Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mju, onnittelut opiskelupaikasta!

Satsalle voimia ja jaksamista :Heartred

Madh Prahaan ollaan reissaamassa :) Ja tosiaan nännit on täälläkin lähinnä ollu pirun arkana, hyvä välillä että on rintsikoita kärsinyt käyttää. Nyt vähän helpottanut tosin.
Hemmetti tohon hyppäsi tommonen hymiö, eikä tabletti anna poistaa sitä :rulez. :mad:
 
Satsa, foolihappo on vesiliukoinen joten yliannostus ei kyl oo tavanomainen :) se on se minimisuositus se 400mikrogrammaa ja enempikin ok. Foolihappo on se tärkein ku se on alkuviikoilla siihen hermostoputken sulkeutumiseen vaikuttava tekijä :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Satsa, pahoittelut :( Onnea ja menestystä seuraavaan kertaan!

Mulla on nyt ihan pöllö mies, joten en tiiä tuleeko tätä kiertoa sittenkään hyödynnettyä :( :( Pakko purkaa tänne pahaa mieltä. Ehkä ois aikaa vielä hyödyntää jos kalenteria katsoo, mut jos on pöllö yhteistyökumppani, niin ei auta mitkään kalenteriin katsomiset :_( Pah, ja pöh...

Muille positiivisempia tuulia!
 
Pahoittelut satsalle keskenmenosta.

Kiitos kysymästä Madh, täällä piinaviikosta huolimatta ihan jees meininki. Olen onnistunut pitämään ajatukset pois oireiden kuvittelusta ja toivon mukaan onnistuis vastaisuudessakin. En siis uhraa mahdollisille nippailuille tms vielä aikaa, kun ei ne edes tässä kohtaa mitään todellisia olisi :)
 
satsa mähä vedän 5mg foolihappoa+ mamavitskut ku mä en saa tarpeeks vitamiinei ja rautaa sekä hivenaineit ravinnosta. juu ei se kannata luovuttaa, kuten muistat meille annettii tyly tuomio mut tässä sitä ollaa 10+1 tänää. hienoa että anoppi on noin ihana ja tukee mashaAllah. ja jos joskus tulee olo että haluut jotai yksityisest kysyä myös multa tai purkaa ni rohkeest vaa yv:tiä laittaan, haluun olla sulle tukena niin paljon ku mahollista ja 5 peräkkäist km kokeneena ymmärrän aika hyvin sinua. mä kuitenki uskon että sä saat pian plussan ja oman pienokaisen. inshaAllah pian :)
 
Tiarella: Mulle psykiatri sanoi että voin syödä tuota mun lääkettä raskauden aikana ja se nosti vielä lääkitystäkin. Mut mä jotenkin toivoisin et pääsisin siitä eroon. En sit tiedä mikä aiheutti sen keskenmenon joulukuussa. Joskus mietin et voiko lääke aiheuttaa sen, mut tuskin sitä koskaan saa selville. Ja kuulemma tärkeää on hoitaa äidin masennusta, sillä se vaikuttaa suoraan sikiöön. Ja suurempi riski on kai vielä et tulis synnytyksen jälkeinen masennus.

Satsa: Mä oon kans syönyt noita mama vitskuja ja miettinyt et onko ne riittävät. Lisäksi syön d-vitamiinia ja nyt aloitin ne omega 3:set :) Ja foolihappo kuulemma myös auttais alakuloon/masennukseen.

ON: Mulla näköjään limat lisääntyy. Jotenkin jännä kun on sellaista kirkasta vuotoa tässä vaiheessa kiertoa. Yleensä kun paksumpaa ennen ovista... Tiedä sitten et auttaako greippimehu lisäämään limoja. Onko muuten teillä tietoa et miks greippiä käyttää? Ja miksi punkkua? Punkusta ymmärsin et se lisäis verenkiertoa ja auttais kiinnittymiseen. Mut mikä on tosiaan se greipin hyöty?
 
Satsa voi ei,olen niin pahoillani :hug013
Pahoittelut tädin tapaamisesta,kenelle se onkaan kylään tullut :sad001 Odottavan aika on pitkä,ainakin piinaavaa :confused:
Kaikille ++++++ puhureita ja voimia :)
On: sitä hapatusta riittäisi :) No joo on oireita/tai sitten ei...kuivat päivät loppui. Mahaa ja selkää särkee:sad001
 
freyja greippiä käytetää nimenomaa lisäämää limoja että tietää milloi ois ovis mahollisesti. punkku tosiaa verenkierron parantamiseen. ite en kyl ol käyttän ikinä kumpaakaa.
 
voi kaikkia km:n kohdanneita harmillista. Toisaalta tuo lekurin neuvo uutta pullaa uuniin saattaa olla hyvakin toipumisen ja mielen kannalta, ei voi jaada makaamaan tuleen jos tuleekin pian uudelleen raskaaksi, tietenkaan pelkoja yms ei voi jattaa kasittelematta ja siksi pitaa edeta silta kuin hyvalta tuntuu mutta eespain sano mummo hangessa <3

kiitos onnittelijoille opiskelupaikasta :)

Pikainen on dpo 3 : eilinen 22 km pyoraily meni todella jaseniin vasynyt olo kaikinpuolin verenpaine oli tosi alhainen illalla joten sekin voi vasyttaa.

mun normaalisti niin aktiivinen suoli on alkanut tayslakkoon yt neuvotteluiden tuloksena, ei tule mitaan ulos vaikka kuinka tiristaisi. Ma normaalisti kayn kakkosella ainakin 2 ellen 3 kertaa paivassa (kiitos vahintaan puoli kiloa paivassa rehun ja tuoreen chilin) vasen nanni on edelleen kipea :))

Perjantaina ovulaatioplussa ja lauantaina oli sellaiset vatsakivut etta lattialla makasin kadet paan ylapuolella jotta sain vatsan lihakset rentoutumaan ja venymaan.
Ai etta kun puhuitte greipista alkoi tekemaan mieli itse tuore puristettua greippi mehua taidanpa sotkea fillarilla kaupan kautta :D

Milloin Dikulla on testauspaiva?
Myssy, sovittele sita riidan toista puolikasta sen verran etta tulee kierto hyodynnettya?
MadH edelleen ihana kun oot taalla kaikille apuna vitamiineissa yms laakkeissa jne tukemassa.

Sintti on sisukas kun ei turhia piinaile, wish i could do the same :D
 
Satsalle pahoittelut keskenmenosta. Mutta olen kyllä samaa mieltä, että uutta matoa vaan koukkuun! Hyvä, että teidät on otettu tosissaan ja saatte jatkossa tukihoitoa. Kyllä se uusi plussa tulee ja oma vauvakin teille suodaan, uskon sen :)

Mju, onnittelut opiskelupaikasta :) Kuulostaa aika aktiiviselta toi sun elänä siellä Lego-maassa ;)

Kommentoisin muillekin, mutta kännykällä ei voi selata keskustelua taakse päin kesken kirjoituksen ja mulla on kultakalan muisti :D

On: Perjantaina on valmistujaisjuhla ja meinsin saada paskahalvauksen kun soittivat koululta. Luulin, että jotain on rästissä ja en valmistu! Kyselivätkin vain tilinumeroa stipendiä varten :D Huoh!

Muoks: Mihinkäs se teidän testauspäivien lista on jäänyt? Tietäisi vähän ketä jännätä :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Diku/ 26.5-?
MadH91 30.5-4.6 (dpo14 3.6)
Freyja86/ 1.6 ->
Lucky/ 1.6-2.6 (dpo 14 28.-29.5)
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
Elya/ 9.-11.6.
kiwibird69/ 15.-17.6
loora84/ 6.-8.6
Dawwe kp 1?

Valitan, poistin listalta plussanneet ja ne kenellä täti pahoitti mielen :/ sori! laittakaa itseänne uudelleen listalle kun haluatte :)

Apua, määhän alan olla seuraavana vuorossa xD
Koska sintillä testausta?

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Ambriina, oi kivaa :) praha on varmasti nätti paikka :) ei oo ite päässy viel käymään... ehkä joskus. Rintsikat, välillä luojan lykky ja välillä niillä vois heittää vesilintua :D

Myssy, nouuuu! Tylsää jos ei tulis hyödynnettyä :( miehet joskus osaa olla tosi pöllöjä... mun ex kieltäyty seksistä eikä sillä tehny mieli ku yritettiin. toivottavasti siellä ei kuitenkaan moisesta kyse!! :) peukut et saatte hyödynnettyä kuitenkin ja tsemppiä!!

sintti, ihanan kylmähermoinen olet :) mulla eka kierto jossa olis mahikset mihinkään ja nyt vasta ymmärrän miksi sanotaan että eletään piinaviikkoja ... ;)

satsa, joo ei siitä foolihaposta muutenkaan haittaa ole kun sitä ei normi ruokavaliolla kukaan saa tarpeeksi. :) Ihana anoppi kyllä siellä!! :)

Freyja, greipin hyötynä pitäis olla just se limoihin vaikuttaminen et olis suotuisammat oltavat oviksen aikaan simpoille ;)

Diku, hihiiii!! plussaa plussaa plussaa sinne! ;)

mju, vai että ummettaa melkeen sielläkin :D yt neuvottelut onkin omiaan lisäämään vatsavaivoja. tottakai mää teitä kaikkia tuen!! :D mielelläni, erittäin mielelläni :) saatte kestää mun miettimisiä sit omista jutuistani välillä ;)

larissa, määpä voin selata taaksepäin ja eteenpäin ;) hihihihi ;) onneksi olkoon valmistumisesta ja stipendistä!! :)

omanapa, mä varmaan kuvittelen mut tänään ja eilen illalla on ollu vähän outo olo, "kuplii" (kai etookin?tai närästää tai jotain) ja röyhyttää. Vatsaa nipistelee ja se aamuinen aivastaessa vihlaisu kyl toistu nyt taas :D
Väsyttää ihan simona. Imetyksestä ja lapsivuodeajasta koitan lukea koko ajan.

Ps. Särkylääkkeistä raskauden ja yrityksen aikana!! Nsaid eli tulehduskipulääkkeet (burana ym) ei oo haittaa jos käyttää tosiaan kertaluontoisesti mutta kuurina tulisi yrittäessä jo välttää jos mahdollista, raskauden aikana ei kuurina mielellään lainkaan. :) <-Tenttimateriaalista poimittua ;)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Satsa mulle määrätään aina "tuki" vitamiiniksi tuo 4mg foolihappoa, se on Suomessa ihan normi riskiryhmillä :) eli ei oo vaarallista :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon näköjään tipahtanut jossain kohtiin listalta pois, mut tälläydytäänpä nyt tuonne väliin uudelleen. :)

Diku/ 26.5-?
MadH91 30.5-4.6 (dpo14 3.6)
Freyja86/ 1.6 ->
Lucky/ 1.6-2.6 (dpo 14 28.-29.5)
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
Sintti2014/ 8.-10.6.
Elya/ 9.-11.6.
kiwibird69/ 15.-17.6
loora84/ 6.-8.6
Dawwe kp 1?

Ja en mä mikään kylmähermoinen tai muutakaan oo. Tai ehkä tänään näin ja huomenna aivan toisinpäin ;) Tuutte vielä huomaamaan, että ennen testauspäivää/tätiä hypin hulluna seinille :excited001
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top