Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mandah.Kyllä mäkin siinä jotain nään nyt vaan pidetään peukut ylhäällä et lähtee vahvistumaan.. :) Onnea ja tarrasukkia matkaan..

on.Talletukset tehty jos se ovis nyt oli.... :) jatkan ovistikuttelua niin kauan kun tikut riittää...
 
Mandah kyllä jotain haaleaa näkyy. :) itse tulin raskaaksi lievästi alipainoisena ja heti ekalla oviksella viime syksynä, mutta keskenmeno tuli marraskuussa rv 7.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
larissa taaksepäin kallistunu kohtu vaikuttaa raskautee sen verran että vatsa näkyy myöhemmin ja liikkeet ei välttämättä tunnu niin selvästi. alipaino voi vaikeuttaa raskautumista hormonitoiminnan puolesta mikäli oikein muistan. raskauden aikana ainnenvaihdunta vilkastuu entisestään ja sen jälkeen yleensä jossain vaiheessa normalisoituu.

täällä koin ikävän yllärin kun sain vieraaks virtsarakontulehduksen näköjään ku pitää pariki kertaa tunnissa ravata vessassa ja alavatsal vähä poltetta mikä ei kyllä liity ainakaa mulla kasvuun eikä liitoskipuihin. näköjää on ab-kuurin paikka, pari päivää amoksiliinia taas vaihteeks ni pääsee tuostaki vaivasta eroon ku en viitti ottaa riskiä että tulis keskenmeno tulehuksen takia.
 
Madh91 en tiiä! Huimas pitkään oikein! Jotenki odotan vaan et menkat alkaa et en turhaan kuvittelis ja toivois.. Mies tänään taas sano että jos oon paksuna ni hän menee luovuttamaan spermaa ku on sellasta tavaraa että! Sanoin että kyllä ne muutki on helpomminki raskaaks tullu (pyydän anteeks kaikilta joilla on vaikeuksia sillä olen lähipiirissä tukenut monta vuotta tälläsiä ja tulee tästä ihan syyllinen olo miten helposti on meillä aiemmin plussat tullu...).

Gatusa nam! Onks teillä paljon pihaa? Olis ihana saada laittaa. Ja kasvattaa itse! :)

Mandah jännää! Pitääki tulla huomenna taas kurkkiin miten käy! :)

On taas ollu vauhdikas päivä, eilen nähtiin dinoja ja tänään shoppailtiin :) taitaa saksan reissu jäädä haaveeksi kun on pirun kalliit junaliput! :O


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mandah, paljon onnea vielä kerran! Ihan haaleaakin haaleampi viiva näkyy myös tällä kirkkaalla näytöllä. Eiköhän se siitä vahvistu, sen on nyt pakko vahvistua, kun kerran tikkuun asti itsensä änkesi. :wink

Kiitos tsempeistä Gatusa, MadH ja Myyh. Lohduttaa aina kuulla vertaistukitarinoita, kun tietää, että ei ole ajatustensa kanssa yksin. Gatusa, et arvaakaan, miten paljon sitä haluaa takaisin plussautuneiden toivottavasti alati kasvavaan joukkioon. Jos nyt jotain positiivista asiasta täytyy hakea, olen kyllä aina toivonut kevät-/kesävauvaa, joihin nyt olisi vielä mahdollisuudet. Tietysti uusi raskaus pelottaa ja jännittää, mutta ihan yhtä lailla tuo ensimmäinen olisi ollut pelottava ja jännittävä. Kaikki on ensikertalaiselle niin uutta ja ihmeellistä. Nyt tietää, mitä alkuraskauden merkkejä sitä itsesään sitten alkaa etsimään.. Tai siis, että miten ne erottaa menkkaoireista.. :grin Minähän luulin joka ikisessä kierrossa olevani raskaana, kun aina oli tissit kipeänä ja mahaan sattui ja ties mitä muuta. Raskaus sitten tuntuikin ihan erilaiselta.

Oih, mitkä ihanat muistikuvat tulivat mieleeni amoksiliinista. Sain sitä joskus kuurin poskiontelontulehdukseen ja siitähän seurasi parin viikon päästä paksusuolentulehdus, jota tutkittiin monen monta viikkoa, kun selvyyttä ei vain löytynyt. Lopulta joku lääkäri tajusi kysyä, olenko syönyt ab-kuureja viime aikoina ja tulehduksen syy selvisi. Sain sitten uuden kuurin, mutta onneksi eri valmistetta.
 
mulle amoksiliini on sopinu hyvin alhamdulillah. se kun on valitettavast yleisin antibiootti jota tarjotaa raskaana oleville kun on turvallinen toisin kuin monet muut. ja huh jopas tuli tuikkaus tuonne vasemmalle alavatsaan munasarjan tietämille, heijastu melkei koko kroppaan.
 
Mandah ihanaa pieni haamu siellä! :Heartpink

Etsijä: hui kun oletkin laiha! :) Sitä mä kans mietin että esikoista kun aloin odottamaan painoin n.49kg ja tällä hetkellä paino n.47kg joten voiko olla tuo kaks kiloo olla oikeesti ratkaseva??
Ja jos jolllain on hyviä vinkkejä miten saa painon nousemaan otan mielelläni niitä vastaan! Ois ihan kiva saada kyllä paino reippaasti tuon 50 paremmalle puolen... Tai kohta tää mamma saa ruveta käyttään tyttärensä hello kitty farkkuja:confused4
 
Täältä suomi Kanada pelin äärestä sen verran hoikka olen itsekin ja minulle on gyne kertonut että alipainon yleensä tulee oll merkittävää ennenkuin se raskautta estää se toki varoittaa jo etukäteen kuukautisten poisjäämisellä yms hormonaalisin ongelmin lisääntynyt karvankasvu akne yms.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nuuhku lisää pähkinöitä avokadoja rasvaista kalaa ja kunnon liraus hyvälaatuista öljyä ruoan / salaatin päälle :) ja lisää vähärasvaista laadukasta proteiinia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla ei myöskään tuo paino nouse. En kyllä ole alipainoinen ku pituutta on 160 ja painoa 53. Mutta mulla on lihaksikkaat jalat ja käsivarret. Ei nyt mitkään jöötit tai bodarin :) mutta semmoset että jonkinverran erottuu isot lihakset. Olen lapsesta saakka urheillut aina jossain muotoa. Mies aina sanookin että hän on kateellinen ku mies harrastaa salillä käyntiä paaaljon enemmän ku minä ja minä kuullemma näytän enemmän siltä että reenaan salia säännöllisesti. Ja oon kamala kermaperse!! Syön ihan mitä vaan mieli tekee ja aika paljon myös karkkia ja jäätelöä :grin
Olen myös kuullut että jos alipaino vaikuttaa niin sillon näkyy myös hormonaalisia muutoksia, joillakin epäsäännöllinen kierto ja joillakin jää ovulaatio pois.
 
Kirjotin pitkät jutut teille ja netti kadotti ne johkin. Nyt mä painun pehkuihin...äääärrrrrr :(

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
elafy: täällä kans hyvä neuvola palvelu... ihan parasta oikeestaan on koko neuvola kaikki muut tk palvelut on ihan pyllystä. Onnea uuteen kirtoon!!! huolta pitävät että tässä kierrossa tärppää pysyvästi!!!!!

madh: kasvaako kohdun limakalvo vielä kiinnittymisen jälkeen?

ihan yleisesti mietin ja kysyn että mites kauan tollasta kiinnittymis vuotoa voi tulla ja millasta se on ollu teillä? (vaaleen ruskeita "limanauhoja" pyyhkiessä ja välillä ihan kirkastaverta niukasti pyyhkiessä.. housuun asti tulin ainoastaan eilen ja sitees oli varmaan vaan kaks ruskeeta viivaa... :) (ehkä mun pikkuhousun suoja näyttää raskauden ;) :grin

mandah: kyl siin viiva näkyy kun läppärin näytön kääntää taakse :) onnea haamusta ja viivan vahvistumista

gatusa: mä oon luullu että meloni on puussa :) mutta tuohan on kuin kurkku tai kesäkurpitsa :) kasvaskohan se suomessa :) mä niin tykkään melonista!!!! järkkyjä nuo sun kaavinta kokemukset ja lääkäri pyllystä kun yrittää salata potilaalt

tiarellako: kysyit miltä paikkakunnalta olen... en viitti vasta kun niin pien paikka tämä....mutta ei kauheen kaukana

dawwe: hmm... otat vaan rennosti niin kyllä se suuri tapahtuma tulee sieltä!!!

myyh: kade oon hyvän aineenvaihdunnan omistaville ihmiskehoille!!!!

koko kierron ollu ressailematta asiasta niin nyt sit taas joutuu miettimään tuota vuodon syytä ja jankuttamaan täällä koko aika samaa... toisaalta jännittää mitä tuleman pitää mutta toisaalta on tunne ettei tästä tuu ku kiinnittymis yritys ja tätä ruskeeta lima vuotoa kestää sinne menkkojen alkuun asti jollon hanat aukee ihan kunnolla ja siinä se sitten oli... mulla on taas sellanen olo että mä tarviin jotain uutta ja virkistävää.

haaveissa olis toinen koira tuolle pikku akalle kaveriks, mutta mies ei halua että otan toisen koiran ja toisaalta se ei voi estää mua ottamasta, mutta sitten se ei voi luvata noudattaa mun ehtoja ja sanoikin jo ettei se ala mihinkään ehtoihin.
mut pelkään jos otan koiran itsepäisesti niin se pistää koulutuksen pilalle koska osaa olla todella hankala... saa kyllä koiran ku koiran pelkäämään itseään ja vieritten koiria kohtaan on niin love ja kehuu että ompas kiva koira ja etä tää on just sellanen ku koiran pitäis olla... on vähän väärät metodit sillä koiria kohtaan mua ärsyttää niin paljon :angry5:angry4:angry7:smiley-angry007:smiley-angry016:smiley-angry002:smiley-angry019:violent001 ja sitten vielä tuo :bootyshake sanon kyl pahasti omasta ukosta mut se pilas multa jo yhen koiran piikille kun se oli niin itsekäs eikä yhtään ees yrittänyt tulla mun koiran kans toimeen vaikka tuli kuvioihin vasta paljon myöhemmin... se pisti mun koiran siihen tilaan että piti laittaa piikille... no saatto se koiran agre olla jostain tuntemattomasta traumasta joka sille oli aiemmin käyny, mutta olis sekin voinu omalta osalta yrittää asian eteen tehdä jotain... se vaan pahenti sitä entisestään... vaikka tiesi että koira oli minulle tosi rakas! oon niin katkera sile siitä asiasta ja se että ottaisin vaan itsepäisesti toisen koiran miehestäni välittämättä niin pelkään että homma ei onnistus. sillon ennen kun uroksen vein piikille... ennen sitä päätöstä jouduin valitsee miehes vai koira. koira oli pakko ku poika oli jo sillon konttaus iässä ja se alko sitäki peloissaan komentelemaan. niin ongelmia olis voinut olla vaikka mies ei oliskaan enää ollut kuvioissa.

mä otan jonku dopermannin niin ukko ei uskalla mulle enää ees sanoo mistään vaan palvoo mua kun jumalaa sen jälkeen, samoin koiraa. :) osotan astianpesukonetta ja koira näyttää sille vähän hammasta niin alkaa tapahtua... :)

sori... tämä oli vaan tällainen hullu tunteen purkaus... ihan seko pää.... ei pitäis syyttää pelkästään ukkoa... vaan olla kiitollinen kaikesta siitä mitä oon saanu ku ukko tuli kuvioihin. pojan ja oman yhteisen kodin. ihanat appivanhemmat ja ja ja... pöhkön miehen... JOKA EI ANNA OTTAA MUN TOISTA KOIRAA!!! Buaaaaah!!!

sopeutuskohan 4 vuotias koira ja pupu keskenään :) tai sitten se kissa... se kyl repis ukoltasilmät päästä.. on se niin itsenäinen elukka... ja mies kissalle tekis saman mitä kissa miehelle... näin se kävi myös sille edesmenneelle .. mitä koira teki miehelle, mies anto samalla mitalla takas. sori
 
kahdesti pistin saman pitkän lorun ja sit marina melinan tekstit katoo täältä ku mä sählään... en osanuu poistaa tuota mun kirjoitusta joten siinä on nyt .... :)
 
lucky juu oliha ne jotai iha hirveetä mut selvisin hengissä alhamdulillah. vai että lisää lemmikkei haluisit voi olla aika haastavaa vakuuttaa ukkos. ja jos kerran miehelläs on silmä silmästä periaate ni voi lemmikkiparat. toivon plussaa sulle tässä kierrossa että saisit perheenlisäystä viimein. :) kyllähä nuo melonit suomessaki voi kasvaa kesällä, kannattaa kokeilla ja jopa meillä ilman lisäravinteita hiekkapitosessa maassa kasvaa hyvin kuten kuvassa näkyy :)
 
lucky juu oliha ne jotai iha hirveetä mut selvisin hengissä alhamdulillah. vai että lisää lemmikkei haluisit voi olla aika haastavaa vakuuttaa ukkos. ja jos kerran miehelläs on silmä silmästä periaate ni voi lemmikkiparat. toivon plussaa sulle tässä kierrossa että saisit perheenlisäystä viimein. :) kyllähä nuo melonit suomessaki voi kasvaa kesällä, kannattaa kokeilla ja jopa meillä ilman lisäravinteita hiekkapitosessa maassa kasvaa hyvin kuten kuvassa näkyy :)
 
Flunssan takia tullut imusolmuke turvoksissa. :s kestänyt jo kait viikon: ( viime vuonna oli pahempi kun kurkussa tuntui kun nielaisi, no sillon mulla lähti myös ääni flunssan aikaan. :D yritin puhua hoitajalle, että sitä saikkua saisi. Hieman sillon naurahti kun ei ääntä lähde. :) no mutta onko vinkkejä miten saisin hoidettua tuon? Kun leuan alla on, pystyn nielemään mutta kipeä on ja ei voi päätä taivuttaa taakse kun sattuu. Lääkäristä saisin lääkkeet tähän mutta viime vuonna sain vahvaa 800:sta buranaa ja en sitä kehdannut ottaa joten sain kotoa miedompaa) 600:sta. :) niin tosiaan jos jotakin kiinnostaa niin minulla on todettu tammikuussa lievä masennus ja syksyllä tehtiin kokeita mutta mitään ei selvinnyt painonsuhteen. Joten lopullinen arvio lievä anoreksia eli joku F50.0 kai? Painoindeksi oli silloin n. 17,6 kai. Nyt siis olen nostanut painoa ja käynyt ammattilaisille puhumassa. :) hyvin on paino lähtenyt nousuun. Syksyllä paino oli alimmillaan 37-38 ja normaali paino on 45 nyt paino on 43-44 välillä pomppimassa. Pömppis on tullut joka näyttää ihan raskaumahalle: ) ja ei olisi pahitteeksi jos painaisin 50. Pituus siis 151cm. Kauheasti tekstiä :') huomenna eli kohta alkaa dpo 6 :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Madh.Hyvältä kuulostaa..uskon et sulla on ollu se ovis ja nyt pidän peukut ylhäällä et sulla on tärppi käyny.. :) tsemppiä piinailuun..

Gatusa.Toivottavasti saat pian lääkkeet virtsarakontulehdukseen ja helpottas oloo.. hyvältä näyttää teiän kasvimaan antimet.. uskon et tulee hyvä sato..

Elaffy.kiva kuulla et sait hyviä uutisia lääkäriltä..ja toivottvasti vuoto loppuis pian kokonaan.. niin ja pääsisitte pian uuteen yritykseen..tsemppiä..

Myyh.Toivottavasti se täti tajuis pian tulla...

Tiarella.Tsemppiä piinailuun..toivottvaasti saat pian plussan..niin ja toivon mukaan flunssa häipyy pian.. :)

Etsijä.onnittelut painon nostosta ja varmasti helpottaa raskautumista...

Laurushka.Toivottavasti sieltä tuleee plussa..

nuuhku.Tsemppiä painon nostoon.. :)

Lucky.Toivottvasti sieltä nyt kumminkin plussa tulis.Tsemppiä piinailuun ja toivottvasti saat joskus sen toisen koiran..


Tsemppiä kaikille... :)

on.nyt illalla ovis testi oli vielä tummempi eli oli tummempi ku toinen viiva ku aamulla oli tasavahvat...ja tosiaaan tänään tehtiin talletus... nyt siis kp.15
 
Takaisin
Top