Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Larissa: Haamuna minäkin sitä pidän, mutta en sitten kuitenkaan ihan uskalla siihen luottaa. Alan ymmärtää miksi niitä digejä on olemassa!

Mulla on käytössä nyt tosiaan tuo cetirizin tablettina. Se on aiempina vuosina riittänyt hyvin ja nytkin pitää silmien kutinan poissa, mutta nenä on ihan totaali tukossa. Tosi kiva näillä helteillä, kun henki ei kunnolla kulje. Ehkä minä marssin apteekkiin ja kysyn niiltä jonkun sumutteen, jota uskallan käyttää. (Samalla voisi sitten ehkä törsätä siihen digiin, jos raaskin).
 
aida kyllä se iha haamu on eli plussa vivalle vahvistumista ja pikkuselle tonnikaupalla tarrasukkia, bodyja yms. :)

freyja pahoittelut menkoista. minä tuun potkasee koht ne menkat kuuhun ettei iha heti tul sinulle kylää uudestaa.

madh plussatuulia että tulis 2 viivaa kierron lopussa testiin inshaAllah :)

tsemppiä ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti täältä etelän lämmöstä :)

minä tänää tuumasin ukolle ku hän sano että käy moikkaas äitiänsä et minäpä vietänki pikkusen kans laatuaikaa ja juttelen hälle eli siteiden luomist vaikka eihä tuo pikku ninja viel pitkää aikaa kuule mitää. olo näin aamusta suht hyvä, pikku etomisen poikasta ehkä ilmassa väsymyksen ja hengästymisen lisäks.
 
Heräsin jostain tuntemattomasta syystä kuuden aikaan, enkä saanut sitten enää unta. :/ (Ja nukkumaan olin mennyt kahdentoista maissa että olisi sitä voinut olla pidemmätkin unet.) Vähän tässä väsyttää. Toisaalta ihan hyväkin, kun yhdeksältä tuli patterinkorjaajat käymään niin en ollut täällä yöpaidassa ja huomenna pitäisi herätä ajoissa töihin.

Kiitos laurushka. ^^ En minä ainakaan tarkoituksella ihan kokonaan täältä ole kadonnut. Ei vain pysty kirjoittelemaan samaan tahtiin kuin ennen.

Pahoittelut menkoista Freyja. :( Toisaalta hyvä ettei antanut odottaa itseään turhan kauaa. Nyt saakin lähteä seuraavaksi kuuhun asti ja pysyä poissa ensi vuoteen.

Aida, kyllä tossa haamu näkyy. :> Toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan. Seuraavaksi sitten digi niin saat varmuuden.

MadH, ihana kun olet noin innoissasi yrittämässä. :> Pidän peukut pystyssä että se todella oli ovis (siltä se ainakin näytti) ja peittojen heiluttelu tehosi. :>

PePa, jospa täti lähti kuuhun ja palaa 9kk päästä? ;) Toivon ainakin niin. Koska olet ajatellut testata, jos se ei ilmesty?

Odotan jo kauhulla sitä kun pitäisi sitten vauvan kanssa lähteä savvoon miehen vanhempia tapaamaan. Reilu kuusi tuntia junassa ja vähän vielä bussissa... Ei kuulosta kovin mukavalta pienen lapsen kanssa. Onneksi ei kukaan sukulainen sentään ulkomailla asti asu.

Lievästä allergiasta täälläkin kärsitään. Neuvolassa sanoivat että antihistamiinilääkkeitä voi käyttää, mutta aina parempi jos pärjää ilman. Toistaiseksi olen kestänyt silmien kutinat ja nenän tuhinan ilman lääkkeitä. Onneksi ei ole joulu (joulukuusista kun en ilman lääkkeitä selviä.)

Ikää taidettiin kysellä jo ajat sitten. En vain ole muistanut vastata... Itsellä on ikää 22-vuotta ja mies on 26.
 
Vargynja Varmaan odottelen tässä pari päivää josko alkaisi vuotaa, sitten pitää testailla :)
 
Pikainen kommentointi pitkästä aikaa. Tänne tulee tekstiä niin tajutonta vauhtia, ettei perässä tahdo pysyä. Olen kyllä käynyt aina välillä pikaisesti lueskelemassa.

Muutama plussa oli tullut, ONNEA niistä ja paljon tarrasukkia!!! Ja monen oireet enteilevät plussaa, peukut täällä pystyssä teille :) Tervetuloa myöskin minun puolestani uusille.

TIARELLA: Mulla ekassa raskaudessa ennen plussaa oli kipeät ja turvonneet rinnat, vatsan turvotus, menkkamainen jomottelu, itkuherkkyys (normisti en herkästi itke, mutta silloin itkin ihan mistä vain asiasta niin iloisista kuin surullisista ja muuten vainkin) ja ihan tajuton ruokahalu. Olin plussatessa rv 8. Jälkikäteen oikein hyvitti, kun en ollut tajunnut. Ja olimme vasta tuossa vaiheessa alkaneet miettimään perheenlisäystä. En kyllä tiedä yhtään, missä vaiheessa nuo oireet oikein alkoivat. Toisessa ja kolmannessa raskaudessa en muista oireita ja tuli niin hätäisesti testattuakin. Neljännessä raskaudessa ei ollut mitään oireita ennen plussaa.

MJU: Ihan mahtavaa huomata, että jollain muullakin pariskunnalla on samanlainen ronski meininki ja puhetapa kuin meillä :) Vieraammat välillä kauhistelee meidänkin keskusteluja ja toisillemme puhumista. Rakkaudesta se hevonenkin potkii ja tärkeintä on olla samalla aaltopituudella :P

Yleisesti se on jotenkin valitettavaa, että keskenmenoista puhutaan niin vähän. Ihan kuin se olisi noloa. Toki se menetys sattuu ja lujaa. Itsellekin tulee vielä noin kerran viikosta itku ja suunnaton suru saa vallan. En kuitenkaan pidä sitä pahana, päinvastoin. Olen aiheuttanut hieman ehkä häkellystäkin vieraammissa ihmisissä, kun olen niitä näitä jutellessa saaneeni keskenmenon jokin aika sitten. Ja vieraammille on helpompi jotenkin jutellakin asiasta ilman tunneryöppyä kuin läheisemmille (miestä lukuunottamatta). Esimerkiksi oma äiti ja anoppi ovat samalla kokeneet myös itse menetyksen vaikkei aivan niin suurena ja heillekin asia on vaikea, mikä nostaisi tunteet vielä enemmän pintaan. Varmaan joku lähipiiristä on voinut virheellisesti kuvitella, ettei se ollut mulle niin kauhean kova paikka, kun siitä paljon puhun ja ihan vieraillekin ihmisille. Todellisuudessa se otti (ja ottaa) henkisesti paljon kovemmille kuin olisin kuuna päivänä osannut kuvitella. Mutta se on osa minua ja tekee osaltaan minusta sen, mikä tänään olen. Koen lohduttavana puhua asiasta ja yllättävän paljon tulee vastaan naisia, jotka ovat käyneet saman läpi mutta kaikessa hiljaisuudessa. Jos meillä vielä jonain päivänä tärppää, luultavasti heti taas kertoisin avoimesti odottavani. Jotenkin avoimuus tuo myöskin mahdollisuuden surra aivan eri tavalla. Toki pelko raskauden jatkumista kohtaan olisi suurempi kuin koskaan ennen ja senki varmaan kertoisin. Aika kuitenkin näyttää, miten käy.

Ja sitten vielä omaa napaa tän kierron suhteen...en sitten oo saanut aikaiseksi tilata niitä ovistestejä, joten jäänee tuleviin kiertoihin tikuttelut. Nyt siis yk2 kp11/28-30 Oviksen pitäis osua viikonlopulle, mikä on ihan mahtavaa. Meillä on lapsivapaa viikonloppu tulossa ja ollaan lähdössä hiukan viihteellekin ;) Josko saisi vielä parit talletukset etukäteen tehtyä, mutta se vaatii melkoista pelisilmää. Ukkokulta yliressaa herkästi kaikesta ja viime kierrossakin löi siemenhanat kiinni, kun liian tiiviisti pörräsin kimpussa. Minkä mä sille voin, jos hormonit hyrrää ja silleen ;) Mieskin sanoi, ettei hänen tarvii mun kierrosta sen kummemmin olla perillä, kun huomaa kyllä milloin on otollinen aika kuusta, kun kierrän kuin kissa kuumaa puuroa.
 
Taas on tullu tekstiä ihan järkyttävän paljon :D Yhtään ei enää pysy perässä teidän tilanteista, mutta plussatuulia kaikille :)

Tänään on menossa kp17 ja ovistestiin tuli tosi vahva plussa tänään. Peittoja heiluteltiin toissapäivänä ja eilen, mutta tänään pitää varmaan vielä vähän pupuilla. :)
Nyt vaan mietin että kuinkahan pitkä tästä kierrosta tulee kun ovis tuli vasta nyt, eli koska mun kannattaa odottaa menkkoja alkaviksi? Tai sitä plussaa testailla :D
 
Mimi. Oviksesta noin 14päivää pitäis menkkojen tai plussan tulla :) huomenna siis todnäk sulla ovis :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Ovisplussasta noin 24-36h se vissiin oli ku oviksen pitäis tulla :) siittiöt on hedelmöityskelpoisia noin 72h, mut osa voi tulla hedelmöityskelpoiseksi vasta myöhemminkin eli elää kauemminkin. Munis ku irtoaa se on elinkelpoinen n. 12-24H ja jos pääsee hedelmöittymään ni se tapahtuu vuorokaudessa. Kiinnittyminen noin dpo7 tienoilla (voi aikaisemminkin) ja siittiöillä menee noin puolisen tuntia matkata oikeaan paikkaan yhdynnän jälkeen :) eli siksikin yhdyntöjä pitäis olla ennen ovista eikä jälkeen :D

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Ai että mä tunnen itteni nyt niiiiiin tyhmäksi :BangHead:grin Kiitos valistuksesta MadH!
Eli huomenna ei välttämättä oo enää mitää hyötyä pupuilla? Paitsi jos haluaa hyvän mielen :)
 
No jos nyt oli plussaa ja ovis huomenna, ni huomenna vielä tärppiä yrittämään ;) ylihuomenna vielä elinkelpoinen voi olla munis joten sillonki vielä voi varmistella jos nyt tahtoo mut sen jälkeen on muissa käsissä ;)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Noooo kokeillaan sitten molempina päivinä, jos ovis tuliski vasta huomenna illalla nii :D ukko on vasta 5 aikoihin kotona ja esikko menee 20-21 aikaan nukkumaan nii ei oikein viitti vessaankaan lukittautua sisaruksia tekemään :grin
 
Hihi ;) ja saahan sitä huvikseenkin loppukierronkin ajan nauttia ;) hehe...

Omanapa, ei ainakaan vielä oo ollu kipuiluja jotka olisin ehdottomasti tunnistanu ovikseksi... :) toivotaan et se nyt tulee sieltä :D odotukset kai liian korkeella ku kuvittelen et kyllä mä sen sit tunnen ja ällään ku se tulee :D tuskin kaikki tuntee?

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Aida : haamulainenhan se ihan selvästi! ♡ Oletko testaillut aiemmin samoilla testeillä negoja, siitähän tiedät onko viivan paikkaa. Tai pistät miehen pissimään tikkuun että tuleeko samanlainen!! Haamu se minusta on selkeesti :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
ah, ihanaa nyt nää lähtis matkalle! jännittää ja ikuisena "optimistina" (not) pakkasin siteet ja tamponit mukaan :D Mä huiskutan lentokoneesta plussatuulet kaikille ja palaan parin viikon päästä vaatimaan tiivistelmää siitä kuka on plussannu ja mitä on tapahtunut :D <3 nauttikaa lämmöstä ja kesästä! <3
 
Aida: kyllä munkin silmään ihan haamulta näyttää :wink Millä testillä testasit ja millä päivillä? :)

Laurushka: hyvää matkaa! :)
 
Aidalla selvä haamulainen :Heartbigred tarrasukkia ja vauvaliimaa pienoiselle :Heartpink
Laurushkalle mukavaa reissua ja toivottavasti ei täti tulekkaan vaan plussaa :)
Mimi: Hyödynnetty ovis=paras ovis :p
Madh: Kaikki ei tunne :) Mulla vahva tunne,siis vahva tunne et ++ tulee sinne tällä kierrolla:)
Sintillä on hyvä suunnitelma :)
Pepan kärsivällisyyttä ihailen..
Gatusalla olojen puolesta parempi päivä,hyvä niin.
 
MadH mä en ainakaan ole ikinä tuntenut ovista. Limoistakaan ei oikein ole saanut selvää peittojen heiluttelun jälkeen. :D Ainoa selvä merkki oli aina oviskiima eli teki mieli tavallista enemmän. ;) Todistettavasti kuitenkin ovuloin että ei sitä kaikki tunne.

mimille tärppionnea!
 
Okei ah ihanaa, ehkä mä lakkaan sit miettimästä et tuleeko se vaiko eikö ^^ nyt kai siis ehkä olis dpo0! ja kp18 :) jipii!

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top