Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei mua on nyt viikko jäänyt häiritsemään yksi asia,minulla oli 6-7pv myöhässä menkat ja sit yhtäkki tuli vähän ruskeaa limaa seuraavana pvnä tuli vähän enemmän ruskeaa vuotoa kesti 3-4 pv oli tosi vähäistä ja kivutonta mikä ei oo normaalia minulle koska aina menkat kestäneet 6-7 runsas vuoto ja kovat kivut. Tein testin silloin kun ruskea vuoto alkoi näytti negaa,mutta olen epävarma silti voinko olla raskaana?
 
Kyfi, jos olet ollut suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä, voit olla raskaana. Vuodot alkuraskaudessa ovat melko yleisiä ja normaaleja. Kannattaa tehdä uusi testi. Ei siinä ainakaan menetä mitään. Tsemppiä! :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy, joo se itku kyllä hämmensi itseänikin... :D Voi ihanaa tommonen poraaminen on sit vissiin ihan tuttu juttu :) Mutta... Sulla saa olla paha mieli. On huonoja päiviä ja on parempia. Pikkuhiljaa ajan kanssa se helpottaa, mut heikkoja hetkiä tulee ja täällä tuetaan ja tsempataan. Toivon mukaan sulla myös tosielämässä on tukiverkkoja niin, että saat tukea kun sitä tarviit <3

MarinaMelina, voinnin kestämiseen sinne tsempit :) ja lepo vaan!

Marikki, pahoitteluni pienen poisnukkumisesta <3 Digit on uskomattomia, nuo liuskat on ihan huonoja ja näyttää yhä "haaleaa" mutta nähtävissä olevaa plussaa, ku digi on jo selkeesti plussa. Mää toivon sinne pikaista plussaa testiin!! :) En tiedä ymmärsinkö ihan oikein, mut siis naisella tosiaan munikset on jo kohdussa ja ne ei uusiudu, mutta siittiöitä muodostuu jatkuvasti uutta, et siittiöt on semmosii noin 3kk ikäisiä kun ejakulaatio tapahtuu. Noin suunnilleen :D

Satsa, jos susta siltä tuntuu niin haet, mut ehtiihän sitä :)

Mju, mä luulen et vaik noi testit on standardeja, niin silti jossain yksittäisessä testissä voi olla himpan vähemmän/enemmän sitä vasta-ainetta niin et sit onkin vähän haaleempi ku olis toisella. Meinaan tein yks aamu kaksin kappalein, ni toinen oli tummempi. :) Jos siel kuitenkin lussa tulis :) ja mullahan se dpo10 just oli niin haalee et hyvä ku ees näki :)

Etsijä, jos mää sit viel... ;) Saatte tuijotella mun vahvistuvia viivoja ja vakuutella epäuskoiselle hörhölle et paksuna ollaan. :D Heh. Plussaa sinne toivotan!! :)

Dawwe, oot kyllä oikeassa sen aikasin testaamisen suhteen, mutkun löytyispä kaikilta maltti :D Mä toivon ettei teidän kierto mee harakoille... :)

Sintti2014, mun mielestä kans olis hyvä jos pakkauksessa olis herkkyydestä maininta.

Lucky, toivotaan että sulla se uni olis enne!! :)

Gatusan ultraa jännitän :)

Nuuhku, Olet sää ollut sit todellinen sissi!! :) sit hyödyntämään se ovis!! :)

Larissa, hyvää reissua!! :)

Tiarella, kiitoksia :) jos sulla ovis olis sit lähestymässä jos limoja alkaa olla :) Hyödyntämään sit vaan!

Aida, kiitoksia :) Kyllä teille se ilo vielä suodaan ja positiivista on että tiedetään olevan mahdollista raskautua. Olen pahoillani kovasti puolestasi, että se oli niin lyhyt ilo. Tsemppiä ja jaksamista tulevaan <3 Mutta tosiaan vuotoa voi tulla vaikka raskaana onkin, joten suosittelen käymään jos haluat oman mielenrauhan takia ultrassa jossain välissä :) jos siis siltä tuntuu.

Kiivi, haluaa tietää kuinka kävi sitten ku se kirje tulee!! :) Hihi, ihanaa ku joku muu sen sanoo - tuntuu himpan todellisemmalta... Kurkin vähän väliä tota digiä tuolta kaapista :D
Kuulostaa tuo sekoitus juurikin siltä mistä kerroit :) Toivotaan et siel käy kuitenkin tärppi! :)

Mustikka, jee onnea oviksen bongaamisesta ja nyt sit hyödynnätte oikeen kunnolla! :)

Freyja, kyyyllä se viiva vahvistuu, jaksat vaan testailla ahkerasti :)

Myssy, oireet kuulostaa lupaavalle! plussaa sinne :)

Myyh, heii ihania uutisia!! :) Nyt olen peukut ja varpaat pystyssä täällä että tästä se lähtee teillä ;)

Laurushka, oliko nautinnolliset nakutreffit? Meillä oli suihkun puolella tänään :D

Kyfi, kuten elaffy tuossa yllä sanoi jo, voit olla raskaana mikäli olet harrastanut suojaamatonta seksiä. Vuotoja voi olla alkuraskaudessa, ja suosittelen uutta testiä. Mutta vuotohäiriöt ym. on mahdollisia, ja ilman tietoa sinun normaalista kuukautiskierrostasi ja taustasta on vaikea mennä sanomaan kovin paljoa. Jos sinulla on ollut aiemmin säännöllinen kierto, niin sitten kannattaa seurata jos tällainen vuotohäiriö jatkuu - mikäli et ole raskaana. Testin pitäisi tuossa vaiheessa jo näyttää ja suosittelen ehdottomasti clearbluen digitaalista, ei anna arvailun varaa. :)

omanapa, vähän parempi päivä ku eilen, neuvola 30.6! :D Päikkärit oli pakko nukkua kun perehdytyksestä pääsi ja te ootte taas ollu niin ahkeria et huh. :) Nyt siis neuvolan mukaan mun laskettu olis 7.2.14, eli mentäis jo 4+3 menkoista laskien. Kolmen päivän ero ei kuulemma ole niin merkittävä, että näin. :)
 
Noh joo aika sitkee... :wink
Mutta tän illan nakutreffit taitaa meiltä jäädä välistä... Ei tee ees yhtään mieli ja ihan hirmusen väsynyt jos se ovis on sit huomenna niin pitänee toivoo että su-ma välisen yön puuhastelut tuottaa hedelmää... Veikkaan että muutenkin on tulossa uneton yö likka taitaa olla kipeänä:sad001. Omaan huoneeseensa kyllä meni nukkuun mutta veikkaan että saan yöllä pomppia sinne aika ajoin...
Mutta ei kyllä jotenkin nyt harmita jos tää ovis menee sivusuun.. Tai varmaan sit harmittaa kun täti tulee kylään.. Mutta nyt on kyllä jotenkin sellanen fiilis että tulee jos tulee sillä mitä on yritetty...:)
 
MadH, harmi, että en voi olla tosielämässä sinun asiakkaana. Tuollaisia ammatti-ihmisiä haluaisin kohdata, kun on takana esim. sitten vaikka se keskenmeno. Kiitos paljon, taas! Tukiverkkoja on ja ei ole. Mies on se tärkein ja paras olkapää ja eteenpäin potkija. Ystäväpiiri on pieni ja olen ollut melko tarkka, kenelle kerron keskenmenosta. Siitä ei tiedä kuin ihan muutama ihminen perheen ulkopuolella. Ajattelinkin, että otan tämän henkisen jaksamattomuuden ensi viikolla neuvolassa puheeksi, jos jotain ulkopuolista jeesiä saisi. Tämä vuoristorata alkaa olla aika raskasta itselleni ja takaraivossa kummittelee pelko masennuksen uusimisesta..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
... Taas näitä ei mitään sivuja... Jos nyt jotain niin se mun uni oli kyllä todellisen tuntuinen. Olin kyl ihan sairaan väsynyt ja nyt kun reissussa niin varmaan aivot työstää mitä ajatellut... Tjs. En kyl oo vieläkään kakkosella käyny kun tää mun vatsa on tälläinen ujopiimä....mutta juu... Voihan se ummetus johtua muustakin kun mun ketun nenätki on isot ku teevadit :) mut en usko... Hyvä reissu ollut... Vauvoja ja taaperoita nähty täällä paljon. Oma 3v meni huvipuistossa kun isommatkin ja huomen vielä lisää lapsellista lomaa!!! Tää on meijän pojalle kyl ommattu niin 100%, mutta kyl tästä itsekkin nauttii varsinkin ku poika on niin urhea ja kiltisti!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Nuuhku, ei kannata väkisin jos ei mieli tee. Eiköhän se su-ma yökin riitä :) Toivotaan että likka ei tulis kovin pahasti kipeeksi, ja jos tulee ni paranee nopeesti. Kyllä se varmaan vähän harmittaa, mut kyllä te sen sisaruksen likalle saatte vielä :)

Elaffy, hyvä että mies jaksaa tukea. Tuollaisessa tilanteessa olisi ehdottoman tärkeää, että sulla olis jotain tukiverkostoa tai jotain minne voisit mennä juttelemaan tilanteesta. Jos haluat, voit puhua myös mulle laittamalla vaikka yksityisviestiä. Keskenmenosta ei tarvitse kertoa kavereille jos ei halua, jotkut haluaakin pitää ennemmin omana tietonaan. Kannattaa kyllä neuvolassa ottaa puheeksi se oma jaksaminen, välttämättä sitä ei kysytä tai pidetään itsestäänselvyytenä että asiakas itse ottaa ohjat ja pyytää apua. Se on ihan luonnollista tuossa vaiheessa pelätä masennuksen uusimista, kun nyt on elämänvaihe joka koettelee. Päivä kerrallaan, yrität jaksaa paahtaa eteenpäin ja välillä on parempi pysähtyä kuin haudata ajatuksia kokoaikaiseen touhuamiseen. Se on pakko käsitellä jossain vaiheessa, mutta vain sinä osaat antaa itsellesi mahdollisuuden sen käsittelyyn. Kovasti tsemppiä ja jaksamista sinne <3 Kyllä kaikki järjestyy, usko pois. :)

Kyfi, jos testi on negatiivinen, kannattaa mennä käymään lääkärissä jos liikaa mietityttää tai kierto on muuten epäsäännöllinen. jos muuten säännöllinen kierto on kerran myöhässä ja jatkossa on kuukautiset ajoissa, niin aihetta huoleen ei ole. :)
 
Aida: katse eteenpäin sano mummo lumessa vai miten. Ihanan positiivisia ajatuksia, niillä pärjää kyllä pitkälle!

Mju: onnea plussasta! Tarrasukkia ja erikeepperiä ja kakspuoleista teippiäki ja palasen jos jeesus teippiä laittais ni varmasti pitäisi pysyä!!!<3<3<3

Kiivilintu: mikä tilanne kun muutama sivu sitten oli simppojen ja valkkarin sekoitusta?

Mustikka: onnea hymystä! Ja nyt sitten piinailemaan!!!

Myssy: plussailemaan sinäkin kohta!!

Freyja: tulee se plussa sieltä sullekkin vaikka stressaakin tämä odottaminen ja kierron uudelleen aloittaminen!!! Mutta meille se vielä suodaan ketkä sen tahtoo!!!

Myyh: kolme! Hyvä te!!! Nyt onnea siihen että plussaat!!!! :) <3<3<3<3

Nuuhku: saitteko hyödynnettyä?



Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
MadH, olet kyllä todella ihana ihminen! Meillä neuvola tarjosi heti keskusteluapua, mutta en ollut heti valmis sellaiseen. Nyt voisi ehkä olla jo sen aika. Olen ollut niin tyytyväinen omaan kunnan tk-palveluihin, etenkin neuvolan puoleen. Siltä puolelta on otettu hyvin tosissaan kaikki, mitä olen kokenut. Päivä kerrallaan tässä mennään. Muuta vaihtoehtoa ei ole. :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiva Madh kun tajusit mun sekavaa ajatusjuoksuu muniksien iästä jne. Luotinkin että terkka-alan opiskelijalla heti sytyttää :)

Täälä on monella jännät paikat,voi että,peukutuksii kaikille tasapuolisesti!

Miulla on kanssa 1 "keskenmennyt"..hah hah luin juuri tilaamiani gynepapruja.Kävin ultrassa eräänä perjantaina jolloin viikoiksi saatiin 7+3,alkion koko 13 mm,ei sykettä-> lähete tyhjennykseen.Sain peruutusajan heti maanantaille,eli väännän rautalangasta: 3pv päähän.
Tulos: elävä sikiö 9+5 koko 30 mm,vahva syke
Eli onko hän herännyt eloon,kasvanut 2 viikkoa 3 pv aikana vai mitä on tapahtunut?Se on kyllä aika outo penikka ollut koko elämänsä,nyt jo 4kk vaille 6-vuotias.Ja ihan on juu elävä ja vilkas.Sen se varmaan sai siitä kuolleeksi julistuksestaan,tuon supervilkkauden.

Vai nakutreffejä!!!Hyvä sana.
Miekin suunnittelin nakutreffejä meillä,mutta fiilarit heitti pakkaselle kun totesin että verta paiskoo ja mahaa juimii siihen malliin että huomenna varmahan saa rätei ja lumpui kaivaa esiin.voi kettu oikeesti :(
Nyt mie sit lasken ja tuumin kun ois noi aloitus verikokeet kp2-5 ja nuit pillereit pitäis sit alkaa paiskoo nassuun kp3 vasta kun on kokeet otettu.
äääää.....
 
Elaffy, ei siihen heti välttämättä olekaan valmis, silti on hyvä tarjota keskusteluapua heti jo siinä tilanteessa jossa kohdataan ensimmäistä kertaa. Mutta hienoa on minusta ja se osoittaa suurta vahvuutta, että olet itse nyt huomannut, että olisi ehkä sen aika että asiaa täytyy käsitellä. Silloin on hyvä hakeutua avun piiriin, jos siltä tuntuu ja hienoa että löytyy mahdollisuus joka on helpompaa kuin se, että ei olisi tuollaista ja joutuisi hakemaan ensin tiedon mistä sen avun saa. Nyt olet kuitenkin hoitosuhteessa, ja pääset helpommin sitä kautta hakemaan apua. Pakkohan se on elää päivä kerrallaan, mutta kyllä niitä parempia päiviä tulee ja kohta niiden määrä alkaa lisääntyä, ja ennenkuin huomaatkaan voit paremmin kuin osasit odottaa. Apu vaan täytyy ottaa vastaan. :) Munkin linjat on auki sit jos tuntuu että haluat mulle myös purkaa. Sä itse päätät sen mihin on helpoin mennä ja purkaa, kasvokkain se on joskus helpompaa, joillekin näin internetin välityksellä. Koita saada nukuttua ensi yönä :)

Marikki, no oho, sielläpä onkin kehityksessä tapahtunut loikkaa :) Mielenkiintoista! Hän on vaan kasvanut sitten ripeällä tahdilla. Joo, kätilöksi opiskelemisesta on jotain hyötyä edes ;)
 
Alkiot kasvaa tossa vaiheessa 1mm/pv joten ei taida ihan piece of cake olla toi kasvu...
Uskomattominta on sekin,että minäkin näin ultralla elottoman möykyn,siinä lekurin kanssa tiirattiin ja minä sanoin ne klassiset sanat että valitettavasti sykettä ei löydy...Ja sitten 3pv kuluttua tällä tyypillä on kädet jalat,erotettavissa ja niitä se vispas kovasti ruudulla.
Varmaan ikuinen arvoitus tämä.
 
Juu ovis se varmaan lähestyy, tosin hedelmällinen aika alkaa 2pv päästä ja Ovis olisi laskurin mukaan 5pv päästä. Pitää tikuttaa sitä sitten. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Huh ku näit on paljo.. Tiedän kans pari "ei sykettä, kontrolliultra/ultra ennen kaavintaa" tapausta jotka on viikon päästä todettu oikein vilkkaiks.. Pistää kyl ajattelee et mitä jos.. :/ parempi ois vaan olla vaivaamatta päätään ja luottaa oireisiin, mullaku oli viel perussairauden aika varmat merkit joista arvasin keskenmenon ja tuppauduin lääkäriin..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Marikki, eihän se ookkaan, kyllä se ihme on munkin mielestä. :) eipä sitä kai koskaan selville saa. :)

Tiarella, ne laskurit on lähinnä suuntaa antavia, kantsii omia oireita ja tikuttelua kuunnella sit enempi ku laskureita :) sit vaan hyödyntämään tulevaa ovista! ;)

Laurushka, niitä on paljon... Ainakin omaan silmään kun oot töissä paikassa jossa km ym hoidetaan. Ni oo siinä sit... Näät sen pienen murto-osan jolle keskenmeno tulee tai muu, eikä yhtään tervettä raskautta tms... Kyllä tässä alkaa itsellä olla vähän olo et pelkää joutuvansa työkavereiden hoidettavaks ku näkee ja tietää liikaa. Mut yritän aina ajatella, et vaan se 10-15% (sekin ihan liian suuri osuus! Parempi ku ei olis ollenkaan) menee kesken et todennäköisempää kuitenkin on et tässä mennään loppuun asti. Sori purkaus. Yön pimeet tunnit ja väsymys ja joku hormonihäikkämielentila :D

Omanapa,
Noo, se parempi olo vaihtuikin sitten, ja nyt ei saa enää unta. Suutuin miehelle ihan niin mitättömästä, ettei mitään rajaa ja ens raivosin ja sit itkin ja taas raivosin ja itkin... Kunnes rauhotuin ja nyt en sit saa unta ku nenä on tukossa ja hengittäminen kehnoa. Mulla kun räkä valuu tonne kurkunpäähän ja kuivahtaa sinne ni sit vinkuu makuulla olless hengitys ja unta siinä on vaikee saada... Perc sentään. Ehkä kolmen tunnin yöunilla selviän huomisesta? Jostain syystä tuntuu hyvin hyvin ylitsepääsemättömältä tämä yö ja huominen työpäivä. Argh. :(
 
Noh, sain mä sen kolme tuntia unta... :) ei nyt ihan niin kuollut olo ole kuin oletin, eiköhän tästä päivästä selviä. Kehitin vaan jonkun ihmepaniikin viime yönä :D hyvä etten yksin itkua tuhertanut ku oli pakko tulla sohvalle et saa itsensä puoli-istuvaan asentoon... :D

Liuskatestit on mitä on, onhan tää nyt jo vahvempi mutta... ei oo vieläkään yhtä vahva. Kymmenen testiä jäljellä suunnilleen ;)



Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1401848316162.jpg
    1401848316162.jpg
    25.3 KB · Katsottu: 113
Mad: tuohan on mun silmään jo tosi vahva :D

Elaffy: mäkin oon painiskellut saman asian kanssa keskenmenon jälkeen. Neuvolassa ei silloin siihen mitään jutteluapua tarjottu. Ja tosiaan vasta nyt oon ollut valmis käymään asiaa läpi itsekseni ja sain tk:sta jutteluaikoja myös. Tosin mulla myös muitakin vastoinkäymisiä kuin tuo keskenmeno mut se varmasti laukaisi sen rohkeuden hakea apua.

On: kp 16 täällä tänään. Ei varsinaisesti mitään uutta, muuta kuin et oon nyt lopetellut tuota mun lääkettä ja se aiheuttaa tietenkin hieman vieroitusoireita. Onneks ei mitään erityisen pahoja, mut huomaan itse et vähän on ollut hutera olo. Peittoja ollaan kyllä heiluteltu ahkerasti joten nyt vaan toivotaan et o-viiva vahvistuisi ja jotain tapahtuisi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Huomenia kaikille ja kiitos tsempeistä! Ootte ihania!

Lääkärikin oli vähän ihmeissään että lääkkeiden vaste on ollut noin hyvä. Kun ei ollut mitenkään iso annos. Viitenä päivänä 1 clomi ja yksi menopur 75 piikki.

Täällä onneksi vielä nega ovistestistä. Meinaan jos tänään ois pamahtanut positiivinen niin ois ollu ehkä miehelle turhan jännittävä päivä. Miehellä on koulun pääsykokeet tänään. Mietittiiin eilen että miten ihmeessä ehditään klinikalle yms jos tänään antaa positiivisen. No, huomenna aamulla testaan ja jos nega niin pistän irrotuspiikin ja ylihuomenna inssi. Ikävä ku ei voi nukkua pitkään vaikka vapaat kun pitää nyt ovista heti aamusta olla tikuttamassa. Nyt pitää testata kahdesti päivässä, aamullla ja alku illasta. Huuuih, inssihän on ihan pian. Nyt on aika mennyt jotenkin nopeasti vaikka ajattelin että aika matelee inssiä odotellessa.
Ja sekin jännitti että jos tänään olis ollut positiivinen ku eilen annettiin rakkautta ja miehen pitää ennen inssiä pidättäytyä 2-5 vrk. No, nyt ei sitte oo enää väliä onko inssi huomenna vai ylihuomenna.
Mies halus taas ottaa ns varman päälle. Tilasin netin kautta cb:n digitaalisia ovis testejä, nehän on englannin kielisiä sieltä kun tilasin. Mies on kuullut lääkärin saarnan netistä tilattaviin testeihin että niitä ei pitäisi nyt inssiä tehdessä käyttää vaan apteekista ostettavia. Piti sitte eilen mennä apteekkiin ja ostaa IHAN SAMANLAINEN cb:n digitaalinen ovistesti paketti. Nyt mies luottaa kun se on haettu apteekista ja on suomenkielinen :)
 
Takaisin
Top