Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elya, ihanaa kuulla :) unohtaa ei kantsis mut minkäs teet jos sitä ei kerta missään tunne :D

Laurushka, ohhoh, nousitkos liian hanakasti vaiko joko vinkkailemaan rupean ;)

pepa, no varmaan onkin omalla tavallaan haikeeta :) ompelu on ihanaa, kiva et siel on vaipat kuitenki luonnistuneet :D siitä se lähtee!

tiarella, saitko päänsäryn veks? noi rintojen kipuilu yms johtuu siitä, et kun ovuloit ja munarakkula puhkeaa, munarakkulan (jossa munasolu ollu) tilalle muodostuu keltarauhanen joka sit jos parin päivän päästä alkio kiinnittyy niin ylläpitää raskautta :) ekoina päivinä kipu oikealla, keltarauhanen tuikkii :)

Mandah, hurjaa! Viivan vahvistumista sinne!! :)

etsijä, ovisonnea sinne!!! :)

lucky, no hyi mikä särky ollu sulla sit... mulla eka migreeni vei sairaalaan asti ku ei kotona mikkään auttanu. :/ Joskus aikanaan.

Myyh, höh, paranemisia sinne kädelle! lugeista ei kyl oo kokemusta, meinasitko testata koska? :)

elli, josko olis kiinnittymiskipuja, dpo7kuulostaa siltä meinaan ;)

nuuhku, pahoittelut tädistä :/ tsempit uuteen kiertoon!

Mju82, plääh tylsä olo tommonen :/ tsempit sinne!!

anis, ovikselta kuulostaa :) jos se ovis oli ni testiin ei välttis viivaa enää saa, lh-huippu ku tulee ennen ovista. :)

Loora, jee, tsempit hyödyntämiseen ja tärppionnea!! :)

dawwe, älä lannistu vaik välillä tuntuukin pahalle :/ tsempit sinne! <3

omanapa, tissit edelleen arat, jee! keltarauhasen vaikutuksia, vahvistuu olo et se tosiaan oli ovis :) (vaikka kyllähän se nyt tiietään periaatteessa). dpo2, masua nippailee, muksa juttu. VV on runsasta mut kattellaan viikon päästä mitä on :) jännäilyä vain :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
madh josko tää kierto ois sun kierto, mä täällä jännitän sun puolest ja kuulostaa lupaavalt :)

nuuhku pahoittelut menkoist.

dawwe ei kai luovuttaminen mieles, inshaAllah tulis pian hyvii uutisia :) eihä me luovuteta eihän :)

plussatuulia kaikille testauksiin, oli sitte mikä tahansa testi kyseessä :)

täällä ei levost taho tulla mitää ku pitää ravata vessas...
 
Jes, ihanaa! Plussia!! Paljon onnea Mandah!

Kerrankin on itsellänikin jotain hyviä uutisia. Tai ainakin ne nyt tämän kurjuuden keskellä tuntuvat valoisilta ja positiivisilta asioilta. Kävin tänään ultrassa, sillä km tyhjennys ei mennyt ihan niin kuin oli ohjeistettu ja olin epävarma, josko olisi onnistunut kokonaan. Lääkärissä tuli tietysti heti tyhmä olo, että ihan turhaan siellä ramppaan vähän väliä omine pelkoineni ja ahdistuksineni. Lääkäri onneksi lohdutteli ja oli ehdottomasti sitä mieltä, että parempi turhaan kuin liian myöhään kohtutulehduksen kanssa. Ja "turha" reissuhan se oli.. :grin Kohtu on tyhjentynyt ja siisti kaikin puolin. Nestettä siellä oli ihan hitusen ja lääkäri epäili tiputteluvuotoa/tuhrua olevan vielä muutamana päivänä, jonka jälkeen homman pitäisi olla kokonaan ohi. Hyvästi siteet!

Keskustelimme paljon uudesta yrityksestä ja elämästä muutenkin tästä eteenpäin. Ensin lääkäri ohjeisti odottamaan ne yhdet normaalit kuukautiset, mutta korjasi kyllä jälkeen päin, että ultrat on keksitty ja yrittää voi heti, kun vuoto vain on kokonaan loppunut. Lääketieteellistä faktaa hänellä ei ollut tarjota, mutta uskoi raskauden tapahtuvan helpommin uudestaan kuin ensimmäisellä kerralla. Virallinen jälkitarkastus jäi vielä voimaan ja voin sen käyttää, jos haluan. Kovasti tyrkyttivät lisää sairauslomaa, kun joudun olemaan työssäni asiakkaiden kanssa melko paljon tekemisissä. Raskaana olevien naisten kohtaaminen on ollut raskasta, mutta muuten tuntuu ihan hyvältä olla töissä. En halua jäädä kotiinkaan murehtimaan asiaa liiaksi.

Olen ollut kyllä ihan äärimmäisen tyytyväinen oman kuntani neuvolapalveluihin. Joka käynnillä on ollut erittäin lämminhenkisiä ja empaattisia ihmisiä vastassa, minun pelkojani ei ole tyrmätty, vaan ne on otettu vakavasti ja tarjottu ylimääräisiä ultria ja käyntejä olon helpottamiseksi. Tosin kaikki käynnit ehtivät olla vain ikävistä asioista, mutta joka tapauksessa. Uuteen raskauteen (joka toivottavasti alkaisi pian) tarjottiin jo nyt extra-ultrauksia, sillä alkuraskaus tulee varmasti olemaan vaikea keskenmenon pelon varjostaessa sitä. Hieman lääkäri "ihmetteli" keskenmenoa 9. viikolla tai että yleensä ne kai sattuvat jo aiemmin. Tietenkin tuokin vielä on riskiviikkoja. Huono tuuri siis käynyt meillä, todennäköisyydet ovat kuitenkin raskauden jatkumisen puolella tuossa vaiheessa jo. Oli ihan outoa nähdä kohtu normaalitilassa ultran näytöllä, kun ehti nähdä sen pari kertaa raskaana ollessa. Kohtuhan on ihan todella pienen pieni normaalisti.. :p

Lääkäri myös mainitsi, että kohtuni on eteenpäin kallistunut. Ehdin jo hetken iloita, että jos tässä vielä plussa saadaan, voisivat kai liikkeet, sydänäänet jne. tuntua/kuulua hieman aiemmin/helpommin. Ainakin maha taitaa näkyä kunnolla. Nyt aion yrittää ottaa stressaamatta asiaa yhtään sen enempiä, vaikka elämässä ei tällä hetkellä taida oikein mitään muuta merkityksellistä ollakaan kuin raskaus. Onneksi mies on hyvin halukas uuteen yritykseen heti ja tuntuu, että lapsihaaveesta on tullut hänellekin paljon todellisempi ja isompi asia. Meille tulee vauva, olen sen päättänyt vakaasti. Keinolla tai toisella..

Plussia ihan jokaiselle, joka niitä vailla vielä on! Me tarvitsemme niitä nyt heti! :smiley-bounce016
 
hienoa elaffy että sait hyviä uutisia, alhamdulillah ei ol mitää jääny kohtuun, ite muistan ku mulle täällä tehtii kaavintoi 2-3kpl 4h sisään ilman kivunlievityst ja nukutust ja kaikki ei tullu pois ni vuosin ku härän kurkku 3kk ja hemppa romahti sinne 82 matalimmillaa muistaakseni ja lääkäri yritti huijata että normaali ni tokasin et anteeksi mutta olen tottunut lukemaan näitä ja olen opiskellut hoitoalaa joten josko et yrittäs ees valehella päin naamaa, sit lääkäri kiels ukkoo näyttämäst tuloksii mulle ni lääkärin naaman ees anto paperin mulle ja sano et katoppa onko kunnos nämä. mulla oli jääny verta sinne joka oli sit aiheuttan ongelmia mut kun kaikki lopulta oli tullu ulos ni tulinki raskaaks samantien mut meni se kesken rv 8+1 sydänäänten kuulemisen jälkeen, sitä edellinen oli menny rv 7+x kesken ja todettii rv 12+x.
hienoa että sulla on luvattu extra ultrat alkuraskauden ajaks kun tärppää, nyt ootan ja jännitän koska sulla vuoto loppuu ja pääset taas yrittään :) mä haluun sut takas plussanneisiin inshaAllah :)
 
Mahd; oon testannut maanantaina digillä negan ja se oli jo dpo 14. Sanoi väestön lääkäri että olis jo näkynyt testissä jos olisin raskaana ja sain ohjeet lopettaa lugen. Sunnuntai iltana olen viimisen laittanut. Välillä nipistelee mahaa että kyllä sieltä täti yrittää kylään, taitaa vaan olla hidas matkalla ku oli reitillä yllätyshormooneja ja tajus tulleensa huijatuksi ja siksi nyt hidas matkallaan :wink
 
Elaffy; ymmärrän tuon tarpeen käydä ultrassa varmistamassa. Itsellä edellisessä kierrossa ollut keskenmeno, vaikka tapahtui hyvin varhaisessa vaiheessa niin mun oli pakko oman pääni takia käydä ultrassa tarkastamassa että kohtu on puhdas. Sillon tuntu kun tuli se km että mun maailma hajoaa ja että miten tästä voi mieli parantua koskaan mutta niin se vaan on voitettu. Tiedän että jos nyt vielä tulen raskaaksi niin mun on pakko käydä varhaisultrassa ja tiedä vaikka kävisin parin viikon välein rauhoittamassa mieltäni. Tulen jännitämään varmasti tosi paljon ja pelkäämään että jotain ikävää tapahtuu. Kyllä se sellasen pelon jättää.
 
Elaffy, ei se lekurilla käynti turhaa oo jos siltä tuntuu et haluu mennä :) ihanaa et kohtu on hyvin tyhjentynyt ja kohta saisit heivata siteet pois :) hyvä että melkeen tyrkytti sairaslomaa, ja muutenkin mukavalta vaikutti sun lääkäri :) neuvolapalvelutkin kuulostaa mukavalta :) kohtu on melkoisen pieni normaalisti, ja hauskaa tuo eteenpäinkallistunut, mulla on myös! :) kyl teille se vauva tulee :) tsemppiä jatkoon kovasti! :)

myyh, pöh :/ tulis vaan se täti sit eikä eksyis mihkään!

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Aa kiitos MadH :) nyt tuntuu välillä mahassa taas nippailua. :) ja juu sain buranalla päänsäryn vekeen, kesti varmaan vielä tunnin ennen kun lakkasi. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Tiarella, nippailu on todennäköisimmin just joko keltarauhanen jos se on toispuoleista ja läpi kierron nippailut ylipäätään kohdun limakalvon kasvua tms :) tietty on aina muitakin syitä mut nuo sillon ku raskaus on vasta kohta alkamassa ni on todennäköisiä syitä :) hyvä et päänsäryn sait veks

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Onnea Mandah! Ja paljon tarrasukkia ja -bodyja. Huomenna aamulla uusi testi, jossa toivottavasti ihan selvä viiva. :>

Nuuhkulle pahoittelut tädistä, olisi saanut jättää tulematta. :(

Kaikille muille yleisesti tsempit jokaiseen kierron vaiheeseen. Ovisplussia on tainnut tulla nyt monta, toivottavasti on hyödyntäminen onnistuu/on onnistunut ja parin viikon päästä tulee paljon plussa. Ja piinailijat toki plussaa ennen sitä!
 
Mandah: eikös tuolla kuvan testillä ole menkat ku koko testi in punainen?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Jospa ei Mandah kännittäs oikeesti niin että kädet hikoo :D vaan jännittäs!!! Oli kyllä aika hyvä

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Lucky87, Joo siihen tuli eka toisinpäin olevia viivoja jotka siitä sitten levis.. Ja itekin repesin kun huomasin mitä kirjotinkaa. Pahismammaa kännittää vaan :D
 
Täällähän oli jollain toisellakin tullu menkat testiin :)

Nivuseen pistää tää työnteko... Pyöräily sattuu Alamahaan ja rasituksen aikana myös tuota vaaleen Ruskeeta limaa tuntuu vuotavan... Tiiä sitten....

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokkaamalla kuvaa tummemmaks sain viivan jotenkuten näkyy..
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    38.5 KB · Katsottu: 135
on siinä mandah haalea haamu, onnittelut ja tonnikaupalla tarrasukkia, bodyja potkareita yms. mashaAllah :)
 
Nuuhku. Minä olin alipainoinen kun aloimme yrittämään, painoa 44 ja indeksin mukaan monta kiloa alipainoa, ei mullakaan mitään syömishäiriötä, muutoinkin elämäntapa remppa tuli tehtyä ja opettelin syömään oikein ja usein, nyt on puolessa vuodessa kiloja tullut kiitettävästi ja olen normaalissa painossa vaikka olen lisännyt liikuntaa myös paljon! Mulla tärppäsi ekan kerran yk3, musta tuntui silloin että sillä oli muka vaikutusta että olin saanut painoa lisää, mutta en tiedä tietenkään oliko :wink

Mandahille varovaiset onnittelut, viiva näkyy :Heartred
Ja nyt toivon että Myyh saa menkkansa ja kierron kuosiin :Heartred
 
Mandah, todella hailakan viivan näen minäkin! Toivon sille vahvistumista ja sulle hermoja kestää jännitys :wink

Mua kans kiinnostaa, että miten alipaino vaikuttaa raskautumiseen. Olen aina ollut alipainoinen tai normaalipainon alarajalla vaikka syön paljon, usein ja mitä haluan :grin:pToisaalta liikun myös paljon ja aineenvaihdunta on nopea. Sitten tietysti kiinnostaa myös se, mitä aineenvaihdunnalle tapahtuu raskauden jälkeen. Nämä tietysti jää sitten nähtäväksi tulevaisuudessa :)

Vaikuttaako taakse päin kallistunut kohtu raskautumiseen tai raskauden kulkuun jotenkin? Mulla on kuulemma sellainen.

Taustailen ja lähinnä vaan lueskelen teidän juttuja, kun ehdin. Raadan päivät töissä ja illat puuhastelen pihalla, kun on niin kauniita ilmoja pidellyt. Ehkä parempikin saada jotain muuta ajateltavaa kuin nämä kuumeilut, kun se yrityskään ei ihan vielä ole alkamassa. :rolleyes:
 
Takaisin
Top