Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuuhku, joo ei se mittään, jostain luin et apteekissa myytävät on lääkäreiden mielestä parempia kun apteekkiin myytäväksi otettavat olis luotettavampia ja niilleon tiukemmat kriteerit, tiedä häntä :) plussaa sinne peukutan!

gatusa, siitä olenkin pienen elämäni haaveillut - raskaus ja ne erilaiset tuntemukset ym... :) täällä ukko kans tietää tasan tarkkaan mitä nappuloi painella ku haluu ärsyttää... :/

feliddzi, oi ihanaa :) ei oo kauaa siihenkään :) mä luulen et mulla menis johki heinäkuulle jos nyt tärppi käy :)

myssy, koita ottaa rennosti vaan :) eikä sen tarvii olla ku vaikka pikaiset silloin tällöin jos ei muuhun oo aikaa tai ei tee mieli. :) Stressaamalla vaan vaikutat ovikseen ja limakalvoihin :) olkoon tää teidän kierto. :)

Vargynja, joo se kuivumisaika on aika lyhyt, mä kun kokeilin ni tein niin et aamulla tein ja muutaman tunnin päästä vast katoin :D

Pepa, ihanaa pieni oppii uusia taitoja :D tsemppiä piinailuun ja plussaa povaten! :)

elya, toi kuukuppi kyllä on semmonen mistä olis varmaan hyötynsä. Mullaki nyt olleet menkat niin runsaat et koko ajan saa stressata ja siteet vaan on... argh! kaipa se runsaammallakin vuodolla menee? Tai sit sielläpäin ne ei perusta konsteista vaan yrittää vaan tietämättä pienistä avuista ;) toivotaan et löydät greippimehua!

omanapa, siivoillessa menny päivä. Alamassu aran oloinen, välillä jomottelee. Molemmin puolin ;) oviksen jälkimaininkeja luulisin :) täällä yrittänyt nyt sulatella ajatusta et vois olla raskaana sit kesällä, ihana ajatus kerta kaikkiaan. Tule jo kesä! ;)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
MadH, kyllä kuukuppi toimii runsaammallakin vuodolla, mutta voi vaatia tyhjennystä useammin. Normimenkoissa riittää yleensä se 2x päivä. Kuppi on niin mukava, että suurin ongelma on muistaa ottaa se pois, kun menkat ovat ohi. :)

Täytyy laittaa itselle tuollainen sylkitesti harkintaan. Kun alkaisi vain tuo kierto, että voisi jotain testata. En kyllä ala, jos jälkivuoto kestää vielä monta viikkoa, kun tässä on nyt jo vuodettu se 6 vko. Ikuiset menkat.. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy, mä kyl niin hankin kuukupin jos nyt ei raskaaks tule :D liian kauan sitäkin miettiny... hyvä kuulla käyttökokemuksia silti :D äh, loppuis sit jo siel se jälkivuoto! :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
madh onha se ihanaa ku on erilaisia tuntemuksia mut sitte etenki esikkoa odottaes jotku tuntemukset saa painamaa paniikkinappulaa kuten esim. kasvukivut ja kannattimien löystymiskivut jos ne on kovia kuten mulla esikon odotukses pomo vei sairaalaa päivystykseen ku en pystyn liikkuu kipujen takia. nyt välil sukkapuikko tuntemuksia alaosastossa kannakkeiden löystyes, kasvukipui jne. on ne kyl sen arvosia kuitenki jos kaikki on hyvin inshaAllah. mä niin toivon että sä saat nyt plussan ja pääset odottajienki puolelle :) mä jännitän niin paljon nyt ja mitä noihi pikku kipuihi tulee ni keltarauhanen siellä toimii vaa ja tuikkii. :)
 
gatusa, joo onhan raskaudessa niitä huonompiakin tuntemuksia mitkä just saa mielen laukkomaan kiitolaukkaa suuntaan mihin ei taho... olis ihanaa kyllä saada se plussa ku ikinä ei oo raskaana ollu ni sais sit edes jotain kokea :) joo sitäkin mä oon miettiny et keltarauhanen varmaan toiminee siellä ku jomottelee kumminki puolin, yleisesti vaan välillä ku koko alavatta jomottaa ni sit ajattelee et se on sitä kohdun limakalvon kasvua ja oviksen jälkimaininkeja ku tuntuu vatta aralta. :)
Jos saanee kysyä, missä tein esikko on syntynyt? :)

mut siis oon mä kerran epäillyt et raskaana olisin ollu, ikää 15vee ja raiskauksen (joo sori too much info) jälkeen oli menkat myöhässä mut ei uskaltanu testiä tehdä.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Uskaltaako sitä syödä buranaa tässä vaiheessa? Kun päätä särkenyt jo monta tuntia eikä nukkuminen auta. :( olisi 400:sta

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
mun esikko synty suomessa. ei ollu mikää kiva kokemus se synnytyssairaala missä olin, ku pääs osastolle ni hoitajat haukku maanrakoon ja käyttäyty niin huonost kaikkia vastasynnyttäneitä kohtaan ja sit jos ite unohtivat jotai ni syyttivät lapsen äitiä. näin tämän omin silmin huonekaverini kohdalla joka oli ollu jo viikon siinä vaihees ku mä sinne menin. sit puhuivat potilaan selän takana ja kritisoivat jne. iha hirvee paikka.
toivotaan että saat plussan nyt :)
 
Tiarella: ota eka puolikas. Ja sit myöhemmin puolikas... Oliko se ohje että toisella kolmanneksella ei sais syödä.

Madh: kyl sullaki nyt tärppää tässä kierrossa ku elimistö alkaa pelittää. Miten sä appsilla kirjoittaessa muistat mitä kaikkee kukin on kirjoittanut... Mä ainakaan en nää noita tekstejä ku vasta tallennuksen jälkeen. Ei haittaa avautuminen yhtään... On ollut varmasti elämän hirvein kokemus. Miten sä oot selvinnyt siitä ja miten se on vaikuttanut sun tämän hetkiseen kuumeiluun ym. Ei tietenkään oo pakko vastata.. on kyl ilkeitä ihmisiä maailmassa..

Lapsen uudet taidot kyl virkistää mieltä. Niitten ilmeet on ihania kun ne itse huomaa oppineen jotain taitavaa.

Kelläs se inssi oli ajankohtainen... :) onnea!!!

Loora: ovisteluun toivotan hyvät simpat!!!!

Ja muille kans tsemppiä!!!

Musicbox: onneks on kesä niin masis vähä helpottaa... Itsekkin olen terapiassa käynyt pariinkin otteeseen... Se vähän auttaa eikä sit muut kuormitu jos niille olis ainoo vaihtoehto purkaa.

Vuodon määrä hiipuu olemattomaksi... La olis helmikuun ekaviikolla jos nyt tärppäs ja kaikki menis hyvin


Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tiarella, uskaltaa. Vielä ei oo mitään rajotuksia. Panadol on hyvä vaihtoehto jos buranaa ei halua edes yrittäessä käyttää.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Gatusa, omg! mikä synnäri jos saa kysyä? kauheeta tommonen... ite en kyl koskaan hauku kettään sen vannon :D

Lucky, mä nään kaikki kirjotukset ku teen jostain tosta "quick reply"osiosta androidilla ja sit ku oon ipadilla ni tallennan luonnoksen ja sit luen mihin vastaan et varmasti muistan kaikki asiat ;)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Tuosta buranasta: kun yrittää raskautta tai on raskaana ylipäätään, niin jos joutuu ottamaan yhden 400mg päänsärkyyn ku ei muu auta ni se ei oo vaarallista. Kuurina käyttäminen aina kantsii tsekata ensin. Burana 400mg on aika pieni annos aikuiselle, joten sen voi huoletta ottaa. :) Varsinkin kun esim, tiarellan tapauksessa jossa raskaus ei vielä oo alkanut niin uskaltaa kyllä.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Huhhu! Kymmenen sivua tekstiä ja oon vähä reilun vkr ollu pois! :D

Aida onnea! Kaikille muillekkin plussat ovistesteihin ja rtesteihin! <3

Meillä on hiljasta täällä kun poika nukkuu mein kanssa ja miehen isä viereisessä huoneessa, vkl pitäs alkaa menkat ja sanoin tolle niistä ni hyvä ettei kädet ristissä toivo alkavan ku tulis pieni ikäero :D

Meillä vasta muuten odotellaan ryömimisen oppimista, väitän että toi konttaa suoraan.. Onnea taidosta, ei oo kohta mikään paikka turvassa (meilläkään!)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Laurushka, jep aktiivisuutta havaittavissa ;) toivotaan et ei alkais menkat siel! ;) vaikka tuliski pieni ikäero ni onhan siinäkin hyvät puolensa :)

Omanapa, on muuten eilisaamusta asti tissitkin reagoineet ovikseen kun ovat jännällä tavalla arat ja ehkä hieman turpeat :) teroja nyt napsitaan ja jos menkat alkaa 30.5 ni sit alan kyseenalaistaa tämän "oviksen", oviksesta katottuna pitäis alkaa sit joskus kesäkuun alkupuoleen... kiva just ku alkaa työt. Mies eilen töistä soitteli ja sanoin et jos ny raskaaks tulen ni sit heinäkuun alussa ultraan ;) oli tyytyväinen ja sano et kunhan silleen et hää pääsee mukaan. Ihanaa ku on noinki innoissaan.
Ja illalla sano et ei parane enää juua alkomaholia jos kaverit haluaa nähdä (vaikken muutenkaan juo) ;)

Kaveri eilen mälläsi kunnolla, kun hihkuin oviksen tuntemisesta ni tokas vaan et "et sä sitä tajuais normaalisti, voihan toi olla kuvitelmaakin." ai hitto ku nippas. :/

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
madh kyseessä oli KOKS. se ei ol muutenkaa hyvämaineinen sairaala. alhamdulillah ei tartte enää sinne mennä...
 
Juu, kiitos selvennyksestä. Saan yön nukkua ilman päänsärkyä. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Gatusa, onneksi ei tarvii! Tyksissä ainakin on saanu kuulla ihan hyvääkin :) jokaiseen paikkaan varmaan mahtuu omat idioottinsa... :)

Tiarella, joo ei kantsii siitä päänsärystä turhanpäiten kärsii... Itellä ei panadolista usein oo tiettyyn päänsärkyyn helpotusta, mut buranalla menee ohi. Saa nähä sit joskus mitä tekee kun raskaana on, kertaluontoisesti nyt voikin käyttää mut jos usein onki pää kipee niin sitpä vissiin kärsitään :D

Omanapa, pyykkikone laulaa halvemmalla yösähköllä vielä ainakin tunnin :D tätä tää on ku mies on yövuorossa, meikäkin valvoo. :) ei tosin haittaa, saapahan nukkua ku on kerta lomakin. Piinaa parhaimmillaan, nää tulee oleen niiin pitkiä piinapäiviä et ei oo tosikaan :) sitä se on nyt kun "ensi kertaa" pääsee kunnolla yrittämään, kun tietää olevan mahkuja ;)
Nyt mä sit tiedän mitä ne "piinapäivät" oikeesti on:D

Haaveilen jo siitä, et pääsee ompeleen vauvanvaattei ja kattelee kaikkee mitä tarvii. Ja ompelee äitiysvaatteita! Yhdet housut ja paita mulla onki vuosimallia -10 kaapissa jo oottamassa. Ja onhan mulla noita pikkumyybodeja ja muutakin jo... :D tosin ompeluun en ryhdy ennen ku ultrassa oon käyny :)
 
MadH, todellakin toimii niin runsaalla kun niukallakin vuodolla :) Muistat vaan tyhjentää, ja huomaa sen kyllä jos kuppi on liian täys, tulee yli pikkusen. Mulla on ihan normimenkat, ei mitenkään runsaat muttei niukatkaan ja mulla käy usein niin että unohdan koko kupin olemassaolon ja tajuan etten edes muista milloin tyhjensin sen viimeksi... Kyllähän sinne säännöllisesti tarvis kurkata mutta minkäs teet kun se unohtuu kun ei tunnu missään :grin
 
Ohjoh mitkä huimaukset.. En meinaa pystyssä pysyä kun nousin poika syöttämään :O


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiitoksia, onhan se aina hieno tunne kun noi pienet oppii uusia juttuja. Mutta samaan aikaan haikeeta, mun vauvani kasvaa :sad010:grin
Ehdittiin neidin kanssa käymään pari kertaa fysioterapiassakin kun alkuun näytti että tuo ei mahalla ollessaan tue käsillä itseään yhtään, mutta sitten kun vauhtiin pääsi niin nythän se ryömii täällä tuhatta ja sataa ja nousee konttausasentoon hytkymään :)

laurushka Meillä esikoinen ja keskimmäinen lähti suoraan konttaamaan ja siitä kävelemään, tämä nuorin on ensimmäinen joka lähti ryömimään. Ihan kiva nähdä tämäkin kehitysvaihe :P

MadH Voikun osaisikin ommella! Ompelukone löytyy mutta taidot on puutteelliset :D Muutaman kestovaipan ompelin viimeisimmän raskauden aikana mutta en tiedä saisinko vaatteita aikaiseksi..
 
Huomenta tänään dpo 5 :) rinnat yhä kipeät, ei tietoa mistä johtuu. Ensimmäisinä päivinä tuntui nippailua enemmän oikealla puolella. Tässä vielä pitää jännätä. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top