Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
lissufin.Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.. :)

Jonnamaria.Tervetuloa kuumeilemaan.. :)

Muille tasa puolisesti tsemppiä... :)

pikaiset omanapailut. Täällä menossa kp.19/27-46 ja dpo.3 pientä menkka jomotusta ollu eipä muuta...
 
MadH, en oo vielä varannu neuvolaan aikaa. Aattelin oottaa ensviikolle sen kanssa. Eikä kyllä oo varaa muuhun kun niihin perusultriin. Köyhä opiskelijaperhe ollaan :P vaikka haluisinkin päästä jo aiemmin mut ei auta kun oottaa. Meiän neukkutäti saa kyllä slaagin kun soitan :D Tai viimeks kun ollaan nähty niin ei vielä yritetty ja sanoinkin että josko muutama vuosi väliin, hihii, mieli voi joskus muuttua kyllä nopeestikin. Enkä uskonu raskautuvani ihan näin nopeesti :D

Huomenna me lähdetään meidän aivan parhaan ystäväpariskunnan luokse, jotka saivat maaliskuussa ensimmäisen lapsensa! Ihanaa päästä haistelemaan vauvantuoksua ja muutenkin tapaamaan koko perhettä. Ei olla nähty liian pitkään aikaan kun asuvat toisella paikkakunnalla. Päästään myös kertomaan meidän uutiset ;) niin ja aamulla ajattelin taas testata josko tulis tasavahvat viivat tai ees sinnepäin. :)
 
Gatusa, tiedän tunteen, ei se kraanavesi oikeen oo nannaa... Kyl sitä melkeen vaan ku yrittää päivän mittaan juua ni oppii yhtäkkiä juomaan jos koittaa :) Myös ihan joku vesi esim. vichy jos semmosta mitään on saatavilla olis ihan hyvä ku elektrolyyttitasapaino kärsii kuumuudessa kun ei pelkkä vesi sit enää riitä :) Elektrolyyttitasapaino kuitenkin vaikuttaa kans siihen nesteytymiseen. :) Pissal kuitenkin varmaan saa käydä usein? ;)

Larissa, aina! :) <3 Mä pidän peukkuja täällä et ei tarvii apteekkiin enää mennä rengasostoksille ;) Kuparikierukkakin voi olla ihan jees, mikäli vuodot ei oo normaalisti kovin runsaat. Kuparissa vaan on se huono puoli, et kivut ei poistu ja vuodotkin saattaa runsautua. Mä olen itse ehdottomasti hormonikierukan kannalla (enkä sen takia et mies istuu niitä valmistamassa päivät pitkät ;) ) koska a) vuodot vähenee/jää pois kokonaan b) kivut vähenee/jää pois ja c) lähes yhtä varma kuin sterilisaatio, d) ei niin "lopullinen" kuin steri. :) Mutta siis nuo on ne hyvät puolet ja jos se sattuu sopimaan käytän mielellään kun hormoni vapautuu paikallisesti, niin ei pitäis olla niin pahat "sivuvaikutukset", mutta koska jokainen yksilöllisesti reagoi ehkäisyvalmisteisiin, ei sitä voi koskaan tietää mikä sopii hyvin jos ei kokeile :) Kupari on itelle se sit ihan viimesin. Muihin hormonaalisiin ku kierukkaan en aio koskaan enää koskee :)

loora84, tsemppiä sinne kovasti piinapäiviin! :) Mulla kans ollu jonkunmoista jomotusta tässä kierrossa oviksen jälkeen :) Limakalvot kasvaa jne :) Plussaa povaan sinne!! ;)

Mandah, joo eipä sillä varmaan kovin hengenhätä ookkaan sillä neuvola-ajan varaamisella :) Onhan se nt-ultra ihan yhtä hyvä (ellei melkeen parempikin koska sit voi tosiaan hengähtää jo sen jälkeen :) ) ku muutkin. :D Hihii! Jotkut asiakkaat kyllä varmaan neukkutädeillekin jää mieleen melkoisen hyvin :) Mä ootan sitä et mimmonen vastaanotto ikinä mahtaa olla mulla sit ku ilmotan mitä opiskelen... (vai pitäisköhän jättää sanomatta ;) )
Oiii vauvan tuoksu! :) ihanaa <3 Miten ajattelitte kertoa? :D

omanapa, töissä oli niin ihanaa. :) Kyllä sitä taas tajuaa kuinka paljon sitä "osaakaan" kun pienen tauon jälkeen menee töihin. Ens viikolla sit tositoimiin, tulee tämän päivän palkka just sopivaan väliin ni saa loppukuusta sit kesäkuussa viel bensaa et pääsee töihin :D
dpo6, kp24 ja vika tero tänään naamariin. iiks.
Jomottelua ollu koko päivän masussa ja nännit arat. Tää jomottelu on kyllä tosi "Outoa" verrattuna aikaisempiin kiertoihin :) Välillä ei mitään ja välillä jomottaa tosi kovin... :) Turvottanutkin on ja nyt rupiaa itellä jotain ummetusta kans pukkaamaan ku just pääsin gatusaa neuvomasta ;)
Noh, nunnumaan kohtapian ja sit vaihtuukin jo dpo7.... ;) Perjantaina onkin ehkä testipäivä, 30.5 meinaan on sit dpo10. Kyllä, voi kyllä mä ajattelin aloittaa ajoissa :D
 
Madh91.Kiitos tsempeistä. :) toivon sulle kovasti plussaaa..Jaa meinaat testata mun syntymäpäivänä.täytän 30.5 30.v ja mennään sitä juhlistamaan laivalle miehen kans.. :) toivottavasti se on plussarikas päivä... :)
 
Loora, oi ihanat suunnitelmat siellä :) mukavaa tekemistä piinapäivien lomaan ;) toivottavasti saat plussaa sääkin, oot sen niin ansainnut :) mun sisko on kans syntyny tollon, nuorempi tosin ku mää :D mut mä luulen et ensimmäisenä uutisen saa miehen jälkeen tämä palsta :D jos plussaa tulee :D

Omanapa, kävi tossa mielessä, että tuli mitä tuli tästä kierrosta niin yritän olla kovin pahasti pettymättä. Johan se ovisplussa on aina eteenpäin. :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
tervetuloa jonnamaria mukaan ja onnea yritykseen, pian tärppää ;) +++++
huojentavaa kuulla susta Blueroseteddy ja ihanan ultrakuvankin olet laittanut meille näytiksi profiiliin, olet jo pitkällä! ;)
lissulle onnittelut, sinäkin olet jo pitkällä :) mahtavaa!
Mju82 kiitos sanoistasi ja toivon sulle plussaa :)
Mandah onnea tasaviikoista, niitä tulee vielä monen monta :) onnea vielä!
Gatusa onnea viikoista :)
Tiarella höh :( ensikerralla parempi tuuri <3
MarinaMelinalle myös onnet vielä :)

piinailijoille: tsemppiä ja virtuaalihalaukset ja pelkkää positiivista voimaa, koitetaan jaksaa ja kyllä me vielä onnistutaan :)

on: mun kierrot on olleet 29-41 ja nyt tasaantuneet 33-36 pitkiks eli ei oo vielä harmitonta, kun täällä oli juttua.
mulla on kauhea limayskä ja kurkku kipeä siitepölyallergian vuoksi, kutittaa kurkunpäätä :( oisko neuvoja miten sais kuriin? :)
 
Muokattu viimeksi:
Kiwibird, typerät allergiaoireet :( onko sulla joku lääkitys tohon allergiaan? mulla ittellä on pölyallergiaa ja kurkunpää kutisee ni ilmankostutin on auttanu ainaki osittain eikä ne kovin kallei enää ole :)
onneks sul on kuitenki nui pal tasautunu kierrot, normikierto ku on se 23-35pvää ja vaihtelu +/- 5päivää normaalia vielä. Tylsäähän tommonen pitkä ja epätasanen kierto on kyllä :/

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Mad niimpä, olisin iloinen jos olis lyhyemmät kierrot vaikka 28-31 :) mutta tyydyn tähän, äitini aina muistuttaa että olen häneltä muka perinyt epäsäännölliset menkat ja pms oirehdinnat.. just joo :( mulla on cetirizin 10mg 1kpl per vrk jonka otan joka ilta ennen nukkumaanmenoa esim tänään reilu puoli tuntia sitten ja nenäsumute avamys, auttavat jonnin.. mutta paskinta on kun tuntuu että jokatoinen päivä on kurkku kauhean kipeä että joka nielentä sattuu ja korvat on lukossa :( kiroan allergiat jonnekin!
 
Madh ei taida olla maltti sullakaan pelissä testien kanssa. Eipä tuossa, ei mullakaan olis jos ois mahiksia olla raskaana :)

Mandah mulla on täälläpäin just toiselta paikkakunnalta olev kaveripari jotka sai maaliskuussa vauvan, ihanan minin<3 joku aika sit oli vasta ristiäisetkin :) ja vinkkasin toiselle kaverille että olis tää vaun keskustelupalsta ja usein odottajista perustetaan fb ryhmiäkin niin katotaan "joudutteko" samaan paikkaan :D

Looralle kamalasti synttärionnea jo valmiiksi! :)

Ootteko allergiset kokeilleet ilmanpuhdistinta tai kostutinta? Musta tuntuu että ne auttaa tota mun miestä ainakin :)

Gatusa nyt vasta huomasin pyöreät viikot, ihanaa ;) toivon todella että oisi viimein teidän aika<3 johan oottekin saaneet odottaa häntä syliin :/ millanen tukilääkitys sulla on jos saa kysyä? :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
kiitos kiwibird ihanainen ystäväiseni :) jaksamista allergiaoireiden kans.

madh ihana ystäväiseni kiitos vinkist, pitänee ukolle sanoo et ettii jostai ja perustelee tuolla josko se menis perille... :) mitä tulee tuoho vessapuolee ni todellakin saa käydä siel. öisin ei aina kuitenkaa ja tänää huomasin et kohtuki tainnu nousta ylöspäin kiitettäväst jo.

laurushka kiitos ihana :) mulla on mini aspirin 100mg/vrk, 400mg progesteronisupot iltasin eka kolmannes, 5mg foolihappo, ja nyt ku ei ollu enoxaa saatavil (enoxaparin sodium) ni vastaava fragmine (dalteparin sodium) injektio 1 per päivä.
 
Kiwibird, höh... kyllä pitkälläkin suht säännöllisellä kierrolla raskaaksi kuitenkin tulee, usko pois :) kokeile ihmees ilmankostutinta :)

laurushka, no tällä kertaa ei :D nyt ku kerrankin on mahdollisuus ja noita testejä liikaa ylimääräisiä ;) heh. Liian kärsivällinen olinkin alkuvuodesta kun pidin muita piinassa :D

Gatusa, joo kannattaa ehdottomasti :) onneks öisin ei tarvii monesti mennä vielä :) laitatko injektion itse? :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Aika arsenaali mutta mitä sitä ei näitten pienten ihmeitten takia tekisi<3

Enää pari päiväl lomaa ja menkkoja.. Ärsyttää kun kuukuppi on kotona mut toisaalta hyvä ku pitäs koko ajan olla suodattamassa vedet ja keittämässä sitä kun tääl vesijohtovesi on niin kalkkipitosta että yöks! Jos jokin raskaudessa on loistavaa niin just menksuttomuus (yritän muistaa vaan krempat ja kauhujutut mitä mul oli vauvakuumeen hillitsemiseksi!)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiwibird.Toivottavasti sun allergia oireet helpottaa pian... ja voin niin samaistua tohon että ottaa pannuun kun on epäsäännöllinen kierto...tsemppiä ja toivon sulle plussatuulia.. :)

Madh91.Joo on toi laivareissukin tosi kiva, mut olisin halunnu lähtee ulkomaille..toi mun äippäloma velotti sen verran et ei ol kauheesti täl hetkel ylimäärästä et siirtyy ulkomaan matka kauemmas...niinpä onhan toi ovis plussan saanti jo todella hyvä merkki eteen päin mut toivon kyllä niin et saat plussan tästä kierrosta...aikas lupaavalta sull on kuulostanu.. :)

Laurushka. Kiitos :)

Gatusa. KIva kuulla et olo alkaa hiukan helpata eikä tarvii ravata kokajan vessassa... :)
 
Heippatiralla pitkästä aikaa!

Pahoittelut tädin kohdanneille ja plussatuulia piinailijoille ++++ :)

Täällä mennään samalla kp:llä madh kanssa. Limojen perusteella ovis ois voinu olla viime to, mutta nyt ilmenny ihme nippailua mahassa, että olisko ovis sittenkin vasta nyt ?:eek: Rinnat on ollu arat jo useamman päivän. Ei vaan muista sitä aikaa ennen pillereitä, että mitä oireita on missäkin vaiheessa kiertoo ollut, että osaisi verrata. Lähinnä toivoisin, että tuo kierto olis ees vähän lyhyempi tällä kertaa, niin oltais ees menossa kohti kropan toipumista pillereistä.

Viimeistä yövuoroa viedään ja sitten alkaakin kesäloma! Lomareissun kannalta en tiedä toivonko edes plussaa tälle kierrolle, että saisi sitten nauttia lomasta eikä vaan halata pönttöä :) (mutta salaa silti toivon :rolleyes:)

Plussamyrskyjä kesämyrskyjen sijaan! Ja hyviä vointeja jo plussainneille!
 
MadH, heillä on meiltä sitteri lainassa, aattelin kysellä että onko se hyvä ja sitten sanoa että voitais se takas ottaa vuoden lopussa. Katotaan hoksaako ;D

Kiwibird, kiitos! Jännittää ihan kamalasti että miten tää raskaus etenee! :)

Laurushka, hauska sattuma! :D Näilläkin ristiäiset oli viikonloppuna ja ihanan nimen poju sai <3
 
Madh, juu kiitos neuvosta. :) pitää kattoa miten jatkuu. Mutta siis taitaa nää olla ihan normi menkat vuoto sen verran paksua. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Tässä taas tän aamun kuvaa, jee! Viiva om vahvistunu hurjasti! :)
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    478.9 KB · Katsottu: 77
en uskaltanut testailla aamulla kun niin kovasti vihloo..katotaan pari päivää jos ei täti kurvaa paikalle ni sit testiä kehiin!
 
Nyt aamusta tullut vähän vuotoa vaan pms-oireita tuntuu olevan. Imusolmuke jo toista viikkoa kipeä ja turvoksissa. :( normaalisti tosi runsaat menkat. Näillä kahdella kerralla tullut vähäisenä. :o

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
madh itehä minä noi pistän...opiskelin jonki aikaa nuorena hoitajaks ni mulla on muistis miten kaikki tehää :)

loora jep päivisin ravataa mut viime yö oli kyl poikkeus en saanu nukuttuu melkei yhtää ku kuuma ja vessas piti käydä.

laurushka juu onha tuossa lääkettä kerraksee, onneks supot jää koht pois.
 
Takaisin
Top