Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa, no jo ny ukkos kyl taas pistelee ;) noei. On se normaalia et miehet toivoo enemmän poikaa, täällä tosin niin päin et mies haluaa tyttöä enemmän ku mitään :) hyviä vointeja sinne :)
Meillä ku pidettiin kerhoa, niin yks äiti sanoi et oli joutunu pomppimaan ja hytkymään lääkärin eessä ilman housuja et pieni olis kääntynyt... ;)

Diku, oih kiimaiset kyllä... Eikunsiis joo punaiset! :D

Nuuhku, tervetuloa! Jos siellä on linea negraa näkyvissä, se on ihan jotain hormonaalista, mutta ei sitä koskaan tiedä kun jokaiaen kroppa on niin yksilöllinen ;)

Marinamelina, joo meillä kans luokalla yks joka mainostaa et varmoja päiviä ei oo nähnykkään ku joka kerta on ollu paksuna ku vaan ajatellu asiaa.... Mut törkeää jokatapauksessa sanoo noin kun selkeesti sen ymmärtää loukkaukseksi... Jotkut kun ei tajua. :) mut onneks sen voi jättää omaan arvoonsa ;)

Lucky, lupaavaa! Jännäilen täällä sunkin puolesta :)

Dawwe, niinno, ei varmaan ole arvattavissa, että tenttiin harjoitteluun tuli jotain tärkeämpää tekemistä päälle ;) oi pihahommia :) mä haaveilen et joskus saatais meidänkin pihalle nurtsia, nyt kasvaa vaan sammalta miltee koko piha. Siitä onkin vissiin inha päästä eroon :/ ihanaa, nauttikaa nyt hyvistä keleistä ;)

Laurushka, hihi mielikuva lentokoneesta ja kahdesta pojanviikarista sit joskus ;) ite suunnittelin et mentäis ystävien kans käymään syksyl josai eteläs JOS täsä ei ny ihmeitä käy ja raskaaks tuu. Miehenkin kans pitäis johki päästä, saa nähä jääkö haaveeks ;) tornioon ja takas ajeltiin viime kesänä :)

Omanapa. Kukkaan ei tasan tiijä mitä mää oon touhunnu tänään!!! ;)
On nyt ainakin hyödynnetty hyvin, mies vielä lupaili huomenna kun herää niin vielä yrittää hyödyntää mahdollisen oviksen... :)
Siis kekkuli sentään! Meikä vetäs hullut ja katteli kaikkee mahdollista, la olis ehkä 7.2-10.2 tienoolla, ja syksyl ku kouluun palais ni olis jo masuakin ehkä ;) oivoi. Nyt mä pääsin aiihen yrittämisen "huumaan", mitä oon aina halunnu. Voi piiirskule ku onkin hyväjännäkaakki housussa kohta! Plussaaaa<3
 
madH91 mäki jouduin nt ultrassa pomppimaan ku toinen jumitti vähän huonossa asennossa :D ja tottakai housutta, eihän niitä oo järkeä siinä välissä pukea, kiva vetää kyykkyhyppyjä jne alaosatta ;D

Mä oon kanssa harrastanu tota hulluttelua, että oon kattellu että "millon ois la jos ovis on tän laskurin mukaan tolloin ja kierto on sit näin..." :D jos ens vuodelle sais niin mun pikkusiskolla ja lapsella olis tasan kymmenen vuotta ikäeroa vuosissa :) <3 Koittakaas hyödynnellä vielä niin saadaan plussia!
 
Hihi :D kun ei onnistunu tällä äidillä se pomppiminen ni joutu käytävälle kävelylle ja juomaan vettä ja syömään jotain makiaa ;) tosin jo housut jalassa siinä :D

Ekaa kertaa tuntuu et olis jopa mahdollista tulla raskaaksi, joten kaipa pieni hulluttelu sallitaan ;)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Huomenta vaan :) Eipä tarvinnut tehdä testiä enää kun täti ilmoitti eilen illalla saapuvansa ja aamulla olikin jo kunnolla kurvannut paikalle. Parempi toisaalta näin niin saa selvyyden asiaan, muutenhan olisin panikoinut pientä vuotoa :D

Mutta siis kp 1/29-34(39) alkoi. Siis nyt jäi kp:ksi 34. Tänään pääsen vihdoin tilaa ovistestejä ja kattoo kuinka käy :D Paljonkohan niitä tarvii kun on epäsäännöllinen kierto? Ja jos aloitan testauksen joskus kp 11 niin ainakin oon ajoissa?
 
Pahoittelut Freyja. Toisaalta epäselvä tilanne olisi ollut myös todella inhottava ja vaikka alkuraskauden vuoto on monessa tapauksessa ihan normaalia ja vaaratonta, itselläni se kuitenkin johti keskenmenoon. En osaa minäkään enää olla siitä huolehtimatta.

Ovistikkuja siis vain tilaukseen. Enemmän on parempi kuin vähemmän. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Elaffy, Mullakin oli tosiaan joulukuussa keskeytynyt keskenmeno joka selvisi siinä nt-ultrassa. Pientä tuhruvuotoa oli ollut rv 5 ja sit pari päivää ennen ultraa. Keskenmeno edelleenkin pelottaa ja varmasti huolehdin kaikista mahdollisista vuodoista jos raskaaksi tulen. Välillä mietin et olenko vieläkään päässyt yli siitä keskenmenosta. Et jos se vaikuttaa vieläkin raskautumiseen.

Miehen kanssa ollaan puhuttu et jos tänä vuonna ei plussaa kuulu niin sit mennään tutkimuksiin. Mä yritin jo puhua sille et jos kierto epäsäännöllinen niin vois mennä aiemmin :) Mut hän on optimistinen ja sanoo et elä mieti tuota, kyllä se vielä tulee. Ehkä mä vasta syksyllä mietin uudestaan jos asiaan ei oo tullut muutosta :D
 
Pahoittelut freya menkoista :(

Täällä kanssa kkm takana ja se on ihan kamala kokemus jo yksikin :(

Muistattehan naiset syödä foolihappoa jos on tarkotus raskautua? Sehän on tosi tärkeä vitamiini ja varmistaa mm hermostoputken sulkeutumisen :) esim mammavitamiineissa on sitä ihan vähän mutta ennen raskautta kannattaa ostaa esim folviteä jota saa 1mg purkeissa :) halpa hinta siitä että todennäköisemmin menee kaikki hienosti :) tais just olla vaussa juttu muutenki tosta että esim vaihdevuosien aikaan pitäs sitä syödä koska muuten voi tulla vakaviakin terveyshaittoja puutetilasta :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Huomenta kaikki! :) tänään rinnat hieman arat. Usein tulee valeraskauksia, koska toivoo niin kovasti sitä omaa pientä. Saa nähdä mitä nyt. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Huomenia mussukat :)
Freyjalle pahoittelut tädin saapumisesta,nyt lippu sille 9kk päähän..Hus pois.. Enempi parempi testejä :)
Luckyllä on todella jännät paikat.. :Heartpink
kiwibird??
Nuuhkulle tervetuloa :welcome
km:sta jää ikävä pelko päälle,ei osaa nauttia alusta samoin kuin ei asiaa kohdanneet kanssasisaret o_O
Mites muiden aamu on lähtenyt käyntiin?
 
Kertokaas kokeneet mitä oireita teillä on ollut ennen plussaa/oviksen jälkeen? Itsellä ekassa raskaudessa rinnat oli todella kipeät ja ravasin vessassa. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun aamut alkaa aina yhtä tukkoisesti, kauhee allergia riesana. Ärsyttää kun tuntuu että silmät vuotaa päästä ja nenä irtoo tästä kutinan määrästä.
Onneks viimeyönä satoi ravakasti vettä, niin enimmät pölyt ehkä huuhtoutui.
 
Mulla nenä vuotaa ja kauhee nuha oli eilen. Otin tälle aamua heinixiä. :) pölyallergia ja koivu ja mitäköhän muita. Mutta siis aina kun alkaa kukkia koivut niin nuha tulee. Joskus pienenä olin joka kesä aivan tukossa, nyt vanhempana se on loppunut. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä on kans ihan hirveät allergiaoireet. 3 lääkettä ja nenäkannu käytössä ja silti tekisi mieli raapia naama irti :D Mutta en valita. Kesä! :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Itsekkäästi nyt vaan tulen omanapailemaan :p
Tädin olisi pitänyt saapua viimeistään eilen. Pe-su tuli vessassa käydessä pientä vaaleanpunaista vuotoa paperiin, jomotukset oli sen tyyliset että ajattelin hanojen aukeavan pian. Mutta nyt sitten eilen ja tänään ei enää mitään, mihinkäs se mun vuotoni jäi?! :eek:o_O
 
Kiitos kovasti:) Kurjaa katsoa teidän joidenkin listaa noista km:sta.. Toivotaan että plussia pärähtää ja pikkuiset pysyy matkassa loppuun asti! Itse en ole koskaan kokenut keskenmenoa mutta aina se pelottaa ja vaara tietenkin piilee...
Pahoittelut freya! Toivotaan että uusi kierto tuo plussa tuulet! :)

Tosiaan voi olla ihan hormooneista kiinni tuo linea negra.. En nyt kuollaksenikaan muista milloin ilmesty esikoisesta mutta aika alussa kuitenkin..

Meikäläistä on närästänyt parina yönä niin että olen herännyt siihen toisena yönä närästys muuttui huonoksi oloksi ja kuvittelinkin että oksutauti tuli kylään.. Isäntä toi kuitenkin vettä kun itse en olisi voinut liikkua tai ois yrjö tullut.. Ja meni sillä ohi.. Palellut olen paitsi eilen(olihan niin kuuma):wink On myös vihlonut mahaa ja eilen oli menkkamaista jomotusta.. Saas nähdä ilmestyykö se täti kylään... Mutta ei mulla oo kyllä rinnat ollu arat ei kyllä ollu esikoisestakaan. Nenä on kyllä kans tukkonen mut johtunee varmaan siitepölystä vaikka en oo allerginen..
 
Freyjalle pahoittelut menkkojen alkamisesta, mutta eipä onneksi ainakaan kierto venynyt mahdottoman pitkäksi.

Saa nähdä tuleeko kohta taas kasa plussia. PePalla, Tiarellalla ja nuuhkulla ainakin oli vahvoja oireita :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
3 ovulaatiotestia hassanneena eilen aamulla, illalla ja tana aamuna ei ne viivat olleet kylla tasavahvoja joten se tulkinnanvarainen ensimmainen on nyt poissuljettu, mutta kp 11 nyt ja oletettu ovulaatio pitaisi olle siis 24.5 tienoolla jolloin olisi kp 15 mutta taalla manaan jotta tulisi aikaisemmin, viimeinen mahdollisuus siivota on keskiviikko ilta joten josko selviavat elossa muutaman paivan ja tai ovulaatio tapahtuisikin vahan aiemmin.

Hassua tassa on se, etten niinkaan enaa jaksa stressata ja jannata raskaustestin tekemista, teen sen oikeasti ja todella vasta sitten kun ne kuukautiset on myohassa :) tuo ovulaatio itsella kun on todellakin niin oireeton ettei mulla olisi mitaan hajua sen tapahtumisesta ilman testeja, ilokseni huomasin etta pregcheckin laatikossa on 10 testia jolloin niita riittaa pidemmaksi aikaa, taalla Tanskassa noissa halpistesteissa on usein vain 5 joten niita voi joutua ostamaan lisaakin.

Onpa kurjaa kuulla etta nuuhkua ja Larissaa ja Tiarellaa vaivaa allergia :(

Noista km:sta, niista phutaan yllattavan vahan verrattain siihen kuinka yleisia ne ovat, mietin juuri etta tuskin uskallan puhua kenellekaan (paitsi teille ;) ) ensimmaisen kolmanneksen aikana kun olen raskaana...

Tosin saattanee mun rakas purkka tukassa/siemepankki suuttua kun usea kina alkaa mun sanoilla ai niin kulta muistinko kertoa etta.... :p ja aika usein en ole muistanut kertoa... :angel4

eta teeskentelen tanaan kotoa kasin jotta kerkeisi tuota mieheketta nahda ennen sen 2 viikon reissua, olin itse viikon poissa, 3 paivaa yhdessa ja sitten mies 2 viikkoa ulkomailla. Nauttikaahan auringonpaisteesta ja lammosta :)
 
Tänään testailtiin. Melkolailla yhtä onneton viiva kuin edellisessäkin testissä. Ehkä siinä vähän väriä on, ehkä. (Tai katsojalla vaaleanpunaiset viivalasit). Mies oli sitä mieltä, että viivan paikka vain. Tosin kun pyysin luonnonvalossa katsomaan, niin myönsi että reunassa ehkä jotain väriäkin on. Tässäpä kuvaa teillekin tiirailtavaksi

http://aijaa.com/NvEqKs

Menee hermo tällaisten epämääräisten haamujen kanssa.:BangHead Muutoin ehkä jaksaisin (Ehkä...:rolleyes:) odotellakin, mutta allergiaoireet pukkaa ihan poikkeuksellisen rajusti minullakin ja tekisi mieli mennä apteekkiin ostamaan joku allergisen nuhan sumutin tai vastaavaa. En vain uskalla itseäni lääkitä ilman että joltakulta lääkäriltä kysyisin voiko sellaista raskaana käyttää. Ja näillä viivoilla ei oikein vielä huvita neuvolaan soittaa.

Freyja: Pahoittelut menkoista, mutta hyvä ettei pidempään odotuttanut. Plussatuulia uuteen kiertoon!

MadH: Mahtavia plussapuhureita! Ihanaa että pääsette nyt ihan oikeasti yrittämään! Ja siitä hyvästä saa kyllä intoilla ja hullutella!

:smiley-bounce016 Plussa-aaltoa liikkeelle, yltäköön se ihan jokaiselle! Ja kärsivällisyyttä piinailijoille toivotan! (Vaikka sitä itselläkin meinaa vähän niukasti olla:grin)
 
Aida, ei tuo mikään viivanpaikka ole vaan haamu mikä haamu! Ja suht selkeä sellainen, kun näkyy tällä puhelimellakin! ;) :) Tee seuraavana testinä digi!

Allergialääkkeistä ainakin cetiriziniä uskaltaa käyttää, se on eniten tutkittu. Myös paikallisesti käytettävät (silmätipat ja nenäsumutteet) on turvallisia. Toki kannattaa vielä myöhemmin neuvolasta tai omalääkäriltä kysyä. Itse, kun joskus raskaudun, joudun varmasti allergialääkkeitä käyttämään tai muuten tulee useamman kuukauden sairasloma :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Aida, itselleni ainakin lääkäri sanoi raskaana ollessani, että nenäsumutetta voi käyttää lyhytaikaisesti ihan huoletta. Lääkäriä jopa hieman huvitti kun sillä asialla olin, mutta kun apteekki ohjeisti kysymään lääkäriltä ja tein työtä käskettyä :p No se raskaus tosin päätyi kkm, mutta tuskin nenäsumutteen käytön takia :)
 
Takaisin
Top