Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Freyja. Mukava että kirjoitukset herätti ajatuksia, se on aina hyvä! :) On hyvä päästää ajatuksia pihalle, kirjoita vain blogiisi rohkeasti, se on samalla niin puhdistavaa myös itselle! Asun kyllä maalla, maalla on mahtavaa, tänäänkin on työpäivän päätteeksi multakasat siirtyneet ja eläimille laitumia tehty lisää, maadoittavaa!
Toivon että toiveesti toteutuu :wink:Heartred

Lucky87 blogini löytyy tuosta alta allekirjoituksestani linkattuna :)

Elaffy. Ehkei minulla kuitenkaan ihan kirjan verran ole asiaa, ainakaan vielä! Eihän sitä koskaan tiedä, ihan naperona minä aina muka haaveilin kirjan kirjoittamisesta, äiti kannusti ja sanoi että kirjoita vain, voidaan painaamossa käydä teettämässä sitten kannet, hassua koska eihän se nyt oikeasti kuvitellut että ekaluokkalainen saisi kirjoitettua kirjan, mutta niin täytyykin kannustaa :grin

Satsa. Mulla on käytössä prenatal nutriens, oon tykänny! Yrittäessä olen syönyt aina 1tabl/päivä ja oviksen jälkeen syönyt kahta, jatkan taas yhdellä mikäli menkat alkaa :wink

Mad nyt roppakaupalla onnea! Aivan mahtavaa ja viiva vahvistukoon vain lisää :Heartred:Heartred:Heartred :happy093

Gatusa. Todella ihanaa kun saat tuoretta evästä omasta pihasta :)

Mahtava fiilis kun toukokuun kiireiset viikot on nyt taputeltu, toivottavasti kesäkuu olisi vähän rauhallisempi!
Tänään on kp 21, nyt sitten mietin sitä että onko se /28 mikä on normaalikiertoni vaiko /39 mikä oli km jälkeinen kierto, kummin se menee? No joka tapauksessa tänään on myös dpo6 ja vihloo edelleen. Kaiken lisäksi tänään on ollut hirveät tupakanhimot, niin isot että ostin tupakkaakin ja poltinkin siis, se harmittaa kyllä :oops:
Yksi kehittelemäni raskausoire tänään voisi olla se että ostin ihan törkeen hintasen laukun! Mulla pitää olla iiiiso laukku koska kuljetan aina puolta omaisuutta mukanani, noh eräässä kaupassa on loppuunmyynti ja minä menin sinne, kävelin ulos sieltä laukun kanssa josta maksoin 110€ :eek: sen alkuperäinen hinta oli melkein 300, enkä nyt tietenkään sen hintaista olisi koskaan ostanut, mutta jokin suurempi voima sai mut maksamaan laukusta 110€, uskomatonta, en ole koskaan ostanut yli 30€ maksavaa laukkua, koska minusta on ihan turhaa laittaa rahaa tuommosiin asioihin! ELI MÄ OON VARMASTI RASKAANA, hormoonit sai mut toimimaan näin!!! :grin:grin:grin Kerron tän teille koska miehelle en varmaan uskalla kertoa, sehän sais sydärin!!!
 
Minkä ihmeen takia kaikista juhlista on aina pakko löytyä ainakin yks raskaana oleva nainen!Miehen siskon lakkiaisissa käyty ja voi vattu kun kun teki pahaa..Kaiken huipuks oli aika lailla varmaan samoilla viikoilla kun mitä ite olis ollu.Ihan kun olis puukolla isketty sydämeen :sad001 Onneks selvisin kuitenkin kunnialla kunnes lähdettiin ja autossa vasta hajosin.
 
Madh:n uutiset oli hyviä, mutta ei ollut tarkoitus laittaa viestiä kahteen kahteen kertaan kertaan :-)

Ja ei me olla menossa mihinkään kartoituksiin tai hoitoihin. Jätetään lääkäriajat mieluummin nuoremmille :-)
 
Satsa, tuo on niin kauheaa. Ei minulla tee pahaa viimeisillään olevat naiset tai äidit pienten vauvojen kanssa, vaan juuri ne, jotka ovat samoilla viikoilla, joilla itse olisi ollut. Minulla olo on tässä muutaman viikon aikana hieman helpottanut. Toivon, että sinunkin olosi ajan kanssa helpottaa. Se vain on niin, että aika on lääkäri, joka hakkaa potilastaan.

Etsijä, eikös se niin ole, että unelmat on tehty toteutettavaksi? ;)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Sama juttu elaffy,ei mullakaan tee pahaa viimeisillään olevat tai pienten vauvojen kanssa olevat..
Käytiin juuri miehen kanssa istuttamassa puu,sinisade,tuonne meidän kukkulalle.Sen alle hautasin kauniissa rasiassa jokaisesta kolmesta raskaudesta muiston;bolakorun ensimmäisestä,neuvolakortin toisesta ja ultrakuvan tästä viimeisimmästä.Ette usko miten terapeuttista olikaan,nyt on paikka jossa käydä muistelemassa ja puu kasvaessaan muistuttaa elämän jatkumisesta :Heartred Nyt pystyn lopulta päästämään irti ja jatkamaan eteenpäin.
 
Todella kaunis ajatus ja teko Satsa! Ihanaa.. Voi, kun löytäisi itselle jonkin samanlaisen väylän purkaa konkreettisesti surua. Ja nähdä myös se elämän jatkuminen.. Taas itkettää..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Tuntuu kyllä aika kauhealta, kun tätä palstaa seurailee ja huomaa miten monilla on keskemenoja takana ja jopa useampia. :sad001 Voimia teille kaikille! Niin monenlaisia rankkoja kokemuksia on monilla ollut.

Jotenkin, vaikka en uskovainen ihminen olekaan, uskon jonkinlaisen johdatukseen (universumin ehkä?), että jokaiselle tapahtumalle, huonollekin, on jokin tarkoitus. Ehkä se tarkoitus on kehittää ihmistä, jos ei mitään muuta.

Haluan myös uskoa, että me kaikki plussaamme joko luomuna tai hoidoilla. Muistakaan rahoittua välillä, nauttia tästä hetkestä, kesästä, omista kivoista puuhista (mitä ne kullakin on) ja antakaa aikaa itsellenne ja parisuhteelle. Tehkää itsenne onnelliseksi niin plussaus ja vauva on vain ekstraa kaiken hyvän päälle sitten kun sen aika koittaa. :Heartpink Enempää ei voi ihminen tehdä kuin oman parhaansa ja kukaan muu ei voi tehdä toisen elämää hyväksi ja elämisen arvoiseksi kuin itse. Etsijä taisi aiemmin sanoa, että kun toivoo hyviä asioita tapahtuvaksi ja alkaa toimimaan toiveen mukaan niin yleensä asia myös tapahtuu. Pakko vaan uskoa näin, itsellä tämä on ainakin toiminut tähän asti! :)

En viitsi tähän nyt mitään omanapailla, kun ei ole mitää asiaakaan :grin
 
Larissa, aamen! Ei tuohon voi mitään enää lisätä. :)

Ja täytyy nyt kyllä sanoa, että vaikka raskaus on minulle nyt jossain määrin "pakkomielle", on nyt ensimmäinen kerta, kun en stressaa sitä mitenkään. Olo on hyvinkin luottavainen. Tulen tippumaan kovaa ja korkealta, mutta en halua miettiä sitä nyt. En vielä.

Hassu juttu muuten.. Nyt illalla on ollut suussa samanlainen maku kuin raskaana ollessa. Mies jo elättelee toiveita, mutta eihän se ole mitenkään mahdollista vielä. En tiedä, mistä tuo maku johtuu, mutta tulee hyvä fiilis. Kertoipa tuo mies rakastavansakin, sitä ei liian usein koskaan kuule. Tänään on hyvä päivä!

Ja keskenmenosta vielä sen verran, että itse koen sillä olleen tarkoitus, vaikka se niin väärältä nyt tuntuukin. Jotenkin se antaa perspektiiviä elämään. Mikään ei tunnu enää pahalta tai kurjalta, kun on jotain, mihin sitä verrata. Mikään ei ole niin paha kuin km.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Onnea MadH! Mä en kyl jostain syystä nää kenenkään haamuja, oon vissiin aikaa sitkee pessimisti ja puolsokee :grin

Satsan tunteet allekrjoitan, meni nimittäin itelläki jotenki filikset ku näin miehen veljen avokkia ja kyllä sen mahan jo näkee. Väkisin sitä mietti, että ite olis viikkoa pidemmällä...
Harmittaa koko ajan enempi kun uuttakaan ei kuulu, entä jos keskenmeno olikin viimenen mahollisuus? Ja seki päätty noin.
Meillä on aika selvät sävelet sen suhteen, että mihinkään hoitoihin ei lähetä kun jo kaks muksua on ja jos ei pian ala kuulua kolmatta niin lopetetaan yritys.

Jotenki oon jo luovuttanu, toisaalta uskon, että meille vielä se kolmas suodaan.
Suututtaa seki, miten se kateus iskee, vaikkei muiden vauvauutiset ole meiltä pois. Ja hirvittää näkyykö musta läpi miehen veljen perheen seurassa kaikki tämä.
Me kun ei oo kellekkään kerrottu keskenmenosta, eikä kerrota.

Kauheen ristiriitasta ja nyt vaan harmittaa ja ärsyttää. Ehkä mä koetan uskoa että tälle on joku tarkotus. 8kk jo yritystä takana, huh.
 
Satsa kyllä tuli täällä kans itku kun luin.. Ihanaa kuitenkin että olette löytäneet oman muistelu paikan!
Larissa on niin oikeessa! :)

Madh jokainen on aina ensikertalainen jossain niinkuin minäkin toisaalta nyt tuntuu että olen taas ;) Onhan lapsetkin aina erilaisia samoin kun raskaudet ja tuo tyttö nyt vaan on sellainen äidin pikku pyllykärpänen ;) eikä kyllä silloin alussa tullut mieleenkään että joskus voi olla hankalaa harrastella sitä kauneinta ;) kun taas toisten lapset sattaa jo ihan pienestä nukkua omassa huoneessa noh en valita ihanaa kun on sentäs tuo pirpana joka välillä haluaa viereen nukkumaan :) kohta sekin on jo niin iso että ei tulisis viereen kirveelläkään ;D
 
En tiiä mistä johtuu mutta itellä tuntuu olevan maha kokoajan pyöreänä. O.o menkat oli omasta mielestäni normaalit.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
monelle olisi niin paljon kommentoitavaa mut puhelimen kans on pirun työlästä selata ja kirjottaa.

mulla on niin kumma olo.digi näytti negaa ja luulis et jos ois tärpänny niin se jo näkyis.tosin en oo sata varma kierron pituudesta,gyne arvioi ultralla kpn.jostain syystä on tärppi olo

ja nyt kun sen sanon alkaa tietty vuoto :P
 
Etsijä: pitääpä käydä lukemassa :)

Huh: miehen veljen poikaa käyty katsomassa... En ees saanut syliin vaikka mies sitä ehdotti... Jotenki olikin olo että pysyn kauempana ja hiljaa... Ei oikein ees tehny mieli mitään mennä leperrelläkkään. Hymyilin kuitenki äidille ja puhuttiin vauvasta. En tiedä... Se äiti on jotenki sen oloinen ettei hevillä lastaan luovuttaisi muitten syyliin ainakin niin antaa ymmärtää. Jotenki tuntu pahalle, kai siin saattaa sitten mukana olla kateuttakin mukana kun saa lapsen vaikka on ehkäisy käytössä ja mulle ei onnea suotu tälläkään kerralla. Vaikka en sitä myöntäisi.
Miks mulla on taas niin huono olo ja pala kurkussa että meinaa oksettaa. Hormoonit sekaisin vai tää väsymys? Nega testi tänään tehty...mutta harhaluuloisena muka näin välillä tummemmat alueen testiviivan kohdalla mut välillä en nähny mitään. Tuli tässä autossa ku kyydissä istun. Reissussa , joten nyt en pääse testailemaankaan. Ovis testi kyl näytti melkein tasavahvoja viivoja ja tuolla alakerrassa jotain tapahtuu kun vasemmalta puolelta ja välillä oikealta sellasta tuntemusta niinku ku valmistautus ovikseen. Samalla välillä rintoja polttaa. Jos tosiaan kesken menon juttuja niin voiko tulla näin pian ovistakaan...varmaan sit joku hormooni pistää koppaa sekasi. Madh: sä oot hyvä ehken helpottaa tätä epätietoisuutta josta vaan ratkutan. Sullahan oli pitkään sitä pahoinvointia?
Testi oli 25 herkkyyksinen taas ja kyl testasin ekaa odottaessa viikolla 7 kun kummaa oloa jatkunut. En osaa sanoa olisko plussa näkynyt jo mitenkä aikaisin.... Pitäisi kyl näkyä jo tuossakin vahvemmassa.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Anteeksi nyt kauheasti kun sarjatulitan näitä mun ovistestikuvia, mutta nyt kaipailen mielipidettä että tulkitaanko tuo keskimmäinen positiiviseksi? Tässä tämän päivän sarja, klo 11, 15 ja 23.
ImageUploadedByVau Foorumi1401566356.247619.jpg



Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Elya, kyllä tuo mun silmään olis plussa :) Tärkeintähän tuossa on verrata niihin aikasempiin. Ja mä jatkaisin vielä tikuttamista, niin näkee kun himmenee. Mä kylläkin tein ovistestejä vain yhdessä kierrossa. Aloitin jo jotain kp8-10. Vasta kp 18 tli plussa, vaikka laskurin mukaan olisi pitänyt olla aikasemmin. Jatkoin tikuttelua vielä päivän pari ja selkeesti viiva himmeni. Tuosta kierrosta raskauduin, mutta meni heti kesken.
 
Takaisin
Top