Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös sama homma edelleen jatkuu. Ov testi nega, olot ihan mitään sanomattomat ja olo epätoivoinen. Töissä on nyt ollut ihan hyvä olla, mutta itkuhan siitä taas tuli, kun ystävä soitti ja kertoi, että heillä on ensi viikolla np-ultra.. Eihän se ole minulta pois, enkä toisten onnea halua estää. Fakta nyt vain on, että meillä se olisi ollut varmaan tällä viikolla. Noh, se siitä itkusta. Olen vakaasti päättänyt, että tämä saa nyt luvan loppua ja elämä jatkua.

Vasen munasarja edelleen muistuttelee itsestään. Lämmöt ovat kuitenkin ihan normaalit alhaiset ihan mistä tahansa ja milloin tahansa mitattuna. Alamaha on ihan pallo, joten menkat kai sieltä jossain vaiheessa tulevat. Tissit eivät kuitenkaan tunnu siltä, eikä olo muutenkaan ole tätiä odottava.. hmm.. Outo olo siis kaikin puolin. Tuo nivustaipeiden/häpyluun kipu ei ole hellittänyt yhtään mihinkään. Taisin polttaa itseni tänään töissä, kun naama hehkuu tulipunaisena..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
laurushka toi on niin totta että on hankalaa jos lapsilukutoive on eri... mulla siis tän jälkee 1-2 mut mies toivoo jalkapallojoukkuetta vähintää. minähä ne lapset hoidan ni ei oikei houkuta mikää futisjoukkue ajatus ku ukko aattelee et se on sitä että mitä enemmän sitä parempi ja äitee hoitaa kaiken hän tuo ruuan kotiin, minä siivoon, hoidan lapset, laitan ruuan jne...
 
Lucky/ 1.6-2.6 (dpo 14 28.-29.5)
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Sintti2014/ 8.-10.6.
Elya/ 13.-15.6.
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
Freyja86/ 20.6->
Mustikka 21.6.->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju ja Etsijä

lisätkääs neidit/rouvat itsenne jos jäi pois tai on muutoksia :D mä kaivoin tän tuolta sivulta 334 saakka :D
 
Elmiina, jokainen imettää sen mitä pystyy. Sillä ei mitata rakkautta vaikka jotku nostaakin ittensä jalustalle ku neljä vuotias käy välillä tisillä. Kuulostaa että kuitenkin hienosti oot jaksanut vaikka pikkunen vissiin valvottaa. Ja hienoa että mieskin otta vastuun hoivaamisesta.

Mulla on ollu ihan oudot fiilikset tuon inssin suhteen. Vaikea pukea sanoiksi mutta mää en usko noihin insseihin oikeen yhtään. Tai sitte yritän suojella itteäni ettei pettymys ole niin valtava. Jotenki kaikki tapahtu nyt äkkiä ja tuntuu etten ite pysy perässä. Välillä ylätän itteni ajatuksissa miettimässä että entä jos sittenkin tärppäis, sitte yrittää haudata koko ajatuksen. Oon myös miettinyt että jos mennään ivf hoitoihin saakka niin kuinka pirun raskasta se on. Tämäkin on tuntunut raskaalta. Ollu jotenki vastenmielinen noita lääkkeitä vetää ja pistellä itteensä ja laukata klinikalla seurannassa. En arvannut että maha tulee niin kipeäksi mitä tuli. Sekavasti selitetty mutta toivottavasti tavoitatte edes vähän mitä tarkoitan. Niin ja mies sanoi että jos lapsi saa alkunsa hoidoilla niin sitä ei lapselle kerrota. Että lapselle vois tulla tunne ettei ole ns luonnollinen vaan keinotekoisesti tehty. Tuotakin miettinyt että miltä se oikeasti tuntuu saada alkunsa hoitojen kautta. Meni vielä sekavammaksi..
 
myyh voin kuvitella ainoastaa miltä tuntuu, no lääkkeiden laittelun tiedän ku ite joudun päivittäin laittaan ja jostai kieroutuneest systä mun pitäs käyttää progesteronisuppoi kuulemma koko raskauden, vähäkö oon pihalla ku aattelin että ei tartte kuin eka kolmannes käyttää ni lääkärin apulainen sano ukolle että koko raskaus, siis mitä ihmettä? sit mini aspiriini ja fragmin menee päivittäin kans vitamiinien lisäks.
 
Omaa napaa vielä jatkan, niin että jos imetyksestä kyselemällä on tarkoitus vihjata että menkat alkoi kun en täysimetä niin se pitää ihan paikkansa. Mutta en omasta tahdostani. Mäkin todella halusin täysimettää ja ennen kuin tyttö syntyi tosiaan uskoin tätä et kaikilla maito riittää ja täysimetys on vaan omasta tahdosta ja halusta kiinni. Vaan eipä se aina ole juuri kun on pienikokoinen lapsi, kaikki ei opi oikeaa imuotetta ikinä jne. Et jos on omasta valinnasta kiinni että täysimetyksellä ei olla niin ainakaan en ole tietoisesti sellaista valintaa missään vaiheessa tehnyt. Pienet valinnathan sitä usein ratkaisee miten imetys sujuu mutta kukaan ei kerro että kyseessä ei ole vankka tahto ennen synnytystä vaan sarja pieniä päätöksiä jotka tehdään 32 tunnin synnytyksen ja kahden tunnin yöunien pöhnässä. Hyvä että oman nimensä muistaa ja tajuaa lapsesta yhtään huolehtia, saati, että osaisi silloin tehdä oikeat päätökset. Se kuulosti niin helpolta vaan mitäpä teet, annat lapsen nääntyä kun verensokeri on tytöllä 2,2 vaikka oot imettäny sen minkä tolpillas pysyt ja lapsi ei vaan jaksa :oops:
 
Kiitos Dawwe hieno homma että jaksoit tehdä listauksen <3


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Myyh, jos jossain vaiheessa kerrotte lapselle, että hän on saanut alkunsa hoitojen tuloksena niin sehän tarkoittaa vain sitä, että hän oli ERITTÄIN toivottu ja haluttu :)
 
Myyh, olet isojen kysymysten äärellä. Vaikka lasta miten olisi toivonut, jos ja kun raskaus alkaa, jää siinä kuitenkin aina matkustajaksi ja kaikki tuntuu (ainakin ensimmäisen kohdalla) etenevän liian nopeasti. Se on sitä kasvamista ja äitiyteen kypsymistä. Uudella polulla on aina jännittävää. :) Toivon sydämestäni, että teillä tärppi kävisi ja epävarmuus ja pelot muuttuisivat iloksi ja odotukseksi! Ja minusta se on ihan niin kuin Larissa sanoi, erittäin toivottu täytyy lapsen olla, jos on valmis kaikkeen siihen, mitä joutuu hoidoissa käymään läpi.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Lucky/ 1.6-2.6 (dpo 14 28.-29.5)
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
loora84/ 6.-8.6
Sintti2014/ 8.-10.6.
Elya/ 13.-15.6.
zorro86/ 15.6->
Nuuhku/ 13.6->
Freyja86/ 20.6->
Mustikka 21.6.->
Lauruska 23.6->
Dawwe 23.6
plussanneissa jutussa mukana Gatusa, MadH91, J3nni, Mju, Janeh ja Etsijä

lisäilin itteni mukaan :D
 
Sori Janeh! :) mä en pysy perässä ku oon niin tuore naama täällä tällä mun uusintakierroksella :D mä veikkaan et moni muuki jäi pois tai tyrin jotain ton listan kanssa :D

Dawwe sentään oli listassa kerrankin vaikka tuppaa tipahtamaan siltä jostain syystä :DD
 
Yritin vielä löytää viikkonöytöllisen digin tuloksetta nyt luovutan ja tilaan sellaisen kotiin kun nettikauppa kuitenkin nyt niitä :) mutta alla apteekkitesti antoi elokuva viivat joten ensi viikolla 1 digi riittää takaamaan mielenrauhan :)
ImageUploadedByVau Foorumi1402156800.427656.jpg


Oireetonta ihanan oireetonta mitä nyt tissit heti turvoksissa alavatsassa kipristelee ja selkä oli pari päivää todella kipeä sekin hellitti onneksi itsestään :) päänsärkyään ei vaivaa

Noh oireetonta sikäli että juon kuin pesusieni ja pissaan kuin norsu :)

Onpa kiva nähdä hyökyaallon jatkuvan ja paljon jänniä testipäiviä tiedossa <3
Laurushka, ymmärrän harmituksesi mutta puoli vuotta menee nopeasti eikö ? :)
Toisaalta voidaankin toivoa ihanaa vahinkoa aikaisemman postauksen perusteella ? <3



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meneehän se, tosin kun tässä on jo yksi puoli vuotta odoteltu, alunperin puhuttiin, että yrittämisestä päätetään elokuussa.. ja olin jotenkin varma että yritetään niin nyt pitää nieleskellä pettymystä :D tosin massu on tänään ollut niin kipeä että elättelen toivoa täällä :D
 
Laurushka: nään plussan (tekis mieli tulla halaamaan sua!!!) mut virtuaali halit sulle! Tietääkö mies tosta?mitäs tuumas, ei se sitä sulta pois voi ottaa jos viiva vahvistuu vaan alkujärkytyksestä toipuu ja sit on onnellinen!!! :)

Etsijä: oli niin pimee kuva etten nähnyt, mutta jo se riittää että sä näit jotain!!!! :)

Myyh: tosta vauvan alulle laitosta... Ei niistä varmaan muutenkaan puhuta lapsen kanssa ellei kysy sitten joskus kun ei kuitenkaan isä ole eri eikä äitikään :) ihan voitte mun mielestä normaalit turinat kertoo... :) onnea nyt piinailuun!!! Ja ikävää toki et kipeetä teki!

Gatusa: en muista joko ääneen riemuitsin kuinka onnellinen olin hyvistä ultra kuulumisista!

Marinamelina: toivottavasti olo helpottaa, ei oo kivaa voida huonosti oli syy mistä hyvänsä!!! Halit!

Elmiina: itse oisin halunnut imettää pitempään kun 3kk mutta senkin yritin eikä maitoa tullut tarpeeksi. Ei kai sitä voi tuomita ketää kuka imettää minkäki aikaa mutta on se vaan oudon näköistä jos kävelevä ja vähän puhuvakin lapsi käy viel tissillä :) ja onhan niitäki jotka ei imetä ollenkaan ja kai ne nekin on hyviä äitejä :)

Mju: onnea! Onnea! +++

Voi olla että oon kirjoittanut samat asiat moneen kertaan mutta hammassärky vie mun ajatukset jonnekki avaruuteen asti

On. Hammassärkyä ja panettaa :) ei mulla muuta, ukko vähän vittuilee (varmaan saanut auringonpistoksen ku kalju kuula punottaa siihen malliin) ja huomenna pääsee kotiin kattoo onko kukat enää hengissä!!! Jospa tänään sais vähän peittoja heiluteltua!!! Kun sit menee niin hankalaks... Ja pitää muutes myös tilata vinopino testejä jos enää on tilillä rahaa!!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Lucky mä oon koko päivän toivobu et ois plussa :D mut mietin et jos ovistestit näyttää raskauden ni voiks mennä toisin päinkin ja siks toi roskishaamu? Aattelin yrittää malttaa nyt olla testaamatta turhaan (kuten tänään) ja toivoa parasta. En oo miehelle sanonu, kyl se nää riskit tietää ihan yhtä hyvin kuin mä :D
Onnea kammariin jos pääsette sinne iltasella ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Larissa, Lh-hormonia voi erittyy jonkin verran vaikkei ovuloisikaan :)

Darkmimosa, ootko miettiny käyväsi lääkärissä ton asian tiimoilta, on toi meinaan sen verran oudon kuuloinen vuoto kesken kierron... :/

elmiina, anna anteeksi kun osuin arkaan paikkaan! Mä en millään tarkoittanut loukata :) se, että oot yrittänyt paljon kertoo jo vahvuudesta ja ei oo oikeasti (tuleva kätilö joka sanoo…) häpeä jos imetys ei jostain syystä onnistu niinkuin "pitäisi". Hyvä että viihtyy rinnalla ja annat omaa pullosta, lisämaidon kera. Se mitä sinä teet on kaikista paras, yrittänyt ja löytänyt eri keinoja täydentää asiaa. Imetystä sekin on että lypsämällä imettää, todellakin! Lähinnä ehkä siksikin kysyin kun kuukautisesi alkoivat, enkä ajatellut taas pidemmälle asiaa, anteeksi :/
Sitä moni haluaa täysimettää ja sitten kun ei onnistu, se on kova paikka. Mä en voi sanoa ymmärtäväni sitä ku vasta ensimmäistä odotan, mut voin vaan kuvitella. Se ei ole sun syysi että näin kävi, eikä se ole myöskään mittari sille kuinka paljon välität. Se mitä vauvan eteen teet, riittää ja on juuri täydellistä teille. Moni ei ole yhtä päättäväisesti välttämättä kaikkea yrittänyt. Mun henk koht mielipide on se, että imetys on imetystä tapahtui se sitten rinnasta tai omalla maidolla pullosta ja lisämaito on sallittua. Ei siinä mun mielestä oo pahaa jos kieltäytyy täysin imettämästä. Vaikka periaatteessa ammatillisesti mun näkemyksen pitäis olla "laput silmillä: imettäkää, imettäkää"…… ei nyt ihan, mutta kärjistetysti. Fakta on se etten mä halua olla tuollainen. Yrittää kannattaa mutta osittainenkin on aivan täydellisen riittävää eikä tee huonoa äitiä jos ei imetä. :)

laurushka, en yhtään ihmettele miehesi reaktiota, jos edellinen kerta on mennyt noin. Kuitenkin toinen kerta voi mennä paremminkin, mutta ymmärtäähän sen. Inhaa se on ku sit joutuu ite olemaan epävarmuudessa, koita jaksaa :)

elaffy, jaksamisia sinne <3

tiarella, onnittelut asunnosta :)

mju, johan sulla aikaseen tuli elokuvaviivat!! (tai kyseessä parempi testi)... :)

lucky, tsempit sinne! :)



Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
laurushka, mun mielestä tossa sun laittamassa kuvassa oli haamu! Eli jotain siellä tapahtuu? :wink Mun ymmärtääkseni raskaustestit ei reagoi LH-hormoniin, mutta ovistestit kyllä reagoi HCG-hormoniin eli ei se testi sulla ainakaan ovista näytä! Korjatkaa, jos puhun läpiä päähäni. Ja, jos siellä on jo uusi pienokainen aluillaan niin eiköhän se sun miehes totu ajatukseen. Toinen kerta voi tosiaan olla erilainen :)

Myyh, kiitos vastauksesta :) Innoistuin vaan ton ovistestin kanssa, kun oli eka kerta kun sain minkäänlaista toista viivaa mihinkään testiin :grin
 
mä luotan siihen että tiedän tällä kertaa mitä odotan ja oon kerran menny pahimman kautta, ei niin voi ainakaan uudelleen käydä *kopkopkop* :D mä koen sen vahvistaneen mua ihmisenä, ei tartte turhista vikistä enää :)

no pitää katsoa muutaman päivän päästä jos saisi vaikka kokeilla uudelleen :) en viitti ainakaan muilla testata enää ku just jollain pregcheckeillä kun ne maksaa niin vähän :D ja tosta meidän sittarista niitä saa :D

nopealla googlettelulla löysin samaa mitä Larissa sanoit, ei pitäisi reagoida r-testien just tohon LH-hormooniin mutta ovistesti voi reagoida myös HCGhen :) no roskishaamu on roskishaamu, oli tossa pöydän kulmalla ni menin tyhmänä tulkitsemaan sitä vielä, vaikka _erittäin hyvin_ tiedän ettei pitäis. tosin en oo ikinä ennen saanu sellasta aikaseks :D
 
Takaisin
Top