Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahtavia uutisia Myyh :Heartpink
) . ( piti sitte päästä lirkkimään tikkuun,nega tietenki,tosin testillä menkat..
Lissufinillä oli mahti uutisia myös,onnea vielä :Heartbigred
 
Me voidaankin dikun kanssa laittaa pystyyn pissaatikkuun.com kerho, mä tuuskasin 2 pakettia ovulaatiotestejä tästä kierrosta kun kierto heitti muutamalla päivällä edellisen kerran. Hyvä idea tuo halpa ja kallis yhdistelmä et varmistaa sen sitten digillä tmv. Tällä kotisohvaa ja ugly bettyä ennen unia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
MarinaMelina, kiitooos :)

etsijä, täällä ainakin yritys on kova polkaista uutta aaltoa liikkeelle ;) viillot kuulostaa makialle! ;)

sintti, no meillä kullakin olkoon lupa hyppiä seinille kun testauspäivä lähenee ;)

gatusa, nom miten hyvältä kuulostaa! :) hyvä että mies ollut myös mielissään :)

Jonnamaria, lääkkeet on parempi olla jos niitä tosiaan tarttee :) lääkärin kans just oloa katselemalla sit päätetään raskaudenajan lääkityksestä :) no mulla ei ny mitään ihan vastaavaa mut eksän kanssa ku yritettiin muutama vuosi takaperin niin olin aivan mielettömän neuroottinen ja yhtäkkiä koko maailma hajosi. Kumma kyllä, tarvoin yksin siitä suosta ylös, pääsin kouluun ja jätin lopulta miehenkin joka ei sitten oikeesti ollutkaan hyväksi mulle tosiaankaan. :/

Myssy, tsempit sinne :) toivotaan et nyt ei menis ainakaan enempää kiertoja plörinäks jos tämä menee, toivotaan ettei tämäkään :)

myyh, ihanaa että pääsette tositoimiin :) onnea!!! :)

elya, ovisplussaa toivottelen! :) eiköhän ne sofitkin riitä, digillä voi varmistaa jos haluaa mut kun on esim just kyse jostain inssistä ym niin on kyl ehdottoman tärkeää et menee ajoitukset oikein. Tosin kyllähän nyt itelläki luotto noihin halpisliuskoihin on mitä on mut no katotaan kuin hullun käy :)

dawwe, kerkeehän sitä vielä pohdiskella. Kyllähän ne varmaan ne halpisliuskatkin riittää, mut hinnassaan ei varmaan kamalasti eroa apteekin noista. :) Näköjään. :)

Cupcake, oih kuinka pitkällä sää olet jo :) täällä me vaan nysvätään vielä vanhatkin tutut yrittäjissä :D ihanaa ja onnellista loppuodotusta! jokos siellä tiedetään kumpainen on tulossa? :)

elaffy, voi täällä jo mieskin vihjailee siihen suuntaan... hyvä että tuli jotain hyvää tähän päivään :) ja selvisit! :) hyvä <3 nyt hyvät yöunet ja uuteen päivään huomenna paremmin mielin :)

diku, niin kauan ku ei oo vuotoa on toivoa! ;) whippidii! :)

mju, mä liityn kohta kerhoon... ;) 31 raskaustestiä plus viikkodigi oottaa kaapissa perjantaita.. ;) siitä lähtee armoton testaaminen ja joka aamu siihen asti et joko tulee punaista testiin tai sit housuun! ;)

omanapa, mies jo vihjaili hammaslääkäriaikaa ootellessaan (olin saattamassa, viisurien poisto TAAS, onneks viimeinen) et jos olis pullat uunissa. On muuten eka kerta ku se on sanonu kunnolla vihjaillen et jos nyt olis ;)
kuplinu koko illan, röyhyttää koko ajan. :O olkoon vaikka kuviteltua, jollain sairaalla tavalla mä kai nautin tästä ja vatsan alituisesta juilimisesta :D miten mä kestän perjantaihin!

kohta vaihtuu dpo8jakp26. whooppidoo! ;) sekoan.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
madh nyt sä oot samanlaine ku me muut sillo ku testailtii... :) juu tuli hyvää ruokaa vaikka ite sanonki ja mies kehu herkulliseksi. stressiä riittää jonki verran mut se nyt ei ol uutta, samat asiat mitä aina. tänää oli alavatsal kipua mut oletan että se menkkamaine jomotus oli vaa iha kasvukipua ku venyy. plussatuulia sinulle että tulis 2 vivaa testiin :) muuten minäki sain dpo 10 sen ekan haaleen plussan kuten melina ja oli 25 herkkynen testi :)
 
Jonnamaria: tervetuloa! Ja plussa onnea!!!

Satsa: pahoittelut! hirveitä kokemuksia nämä!!!tulee kyl itsellekin haikee fiilis näistä mutta elämää tämä vain on ja sieltä jatkettava! Plussaa pian ja pysyvä sellanen!!! <3

Myyh: hyviä uutisia siis :) aikanaan ku ihmiset puhu inssistä niin ajattelin että menevät inttiin :) hah. Joskus sitä tyhmäki viisastuu!!!

Madh: kas ku et mua vielä listasta poiminut pois :) sulleppa on tulossa nyt sitten plussa kuvittelit tai et :)

On. Tuhruttelu vuoto loppu ihan kuulkaa yhdeks päiväksi ja eilen tuli kirkasta punasta pyyhkiessä taas ja tänään kaupungilla ihan siteeseen asti, olin ihan varma ettei pikkuhousun suoja riitä mutta riittipäs... Sitä sellasta Ruskeeta... En oo nyt kotona joten testaan torstaina tai perjantaina... Rintoja tänään jomotti ja ovat tummemmat nännit... mutta nyt oliski ollu se menkkojen oikee alkamis ajankohtana... Eilen vai toissa päivänä. Nyt tähän uuteen kiertoon ( joka ehkä alko, vaikka siltä ei vaikuta) kalenteri laskenut oviksen kp 18...niin ja kahtena yövuoron aamuyön tunteina oli huono olo, aivan kuin silloin ekaa odottaessa. :)

Gatusa: laitappa hyvä cus cus resepti meille!!!! Nam! Mulla turkkilaisen kaverin äiti tekee mulle aina viiniköynnöksen lehdistä kääryleitä!!!ovat nekin huippu hyviä!! Ja kans sellasta cus cus pataan oon tehny just sillä kaverin äidin ohjeella, mutta en nyt millään muista miten se tehtiin. Cus cus ja sitruunaa ainaki sekoitettiin!!!
Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
MadH91 Poikaahan täällä odotellaan, isosiskolle pikkuveljeä.. :) Kiitos sinulle, pikaista plussaa toivottelen!

Gatusa Vointi on kyllä hyvä! Raskausdiabeteksen takia ultra polilla kahden viikon kuluttua, katsotaan ettei oo tapahtunu kasvupyrähdyksiä! :D Sf mulla menee yläkäyrän yläpuolella, mutta eipä sekään aina kerro vauvan koosta.. etenkään minulla, kun mulla on tuota vararavintoo tuossa edessä, ja neuvolatäti meinasi että siellä voi olla vaikkapa lapsivettä runsaammasti! Ja kai sekin vaikuttaa, kun edellisestä synnytyksestä/raskaudesta on vasta alle kaksi vuotta.. :) Tsemppiä np-ultraan <3 Pidän joka sormen ja varpaan ristissä ja pystyssä, että saat pienen syliin. Onko sinulla siis l.a marraskuussa vai?

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
mulla on la 22.12 tällä hetkel kunnes tarkentuu inshaAllah. harmi että sulla on radi ei ol kiva vaiva kuulemani perusteella. mul esikos meni kans yläkäyril tuo sf mitta mut oli pikkusel kokoakin.

lucky voinha mä laittaa sen kohta :)

kisra:

jauhoja n. 5dl
vettä n. 1,5-2,5dl
kuivahiivaa puol pussia
suolaa n. 1-2tl
vähän öljyä

sekoita aineet tasaiseksi taikinaksi ja anna kohota.
muotoile kohonneesta taikinasta ohuehkoja pyöteitä littanoita leipiä ja paista yksi kerrallaan pannulla kypsäksi, perinteisesti leivät ovat samankokoisia kuin pannun paistoala. peitä valmiit leivät pyyhkeellä jotta pinta pysyy pehmeänä ja helposti rikkoutuvana.
tarjoa kuumana öljyn ja halutessasi harissan kanssa.

coucous

0,5kg couscousia
vettä kostuttamiseen n. 1dl
1-2rkl öljyä
ripaus suolaa

hoyrytä kastikkeen päällä kypsäksi, ota puolessavälissä pois kastikkeen päältä, kostuta hieman ja kääntele lastalla/lusikalla jotta couscous ei tule puuromaiseksi. kypsennä täysin kypsäksi.

lammas/kana kastike

0,5-1dl herneitä, linssejä, hummusta (olikohan kickherne tms suomeksi), liota vedessä edellisestä illasta lähtien että kypsyvät nopeammin.
2 sipulia
1 valkosipuli (kokonainen)
2-3rkl tomaattipyreetä
1-2rkl chiiljauhetta (ei vahvaa vaan makeahkoa)
puoli - 1rkl kanelimausteseosta, kurkumaa, korianterimausteseosta (arabikaupois tunnetaan nimellä teebel wa kerwiyya) eli jokaista samanverran
suolaa 1-1,5rkl
vettä yli puolenväliä kattilaa
perunoita
tuoreita chilejä joko kastikkeeseen lopussa pilkottuna tai erikseen tarjottuna pannulla paistamisen jälkeen.

laita öljyä kattilaan, lisää sipulit ja kuullota pehmeäksi
lisää valkosipuli hienonnettuna ja lisää tomaattipyree, kypsennä mutta älä polta pohjaan, lisää chilijauhe ja kuumenna hetki, lisää n. 1dl vettä ja loput mausteet sekä suola, lisää lampaan tai kanan liha ja kypsennä hetki että liha saa makua kastikepohjasta.
HUOM. jos valmistat kanaa niin käytä ensin kana sitruunalla ja valkosipulilla maustetussa vedessä hajun poistamiseksi, veden pitää olla kuumaa, älä anna lihan kypsyä.

lisää loppu vesi ja hummus, herneet ja linssit, kypsennä täydellä teholla kunnes liha on kypsää, ota liha pois ja lisää perunat mikäli kastiketta on riittävästi. kypsennä perunat kastikkeessa ja tarjoa couscousin tai riisin kera.

ennen tarjoilua sekoita lautasella kypsää couscousia ja kastiketta että couscous saa väriä ja makua kastikkeesta kauttaaltaan eikä ole kuivaa, lisää sitten lisää kastiketta ja aseta couscousin päälle lihaa ja mikäli paistoit tuoreet chilit asettele lautaselle.
 
Gatusa, niinpä näyttää ;) no kaipa se tieto siitä et on mahdollista ni on eri asia tässä kierrossa ku sai sen ovisplussankin. :) Dpo10 onkin varmaan se aikaisin millon voi näkyä testissä ainakaan kovin montaa en oo kuullu et olis pal aikasemmin näkyny :)

lucky, no en poiminut joo :D plussaa puhallan sinne tuhruista huolimatta, oireet ainaki kuulostaa lupaavalle :) jos siel kuitenkin olis joku :)

cupcake, kiitos :) kyllähän se edellinenkin voi vaikuttaa ja just lapsiveden määrä ym :) ootko ruokavaliohoidolla pärjännyt rd:n kanssa? :)

omanapa, dpo8, kp26. terokiertojen mukaan kierrot olleet 26-29, joten pelkkien terojen kanssa oottelis vuotoa perjantaiksi viimestään, oviksen mukaan laskettuna jos luteaali olis sen 14päivää niin 32 olis tän kierron pituus. Viikon päästä viimeistään tädin pitäis tulla jos plussaa ei tuu :) pikkasen kyseenalaistan ovista ku myyh:kin puhui noista halpistesteistä, mut no se jää nähtäväksi. Het aamusta taas väsynyt ja hyvin pientä lievää kuvotusta, eilen iltapäivästä ja illasta oli pahempi, saa nähä miten tänään :) nännit yhä arat, teroilla yleensä loppunu viimestään täsä vaiheessa :D
Näin unta et tentti meni hyvin, saa nähä kuin käy, kohta alkais sekin :) vika tentti ja viimeinen koulupäivä tälle vuodelle, maanantaina töihin! :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Huomenta naiset!

Myyhille kovasti tsemppiä, siellä tapahtuu isoja asioita♡

Luckylla siellä jännät paikat :) plussatuulia +++++

Dikulle pahoittelut negasta :( mutta vielä plussa sieltä voi yhtä hyvin tulla!

Täällä ilmeisesti oikea munis kipuillut, vihlonut ja tuikkinut...Samoin repäisykipuja on molemmin puolin jatkuvasti. Huolestuttaa taas, ei voi mitään vaikka epäilen että on se suurentunut keltarauhanen vaan. Kipuilee oikealta mistä oli oviskin.

Mad, meidän ihana asiantuntija, onko syytä huoleen? Miten kohdunulkosen osaa erottaa peruskivuista? Kun neuvolasta sanoivat että kun on kriittinen tila niin sen kyllä huomaa mutta toki haluisin huomata sen ennen kun ois hengen lähtö lähellä :/

Mä olen kyllä yks stressierkki:mad:

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
MarinaMelina, alkuraskauteen kuuluu kivut kyllä, ja kuulostaa keltarauhaselta :) kohdunulkoinen raskaus voi oireilla kivuin, vuodolla ja yksi hälyttävä merkki on se, että hartiaan pistää. Hartiapistos on semmonen merkki jonka takia kantsii lähtä heti päivystykseen. Eikös sulla kohta oo viikot sen verran että varhaisultra näyttäis alkion sijainnin? eli rv 6+ :)
Sit jos rupee tuleen huono olo, huippaamaan ja kipuilee ni sit kans kantsii päivystykseen hakeutua.
Hartiapistos on merkki siitä, että vatsaonteloon vuotaa verta.
Peruskivuista kun jokainen kokee kivut yksilöllisesti ei kyllä välttämättä erota helpolla, mutta jos huolestuttaa kantsii käydä näyttämässä. Kun tuntuu et esim. Panadol ei auta kipuihin (1g), ja kipujen kanssa ei pärjää kotona, se on aina paikka, jossa kantsii miettiä lekurilla käymistä.
Jos lueskelet kohdunulkoisesta netistä, suosittelen käypähoito sivuja, tai muita hoitotieteen julkaisuja, keskustelupalstat harvoin tarjoavat muuta kuin pelottelua :) kovat kivut ja vuoto emättimestä ovat perusoireisiin kuuluvia.

Mutta, en usko että kyse siitä on, mut jos stressaa liikaa niin kantsii käydä ultrassa :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
jonnamaria, pahoittelut tädin saapumisesta!! :/ uuteen kiertoon pää pystyssä :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Uusi päivä, uudet kujeet. Aamun aikataulu menee taas vaihteeksi vähän tiukille, teen tässä vasta ruokaa, jotta saan eväitä mukaan.. :) Pitäisi lähteä puolen tunnin päästä töihin.

Tänään testattu positiivinen r-testi, vielä ei siis päästä tikuttelemaan. Oli onneksi enää ihan hailu viiva, mutta viiva kuitenkin. Tänään 13 päivää tyhjennyksestä.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy, hyvää työpäivää! Toivottavasti laskis hcg että pääsisitte yrittämään pian :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
pahoittelut jonnamaria menkoista.

melina mulla millo mitäki ollu eli ei hätää noi munasarjan paikkeil olevat kivut normaalei ku tuottaa progesteronia joka on osa raskauden ylläpitämistä.

elaffy harmi että tuli positiivinen viel mut inshaAllah kohta muuttuu ja pääsette taasen yrittämään. noilla viikoilla voi mennä hiukka pidempää ennen ku laskee kokonaa negaks.

tänää ohjelmistos olkkarin maalausta, huoneiden uudellee järkkäilyä ja sisustusta inshaAllah alkaen iltapäivällä.
 
Muistathan Gatusa levätä vielä! Eli ottaa kevyesti. Tsemppiä remppaan.

MadH, kiitos!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Cupcake radihan saattaa lisätä lapsiveden määrää jos se oikeesti laittaa sokerit huonoiksi (moni saa radi diagnoosiin yhden arvon pikkuruisesta heitosta jolloin ei todellisuudessa tarvitsisi stressata..) ylipäänsä se kuuluu raskauden aikana riskeihin diabeetikoilla :) ja makrosomian syytä ei ole löydetty ja jos olisi nin yksikään deelapsi ei olisi makrosominen (ja päinvastoin jos diabetes olisi syy niin kaikki olisivat automaattisesti makrosomisia toisin kuin minun lapseni joka kyllä meni yläkäyrää mutta oli normaalikokoinen syntyessään :D)

Gatusa IHANIA reseptejä, pitääpä koittaa.. Me käydään aina etnisessä kaupassa hakaniemessä ja sieltä saa kaikki kikherneet ja mausteet ihanan edullisesti :)

MarinaMelina kyllä ne kivut alkaa usein aika ajoissa ja kohdunulkoiseen kuuluu hartiakivut voimakkaana usein. Mulla sektion jälkeen oli ilmaa vatsasaa ja sattu IHAN KAUHEESTI se hartiaan että uskon kyllä huomaavan ajoissa, ennen kriittistä tilaa, elä hättäile<3



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tää kännykkä ei selkeesti halua mun vastaavan jonnamarialle ja elaffylle ku kaatu jo neljästi appi kun yritin kirjottaa :O

Pahoittelut menkoista ja Elaffylle pikaista negaa testiin! Toisaalta ehkä toi helpottaa sen jälkitarkastuksen odottamista? Jos jotain positiivista :)

Mä yritin houkutella miestä pelaamaan "venäläistä rulettia": kerran kuussa siemenet oikeesti sisään ni saan toivoa! :D ei sanonu juuta eikä jaata mutta sano et onko mitään järkeä jos petyn sit joka kk :D sanoin pettyväni jokatapauksessa keskeytetylläkin :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pahoittelut jonnamaria, seuraavaa vaan putkeen sitten. MarinaMelina, taalla ilmoittautuu toinen stressierkki myos monesti mietityttaa asiat vahan liiankin isosti mutta kuten meidan ah niin rautainen ammattilainen ihanan kiihkottomasti listasi pari merkkia jotka on syyta ottaa vakavasti ja viittasi kaypa hoito sivustoon on kiva tietaa etta muutama kehon signaali on syyta ottaa todella vakavasti.

Toisaalta sinun ja minunkinlaisille ihmisille myoskaan tuolla kaypa hoito sivustolla surffaaminen liiallisuuksiin saakka voi olla liian jannittavaa :)

Mutta kuten MadH91 taas totesi naulan kantaan etta turha tuota on kotiin jaada arpomaan jos se vaivaa mielta, parempi pyy pivossa ja ylimaarainen lekurikaynti lompakossa jos silla mielenrauhan saa, eiks vaan :)

Kun taalla Tanskassa nautittiin kesahelteista niin nyt tuli karu paluu arkeen ja saatiin osoitus siita mita kesa taalla voi huonoimmillaan tuoda, lampoasteita on 9 ja pureva tuuli saa sen tuntumaan n 5-6 asteelta, ei kun villapaitaa kaapista paalle.

pikainen on: dpo 4 helppoa kuin heinan teko tama paivitys, ei mitaan fiiliksia tahi tuntemuksia, ainoastaan tippa nousi junassa linssiin kun luin taas lapsen pahoinpitelysta ja meinasin potkia pyorasankareita jotka ottavat pyoran junaan mukaan, jattavat sen kaatuilemaan kaytavalle kun itse istuvat jossain ihan muualla... eli ennemminkin hyvin hyvin hyvin ajoissa olevia PMS fiilareita :D

Ihana ohje Gatusalta, tuli heti nalka kun luin reseptin.
 
elaffy mun mies tekee suunnillee kaiken joten mä lähinnä katon, sil iski vissii joku alitajuntaine pesänrakennusvietti ja meinaa lähiaikoina ne laudatki hoitaa kuntoo et pääsen nikkaroimaan (itseoppinut ja oppiva puuseppä pellepeloton ) :)

laurushka ite tuli käytyy siel kans ostoksilla aikoinaa, aivan ihania tuotteita kyllä löyty. siel osataa auttaa mausteiden suhteen, toinen mausteseos on sellai kirkkaan melkei punaruskea ja toinen on sit sellai kanelinvärinen siin on jotai kanelin lisäks, olikoha neilikkaa.

mju josko ylläri tulis sittenki :)

mitä reseptiin tulee ni ei muuta ku kokeilee jos haluu tunisialaisen illan järjestää vaikka perheelle tai kavereille, tuo ruoka ei ol liian tulista joten sopii lapsillekin ja lämmin kisra on herkkua siihen voi laittaa mitä tykkää eli dipata oliiviöljyyn ja harissaan tai sit hunajaan tai vaikka marmelaadiin, siitä saa käteviä eväsleipiäkin jos leikkaa taskun siihen ja täyttää vaikka salaatilla, tomaatilla, paprikalla, kurkulla, juustolla ja vähä öljyä tai margariinia ja vaikka leikkelettä ni saa maittavan evään. :) jauhoina voi käyttää vaikka osa vehnäjauhoo osa ruisjauhoo tai grahamjauhoo mitä haluaa ni saa kuitua lisää ja ravintopitosuuden ylemmäs :)

minäpä totesin pikku ninjalle tänään vaikkei hän kyllä kuulekaan eikä ole koolla pilattu vielä että kun kerran mun pitää sun toimest ravata vessas ni saisit kyl antaa mun tuntee aikasin liikkeitä, esikosta tunsin meinaa aikasin liikkeet. sit alko tekee mieli suklaata ni oli pakko ottaa pari palaa, normaalist syön ainoastaa miehen ja esikon kans yhtäaikaa.
 
Takaisin
Top