidän sormet ristissä että se vahvistuu. :>

Laurushkalla näkyy ihan haamulainen. :> Viivan vahvistumisia sinnekin. Kurja kyllä tuo tilanne, kun mies peruu ja lykkää. Mulle tuli sun puolesta paha mieli. :( Lapset kuitenkin tärkeä asia ja jos ikä alkaa tulla vastaan se voi estää sun unelman toteutumisen tolla lykkäämisellä. En toki tilannetta täysin tunne, mutta vaikuttaa siltä että sitä vaan pelottaa ja rahaan vedoten yrittää siirtää kauemmas tulevaisuuteen... Niin tai näin, eiköhän se siitä lämpene jos nyt on käynyt onnellinen vahinko. Paljon tsemppiä!

Tsemppiä kaikille yhteisesti, toivottavasti liitytte loputkin pian plussa-aaltoon!

Oltiin tänään koko päivän piknikillä Tampereella (ja vähän kahvilassakin kun ei sää suosinut.) Oli kiva päivä, mutta nyt väsyttää. No näemmä kellokin sen verran että nukkumaanmeno olisi ihan paikallaan. Toivottavasti en unohtanut jotain olennaista tai höpöttänyt samoja kuin aiemmin väsyn takia.
 
Lucky/ kp 15
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Sintti2014/ 8.-10.6.
Elya/ 13.-15.6.
Ttubu/ 14.6
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
Freyja86/ 20.6->
Mustikka 21.6.->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
Marikki 9.7

plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, Etsijä, MarinaMelina, Vargynja ja Feliddzi.

Lisäsin itseni tuohon plussalistalle, pitkään aikaan ei nyt kyllä ehtinyt lukea eikä kirjotella, 50 sivua uutta tekstiä niin en nyt ala puhelimella lukemaan.

Hengissä ollaan vielä, 1. Neuvola viikon päästä maanantaina. Tänään vau.fi laskurin mukaan 7 viikkoa 4 päivää.

Huono olo ollu reilu viikon ajan melkeen joka päivä, koko ajan heikottaa ja kauhee nälkä mut sit ei kuitenkaan tiedä mitä tekis mieli syödä muuta kun jugurttia kun se helpottaa tohon huonoon oloon. Kovin paljoa en ole siis syönyt ja vähän pelottaa kun normaalisti pyörryn niin helposti jos en syö kunnolla että millon sitä sit ollaan sairaalassa :/.

Onnea plussanneille :)
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :(
Plussatuulia piinailijoille!
 
MadH91 joo niinpä, harvoin kukaan mitään pahaa imetyksestä kyselemällä tarkoittaa. Ja suurimmalla osallahan tuntuu sairaalan lisämaidoista ja kaikista mahdollisista huolimatta kuitenkin lähtevän imetys hyvin käyntiin. Sen sijaan miun on kovin vaikea edes sanoa että imetän kun jotenkin tuntuu että vain täysimetys on täyttä. Onneksi ite en oo ikinä missään vaiheessa pitänyt sitä mitenkään äitiyden mittana että tuntuis et se on siitä pois. Enempi sitä ois toivonut itseään varten sen ehyen oppikirjamaisen imetyksen alun. Eihän se lapsi kysy mistä maito tulee kunhan hänen tarpeisiinsa vastataan ja on läheisyyttä jne. tarpeeksi. Se muotoutuu lapsen minuuteen, ei maidon alkuperä.

Miullahan "maidonnousu" jäi oikeastaan kudosturvotukseksi, eli maitomäärän lisääntyminen kävi tosi hitaasti ja ihan tasan sen mukaan mitä itse lypsin ulos. Toki lapsikin sitä maidon määrää tiettyyn pisteeseen asti lisäsi, mutta kun lisämaidoilla oli niin ei riittävästi ja tosiaan kun ei voinut niitä poiskaan tiputtaa kunnolla kun oli pieni. No, elämä on ja silleen. Nyt ainakin näyttää äidinmaidon osuus annetuista lisistä koko ajan kiipeävän ylöspäin vaikka hitaasti, niin ihan tyytyväinen olen tähän tilanteeseen jo vaikka ei sille täysimetykselle tai kokonaan omalle maidolle lisissä pääsisikään :) Jos vois olla jälkiviisas niin miun ois kannattanu pumpata säännöllisesti jo silloin alkuviikkoina koko ajan, ehkä luotin liikaa siihen just että lapsi on se paras maidonnostattaja. Mut mistäpä sitäkään ois voinu etukäteen tietää kun kerta hyvä imuote jne on.
 
No mä pumppasin tolle kolme kuukautta maidot ja sit kun joku kysyy että imetitkö niin en tiedä mitä vastata. "Joo niin siis en kun pumppasin kolme kuukautta mutta sai ne pullosta kun ei oppinut otetta/ jaksanut "keskosuuden" vuoksi/ mun sairastelun takia" :( oon kyllä pirun ylpeä siitä taistelusta minkä tein sairaana tuon pumppaamisen kanssa, vaikka kaikki sitä väheksyivätkin tässä imetysyhteiskunnassa :) mulla onneksi irtosi pumpulle toisin kuin monella!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Niinpä. Tässä pumppaamisessa sitä vasta vaivaa onkin, vaikka se kuulostaa jotenkin "huonommalta" vaihtoehdolta imetykseen verrattuna. Vaan oon ollut huomaavinani että kun meillä sinällään se ote on kunnossa niin kun olen pumpannut aktiivisemmin niin myös vauvan syöminen on hanakoitunut. Ehkä vain kuvittelen. Voi johtua siitä että saa nyt rintaa harvemmin niin se kiinnostaa enemmän. Tai sit on maitomäärä hiljalleen lisääntynyt niin tyttöäkin kiinnostaa paremmin imeä. Vaihdoin pumppua tässä kohta pari viikkoa sitten ja sen jälkeen on pumpulle heruminen parantunut huomattavasti. Tiedä häntä heruuko vauvallekin nyt sitten paremmin, kun kerta suuremman osan syömisistään saa pullosta en oo jaksanu mitään syöttöpunnituksia katella. Silti - tarjoan tyhjääkin rintaa jos tyttö on itkuinen jne, on mahansa kuitenkin pullolta saanut täyteen eikä miua haittaa olla tuttina. Tekeehän se suun ja hampaiden kehitykselle hyvää ja ehkä lisää maidontuloakin :)
 
Päivitin oman päiväni

Lucky/ kp 15
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Elya/ 13.-15.6.
Ttubu/ 14.6
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
Freyja86/ 20.6->
Mustikka 21.6.->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
Sintti2014/ 5.7
Marikki 9.7

plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, Etsijä, MarinaMelina, Vargynja ja Feliddzi.
 
Lucky/ kp 15
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Elya/ 13.-15.6.
Ttubu/ 14.6
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
PepeXXL/16.6->
Freyja86/ 20.6->
Mustikka 21.6.->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
Sintti2014/ 5.7
Marikki 9.7

plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh, Etsijä, MarinaMelina, Vargynja ja Feliddzi.

Päivitin omanikin tuonne, mutta en oikein tiennyt että millos kannattaa testata, tai kuin kauan terojen jälkee menee että kuukautisten pitäis alkaa! Mutta aikaisintaan tuolloin 16.6 kerkiää testaa kun sukulaisia koko sen viikonlopun kylässä :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top