Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laurushka joo mulla kans jokku pillerit veti mielialan millon miksi.. Ei kiva...

Elaffy oon kans miettiny että en enään mitään hormonaalista ottaisi... Mutta nuo meidän neuvola tädit ei oikein taida ymmärtää asiaa.. Ja yleensä oon sieltä vaan sit jonkun reseptin ottanu ja iitte lopettanu... Nuva ringiä käytin 4 kk ja oli ihan kamalaa... :(

Madh joo ovuloimattomuus ei oo ihan päälimmäinen murhe ja kierto on aina ollut suht koht tasainen.. Olisi tietenkin voinut koputtaa puuta noiten ovistestejen suhteen.. Voi olla että kun vauvakuume kasvaa ja kasvaa ja jos sitä ei vaan kuulu voi olla että joutuu sortumaan ovistesteihin ;) mutta jos nyt ainakin vielä parikiertoo menis ilman ;)
 
huomenia taalta juuttein maalta, joo helle on hellint Tanskaa mukavasti, jopa niin mukavasti etta perjantaina santasin Jyskiin ja tarrasin myyjaan kiinni ja sanoin etten lahde ennenku se myy mulle kylmimman peiton koko kaupasta viela puuvillasatiinilakanan kera. Eli on tullut nukuttua vahan huonosti.. Vaikka mua palelee aina. Yon unettomina tunteina mietin jo sormen tahi ranteen omatoimista vammauttamista jotta paasisin paivystykseen ja oisin sielta keikannut viilennyspeiton...
En edes uskalla ajatella mita on kampan lammot ollut kun olen pitanyt kaihtimia kiinni koko paivan ettei paiste kuumentaisi saunaa entisestaan ja eilen ajelin fillarilla 20 km matkaa kotiin ja mietin 3/4 hihaisen pellavajakun kanssa etta noniin nyt on mukava leppea kesakeli ja niin on nyt raikasta tuulenvireen kanssa ja kun ajoin lampomittarin ohi seisoi siina 27 astetta...

Tiarella, voi harmi, mutta siita taas sitten seuraavaan eiko <3
Tervetuloa uusille kuten Ambriina ja jonnamaria
Ihanaa Mandah, nyt vaan kaikki kunnialla maaliin saakka eiks vaan :)

yk 2 taitaa menna yk3 jonka jalkeen tulee pakollinen tauko, sain tanaan tietaa etta 1.7 minulla on takuuvarma asunto opiskelupaikkakunnalla ja paasen aloittamaan hartaasti (hallinto-oikeudesta asti haetut) oikeustieteen opinnot jeeeeeeeeee :)
 
Leuka rinnassa takaisin..Tänään ultrassa todettiin keskenmeno joka tapahtui sunnuntaina.Koska keskenmeno oli jo kolmas aloitetaan tutkimukset ja tukihoitona seuraavaa raskautta varten keltarauhas-ja kortisonikuuri.Ainoa lohtu on aivan ihana lääkäri joka valaa uskoa ja toivoa onnistumiseen.
 
Satsa, pahoitteluni!! :( kyllä te vielä onnistutte ja saatte nyytin syliin. Nyt menee jonkun aikaa toipua tuosta mutta kyllä siitä toipuu joskus vielä usko pois :) nyt lähetän virtuaalisesti suuret ja lämpimät halit <3 olen pahoillani... jaksamisia sinne <3

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Laurushka, määkin nuo testit sain kun halusin tilata lähinnä ovistestejä ja oli sit pakettina 60+30 (ja ilmeisesti siinä paketissa olikin enemmän kuin 30raskaustestiä koska kaks oon käyttäny ja jäljellä on 31). siksi niitä on ja siksi ne nyt syyhyää kaapissa ;)
Harmi kyllä et menkat siel on loman aikaan :/ olis siitä kupistakin ollu oma säätönsä jos mukana olis ollu :) minipillereillä mulla oli menkat poissa kaks vuotta... ;) se oli aika kivaa.

Loora84, onko ihan joku yhen vuorokauden risteily? :) tylsää ettette ulkomaille päässy :/ mut myöhemmin sit :) me ei olla miehen kans kertaakaan missään käyty ja se puhuki joskus et ennen muksun hankkimista pitäis käydä mut kumma ku iski jonkinsortin vauvakuume häneenkin. :)

Ambriina, nippailu vois olla hyvinkin oviksen jälkeen muodostunu keltarauhanen joka tuikkii :) mulla on ollu rinnat arat oviksesta asti (nännit lähinnä). ihanaa, siellä pian kesäloma :) mihis olitte menossa reissaamaan? kroppa toipuu kyllä pillereistä aikanaan, ja se aika on odotusta odottavalle aivan liian paljon, joten tsempit nyt ja toivotaan et plussa sinne pärähtää!! ;)

mandah, ovelaa! ;) kerrot sit meilleki hoksaavatko... :D
Ihana viiva sulla siellä testissä <3

Tiarella, pahoittelut nyt sit jos kerta menkat on :( suosittelen todella käymään gynellä jos kierrot jatkaa lyhenemistää. mä luulisin et kantsis käydä näyttääs lääkärille sitä imusolmuketta. Jännää kyllä, jos se km sit vaan siellä taustalla vaikuttaa nyt hormoneihin niin et on sekaisin vähän :/ tsempit!!

elli, jos se vihlonta on nyt sitä ihtiään! ;) eikös sulla sit ole jo myöhässä jos täti ei tänään kurvaa paikalle? :)

gatusa, nonni hyvä juttu :D mä luulen et täällä mies ei kyl uskaltais pistää mua mut jos uskaltais, kokis varmaan jotain sairasta vahingoniloa tms ku olen ollu aika kiukkupylly välillä.. :D tylsää ettet saanu viime yönä nukuttua :/ kuumuus on inhaa...

Nuuhku, mulla minipillereillä oli alkuun mieliala mitä sattuu mut tasaantu sit. Mut vannonu olen etten koske enää muuhun ku kierukkaan ja sekin vasta ku lapsluku täys. :) Ovuloimattomia kiertoja voi terveelläkin naisella välillä olla, mut tosiaan testit on hyödyllisiä jos alkaa mietityttää se :)

mju, tylsää et siel on tullu nukuttuu niin huonosti :/ oi onnea opiskelupaikasta!!!! :) sinne ei kyl oo mikään helppo päästä, mun kaveri koittaa juuri päästä sisään ja tuskan takana lukeminen :/

Omanapa, väsyttääääää. Selkä juilii. Miehen naama pännii heti aamusta. :( Kiukkupylly. :(
Vattaa juilinu, turvottaa. Oli jotenkin tosi outo olo ennenku aamupalaa suuhun sai. Aivastaessa alavattaa vihlas niiiiinmaankauhiasti et hyi.
Dpo7, kp25…


Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi Satsa <3 Pahoittelut keskenmenosta! Voin vaan kuvitella miltä tuntuu kolmas. Onneksi on tosiaan olemassa keinoja saada oma nyytti syliin :)

MadH: Kyselit mitä lääkettä käytän. Mulla siis menossa SSRI-lääke masennukseen ja ymmärsin et noiden lääkkeiden kanssa ei parane greippiä käyttää kun lisäävät kuulemma serotoniinin vaikutusta. Mut en usko et yksi lasi päivässä hirveästi pahentaa asiaa. Kun eihän alkoholiakaan saisi käyttää masennuslääkkeiden aikana, mutta kyllä mä oon joskus ottanut muutaman lasin.

Lissufin ja Blueroseteddy: Onnittelut ihanista ultrakuulumisista :)

Ja uusille tervetuloa!

ON: Tänään siis kp8/29-29 ja aattelin ovista ryhtyä perjantaina testailemaan kun olis kp 11. Ei ainakaan mene ohi jos kierto olisikin lyhyt (mitä kyllä epäilen...)
Oon selaillut netistä paljon kaikkea "luontaishoitojuttuja", kun eilen tuli MOTista se masennuslääkejuttu ja aloin miettimään et parasta olisi jos selviäisi ilman lääkkeitä. Kun kuulemma esim. kalaöljyssä on jotain ainetta joka helpottaa masennusta, siis vaikuttaa serotoniinin määrään. Mieluummin söisin luonnon aineita kuin teollisesti valmistettuja pillereitä. Huomaan, et musta alkaa tulla hihhuli kaiken maailman luonnon parantavien rohtojen kanssa :D
 
Freyja, anteeksi uteluni :) joo tosiaan kyllä nyt muistankin :) ei yhdestä lasista luulisi olevan haittaa, kuten just alkoholinkin kanssa, joskus kun ottaa vaan. Tietty ammattilaisena mä yritän aina suositella sitä nollatoleranssia alkoholin kans mut kukin tietää mitä tekee :) ja joo omega3 on semmonen mitä suosittelisin kyllä itsekin :) ylipäätään ne omega3 ja 6 rasvahapot on muutenkin hyväksi :) kannattaa kokeilla! ja ylipäätään kaikkien, hyvät rasvat on tärkeitä :) se kp11 on varmaan ihan hyvä testauksen aloitus päivä :) mä oon alottanu kp10, se on ollu mulle vissiin vähän turhan aikainen mut kp11 kuulostaa hyvälle :) tsempit oviksen metsästykseen!! :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään on huono päivä. Riitelin eilen illalla miehen kanssa,nukuin ehkä noin 4-5h yöunet, mahaa on nippaillut välillä ja kaiken pohjana tuli vielä vähän rusehtavaa vuotoakin. Miehen kanssa sovittiin jo.. Vuoto varmaan liittyy km, toivotaan, että ei ole mitään tulehdusta tai muutakaan.. Ulkona On kylmä ja töitä on jäljellä vielä liian monta tuntia. Ei ehkä hyvä juttu noiden unien jälkeen..

Onneksi olo parani vähän, kun luin teidän juttuja. :)

Pahoitellut satsalle vielä tätäkin kautta. Toivotaan, että syy löytyisi ja olisi hoidettavissa, jotta saisitte lapsen vielä syliin asti.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Pahoittelut Satsalle ja tsemppiä tulevaan!

Mju onnea opiskelupaikasta! :)

Mad joo tänään on kp 29/28.Koko ajan on tunne et holahtelee jotain,mut sitten kun menee tarkastamaan niin ei muuta ku vvuotoa.Esikoisesta en muista yhtään oliko jotain oloja,mutta plussan sain vasta 32/28

Tsemppiä ja plussaa toivottelen tasapuolisesti kaikille! :)
 
Kiitos ihanaiset :Heartred En tiedä turtuuko tähän jotenkin vai osasko tätä taas vaan odottaa..Tuhruvuoto alko jo viime tiistaina niin osashan sitä vähän jo epäillä ja valmistautua henkisesti.Kai ne kyyneleetkin vaan jossain vaiheessa loppuu kun koko viime viikko nessuja kuluttaen meni.Elämä on välillä syvältä mutta eihän se auta kun vaan yrittää sätkiä eteenpäin paremman toivossa.
En edes yritä lukea kaikkia viestejä,niitä näyttää tulleen miljoona viime käyntini jälkeen!
Kaikille uusille yhteisesti tervetuloa minunkin puolestani,kaikille tädin ja keskenmenon kohdanneille pahoittelut ja tietenkin jokaiselle tsemppiä ja plussatuulia :Heartred Ja plussanneille tietysti paljon onnea ja tarrasukkia matkaan :Heartred
 
Satsa :Heartbigred hirveän surullinen uutinen, onneksi gyne on hyvä.. voimia sinulle ja miehellesi :( :hug013:hug013
Onneksi on olemassa lukuisia menetelmiä tulla raskaaksi. Onnistutte vielä.

MadH91 köyhän versio: sumutepullosta vettä koko kämpän ilmastoon ja sitten nuuhkutin ilmaa, auttoi vähän, katsotaan jos tää jatkuu koko kesän näin pahana niin ostan ilmankosteuttajan!

Mju82 onnea opiskelupaikasta ja onnea tulevaan opiskeluun :cool05

Oma: tilasin 6kpl Sofin 25ml herkkiä raskaustestejä, maksoi postikuluineen 8e ja pitäis tulla perjantaina postin mukana. Tänään kp14 enkä tiiä ovulaatiosta mitään, en oo tuntenut kipuja.. voi olla että venähtääkin kierto jos noi allergialääkkeet vaikuttaa?

plussaa jokaiselle :talk017:wav
 
Satsa, pahoittelut ja voima halit <3 <3

ON: voiko masennuslääkkeet vaikuttaa raskautumiseen? Oon käyttäny niitä ehkäpä maaliskuusta asti ja kuulema pitää käyttää joulukuuhun asti lääkäri sanoi, kun noin 6kk kuuri ja vähän yli ettei masennus tule takaisin eikä paniikkikohtaukset. Ainakin viimeisellä kolmanneksella ei saisi syödä kun muuten lapsi syntyy sinertävänä ja hengitysvaikeuksia yms...

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy, jaksamisia sinne <3 huonot päivät kuuluvat elämään, harmi että nyt on sellainen mut huomenna voi taas olla parempi päivä <3 onneks sovitte miehesi kanssa. Vuoto todennäköisimmin liittyy km, jos siihen tulee hajua tai rupeaa tulemaan enempi kipuja niin sit vast miettii tulehdusta. Sit jos tuntuu siltä, ei oo koskaan huono ottaa lääkäriin yhteyttä. :) Tsemppiä niihin viimeisiin työtunteihin :)

elli, jännään sun puolesta, plussaat toivon mukaan pian!! ;)

satsa, kyllä se parempi on vielä luvassa. <3 Saatte vielä lapsosen syliin asti <3

Kiwibird, hahaa hyvä tuo köyhän versio! :) ite oon joskus ku ei ollu vielä tota ilmankostutinta, ni käyny höyryhengittämässä suihkussa :D sekin on ollu ihan hyvä. Toi kostutin on ollu kyllä jokaisen pennin arvonen. Ostin itelle semmosen pienen matkamallin, missä vesi laitetaan 0,5l pulloon ja riittää hyvin yöksi. :)
Ainahan tietty voi nekin lääkkeet vaikuttaa kuten stressikin. Tosiaan jos sulla on ollu pidempiä kiertoja ni ovis todennäköisesti sulla sit kp 19-22 tienoilla. Mulla oli nyt itellä ovis kp18, joten nyt todennäköisimmin vähän venähtää itelläkin kierto 32 jos ei tärppiä käy, ellei terojen lopetuksen takia tuu aikasin menkat. :)

Tiarella, tietty voihan nekin vaikuttaa mutta enemmän vaikuttaa se jos ei käyttäis niitä. Esim on hedelmällisyydessä hoitamaton masennuskin huonontavana tekijänä. :) sit jos raskaaksi tulet ni lääkärin kanssa katotte ne lääkkeet kuntoon. :) Ei ny syömättä ainakaan kantsii jättää :) vähän niinku esim hoitamaton tulehdus on huonompi kuin vaikutukset raskauteen niillä lääkkeillä millä tulehdus hoidetaan :)

omanapa, tenttiin pitäis lukea muttakun väsyttää :(

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Voimia keskenmenon kohdanneille :( Osaan vain kuvitella kuinka raskas asia.

Täällä oli juteltu epäsäännöllisistä kierroista ja raskaaksi tulosta, oon todiste siitä, että raskaaksi voi tulla epäsäännöllisistä kierroista huolimatta :) Esikoista yritettäessä kierrot oli kaikkea 32-60? väliltä. Se kierto, jossa tulin raskaaksi 9kk yrityksen jälkeen oli semmonen, jossa ei ollut yhtikäs mitään oiretta mihinkään suuntaan. Olin käynyt kierron puolivälissä gynellä valittamassa epäsään. menkkoja ja sain Terolut-reseptin, ne piti aloittaa seuraavassa kierrossa. Ultrassa ei näkynyt ees kehittyvää munasolua tms. siihen viittaavaa. Olin siis varma, että en ovuloi siinä kierrossa. Gyne visiitin jälkeen olin pari viikkoa hirveessä flunssassa, joten normaalia hiljaisempaa oli makuuhuoneen puolellakin. Yllätys olikin aikamoinen, kun tein asenteella "nega sieltä tulee, onpa testattu sitte ennen Teroja" ensin haamun kp 35, tosin olin varma, et se oli viivanpaikka. Ja sitten pari päivää myöhemmin tuli selkeä viiva. Että näinkin voi käydä.

Nyt kp 21/28-33. Ovistesteihin en saanut yhtään tasavahvaa viivaa, joten lopetin jo tikkuun pissimisen tässä kierrossa :D Välillä nippailee alamahasta, tiedä sitten onko mitään merkittävää. Alkukierrosta ahdisti tää yk 7 ihan hirveesti, mut nyt on jotenkin rauhallinen fiilis. Puhuttiin miehen kaa, et syksyllä mennään tutkimuksiin, jos kesän aikana ei tärppää. Sekin varmaan rauhoittaa mieltä, et on joku "suunnitelma" olemassa. Menkkoihin kyllä turtuu tässä kuukausien myötä. Viime kierron pettymys oli valtaisa ja nyt kai sitä yrittää itteään suojella siltä. Pakko kyllä myöntää, että jossain takaraivossa on se jos sittenkin ois tärpännyt fiilis, mut en uskalla päästää sitä valloilleen :)
 
Anis, joo epäsäännöllisilläkin kierroilla voi tulla raskaaksi, vaikeampaa se ehkä saattaa olla kuin säännöllisellä. :) Aika hieno toi sun raskautuminen :D yrittäessä ylläri! hauskaa. Suunnitelma on hyvä olla. Nyt on ilmeisesti sulla pysyny säännöllisenä (28-33) kierrot? :)


Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
satsa osanottoni tälläkin puolella keskenmenon takia, hyvä että aletaan tutkia mistä johtuu. toi on niin kauheaa ku kerta toisena jälkeen noin käy muistan hyvin tuon tunteen. näköjää vaikuttas siltä että oot saamassa samantyylistä tukilääkitystä ku minulla nyt menossa. inshaAllah kun olette molemmat valmiita ja haluatte yrittää se plussa tulee ja pikkunen pysyy sisällä laskettuun asti. jaksamista ja voimahali.

madh tsemppiä tenttiin lukemiseen... :)
 
Onkohan foolihapon "yliannostuksesta"haittaa?Kattelin tässä just papereita jotka sain mukaan ja näissä sanotaan foolihapon tarpeen olevan 1mg/päivä.Noissa mama vitskuissa on 400µg :eek: Jos mä nyt rupeisin ottaan ihan pelkkää foolihappoo vaikka 800µg/päivä niin ei kait siitä haittaa olis..Lääkäri oli muuten sitä mieltä että noilla vitamiineillä ei tee yhtään mitään vaan toi foolihappo on se mikä merkkaa.
 
Gatusa lääkäri meinas että pitää ja täytyykin yrittää koko ajan.Yhdet menkat voi pitää väliä ja antaa itelle aikaa toipua henkisesti mut se että ne pitäis olla välissä on kuulemma vanhaa tietoo.Tuo kyllä toivoo kun sullakin tuo tukilääkitys auttaa :Heartred
 
Takaisin
Top