Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Määpä nyt kerron klinikkakäynnin. Menin ajoissa ja jännitin ihan hemmetisti siinä ootellessa. Sitte pääsin lääkärin luo ja oli eri lääkäri ku meidän hoitava kun hän oli työasioissa eri kaupungissa. Mukava nais lääkäri oli, ylilääkärinä toimii tuolla joka nyt teki inseminaation. Ensin ultrattiin ja tää lääkäri jo sano että uskalletaanko varmasti tehdä inssi kun munasoluja näyttäis olevan tulossa enemmän ku yks. Sanon että asiasta on keskusteltu ja kyllä, inssi nyt tehdään.

Laitoin ihan tarkotuksella mekon päälle ettei tarvii kamalasti riisua. Lääkäri varmisti kolme kertaa meidän nimet näytteestä ja sitte halusin vielä itekkin varmistaa että lukee oikeat nimet. Toimenpide oli nopea mutta sattu kyllä jonkin verran. Sanoi että ujutti katetrin mahdollisimman syvälle kohtuonteloon. Siinä sitte makasin jonku aikaa jalat levällään ja samalla juteltiin jatkoista. Kun siinä ei saa heti nousta ylös. Laskettiin että mikäli tarve vaatii niin ehditään toinen inssi tehdä ennen niiden kahden viikon kesälomaa. Sunnuntai iltana aloitan taas luget.

Sitä vähän ihmettelin ku tuli niin paljo palutetta siitä että vaste lääkkeillä ollut jopa liian hyvä niin seuraavaan inssiin mentäis kuitenki samalla lääkityksellä. Outoa. No, teen toki niinku lääkäri määrää.

Mulla oli koko illan ja yön kamalat oviskivut. Siis aivan älyttömän kovat ja vieläki vähän hellänä alamaha. Heräsin unestaki niihin kipuihin. Varsinki vasen puoli mutta myös oikea puoli. Mietin että kypsyköhän sittenki vielä se kolmas oikealta. Nooh, sitten juhannuksen jälkeen nähdään mikä on tilanne.
 
Gatusa: Ihania kuvia! Mahtavaa, että Ninja siellä oli noin aktiivisena! Milloinkas on sitten seuraava ultra? Jatkuuko teillä vielä tämän jälkeen tiheämpi seuranta?

Etsijä: Minä en osannut päättää näkyykö noissa kuvissa sitä toista viivaa vai ei. Välillä kuvittelen näkeväni, välillä en näe mitään. Mutta optimistina sanon että kyllä sen siellä täytyy olla.

Myyh: Pahoittelut oviskivuista, mutta muutoin mahtavaa!!! Eiköhän kahdesta, tai peräti kolmesta, ainakin yksi mukaan tartu!

Ja onnittelut plussanneelle! (Tämä ei osaa tabletillaan selata taaksepäin ja hatara pää jo unohti kuka olitkaan) Hirmuisasti onnea ja tarrasukkia matkaan!

On: kp17, eilen nippaili masusta, joten päätin sitten testailla ovista. Enpä ole koskaan saanut niin vaaleaa viivaa tovistestiin kuin eilen. Testailut siis jatkukoon, joskin ovis on jo voinut mennäkin. Mutta pissitääntikkuun.com ainakin viihdyttää tässä kierrossa.
 
kiitos elmiina :)

kiitos janeh onnitteluista ja onnittelut sinulle plussasta, tonnikaupalla tarrasukkia, bodyja ja potkareita, mashaAllah :)

kiitos chipmunk onnitteluista ja onnittelut tulevasta kissasta, inshaAllah teillä tärppää nyt tässä kierrossa ja kyytii tulee sellai suomalaisella sisulla varustettu pikku sissi joka ei lähe kulumallakaa ennen laskettua aikaa inshaAllah :)

kiitos nuuhku kiva että tykkäät kuvista :)

myyh inshaAllah nyt tulee tärppi ja vaikka kaks pikku sissiä tarttuis matkaan ja pysyis laskettuun aikaan asti :)

aida tein listan ukolle mitä sen pitää kysellä eli saanko vihdoin puuhailla kaikkea normaalist, tartteeko muka tokalla kolmanneksel tunkee progesteronisuppoi, millo seuraava ultra jne. ja pyytää sit vielä mulle neuvolakortin johon merkataa laskettuaika ja ultraus jne inshaAllah ku ei eilen kirjottan mulle sitä ku oli niin persuksii ammuttu karhu.

on: olipa ihana aamu herätä, ei huonoa oloa jne. onnellinen olo ku eilen sai hyviä ultrauutisia eli nyt sit nautin vaa raskaudesta täysin rinnoin (ovat kyl arat). eilen ninja piti kunnon treenei yhes vaihees ku olin yksin kotona. :)
 
lucky onhan se, on vaan tällänen kriisi nyt. mä oon ollu nyt pari päivää tosi itkuherkkä, toivon että plussaisin mutta tavallaan se ois kamalaa kun mies ei sitä toivo. mä taidan jäädä täältä ehkä taka-alalle kun oon niin väsyny tähän tilanteeseen, tuntuu että masennun tästä jos en vaan yritä kaikkeani unohtaakseni koko jutun. sen verran sain kysyttyä että mitä meinaa, niin puhutaan kuulemma puolen vuoden päästä uudelleen, silloin on nähty mahdollisen velkataakan kanssa se, miten talous kestäisi ja lapsillekkin tulisi järkevämpi ikäero jos pian silloin raskautuisi. vaikea vaan kestää sitä odotusta kun tuntuu että käy vaan samalla tavalla, ettei koskaan tule saamaan sitä mitä kaipaa että perhe tuntuisi kokonaisemmalta.. huh, taas kyyneleet valuu kun ajattelen koko asiaa.. miten tällänen pikkujuttu voi tuntua näin valtavan pahalta ja aiheuttaa sellaisen tyhjän olon..? :(
 
Tänne on päiviteltävä sen verran että miulla alkoi menkat, 11kk edellisistä... Ei siinä pitkään mennyt :confused: Tarkoitus oli tulla tänne heti kuumeilemaan uudelleen vaan tuo esikoinen pitää hyvin kiireisenä, ties mitä mahavaivaa ja täysin väärä unirytmi (taas on viime yö seurusteltu ja silmät ristissä - minä 1 ja 3 tunnin unipätkillä, miehellä saldo 1, 2, 1). Tähän kun olis raskaana niin ei hyvä heiluis. Muutama kuukausi siis ainakin odotellaan vielä. Lisäksi mies on tässä unettomien öiden päätteeksi jo ilmoitellut että ei yhtään lasta enää eli saa nähdä pääseekö tuostakin neuvottelemaan uudelleen. Vaikka ei tuo esikoinenkaan ekasta yrityksestä tärpännyt ja silloin sentään oli aikaa pupuillakin...
 
ImageUploadedByVau Foorumi1402127493.953814.jpg


Oonko mä hullu mut nään tossa haamuhaamuhaamuviivan? Ja se on siis kontrolliajan jälkeen tullu... :/ ja siis me on harrastettu silleen seksiä että toissa ke tuli sisälle menkkojen vikana päivänä ja laskurin mukaan ovis ois 19.6 ja pari kertaa sen jälkeen keskeytettyä.. Tyhmää ja turhaa toivoa mut.....

ja eilmiina, ihana ku täällä taas, en tiiä huomasitko (mun hienot nyyhkyviestit) mutta täällä kanssa painitaan miehen kanssa siinä ongelmassa että ei enää lapsia :D yritän nyt päästä yli tai toivoa vahinko vaikka oon niin ärsyttävän hyvä tyttöystävä etten halua pakottaa oikeesti isäksi uudelleen, jakomielitautia mulla? :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Laurushka, no sitten mäkin olen hullu, haamuhaamulainen sun testissä on!

Mun testi näytti aamulla ihan samaa ko eilen eli haamuhaamun esiastetta, alkaisko tässä asennoituu menkkoihin ihan suosiolla??? :grin Tosin sit taas aamulla oli niin hirveitä repäisykipuja tuol että yskiessäki meinasi itku tulla. Noh, nää on näitä naisen kehon ihmeellisyyksiä... pliiplaa, meen makaa aurinkoon :p
 
Onko tuo laurushka apteekin oma testi? Mulla tuli viime kierrossa samaan testiin roskis haamu. Siis unohdin testin 15 min vessaan ja siinä oli ihan selkeä haamu mutta seuraavan aamun testi oli nega.

Nyt päätin omalta osalta etten testaa yhtään aiemmin kun vasta dpo 14 tai 15. Jos jotain yrittää tarttua eikä tartukkaan niin en halua tietää.
 
laurushka onha siinä iha super haalea haamulainen inshaAllah vahvistuu. :)

elmiina juu no kunha yöt helpottaa ni mieski saattaa nopsaan muuttaa mielipiteensä inshaAllah. :) minä ootan täällä vasta ja mies haaveilee tyylii jalkapallojoukkueesta eli sillä on kestovauvakuume (tosin eihä sen tartte yöheräämisiä hoidella ku mä nukun makkaris vauvan kans ja ukko esikon kans sit olkkarissa inshaAllah ku ukolla fyysisesti raskas työ ja esikko koulussa inshaAllah.)

myyh minä jännään nyt sit iha täysillä tuota sinun tilannetta et miten käy :)

ukko vähä muuten innostu eilen, alko et mein pitää hommata sellai kaukalo millä voi siirrellä vauvaa helpost inshaAllah ni olin et puhutko sitteristä vai turvakaukalosta joka laitetaa autoon. ja sit pitää pinnasänkyki tehä ja ja ja...
se on iha täpinöissää välillä ja saa nähä millo meille ilmestyy rattaatki inshaAllah :)
 
en tiiä, se näyttää kyl samalta ja on tilattu netistä mammaksi.fi :D no olkoonki falsehope, niin mä nyt vähän toivon :D paremmalta se tuntuu ideana ku kurjistella :D
 
Gatusalle hurjasti Onnea!!!♡♡♡ en aiemmin kyennyt tänne lueskelemaan, olo niin kaamea ollut! Ihania uutisia, mahtavaa että pikkuisella kaikki hyvin ♡

Etsijällä mun mielestä haamut/viivanpaikkoja testeissä! :) pari päivää ja uudestaan dippaamaan♡

Samoin Lauruskan testissä kyllä nään sen haamulaisen! :) toivottavasti seuraavalla kerralla tulisi testiajalla♡

Täällä olo niin karmea että mua nyt varmaan vähemmän täällä näkee kurkkimassa... jospa tää tästä...viimestään kunhan toinen kolmannes alkaa, toivottavasti :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
kiitos marinamelina :) inshaAllah sulla oireet alkaa pikku hiljaa helpottamaa ettei iha noin kauheasta olosta tarttis kauaa kärsiä...jaksamista.
 
Etsijä kyllä niissä viivanpaikat tai haamu näkyy :Heartred
Samoin laurushkalla :Heartred
Onnittelut janeh plussasta :Heartred
 
Darkmimosa, kuulostaa kyl oudolta tuo vuoto varsinkin kun oli kirkkaanpunaista. Oliko sulla kipuja ennen sitä vuotoo tai sen aikana?

gatusa, ihanaa et on ollu hyvä aamu :) ja hyvä et mieskin alkaa sisäistää asiaa :)

janeh, onnea täälläkin :)

nuuhku, uudelleensynnyttäjällä kaikki kivut ja krempat voi alkaa aikaisinkin :) yksilöllistä. :) Oliskin nyt tukanlähtö merkki siitä itsestään!

chipmunk86, mä toivotan plussaonnea sinne :)

myyh, hyvä et varmisti teidän nimet ja katoit iteki :) vaste lääkkeillä on nyt ollu hyvä, mut ei kuitenkaan tyylillä yli kolme follia-liikaa. :) Siks varmaan vielä samoilla annoksilla, mutten usko että joudutte, mä nyt peukutan täällä onnistuvalle hedelmöitykselle!! :)

Aida, tsempit nyt tikutukseen ja tärppionnea! :)

laurushka, kyl siin joku ihme on, oottele pari päivää ja tee uus testi :)
puolikas vuosi menee nopeesti loppukädessä mut kyllä se silti nipistää ja pahasti ja saat tuntea noita kaikkia tunteita. Epävarmuus on ikävää :( tsemppiä ja jaksamista sinne <3

elmiina, johan siellä pian alkoikin sitten menkat! :) Mites, onko imetys sujunut?

etsijä, kyllä mullaki meni aikaa ennenko oli kunnolla erotettava... vilkase mun kollaasia :D toivotaan et se hailu kunnon plussaksi muuttuu!! :)

omanapa, kasilta jälleen. Taas heräsin kasilta. Ping! :D Miehen kanssa sai viettää rauhallisen aamun ja se jopa suostu kuuntelemaan ku lueskelin mitä "tällä tulevalla viikolla tapahtuu", eli 5+0 tänään menkoista laskien <3
ja voi kyllä, vieläkin pissintikkuun.com... ;)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1402132868736.jpg
    1402132868736.jpg
    23 KB · Katsottu: 89
Pitihän se arvata, että kun pari päivää on pois niin olette kirjoitelleet miljoona sivua tekstiä :wink

Onnea plussanneille! J3nni, Mju ja Etsijä ainakin? Ihanaa! Luin aimo annoksen plussauutisia eilen illalla, joten näin yllättäen unia tuplaviivoista :) Ja Gatusa oli päässyt ultraan ja kaikki oli pikkuisella ninjalla ok:Heartpink

Kiivilinnulle pahoittelut erosta, mutta myös tsemppiä jatkoon. Itse jouduin tekemään vastaavanlaisen vaikean päätöksen muutama vuosi sitten ja irtautumaan silloisesta miehestä, joka ei mua osannut arvostaa. Päätös kannatti ja vaihtamalla parani :wink Joskus rankkoja päätöksiä on vaan näemmä pakko tehdä, ei siitä tule mitään jos vuosikausia toinen osapuoli suhteessa satuttaa kerta toisensa jälkeen.

Myyh, kiva kun kerroit miten inssi sujui, mukavaa kuulla oikeita kokemuksia. Nyt on täällä kaikki sormet ja varpaat taas pystyssä että tärppäisi. Uskon että tärppää! :hello2

Laurushka, kyllä mieki tuossa haamun näen!

On (pahoittelut, too much information :grin) Jos en paremmin tietäisi (eli että rengas estää oviksen), niin sanoisin että täällä olisi ovis piakoin tai käynnissä. Hirveät himot, yöllä olin nähnyt vähän unia (you know) ja reissille oli valunut limoja.. :rolleyes: Miehen kanssa innokasta puuhastelua sitten :p Eilen autossa oli taas aikamoiset alavatsakivut, sellaista lämmintä jomotusta ja voimakkaita vihlaisuja vasemmalla.

Äsken tein vielä ihan huvikseni ovistestin. Viime kierrossa kaikki 5 kpl oli puhdasta negaa, nyt näkyi hailakkaakin hailakampi haamu eli jotain tapahtuu ehkä renkaasta huolimatta(?) Kuvaa en viitsi ottaa, kun ei tota meinaa livenäkään erottaa :grin

edit. Laitoinpa sittenkin kuvaa. Näettekö mitään? Eikös toi haamu tarkoita, että sitä ovulaatioon liittyvää hormonia erittyy (vaikka ei renkaan kanssa pitäisi)?
 

Liitteet

  • DSC_0433.JPG
    DSC_0433.JPG
    391.8 KB · Katsottu: 78
Muokattu viimeksi:
kiitos larissa ja madh :) juu kyllähä tuo alko sisäistää vihdoinkin ja seuraava ultra on kun injektiot loppuu eli 39pvä päästä inshaAllah ku laitto 40 ja nyt eka käytetty :)
 
laurushka kyllä tuo haamulta näyttää :) Mie ite toivon et tuo nyt oli vaan heitto miehen osalta... En oo kyllä uskaltanu kysyä että onko se tosissaan. Mie en kyllä halua "vahingossa" raskaaksi vaan haluaisin et lapsi on molemmille toivottu :confused: Meillähän mies oli vasektomiaan menossa ennen kuin minut tapasi että oli vakaa päätös että ei lapsia jo aiemmin. Sen sitten pyörsi ja välillä on lapsiluvusta puhunut jopa että kunhan ei tarvitse bussikorttia ajaa, eli 7 mahtuis autoon meidän lisäksi :grin Siitä ei aina oikein tiedä mitä se tarkoittaa et epävarmuuttahan se miulle tuo.

Gatusa meillä mies usein hoitaa yövalvomiset eli kun tyttö ei meinaa unille laittaa ajoissa niin mies jää valvomaan tytön kansa ja mie meen olohuoneeseen. Sit kunhan mies tytön kanssa selviää sänkyyn asti ni sen jälkeen yöheräämiset on miun vastuulla kun se ei yksinkertaisesti herää. Ni jos ite herään ensin joka tapauksessa turha käyttää aikaa ja energiaa siihen et miehen herättää yösyötön hoitamaan. Pari kertaa oon joutunu herättämään kyllä kun ei tyttö oo millään suostunut nukkumaan takaisin ja oon ollu ite ihan poikki. Kun alkaa tilanne olla se et tyttö huutaa ja ite en enää osaa ku istua ja itkeä rauhoittelun sijaan ni alkaa olla vahdinvuoron paikka.

Niin ja meillä on sitterissä pidempiä aikoja mut turvakaukalossa pidän kyl välillä lyhyitä hetkiä :) Se kaukalo on usein keittiössä meillä pakastimen tai keittiön pöydän päällä et voi hetkeks laskea käsistään ku huuhtoo pulloja, keittää kahvia tms. Siinä on kätevä kantaa kans mukana vaik toi sitterikin kulkee käsissä ni se tarttee kaks kättä kulkeakseen. Turvakaukalossa hyvä ottaa vaik keittiöstä vessaankin mukaan mut monta minuuttia ei kehtaa siinä "turhaan" pitää.

MadH91 en nyt oikein tiedä mitä tohon sanoa :confused: Ei menny imetys ihan niinku oisin toivonu ja tippa linssiin tulee joka kerta kun kysytään. Jos tarkemmin miun "imetys" kiinnostaa niin täällä on iso avautuminen aiheesta: http://forum.vau.fi/threads/imetyspettymys.1580559/ Kaikki on siis yritetty mut tyttö oli pieni syntyessään eikä oikein jaksanut imeä. Vieläkin ois sellainen nautiskelija että harvoin se oikeasti imee, enempi tykkää vaan asua tissillä ja lussuttaa. Sitpä tottuikin lisämaidolle jo sairaalassa ja vaikka onneks viihtyy yhä rinnalla monesti päivässä niin suurempi osa ravinnosta on lisämaitoa, joko omaa lypsettyä tai korviketta. Itestä tuntuu etten imetä ollenkaan kun sitä pulloa joutuu tuputtamaan monesti päivässä. Imetyksen lohtukirjassa oli kyllä ihanasti sanottu et lypsämällä imettäminen se vasta vaikeaa imettämistä onkin mutta imetystä sekin.
 
jep turvakaukalo on kätevä olla :) kuulostaa että teillä koliikki vaivaa vissii pikkusta, harmillista. jaksamista teille <3
 
toi on kyllä tosi hankala tilanne oikeasti ettei lapsilukutoiveet kohtaa.. tosin tiiän mä niitäkin jotka päättää (naiset) siitä, että ei yhtään tai yksi vain.. me ollaan puhuttu kahdesta tai kolmesta(minä) mutta eka kokemus oli tosi rankka kun summaa kaikki vaikeudet, oksentelut 20+ viikoille, supistelut siitä lähtien ja lepo, sitten sairaalassa viikkoja ennen synnytystä ja erilaisia "kivoja" toimenpiteitä.. sitten synnytys joka oli ihan floppi samoin kuin parantuminen.. hemmetin sektio ja tulehdukset.. mies oli kauheesti vastuussa meistä ja vauvasta... :( sanoi siis suoraan pelkäävänsä vähän kun aiempi kokemus oli tollainen..

Harmilliselta kuulostaa noi imetysjutut jne, meilläkään ei opittu rinnalle ollenkaan enkä siinä sairastaessa jaksanut edes taistella kunnolla kun pelkkä hereillä oleminen oli rankkaa ja kipeetä :D älä ainakaan soimaa itseäsi siitä, sitä varten meillä on korvikkeet jotka ovat ihan yhtä hyvää ravintoa oikeasti!

mahaan sattuu.. joko mulla on ovulaatio ja pissatulehdus (en usko kauheesti tulehdukseen koska mulla on muut keinot tietää sellasista :D) tai sitten valeraskaus aihetuttaa oireita :D
 
Takaisin
Top