Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä nämä nyt menkat on, etuajassa toisen kerran tuli se vaan mietityttää ja toki samalla se masennuslääkkeen vaikutus. :) pitää nyt etsiä millon seuraava Ovis oisi. Onneksi nuita tikkuja onkin vielä 6kpl ja 3kpl raskaustestejä.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Sama päivä Tiarella täällä laskurin mukaan, mä en ole käyttäny testejä koskaan. Enkä varmaan tuu käyttääkkään toivottavasti :D en halua hurahtaa vielä pahemmin tähän vauvakuumeeseen. Oman luonteeni tietäen se ei vaan toimisi meillä :D

Gatusa niin osaavat auttaa :) Me tehdään nepalilaista ruokaa tosi paljon ja mies löysi vihdoin täältä brysselistä metsästämäänsä shaoxin riisiviiniä jota kiinalaisessa käytetään ja alkosta ei saa edes tilaamalla. Suomessa kun alkoholilaki on mitä on niin ei oikein voi tilata kotikäyttöönkään itse :( ja lähimpänä olisi sherry mutta sillä ei saa samaa makua oikeasti.. Ah alkoi tulemaan nälkä!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mad : ei onneksi vuotoa ole ja kipukin eilisen jälkeen pysynyt poissa. Hyvin pystyin käymään esikon kanssa lenkillä äsken eikä kipuillu. Joten kaippa on se keltarauhanen vaan! Kiitos asianmukaisista tiedoista, netissä kun voi tosiaan löytää vaikka minkälaista tekstiä! Mulla on neuvola 17.6 rv 8+2, sillon kuulemma ultraavat jos haluan ja haluanhan minä :) jospa ei tulis mitään kovempia kipuja. Mä oon niin helppo huolestumaan.

Jonnamarialle pahoittelut tädin vierailusta :(

Elaffylle tsemppiä että kohta pääsisit tosi toimiin :)

Gatusa huojentavaa kuulla! :)

Lauruska : Kiitos tsempistä! ♡ Hahaa, ihana suunnitelma sulla :D

Mju : :D taitaa nää meikäläisen kivut olla ainakin nyt niin vähäisiä ja satunnaisia että taidan vielä odotella ultra aikaa :) kiva että meitä on muitakin :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
no nii laurushka sitten vaa kokeilemaan kaikkea uutta :)

marinamelina jep ei tartte huolestua sulla vaa se keltarauhanen kipuilee siellä ku erittää progesteronia raskauden ylläpitämiseks ku istukka ei vielä sitä tehtävää ota viikkokausiin sulla, vasta siellä rv9-10 alkaa ottaa vastuun hormonien erityksestä jolloin se keltarauhanen surkastuu pois. ja koska sulla on jo lapsi ni voi tulla ne kasvu ja liitos sekä kannakekivut aikasemmin kuten mulla alko jo aikas alussa ne. eli sukkapuikkotuntemuksen, nippailut, vihlonnat, paine on iha normaalia, enpä minäkää ol edelleenkää vuotanu ja mullaha se hematoomaki on tuolla mut en tiä onko se sit imeytyn takas verenkiertoon. kaikki tuntuu olevan hyvin ja kohti tokaa kolmannesta mennään päivä kerrallaan inshaAllah :)
 
Gatusa, toivotaan parasta. :)

laurushka, kiva :D

ON: saa nähdä mitä ensikuussa tulee. : ) toivoisi niin kovasti että tärppää.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
MadH91 Olen pärjännyt ruokavaliolla, vaikka aluksi näytti huonolta! Paastoarvo ja aamupalan jälkeinen arvo meinaa nousta koholle, muut arvot on olleet ok alusta saakka.

Laurushka Tuotapa en ole tiennytkään, että rd vois lisätä lapsivettä? Mut tietääkseni runsas lapsivesi ei mitenkään haitallista kai ole? Toisilla sitä vaan on enemmän. Mulla oli edellisessä raskaudessa myös rd, ja se oli ruokavaliohoitoinen kuten tämäkin ainakin tähän asti on ollut. Silloin sf kulki keski- ja yläkäyrän välillä, tyttö painoi syntyessään 4025g. Eli ei makrovauva kuitenkaan. Pelottaa, miten nyt menee, mut jospa ei ainakaan hurjan paljon suuremmaksi tää poika kasvais, vaikkapa ne toiset ja kolmannet lapset kai isommiksi ruukaa kasvaakin. :D Eiköpähän ne asiaan polilla puutu, mikäli vauvalla makron merkkejä on. Lääkityksen mahdollisesti aloittavat tms. En tiedä.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
toivotaan cupcake ettei tuosta pojasta tulis iha hirveen isoa ettei tul ongelmia synnytyksessä ja inshaAllah radi pysyy kurissa. mulla ei ollu esikkoa oottaes radia mut syntyes paino oli 4396g ja pituus 55cm joka muutettii seuraavana päivänä 54,5cm. toivottavast mun kohal ei tää tul olee isompi ku esikko tai joudun jo alkaa pelätä et tulee joku 4,5-5kg vauva kuten mun serkun kolmas lapsi joka oli jotai 5kg muistaakseni, radi oli hänellä todettu raskausaikana.
 
Nelikilonen on ihan normi :) ja siis liiassa lapsivedessä tulee sit vaan ennenaikasuuden riski lopussa: lapsi voi potkasta pinkeet kalvot puhki :) ja korkeet sokerit lisää nestekiertoa jolloin sitä lapsivettä voi kertyä liikaa :) mut siis sitä pitäs olla oikeesti paljon ja sit ne melkeen jo imee pois sitä vettä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
just kun kerkisin paivittaa ihanaa oireettomuutta niin aamupalan ja kahvin jalkeen hilliton kuvotus edelleen pessi.. realistina panen PMS piikkiin.
 
MadH91: joo nyt kierrot olleet semmosta 25-29. Yks kierto oli vaan 24 ja viimeisin 32. Toi vika kierto herätti jo toiveita, mutta ei :sad001 Nyt sitten kp 22. Eilen vähän nippaili mahasta molemmin puolin, muuten ei mitään. Ei auta ku toivoo parasta :)
 
plussatuulia lähettelen mju ja anis teille molemmille :)

äh haluun nukkuu päikkärit mut kohtu paina rakkoo iha liikaa!!! sais jo nousta kunnol ylös et olo helpottais... hyvää nukkuma-asentoakaa ei meinaa löytyy vaikka kyljellää nukkuu. selällää on turha kuvitellakaa ku sit ei veri kierrä selän puoleises isos verisuones kohdun takia.
 
Laurushka No kunhan se ennenaikaisuus ei tarkoita tyyliin rv 33 syntymistä ni ok. :D Ennemmin syntyis pikkuisen aiemmin, entä lasketun ajan jälkeen, ihan jo tuon kokonsakin puolesta. Mut kahden viikon päästä nähdään onko siellä runsaasti vettä, vai onko poika jo potra, vai onko mun kohtu vaan sen muotoinen et sf-käyrät paukkuu kevyesti. :D
 
Larissa ja anis plussaamaan!!! :)

Gatusa: pitää kokeilla noita leipiä... Paistetaanko ne pannulla? Vai uunissa?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
lucky kuivalla pannulla paistetaan perinteisesti ainaki täällä ja iha normaali pannu käy tietääkseni, meillähä on ns kisrapannu (paksu pyöreä pannu) olemassa joka on mulla monessa käytössä myös jos mies käy liikaa hermoille :) annat pinnan saada väriä molemmin puolin mut älä polta, kannattaa jauhottaa alusta ku alkaa tekeen kisraa ettei tartu käsiin eikä pöytään. voi paistaa uunissakin jos haluaa, sit niillä on toinen nimi mut en muista miksi sitä leipää kutsuttiin. :)
 
Tein sitten äsken huvikseni ovistestin ku mahaa nippaili ja siihen tuli melkein tasavahva viiva kontrolliviivan kaa :eek: En siis nyt muutamaan päivään ole tikuttanut ku en saanu kunnon viivaa aikaiseksi. Eli siis jos nyt vasta ovis on tulossa tai juuri mennyt, niin kierto venyy taas tohon päälle 30 päivään. Voi sanonko mitä. Ja siis eilen ei hommailtu, joten toivottavasti ei oo myöhästä. Kp 22 siis menossa. Nyt just ajatus mahdollisesta yk 8:sta ei hirveesti nosta mielialaa :BangHead

Ja kiitos tsempeistä :) Tää on kiva foorumi, kun on joku paikka missä purkaa mieltä...
 
Anis : petipuuhiin siis mars! :) toivottavasti ei olis liian myöhästä! Tikuttele ihmeessä huomenna uudestaan että tummuuko vai vaaleneeko...! Tärppionnea♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Gatusa, voi höppänä sun kanssas, koitas ny muistaa se vuodelepokin! ;)

laurushka, venäläinen ruletti kuulostaa hauskalta :D ajoitus oikein ni se yksikin kerta riittää ;) voi ku miehes kohtapian suostuis edes rulettiin :D

Mju82, ai niin mikä mä olen :D hihi kiitos :D ei liiaksi asti tosiaan kannata edes käypähoitosivustoa kuluttaa, kuten määkin oman kainalon pattini kans heti vaan lääkärille ennenko rupes lueskeleen mitään rintasyöpäohjeita ;) ei täälä suomenkaan kamaralla kesäsää tuon kauniimpi ole, tuulee ja kylmä on. :/ Sun fiilarit ja olot voi olla kovinkin todellisia, keltarauhashormonikin meinaan aiheuttaa jos jonkinmoista ;)
tiarella, harmi et nyt ei tärppi sit käyny. :/ Tsempit uuteen kiertoon! :)

marinamelina, hyvä juttu :) kyllä se ultra tuossa vaiheessa viimestään rauhottaa mieltä :) joo ei kantsii turhaan huolehtia mut hyvä se on riskit tietää et osaa hakeutua hoitoon. Koskaan ei oo tyhmää kysyä tai hakeutua lääkäriin jos joku huolettaa :)

cupcake, hyvä et on olleet arvot ok alusta saakka ja oot pärjänny ruokavaliolla :) mää jo miettisin et jos raskaaksi tulen ni rd ruokavaliolla yrittäis mennä alusta asti niin ettei sit iskis kun on tota ylipainoa... :)

anis, toivottavasti ei jää jatkuvaksi heittelemään kierto 25-32 :) toivotaan parasta että siellä tärppi kävisi! jos tuo 32 kierto oli sit vaan joku kertaluontoinen ni muuten kuulostaa kyllä se 25-29 ihan hyvältä. (Mulla teroilla ollu 26-29). :) peitot ny vaan sit heilumaan :) onks sulla ollu stressiä?

omanapa, vähän flunssainen olo ja lämpökin 37 tasan. Päikkäreille tekis mieli :)

Nyt on kolmas lukuvuosi ohi kokonaan :) jeeee!!

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
onnea madh kolmannen vuoden päätöksestä. juu kyllä mä muistan vuodelevon mut enhä mä ol maalaamas tai tekees juuri mitää vaan mies :) puutyöt alkaa vast ultran jälkee todennäkösesti :)

ja juuri kun minä mainostin kisraa niin oliha se pakko mennä ite tekaseen nopsaan se taikina että iteki pääsee syömää kisraa pitkästä aikaa ja ennen kaikkea saa yllätettyä miehen joka ei ol aikoihi syöny kisraa :)
 
Takaisin
Top