Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta! Mä näin viime yönä unta että kävin täällä listamassa hirveästi raskausoireita ja sit laitoin kuvan plussatestistä jossa oli ihan huutavat viivat mutta te ette nähny niistä kumpaakaan. :grin
Kaikkea sitä ihminen näkeekin, mutta nyt herätessä mahaa jomottelee sillai tosi hellästi. Nyt alkaa jo itteeki jännittää :rolleyes:
 
Mä tilasin heti aamutuimaan 28kpl ovistestejä ja kaupan päälle r-testejä. Ehkä ne riittää täksi kierroksi. Samalla ajattelin tutkia itseäni että tunnenko ovista muuten kuin testeillä. Jos sitä nyt edes tapahtuu :D

Vuoto alkaa normalisoitua kun eilen tuli niin että hanat aukesi kunnolla. Ärsyttää vaan kun hiostava ilma ja muovinen side :/ Meinasinkin et voisin kokeilla jossain vaiheessa kuukuppia. Onko teillä kokemusta siitä?

Niin Aidalle onnittelut plussasta :) Perästä tullaan kaikki ennemmin tai myöhemmin!

Luckyn oireet kuulostaa kyllä lupaavalta. Tsemppiä piinailuun!

Madh: Mullahan oli irronnut sattumalta kaksi munasolua syyskuun kierrossa josta sain plussan lokakuussa. Siellä kun oli kaksi alkiota ollut. Toinen tosin oli kuollut jo ihan alussa ja toinen meni sit silloin joulukuussa. Mutta pointtina siis et kaikki on mahdollista :) Eikä meillä kummallakaan ole kaksosia suvussa. En siis todellakaan ajatellut et kun tärppää ekalla yrittämällä niin siellä olis sit kaksi :D Saas nähdä et miten käy jos ja kun uudestaan plussaa :)
 
Freyja, itse olen kuukuppia käyttänyt pari vuotta enkä vaihtaisi pois! Käytön opettelussa menee hetki, mutta on se sen arvoista. Ei tartte välttämättä muistaa koko menkkoja kuin kaksi kertaa päivässä. Mulla se jotenkin helpottaa kipujakin o.O

Muoks. Kuukupista voi muuten olla apua vauvan yrittämisessäkin. Senhän voi laittaa paikoilleen peittojen heilutuksen jälkeen ;) Jostain keskustelusta luin joskus, että joku oli tällä konstilla raskautunut :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla menossa kp 30/30 ja ei mitään merkkejä eikä fiilistä raskautumiseen joten eiköhän täällä odotella seuraavaa kiertoa.

Onneks riittää puuhaa pihan kanssa, eilen leviteltiin haketta reilut 300kg marjapensaille ja vielä odotellaan multakuormaa. Nyt vois taas keskittyä painonpudotukseen raskauden sijasta, on tullut syötyä ihan miten sattuu.

Onneks tälle viikolle on paljon tekemistä, kun vaan alkais vuoto niin olis ohi ne rättisulkeiset nopeesti.
 
Aida mä en viitti tilata mistään noita testejä kun asutaan samassa osotteessa mun vanhempien kans, tämmönen parillinen omakotitalo ja mutta sama postilaatikko, enkä mitenkään halua että porukat saa vielä tietää... Joten taidan käyda apteekista hakemassa clear bluen siinä näytti olevan kans toi 25mlU/ml. Josko ois yhtä tarkka...

Koska teillä niitä testipäiviä oli? Koska saa odottaa että plussia pärähtää ruutuun?:wink
 
nuuhku mulla oisi ehkä 28.5 mitä oon laskenut voi heittää vähän. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Siinäpä nuo testauspäivät

Freyja86/ 15.5-?
Aida*/ 20.5.-? (dpo14 19.5.)
Dawwe/ 24.5 (dpo14 23.5)
Laurushka/ 24.-26.5
Diku/ 26.5-?
Mandah/ 25.-27.5. (Dpo14 21.5.)
Tiarella/28.5-1.6 (dpo14 31.5)
Lucky/ 1.6-2.6 (dpo 14 28.-29.5)
MadH91/1.6-4.6
Granger/ 3.-6.6.
Aurinkoinen/ 6.-8.6
Elya/ 9.-11.6.
kiwibird69/ 15.-17.6
loora84/ 3-22.6
 
Juu ei, tajusin äsken että viikon päästä. :) epävarma olo kokoajan. Hedelmällisin päivä alkoi 14 pv ja Ovis oli 17 pv. 13 päivä oltiin vällyjen välissä. Joten siitä epävarmuus. Voisiko olla raskaana silti? :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Freyja, minä olen vannoutunut kuukupin käyttäjä ja pois en vaihda. Varmaan kohta se 10 vuotta menty tuolla, tosin välissä oli reilu vuosi kokonaan vuodotonta aikaa pillereiden takia. Km jälkivuotoon kuukuppia ei ole saanut käyttää tulehdusvaaran takia ja kyllä mieleen taas muistuu, miksi siteistä halusin aikanaan luopua. Kuka haluaa olla muovipussi housuissa näillä keleillä? Kuppi on myös halpa vaihtoehto ja ekologinen. Suosittelen kokeilemaan avoimin mielin. Minulla on myös samoja kokemuksia Larissan kanssa siitä, että kivut tuntuvat pienemmiltä kupin kanssa.

Vauvan yrittämisestä tuon kanssa en ole ennen kuullutkaan, mutta laitetaan vinkki korvan taakse.. :D

Itsekin kyselisin kokemuksia. Onko kenelläkään kokemuksia syljestä tehtävästä ovulaatiotestistä? Esim. Donna ja Julia ovat ainakin sellaisia merkkejä muistaakseni. Kiinnostaisi itseäni, jos kokemukset ovat hyviä. Voisi tulla pidemmän päälle halvemmaksi kuin tikut. En ole raaskinut ostaa kuin vain halppiksia ja niissä tuntuu itsellä olevan ongelmia tulkinnan kanssa. Digitaalinen tietysti ratkaisisi tämänkin ongelman, mutta ovat mielestäni suhteettoman hintaisia, jos testattavia kiertoja on monta. Epäilen myös, että en ovuloi edes läheskään joka kierrossa..

E. Voi puhelimen automaattinen korjaus..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Freyja mä olen myös ollut kuukupin käyttäjä nyt nelisen vuotta. Ihan mahtava keksintö! Pois en vaihtais minäkään. Mikäli kupin hankkii, kannattaa asennoitua totutteluun. Itsellä meni 3 tai 4 kuukautta, ennen kuin ihan oikeasti opin käyttämään. Eli ei kannata heti lyödä hanskoja tiskiin. Ennen kupin käyttöä oli aina jotenkin kurja, jos oli jotkin juhlat, lomareissu tms tulossa just menkkojen aikaan. Nyt kun tarvii muistaa kuppi vaan 2 kertaa päivässä, ei yhtään haittaa mitkään pirskeet tai muut :)
 
Kylläpä oli taas kahlaamista teidän kirjoituksissa! :)

Sandy: Tässähän minä kuulumisia kertomassa. Eilinen meni aika häkeltyneessä olotilassa minun osaltani, mieheen asia ei selvästikään vielä oikein iskostunut. Kyseli, että miten luotettava tuollainen testi on. :p Meillä tämä oli yrityskerta 6, eli se klassinen puoli vuotta pillereiden lopettamisesta meni. Minulle tämä raskaaksi tuleminen on ollut vähän jännä paikka aina, sillä minulta jouduttiin toinen munanjohdin poistamaan joskus 18-vuotiaana, joten aina olen tiennyt ettei se välttämättä niin kauhean helposti käy. Varsinkin kun tämä yrittäminen meni tänne saakka, että ikää on jo 32 v. Onneksi on nuori (29v.) viriili mies...:grin Mutta jos minä siis voin tulla raskaaksi yhdellä munanjohtimella, niin kyllä te tulette kohta kaikki perässä! Eikös?

Lucky: Kuulostaa kyllä niin lupaavalta! Plussaa!!!!

MadH: Mahtavaa! Tupla ovis, tupla mahikset, eikös niin? Mutta ehkä se yksi tosiaan riittäisi!:) Minulle on aikanaan kaksosia povattu, tyttöä ja poikaa. Onkohan edes mahdollista, että samasta munasarjasta irtoaisi kaksi munasolua kerralla? Ehkä se yksi on minun tapauksessani todennäköisempää ellei sitten tule identtisiä. Mutta sinulle superplussapuhuri!

Mandah: Nyt minä kyllä odotan niin sitä plussaa sinulle! Tuo mahan lempeä jomottelu kuulostaa nimittäin niin tutulta! Se on käytännössä ainoa oire, mitä minulla tällä hetkellä on. Joinain päivinä se saattaa iltasella juilasta vähän kovemmin, mutta enimmäkseen se on vain sellainen lempeä kuten kuvailit. Plussaa!!!

Freyja: Te todellakin tulette kaikki perässä tuonne plussanneisiin! Luotan siihen, että kevät ja kesä pistää hormooneihin vauhtia ja tänne tulee oikea plussatsunami! Sitten saadaan paljon kevättalven vauvoja!

Nuuhku: Ne tilattavat testit tulee sellaisessa huomaamattomassa pakkauksessa, että siitä ei kyllä ulospäin tiedä mitä se sisältää. Mutta clearblue apteekista on kyllä hyvä vaihtoehto. Eikä ainakaan meidän apteekilla ja noilla suomalaisilla nettipalveluilla ollut kuin alle kahden euron ero (eli postikuluilla melkein saman hintainen) ainakaan tuon digiraskaustestin suhteen. Ja taisipa joku täällä sanoa, että lääkäri oli suositellut apteekista ostamaan testejä, koska ovat luotettavampia. (En minäkään noista haamulaisista raskaustesteistä vielä luottoa tähän plussaani saanut, joskin ovistesti todistettavasti toimi ihan hyvin).

Kaikille: Olette te kyllä ihan mahtavia! Isot kiitokset onnitteluista! Voi kun olisi mahdollista ihan jokaikistä henkilökohtaisesti tsempata! Mutta plussia kaikille!:talk017

on: Täällä siis sulatellaan plussauutista, ehkä se iskee jossakin vaiheessa ihan oikeasti tajuntaan. Mies on vielä ihan pihalla ajatuksesta, mutta sen verran juteltiin että alkuraskauden ultra halutaan. Eli maksetaan sitten yksityiselle, jos ei kaupunki kustanna. Tuo kohdun ulkoinen raskaus kun pelottaa ihan sillä, kun se on klassinen tapa menettää noita munanjohtimia ja minulla ei oikein ole varaa enää toista menettää kun niitä on enää yksi jäljellä. Sen jälkeen kun ei sitten enää raskaaksi hoidoitta tulla. Mies tämän huolen ihanasti ymmärtää ja lupasi tuon ultran kustantaa.
Osaisiko joku viisaampi muuten kertoa milloin neuvolaan kannattaa olla yhteydessä? Meillä kaupungin sivuilla kyllä luki, että kannattaa heti plussattua olla yhteydessä. Jotenkin vain tuntuu kovin todelliselta tämä juttu, jos sinne heti soittelee. :)
 
Nuuhku; testit lähetetään huomaamattomassa paketissa. Nissä ei edes lue firman nimeä mistä tulevat. Sellanen valkonen paksu kirjekuori tai valkonen pieni littana pahvilaatikko. Ei voi yhtään päätellä mitä paketti sisältää.
 
Nuuhku, tosiaan itse tilasin kotitesteistä ovistestejä ja kaupan päälle sai raskaustestejä ja halpa oli n. 9€ eli oviksia 7kpl ja raskaustestejä 3kpl. Tuli huomaamattomassa paketissa eikä päällä mitään lukenut mistä tullut ja mitä sisältää : ) merkki: Sofi

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Kauanko ovistestissä voi näkyä se plussa? Laitan kuvat. Ylempi on eilisen ja alempi tänään :)
 

Liitteet

  • 1400660115462.jpg
    1400660115462.jpg
    35 KB · Katsottu: 73
  • 1400660159713.jpg
    1400660159713.jpg
    34.4 KB · Katsottu: 73
Hei pitkästä aikaa!
Täällä on jo alkaneet ja loppuneetkin ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen. Nyt siis menossa kp 8/?.
Yritän olla stressaamatta koko vauvaprojektia. Ja joka kerta kun oon ollut stressaamatta sitä niin on kummasti tärpännyt :D Muttah helpommin sanottu kuin tehty ;D
Keskenmenostakin joinkin kuinkin päässyt yli ja toiveikas olo jatkoa ajatellen.
Tänään kylläkin menen vielä juttelemaan tästä asiasta ammatti-ihmiselle ettei vaan jää kaivertamaan ja sitten yhtäkkiä puhkee jälleen kerran joku masennus. Mutta ei kyllä ole sellaista oloa että tässä nyt masentumaan pääsis, mutta itseni tuntien se voi yllättää ja tulla minä hetkenä hyvänsä ellen asioista pääse juttelemaan ulkopuolisen ihmisen kanssa.

Mutta tsempppiä kaikille ja plussatuulia!
Ja tietysti onnittelut kaikille plussanneille ! :)))
 
Takaisin
Top