Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
laurushka sinullaki vahvat foolihapot käytös kuten mulla :)

ja nyt minä saan huilia, valmistin cous cousia ja kanakastiketta tänään. mies oli niin mielissää ruuasta ku oli hyvää, minulla onki oma resepti cous cousin valmistukseen :)
 
Jaappas Gatusa tännekin se resepti. Cous cous on kyllä hyvää ja aina välillä tulee laitettua, muttei mikään voita Tunisian suunnalla saatua aivan tautisen ihanaa cous cousia ja lammaspataa!
 
sintti siellähä mä oon oppin anopin toimest kokkaa ja asutaa :) voinha mä ohjeen laittaa jos joku haluaa mut mittoi en osaa laittaa koska mulla ongelmana se että mittaan silmämääräsesti. n. arviot toimii. jos useampi haluu ni tääl kirjotan, jos vain sintti ni yv:llä voin laittaa ettei vie tilaa... :)
 
Täällä on kanssa yksi joka syö SSRI-lääkettä. Ehdin jo lopettaa joulun alla ja hyvin sujui 1,5 kk kunnes ruvettiin ensimmäistä kertaa haaveilemaan masukasvusta. Paniikkikohtaukset pamahti takasin kesken joogatunnin ja koko perhanan joululoma meni lörinäksi kun jouduin alottamaan lääkkeet uudestaan ja se on vielä kamalampaa kuin olotila ennen sitä. Nyt minimiannostus ja lääkärin mukaan ihan turvallista syödä ainakin 2/3 raskaudesta ja sen jälkeen voi katsoa oloa… Nyt ei samanlaista paniikkia ainakaan kuin ekalla kerralla ja kovasti odottelen että pääsiskö testailemaan 3-5.6.

Onko muilla ollut vastaavaa paniikkia ensimmäisen (tai miksei toisenkin) kohdalla? Miten selvisitte?
 
Aivan loistavaa! Sit voinkin miehen yllättää vaikka hääpäivänä ja loihtia herkkuaterian Tunisian malliin :) tarvinnee myös laittaa harissat ja oliiviöljyt alkupalaksi vaaleen leivän kanssa niin avot! Ja jos tästä kierrosta ei tärppii tuu niin seuraavan oviksenkin pitäis hääpäivän tietämille osua ;)
 
Ei oo. Oltiin ekalla yhteisellä lomalla joskus vuosia sitten Tunisiassa ja se ruoka vei sydämen. Muuta ei paljon ehditty tekemäänkään kuin syömään ja peittoja heiluttelemaan :P Monesti on ollut puhetta, että täytyis uudestaan sinne lähteä ihan vaan ruuan vuoksi ;)
 
no nii mikäpä siinä :) mielelläni annan reseptin ja jos oikein haluut hemmotella ni kannattaa tehä vaikka kisraa joka on pannulla paistettua leipää ni on oikein perinteinen ja aito tunisialainen tunnelma, sit jälkkärinä teetä ja vaikka hedelmiä aluks. :)
 
Aika nihkeetä kuuluu vielä tänne..mut kiitos tuesta, ja pikkasen helpottaa kun on tämä paikka johon kirjoittaa. Pitää päivitellä tilannetta jos tilanne tästä muuttuu ;) En kyllä lisää itseäni listalle ennen kuin on aihetta :) Oispa kiva jännätä. Mut olen mukana teidän muitten hengessä! :)
 
Tännehän on tulivinut viestejä!

Satsalle suuret pahoittelut :love022 todella ikävää, voimia hirmusti!!


Meillä oli klinikka käynti ja kerron nyt omanapaisesti kuulumiset. Meni tosiaan puoltoista tuntia kun miehellä erityisesti oli paljon kysymyksiä lääkärille. Nyt jännitää. Mulla on ens viikon lopulla ensimmäinen inseminaatio, näin pian siis!! Ja suunnitelma on nyt että tehdään vaan kaks inssiä ja sitte lähdetään keinohedelmöitys hoitoon. Huomenna kp 3 ja aloitan klomit, niitä viitenä päivänä yks ja sitte pistellään menopuria. Ens viikolla folli ultra ja sitte teen ovistetejä kotona. Jos näyttää että irtoaminen menis viikonlopulle niin sitte otetaan käyttöön preknyl, eli viimeistään ens perjantaina on inssi!!
Tämä jännittää kamalasti kun nyt kaikki on niin konkreettista.Huh huh..

Ja laitan nyt vähän muitakin juttuja joista voi olla hyötyä muille. Lääkäri suositteli syömään rakausajan vitskuja, kalaölykapselaita ja d-vitamiinia. Ja taas tuli ovis testeistä ihan oikeaa inffoa. Sanoi että älä käytä ovis testejä jotka tilattu jostain netistä vaan ainoastaan niitä joita myydään apteekissa. On kuulemma monesti käynyt niin että asiakas tullut inssiin ja tehnyt jotain ovistestejä joita halvalla saanut netistä. Ne näyttänyt väärin ja käynyt niin että ovis on jo mennyt tai että se ei ole vielä muutamaan päivään edes tulossa.

Tämmöstä täällä.
 
Satsalla on ollut ikävä kokemus, voimia :Heartpink

On: Kp15/n.30 ja ovistestit näyttää hailakkaa, samanväristä kun kp10 (välissä olleet päivät onkin sitten enemmän tai vähemmän olleet vieläkin hailakampia). Kuvailinkin testini kauniissa rivissä :grin Saas nähdä saako noihin plussaa. Kiva tällaisia arpoa Myyh:n kirjoittaman jälkeen, kun noi just on tilattu netistä! Sofin liuskatestejä on, onko ne muilla ollut ihan luotettavia tai onko ylipäätään toimivia?
 
Vielä sellainen jäi askarruttamaan, että miksi juuri netistä tilatut ovistestit on kaikki lähtökohtaisesti huonoja ja apteekista saatavat hyviä? Onko se pitkä säilytys vai postitus vai mikähän se "huonontava" tekijä oikein on? Minä kun en näistä yhtikäs mitään tiedä niin olisi mukava kuulla.
 
Mä kun just pohdin tilaisinko netistä halvempia ovistestejä siinä mielessä, että testailis sen miten pitkään näyttää huippua, viimeks kun loppuvat kesken.

Viimeks ostin apteekista onni testejä, jotakin 20e ja oliko siinä 15kpl eli ei kyl kalliita. Voishan niitä tietty jonkun halvemmanki tilata ja kokeilla mitä näyttää kun ite tunnistan sen alkavan oviksen, kiinnostais vaan tietää millon testit ei enää näytä plussaa kun kivut kestää muutaman päivän...

No kiire ei ole, pari viikkoa vielä ovikseen jos ei kierto heitä..
 
Vielä sellainen jäi askarruttamaan, että miksi juuri netistä tilatut ovistestit on kaikki lähtökohtaisesti huonoja ja apteekista saatavat hyviä? Onko se pitkä säilytys vai postitus vai mikähän se "huonontava" tekijä oikein on? Minä kun en näistä yhtikäs mitään tiedä niin olisi mukava kuulla.


Siis tarkoitti sitä että ne jotka on saanut hyväksynnän myydä apteekissa niin ne voidaan lukea luotettavaksi. Kyllä mää uskon sitä että on kokemuksesta jäänyt joillekkin inssi tekemättä kun on testi näyttänyt väärin. Nämä asiakkaat ovat sanoneet että ollut testejä jotka tilattu netistä ja niitä ei myynnissä apteekissa. Niistä ei kuulemma voi olla varmuutta laadunvalvonnassa. Ei suositellut mitään merkkiä, sanoi että hanki sellaisia joita myös apteekit myy ettei testin takia mene inssin ajoitus pieleen. Itsekkinolen netistä tilannut mutta cb:n digejä.
 
Pakko oli tulla kuikuilemaan kuinka Gatusa voi, ja ilmeisesti hyvin menee? Toivottavasti alkuraskaus on sujunut mukavasti eikä ole tarvinnut stressata kamalasti..? :) <3

Täällä menee mukavasti, viimeinen kolmannes on alkanut ja olo on melkoisen muhkea. ;) Vaikka on vaivoja, niin silti oon jotenkin niin onnellinen tästä, et sen voimalla läpi liitoskipujen. :D

Pistäkäähän rytisten plussa-aaltoa pystyyn tytöt! :) Odottajien puolella on tilaa!
 
Eiks noiden ovistestien kanssa vois tehä niin että tikuttelee halvemmilla ja tarkastaa päälle vaikka digillä? Sit ois tuplavarmistus...muistelin että joku niin tekikin? Pääsis vähän halvemmalla...

Hyvää yötä naiset ja plussatuulia ♡♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Eiks noiden ovistestien kanssa vois tehä niin että tikuttelee halvemmilla ja tarkastaa päälle vaikka digillä? Sit ois tuplavarmistus...muistelin että joku niin tekikin? Pääsis vähän halvemmalla...

Hyvää yötä naiset ja plussatuulia ♡♡

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Minä tein noin niin kauan kun opin varmuudella tuntemaan kiertoni. Sitte aloin käyttään vaan digiä kun pari puikkoa riittää yhteen kiertoon.
 
kiitos cupcake kysymästä iha ok vointi, raskas ja paksu, menkkamaist jomotteluu parhaillaa joka todennäkösesy vaa kasvukipua, 6.6 ois nt-ultra inshaAllah. mikäs sinun vointi?

myyh nyt mä jännään entist enemmän, meil on molemmil isoi asioi ens viikon lopussa mulla ultra ja sulla inssi, inshaAllah saat plussan :)
 
Myyh, hyviä uutisia :) Teillä tosissaan lähtee rattaat pyörimään. Nyt plussapuhureita sinne että yksi inssi riittäisi tulokseen ;)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihania uutisia Myyh! Toivottavasti teillä lähtee tosiaan hommat nyt käyntiin. Ja toivon todella, että kerrasta.

MadH, siellä on niiiin plussa tulossa! ;)

Selvisin päivästä hengissä. Tapahtui pari ihan hyvääkin asiaa matkan varrella, joten kannatti nousta aamulla sängystä. Myös testipakettini saapui (halpoja netistä tilattuja testejä), joten nyt vain toivotaan, että niillekin tulisi pian käyttöä. Eli siis nega r-testi..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top