Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
madh kiitos kysymästä vointi on ok kun muistaa ottaa päivittäin salmiakkia vähän ettei verenpaine men alas ku se on mulla vaivana, nyt sit ootan et ukko tulee kotii ja et alkaako huutaan mulle ku pudotin lasipurkin missä oli kaakaota ku tuntu et sain sähkärin ja se putos ja meni säpäleiks. en ollu ees ehtin ite syödä mitää ku piti esikko laittaa syömää aamiainen ja sit laittaa kaakao mut sit purkki meni rikki, no otin 6 palaa maitosuklaata, lisäsin sokeria ja keitin ni kyllä kelpas esikolle :) saas nähä miten ukolle. olo vähä hutera välil ja väsy ku yöllä nousee vessaan, tänää heräsin just ennen adhania vessaan ni rukoilinpa kerranki oikeesee aikaa fajr rukouksen ku se on nyt siine 3.30 maissa.
inshaAllah saat plussan madh tässä kierrossa :) josko mies aistii että pikkunen on siellä aluillaan :)
 
Onnea Mandah! :) MadH: juu kiitoksia neuvoista: ) tässä vielä kolme päivää.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Onnea Mandah, se on kyllä jo ihan selkeä plussa :wink:wav

Lucky, kyllä mun mielestä parisuhteessa kummallakin pitää jotain omaa aikaa ja harrastusta olla. Se tekee vaan hyvää parisuhteelle, jos on omiakin juttuja. Toivottavasti miehesi ymmärtää jatkossa paremmin. Tsemppiä jatkoon, hyvä että on tutkimukset tulossa. Toi pillereiden tuputus joka ongelmaan on muuten outoa. Miksi ei oteta vakavasti nuorten naisten vuoto- ja kiertohäiriöitä vaan aina yritetään pillereillä "piilottaa" ongelmia..? Tylsää alkaa sitten myöhemmällä iällä asioita selvittämään...

MadH, ihana mies sulla! :) Jospa siellä olis jotain tapahtunu ja tämä olis teille THE kierto :wink

Gatusa, näin susta jotain unta :grin Laittelin eilen kasvihuonetta ja kasvimaata ja näin sitten yöllä unta että olin sun kanssa katselemassa sun melonintaimia ja kukkasia xD

Kaikille muillekin tsemppiä ja nauttikaa lämmöstä! Ainakin tänne lupaili ensi viikolle jo viileämpää.

Omaa napaa: Täällä kp 28/28. Huomenna pitäisi alkaa tyhjennysvuoto eli suomeksi menkat, perjantaina sitten käyttöön viimeinen rengas tosta pakkauksesta. Sovittiin, että ostetaan reseptin loput 3 rengasta yksitellen niin voidaan jättää halutessa ne helposti pois. Mies on viikon takaisen "vakavan" keskustelun jälkeen ollut kumman hempeänä. Silittelee mahaa ja kehuu koko ajan seksikkääksi ja kauniiksi :grin:rolleyes:
 
Ihana mies, Larissa. Meillä oli samanlaista alkuraskaudessa ja keskenmenon jälkeen tilanne oikein räjähti käsiin. Ihanaa se on joskus tietää olevansa kauniskin, ainakin miehen mielestä. ;)

MadH, pidän peukkuja, että teillä tärppäisi. Kuulostaa ainakin lupaavalta!

Itselläni jatkuu vain tuo vasemman puolen juilinta. Oikein sellainen pistävä kipu.. Miten pian km jälkeen voi ovulaatio edes tapahtua? Normaalisti munasolun kypsyminen vie 12-14 vrk, mutta voiko se alkaa, jos hcg on vielä normaalia korkeampi? En ole käynyt verikokeissa, joten en tiedä, onko pudonnut miten nopeasti. Kohtu on tyhjä, mutta mietin silti, olisiko järkeä tehdä r-testi.. En oikein keksi mitään muutakaan syytä, miksi vasemman munasarjan kohdalla kipuilisi kuin ovulaatio. Ultrassa reilu viikko sitten kummassakaan munasarjassa ei ole ollut mitään normaalista poikkeavaa. Oikealla on ollut kutistumassa oleva keltarauhanen.. Kummia tuntemuksia sitä itsestään löytääkin..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
larissa jotenki tuntuu silt että mies ei halua sun ostavan renkaan rengasta enää... :) tais ukolle hiljallee iskee vauvakuume jos vatsaa silittelee jo :)
 
Mandah; onnea hirmusti ja pieni vahvistukoon ja pysyköön matkassa :Heartbigred

Jeeeiiih!! Mulla tuli vessassa käydessä ihan vähän verta paperiin. Josko siellä täti nyt viimein tulis perille. Lasken kp 1 vasta siitä kun oikeasti alkaa vuoto. Apua, meillä ylihuomenna klinikalle meno. Jännittää kamalasti!!

Nyt luin ja huolestuin. Kerokaa tyhmälle että voiko luge tosiaan estää ovulaation??? Voiko mulla nyt käydä niin että tulevassa kierrossa en ovuloi :anyone
 
ei ne estä ovulaatiota mun tietääkseni. kierto voi pidentyä mut ei pitäs estää. inshaAllah menkat alkaa pian myyh että pääsette eteenpäin asias :)
 
Elaffy, on nuo miehet välillä kyllä aika suloisia :) Voithan varalta tehdä r-testin, ei siitä mitään haittaakaan ole. Saattaahan toki systeemit olla vielä vähän sekaisin keskenmenon jälkeen. Ovista olisin veikannut ja voihan se olla mahdollista jos oikealla oli kutistuva keltarauhanen ja nyt ovuloisit vasemmalta? Tee ovistesti? :)

Myyh, tsemppiä huomiselle! Jos siellä nyt vaikka olis menkat aluilla ja huomenna saisitte sitten hyvää tietoa, että miten teillä lähtee asia etenemään. :) Kyllä siekin tämän vuoden puolella vielä plussaat!

Gatusa, nii-in ei tuosta miehestä tiedä :wink Saa nähdä mitä kesä tuo tullessaan! Syksylle ollaan mietitty reissua etelään, jos tullaankin teille? :wink:grin
 
Elaffy. Mullakin oli km jälkeen kipuja pitkään, ajattelin oviskivuiksi kans mutta tikutin sen koko kierron ja ainakaan ovistesteihin en plussaa saanut sitten ollenkaan. Mutta tokihan monet ovuloi normaalisti kun raskautuvatkin :)

Äsken sitten sain ihkaoikean plussan ovistestiin, jee! Toivottavasti aamun touhut tuottaa siis tulosta ja illalla kyl täytyy ottaa uusiksi, huomen aamuna ei taida keritä kun mies menee jo seitsemäksi töihin mutta ehkä sitten vielä varmistellaan työpäivän jälkeen :grin Mua niin kutkuttaa ja toivo on taas korkealla raskautumisen suhteen, nyt on ainakin hyvä fiilis sen suhteen että ovulaatio on hoksattu :rolleyes: Hih, olen edelleen täällä sängyn pohjalla, ollaan katseltu ohjelmia ja muutaman kerran käyty pihalla pyörähtämässä mutta muuten vain oltu, aivan ihanaa! Tämä on niin erilaista meidän normaaliarkeen verrattuna että oksat pois. Syksystä kevääseen me ollaan niin kiinni rutiineissa näiden eläinten kanssa, mutta nyt on eläimet laskettu laitumille niin ei tarvitse herätä joka aamu kuudelta niitäkään hoitamaan, luksusta!!! :Heartred:Heartred:Heartred

Ja hienoa Myyh jos menkat nyt alkaisi!!! Toivotaan kovasti :Heartred:Heartred:Heartred

Aamulla kun katsoin luonto-ohjelmia muuten niin mullakin Gatusa pyöri mielessä että tällaisissa maisemissako se Gatusa menee, hihi :grin
 
Larissa, olisin tehnyt jo ov-testin, mutta ei ole yhtään. R testejä kyllä on muutama.. Täytyy varmaan tilata muutama setti noita ovistestejä. Normaalisti ov on ollut kp13-14 aikoihin, mutta nythän voi olla, että sitä ei edes tapahdu. Vaan mitähän tuo kipu sitten voisi olla? Km jälkeen oli muutaman päivän kipuja ja sitten ne loppuivat. Tuo vasemman puolen kipu alkoi toissapäivänä.

Toivotaan Etsijä teille tärppiä! Vapaat aamut ovat niin ihania..

Jes Myyh, kerrankin voi olla onnellinen tädin vierailusta. Toivotaan plussia jatkoon!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
larissa ja etsijä näkisitte pallovatsaisen ukolle kärttyisän ukkoa takamuksille potkivan suomalaisen naisen joka ei säästele sanoja välillä...ei tod. mikää perus arabityylinen liitto ja yhteiselo meillä. :) harmina yliuteliaat naapurit jotka viel jonain päivänä saattaa saada tuta mun suuttumuksen. :) me ollaa täällä itärannikolla suht etelässä et jos kattelet millast tän maan rannikol ni voit kuvitella :)

myyh jipii oon iloinen sun puolesta :)

elaffy hienoa et siel kierto alkamas vissii uudestaan :)
 
MarinaMelina, no hui ;) johan toivoa olis sit :D Oliski.. :)

Larissa, hihii! Meillä miehen kans kävi just noin ku puhuttiin pillereistä joulukuussa. Kysyin et mitä haen, sano et hae 1kk kerrallaa. Sit hain ja söin sitä liuskaa ni kappas, sieltä tulikin sit se pyyntö et jätä pois ;) kuulostaa siis lupaavalle!! ;) ihanaa <3

elaffy, okei, maintsitkin tohon tekstiin sen kutistuvan keltarauhasen oikealla joten sitä vasemmalla ei ole. Siihen ei ole mitään aikoja kyllä että koska km:n jälkeen tulee ovis, voinee olla sitäkin. Tee vaan r-testi jos siltä tuntuu. Tai sit se jomottelu on sitä et se vasemman puolen munasarja nyt stimuloituu vaan eli alkaa se munarakkula kasvaa ja se tuntuu nyt km:n jälkeen tolta?

myyh, jee onnittelut tädistä :) hyvä et pääsi perille. Tsemppiä klinikkakäynnille!! :) koita olla liikaa jännittämättä sitä :) ei keltarauhasvalmisteiden pitäisi estää ovista. Mullaki ovis tuli vaik teroja söin. :) voithan vielä kysyä klinikalla kun sinne meette? :)

omanapa, väsytti aamulla niin et oli pakko mennä sen päänsäryn kanssa nukkumaan takaisin. Noh... mä heräsin just :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
MadH, tuohon stimulointiin minäkn nyt taidan kyllä päätyä. Jostain löysin tekstin, jossa sanottiin, että hcg puolittuisi km jälkeen joka päivä. En tiedä, pitääkö se paikkansa, mutta jos laskee sillä kaavalla, menisi normaaliarvoihin palautumiseen laskennallisesti 10-15 päivää (käyttäen hcg:n normaaleita taulukkoarvoja km viikolta). Nyt olisi tuo kymmenes päivä tyhjennyksestä. Km tapahtui kaksi päivää aiemmin. Voihan se olla, että minulla on ollut liian alhaiset hcg arvot raskaudessa, niitä kun ei mitattu missään vaiheessa. Yksilöllistä tuo hormoonien häviäminen kuitenkin lienee.. Ihan tyhmäähän tämä teoriapohjalta pohdiskelu on, mutta kun nuo omat tuntemukset häiritsevät, eikä tiedä, mitä ne tarkoittavat. Normaalissa kierrossa osaisi sanoa ihan tarkkaan, mikä meinaa mitäkin.

Raskaustesti näyttää plussaa tai sitten ei. Taidan odotella varuiksi vielä muutaman päivän, jotta on varmempi. Eivät neuvolassa suostuneet ottamaan verikoetta, kun kohtu kerran on tyhjä ultrassa. Täytyy sellainen kitistä sitten viimeistään jälkitarkastuksessa, jos ei raskaustesti näytä negaa ennen sitä. Polilta kuitenkin laittoivat määräyksen verikokeisiin, mutta kun lopun hoitaa oma tk, eikä sairaala, voi näkemys olla hieman erilainen.. *huoh*

Tilasin nyt sitten isomman paketin noita ovistestejä ja kaupan päälle sai vielä raskaustestejäkin. Eikä lapsella nyt ihan niin kiire ole, vaikka haluankin raskaaksi nyt heti eikä huomenna. Kroppa ottaa oman aikansa. Kun vain saisi varmuuden, että elimistö alkaa toimia normaalisti. Kyllähän sekin pelottaa, että uutta raskautta ei tule.. Useamman kokemuksen tiedän, joissa uusi raskaus on saatu alulle neljännestä kierrosta km jälkeen. Tähdätään siihen nyt viimeistään ja aletaan sitten itkeä vasta epäonnistumisia. Odottavan aika on vain niin helkutin pitkä - sen tietää jokainen tässä ketjussa piinaillut!

(Mistä kohtutulehduksen tunnistaa? Kysyy yksi pelkäävä..)
 
Elaffy, kohtutulehduksen tunnistaa yleensä siitä, et on epämääräisiä kipuja, epämääräistä vuotoa jossa on outo haju, kuumekin on merkki tulehduksesta. :) Jos huolettaa, niin soittoo terveysneuvontaan tai lääkärille käynti vaan :)
yksilöllisesti se varmaan laskee se hcg. Mä kans olisin sen puolella et se munasarja vaan nyt kasvattelee follikkelia siellä. Jos kivut on semmosia et niitä ei siedä eikä kotikonstit auta ni se on sit merkki et lääkärikäynti olis hyödyllinen. :)
Tottakai ne tuntemukset häirittee ja saakin häiritä. Km voi muuttaa jonkin verran nyt sun omaa hormonitoimintaa, joten ei kantsii ihan heti huolestua :) testin teko voinee olla ihan kannattavaa, ja jälkitarkastukseen voi kyllä kitistä verikokeen vielä jos plussaa näyttää vielä sillon :) se varmuus kropan normaalista toiminnasta tullee kuhan nyt kroppa ensin selviää km:sta. :) Odottavan aina on aina pitkä, liian pitkä :/ tsemppiä sinne!




Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Piinaavat 3päivää vielä : ) rinnat on tulleet aremmaksi ja välillä huono olo.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Noniin, HYVÄÄ KESÄÄ :) olette kirjoitelleet 20 sivua tänne viikon aikana ja mä olen selannut ne läpi, en siis ole jäänyt katsomaan kenenkään viestiä pidemmäksi aikaa.. "anteeksi hiljaiselo" yleensä tykkäilen ja kommentoin. Nyt kuitenkin tunsin tarpeelliseksi aukaista kommenttisuun eli Aida*lle kannustava halaus ja täydet sympatiat minulta, tiedän kuinka pahalta tuo tuntuu, mulle kävi samalla tavalla puoli vuotta sitten.. olet viisas kun otat oman aikasi ja onneksi saat tukea mieheltäsi. <3 Gatusalle terveiset ja muista lääkärin ohje levon kanssa! Kaikkea hyvää sinne, olet mahtava <3 Mandahlle onnittelut plussasta, ikionnellista odotusaikaa ja toivottavasti pääsen plussanneisiin itsekin! Kesä-vaatetusta teidän pikkuiselle ja paljon vaualiimaa, ompa ihana uutinen <3 tsemppiä :)

Muille: kaikkea hyvää pelkästään, muistakaa ajatella muitakin juttuja ja ottaa etäisyyttä välillä foorumista. Olette kaikki niin mahteja, nauttikaa kesästä ja älkää stressatko. Maistakaahan mansikkaa, nektariinia, uutta perunaa ja herneenpalkoja :p pähkinöitä, grilliherkkuja.. uummm nammm.
Jos meillä olisi enemmän rahaa niin kävisin jokapäivä torilla. Uskon teihin jokaiseen, teihinkin jotka anonyymina luette..

Omaanapaa: Trampoliini on ihan tehokas, mulla vaan puhkesi viimein siitepölyallergia pahasti niin olen ollut nyt vuoteen omana, köhinyt ja kärsinyt.. onneksi lääkettä on. Ollaan oltu ilman yritystä tää kierto joka on tänään kp12 ja ovulaatiosta en tiedä :) mulla ei ole testejäkään kuin ehkä 1. Taidan tunnistaa oviksen tällä kertaa ilmankin ja jos sitä ei voi hyödyntää niin mitä sitten. Ei maailma siihen kaadu. Turvottaa oudosti ja mulle maistuis kokoajan ruoka, helle vaan voimistaa sitä ja kun pitäis laihtua niin aiai! Yritän pysyä ruodussa. Nyt keskimäärin painan 73kg ja pituushan on keskimäärin 161cm :O Mies teki lupauksen että vähentää alkoholin käyttöänsä 100% ja tupakointia saman verran. Meidän suhde on parantunut ja seksi lisääntynyt 100% heti kun stressi loppui.. tuntuu niin hyvältä kun itse haluaa ja nauttii. Kilpirauhasesta saan vastauksia vasta kesäkuun puolivälin aikoihin.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top