Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa jonnamaria : )

En tiedä tuntuu ihan normi menkoilta. Viimeisen kierto oli 27 ja nyt 26 kokoajan pienenee. Ja juu oli keskenmeno marraskuussa. Viimeksi oli aika pientä vuotoa. Saa nähdä mitä nyt on ja kauan kestää. :/ epävirallista yrittämistä ollut tässä monta kuukautta tuntuu että keskenmenon seurauksena tapahtui jotain. :( en tiedä onko mahdollista? Ja kun ekalla yrittämällä tulin raskaaksi ja nyt en oikein millään. Tietysti se vaihtelee :) mutta alkaa stressaamaan

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla pillerien lopettamisen jälkeen (marraskuu) kierto ollu km. 36 päivää :( loistohomma paitsi jos lasta yrittää...
 
jonnamaria ei hätää mun plussakierto oli 41pvä :) mulla kierrot ollu km jälkeen kaikkea 32-47 välillä ja plussa tuli 41 kierrossa :)
 
Tervetuloa jonnamaria :hello


Nyt täytyy taas sanoa että onneksi alkaa kiire viikko töissä, huomenna pitää tempasta heti alkuun 9 tunnin päivä ja matkoineen se onkin 10 tuntia, huhhui! Mutta empähän kerkeä keksimään heti oireita, hahaha :grin Eli, tänään ovistesti ei enää ollutkaan niin kirkkaan punainen, että eilen taisi tärppipäivä olla niinkuin tikuttelin ja tunsinkin. Tänäänkin vielä juilii alavatsaa, en tiedä saisko tuota ukkoa varmuudenvuoksi toimintaan illalla, on taas niin aikainen aamu hänellä töihin ja onhan se aikamoiseen myllytykseen jo joutunutkin hahaha. Mut parhaamme tehtiin eli tsemppiä siittiöt, toivottavasti joku voittaa :signs003 :grin

Hullut kaksi viikkoa tulossa, arvon fordelaiset, varautukaa! :excited001
 
Tervetuloa jonnamaria ja onnea yritykseen!

On: Yk 2 kp 17/28-30 dpo 2 menossa. Tässä kierrossa sentään hiukan paremmin osuneet peitonheiluttelut kohdilleen. Tais olla mun kiimani hormonisidonnaista, kun oviksen mentyä halutkin normalisoitui, onneksi. Nyt vaan ootetaan...ja ootetaan...ja ootetaan... Eli kahden viikon piina edessä. Päätin, että testaan vasta, kun menkat päivän pari myöhässä (niin varmaan joo!).
 
Tervetuloa jonnamaria!:)

Mulla kans kierto ollu noin puolivuotta tuon 28 päivää kun lopetin nuva ringin käytön ja ennen esikoista 26 päivää nyt viimekierto 25 päivää... Veikkaan että täytyy ruveta taaslaskeen ton 26 päivän mukaan.. Mutta koska ollaan sovittu että mitään ovis testejä ei käytetä ja no greippimehua join kyllä esikoisestakin kierron alusta ja heti tärppäs joten sitä nyt aloitin tän kierron alussa.

Täytynee vielä käydä lukemassajos vaan löydän sivun että mitä joku käski syömään jos vaikka sais vielä painoo nousuun :) mutta meillä siis näin, saa tulla jos on tullakseen :)

Muuten mitäehkäisyä oottekäyttäny kun ootte käyttäny? Meikäläinen kun on kokeillu parit eri merkit e-pillereitä ja niistä tuli niinjäätävät menkkakivut ja sit noita nuva ringejä joiden takia halut katos ihan totaallisesti... Neuvolassa yrittivit että kierukka johon en siostunut juuri sen takia että jos sekään ei toimi... Ja vaikka täällä nyt ei varmaan kovin moni ehkäsyä käytäkkään ois kiva tietää onko kohtalotovereita ja jos tässä nyt joskus raskautuis niin mitä sen jälkeen ? :) jos tiedätte mitä tarkkoitan :)
 
Meillä kondomi ehkäisynä vaan ei muuta. Ite en uskalla käyttää e-pillereitä. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä söin enne lapsia pillereitä about 5 vuotta. Esikoisen jälkeen ei käytetty mitään vaan seuraava oli heti tervetullut. Toisen jälkeen käytettiin imetysaika kumia (tosin aika usein lensi kesken touhujen nurkkaan, kun ei kumpikaan tykätty...eli se siitä ehkäisystä:rolleyes:). Imetyksen jälkeen aloitin nuvaringin käytön ja niillä mentiin, kunnes annettiin seuraavalle lupa tulla. Kolmosen jälkeen taas hetki kumeilla, mutta yhteisestä päätöksestä vaihdettiin niinkin tehokkaaseen ehkäisymenetelmään kuin keskeytetty yhdyntä. Sen seurauksena keskenmenoon johtanut raskaus. Jos joskus vielä häntäveikot löytävät maaliin, otan kierukan.
 
Mulla oli joskus pillerit mitta ne ei oikeen sopinu, tai siis ne sai mun aineenvaihdunnan hidastumaan ja lihosin tosi nopeesti. Esikon jälkeen käytin hetken minipillereitä ja ihmettelin niistä johtuvaa pahaa oloa ja huimausta, joka sitten olikin meiän kakkonen. Tytön syntymän jälkeen käytin jonkun aikaa taas minipillereitä ja varmuuden vuoks keskeytetyllä mentiin. Syksyllä laitettiin hormonikierukka joka maaliskuussa tuli itekseen pihalle ja tässä sitä nyt ollaan. :) en kyllä tiedä enää mikä ehkäsy sitten tulevaisuudessa tulee käyttöön vai tuleeko enää mikään. :P
 
Tervetuloa jonnamaria :)

Mä käytin e-pillereitä reilut 5 vuotta. Toimivat mulla ihan hyvin, ei ollut periaatteessa koskaan mitään valittamista tai ongelmia. Oikeestaan näin jälkikäteen huomaan, että haittavaikutuksena mulla oli seksihalujen vähentyminen kun nyt ilman pillereitä halut on ihan erilaiset :wink

Äääh ja pakko kertoa vaikka tää ei liity tähän palstaan nyt ollenkaan mutta kun ärsyttää niin pirusti. Tänään töistä lähtiessäni kolhasin auton katukivetyksiin ja siihen tuli hirvee jälki :mad:
 

Liitteet

  • IMAG.jpg
    IMAG.jpg
    113.5 KB · Katsottu: 86
Etsijä, kiitos! :HeartbigredAlkoi ihan itkettää, niin asiaa kyllä kirjoitit.. On ihan älytöntä kokea häpeää ja epäonnistumista yhdestä varhaisraskauden keskenmenosta, mutta niin se vain on. Jään maistelemaan kirjoittamaasi ja yritän tehdä sanoistasi sellaisia, joihin palata aina niinä huonoina ja heikkoina hetkinä. Hurjasti paljon tsemppiä teille, että olisi the kierto ja tärppäisi! Ja Gatusalle tietysti myös kiitos, olet idolini! Ja tietysti kaikille muillekin, jotka lempeästi tuupitte eteenpäin..

Minulla on myös (onneksi) melko hektinen viikko tiedossa. Huomenna on työpäivällä pituutta sellainen 15 tuntia kotiovelta kotiovelle. Oma moka, kun tekee oman työnsä lisäksi vielä toista pikkuhommaa. Ei paljon vapaa-aikaa jää ylimääräistä! Muutenkin on kuusipäiväinen viikko edessä, joista loput viisi päivää ovat kiireitä. Tänään oli tällainen kohtuullisen rauhallinen. Ensi viikolla on onneksi sitten palkkiona kolme peräkkäistä vapaapäivää, jolloin ajattelimme lähteä mökille. Miehelläkin alkaa kesäloma.

nuuhku, silloin joskus kauan sitten kun oli vielä ehkäisyä, oli käytössä minipillerit (Cerazette). Kierto tasaantui noiden lopettamisen jälkeen todella nopeasti, vaikka pillereiden aikana oli ihan normaalia, että oli lähes 100 päiväisiä kiertojakin. Itse asiassa minulla oli yli vuoden jakso, jolloin tätiä ei näkynyt, eikä kuulunut ollenkaan. Ilmeisesti on ihan tyypillistä noille pillereille. En tiedä, miten paljon vaikuttivat siihen, että yrityksessä meni pidempään, mutta hormonaalista ehkäisyä en kyllä enää itselleni huoli. Elo on ollut paljon parempaa sen lopetettuani.

Tervetuloa jonnamaria! Itsekin olen tällä palstalla melko tuoreena vesana ja on ollut kyllä paras löytö tämä yhteisö! Vaikka keskusteluissa on vain naisia, on ilmapiiri ihan täyden kympin arvoinen, kannustava ja tukeva. Kiitos siitä kuuluu ihan jokaiselle!

Mandah, yövuorot ovat ilmeisen hyviä ehkäisykeinoja! :p
 
Voi Elaffy, mä luulen että tollasesta "toipuu" vasta kun on se lapsi sylissä.. Mä kävin kauheesti "en ole oikeutettu tulemaan äidiksi" jne tunteita kkm jälkeen, ihan älyttömiä juttuja jotka vaan on käytävä läpi osana surutyötä.. :(

Lissufin IHANAA! Onnea!<3

Nuuhku meillä ei ole ollut kahteen vuoteen ehkäisynä muuta kuin keskeytetty. Mul menis mielialat rallia pillereillä :(


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
elaffy on iha luonnollista käydä läpi noi tunteet mulla tullu noi mieleen niin monesti kans, välil mietin et onko meit tarkotettu saamaa lapsia jne. nyt kuitenki selkis asiat tuloksis ja muutenki nyt ku sain vaa varoiks tukilääkityksen. ja näköjää ehkä nyt on mein aika vihdoin, aiemmi ollu sellast kaaosta muuttamisten ja muun kans et ei ois tullu mitää. inshaAllah saat pian plussan joka pysyy sisäl laskettuun asti :) jaksamist pitkien päivien kans.
 
jonnamaria, tervetulloo! :)

Etsijä, :smiley-bounce013 jännitys alkaa :happy090

Napa: jokohan tästä pitäis peittojen väliin mennä....pitäis varmaan mennä joka ilta "peittojen väliin", kun ei tuosta kierron pituudesta ole varmuutta :)
 
Mandah, ihanaa viidennelle viikolle huomenna jo ;) ihanaa! :) meinasitko käydä jossain ultrassa, ootko varannu neuvolaa? :) vai meetkö ihan nt-ultralla? :)

lissufin, ihania uutisia <33 onneksi olkoon nyt <3 kyllä nuo sanatkin tarpeeksi kertoo, ihanaa siel on pieni ihmisen alku kasvamassa. Hyviä vointeja!! :)

tiarella, sä kun et oo käyttänyt hormonaalista ehkäisyä on vähän paha sanoo mistä johtuu, mut mun veikkaus olisi että jotain on yrittäny tapahtua (kiinnittyminen) mut ei jostain syystä pysyny sit loppuun asti. Jos sulla se dpo9-10 menossa vasta ni luteaalivaihe on nyt jääny aika lyhkäseks. :/ Toivotaan et kierto asettuis johonkin tiettyyn ettei nyt vaan lyhenis. Jos jatkaa lyhenemistään, vois olla viisainta käydä gynen juttusilla :) tuleeko vuotoa ihan kunnolla? jos tulee niin menkat ne taitaapi olla. Mielenrauhan vuoksi voit tehdä testiä jos siltä tuntuu :) tai sit jos vuotoa ei kunnolla tuu, oottele muutama päivä ja kattele vähän vuodon määrää. Testin teet jos siltä tuntuu :) pahoittelut nyt jos menkat on :/

elaffy, joo täällä siis kätilöopiskelija ilmoittautuu ;) kolmas vuosi takana ja itseopiskeluna on tullu tätä hedelmällisyyttä ja lapsettomuutta ja raskautta koko ajan tankattua :) tietoa ehkä paljon, mutta aina voi oppia jotain uutta ;) hihi. Ei en lähde ja mulle saa yksityisviestiäkin pistää aina jos siltä tuntuu et joku mietityttää :)
aamulämpöjen seuraaminen ihan hyvä idea, mut se on tosi häiriöaltis menetelmä. Aamuisin aina samaan aikaan ennen sängystä nousua pitäis mitata :) mut antaahan se suuntaviivoja jos sitä tulkitsemaan oppii :) joo en mäkään käyttäis digiä moiseen, onneks on halpisliuskat!! ;)
Tottakai määkin esim luen kaikki viestit ja toi tunneskaala on ihan normaali ottaen huomioon mitä on käynyt. Tie "normaaliin" voi olla kivinen mut aikanaan siihenkin pääsee :) tsemppiä ja jaksamista sinne tunteiden vuoristorataan, usko mua se helpottaa vielä :) ei välttämättä huomenna, ei ens viikolla mut pikkuhiljaa. Päivä kerrallaan, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin. :) Teet asioita josta nautit ja pikkuhiljaa sen surun kanssa oppii elämään :)

Etsijä, sulta löytyy niin hienot sanat tämmöisessä tilanteessa, ihan tuli melkeen tippa linssiin :)

Larissa, mä oon niin samaa mieltä, täällä kyllä tsempataan kaikkia mahdollisuuksiemme mukaan :) kuinkas siellä on viikko alkanut? :)

gatusa, rauhallinen meno tuskin pahasta. Muistat yrittää ottaa ihan iisisti, omasi ja pikkuninjan hyvinvoinnin vuoksi. :) Nesteytys tärkeää, siellä varmaan aika lämmintä alkaa olla :)

nuuhku, joo se on ihan hyvä ku on hedelmälihaa mukana, aidomman makuinen ainakin mun mieleen :)
ovistestit on hyödyllisiä sit ku tuntuu et ei ala kuulumaan, mut suht säännöllisellä kierrolla meet joten ovuloimattomuus ei ehkä oo päälimmäisin ongelma :) mää käytin joskus yhdistelmäehkäisyä ja se oli ihan kamalaa, nyt viimeksi minipillerit pari vuotta eikä sekään mitään nannaa ollu :)

jonnamarialle lämpimästi tervetuloa! miehet on aika jöröjä joskus, täälläkin yks jörö jota ei tunnu oikeastaan mikään hetkauttavan (paitsi jos mä raivoan... :D )

sintti, mitäs sinne muuten kuuluu? :)

mustikka, äääh mikö skraadu :/



Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
juu no rauhallist yleensä on, nesteytyst parhaani mukaa mut ei tuo raanavesi taho mennä kurkust kunnol alas...
 
MadH niin ihanasti kommentoi taas meille kaikille :) Meidän oma kätilö <3

Täällä siis pyörähti kp 1 käyntiin ja sen kyllä huomaa. Kivut on aikamoiset, kuppi on ystävä :) Perjantaina lähtee viimeinen ostettu rengas käyttöön, saa nähdä ostellaanko ne loput 3 reseptissä jäljellä olevaa... Rennolla otteella etiä päin ;)

Nuuhku kyseli ehkäisystä. Mulla oli n. 6-7 vuotta pillerit, eri merkkejä kun mikään ei käynyt (välivuotoja). Nyt viim. 3,5 vuotta on ollut rengas ja se on sopinut tähän asti hyvin, mutta viimeiset puoli vuotta on ollut kipuja ja tässä kierrossa välivuotojakin. Kuparikierukkaa olen miettinyt sitten joskus lapsien saannin jälkeen. Mulle ei näytä nämä hormonaaliset sopivan, ainakaan montaa vuotta putkeen.

Ihanaa viikon alkua kaikille :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top