Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain kuulla tänään töissä, että kaksi työkaveriani on raskaana. Vaikka tietysti iloinen olen heidän puolestaan niin kyllä taas sain niin surkean olon itselleni. Tuntuu, että muut raskautuu tosta noin vaan ja itse kituuttaa kuukaudesta toiseen ja aina saa pettyä :( Puuh.. No ehkä tää olo taas tästä helpottuu kun saa päästettyä pahat ajatukset pois.
 
Mustikka, I feel you. Me ei olla edes päästy vielä yrittämään ja välillä tulee tosi haikea olo kun nyt näkee niiiin paljon naisia kauniit raskausmahat pystyssä. Olen aina kuvitellut että olisin helposti raskautuvaa sorttia, mutta ei sitä voi mistään tietää.

Kyllä meidän kaikkien aika silti koittaa vielä! Pakko uskoa niin! Gatusa on meille niin hyvä esimerkki tässä asiassa ;)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
feliddzi jos kerran opiskelet salossa niin eiköhä se onnistu että siellä käyt neuvolassa inshaAllah ja jos kerran isäntä on kirjoilla siellä ni tuskinpa mitää ongelmaa on, kannattaa soittaa paikalliseen neuvolaan ja varata aika, sittehä sinä saat tietää varmuudella :)

mustikka, tiedän miltä tuntuu, inshaAllah sinäki pian plussaat, mutta kaikella on aikansa.

larissa oi kun kauniisti sanottu hyvä etten alkanu parkumaa täällä (onneks oon yksin kotona). ite sain nyt todeta että kaikella on aikansa ja tarkoituksensa, minä itse en voi määrätä sitä milloin lapsi tulee ja tuleeko. tästä todisteena 5 keskenmenoa peräkkäin. meille kaikille on jo alussa tehty suunnitelmat valmiiksi joista emme vain ole tietoisia olleet, nyt iteki sen oon ymmärtän todella hyvin ja mitä raskauteen tulee niin tuo uskovien suura on niin osuva kun siinä sanotaan yhdessä jakeessa että yksikään nainen ei tule raskaaksi Hänen (Allah) tietämättään eikä yksikään nainen synnytä Hänen tietämättään. joten ei voi muuta sanoa kuin että Luojan haltuun asiat ainakin omalla kohdalla.
 
Mustikka: mä just nuoremmalle siskolleni puhelin että miten se vauvakuume voikaan olla kaikkinielevä tunne ja kuinka esikoisen aikaan itkin kun sain kuulla ystävien raskautuneen ja meillä ei vaan tärpännyt. Siskon ilmeestä näki ettei vielä ymmärtänyt mistä puhuin, ei tietenkään kun se ei ole ollut hälle vielä läheskään ajankohtaista. Mutta kyllä se vaan on hurjaa kuinka kurjakin olo voi moisista uutisista tulla vaikka kuinka olisi onnellinen toisen puolesta. Mulle yks tuttava joka tiesi nyt että yritetään toista tokasi päivää ennenkun kun plussasin "etkö sä vieläkään ole raskaana? " ...meillä meni tasan 6vkoa että tärppäsi :O hän kehtasi kysyä että eikö vieläkään. Ihmetteli että menee niin kauan. Ja antoi vielä neuvoksi että seksiä viikko menkkojen jälkeen, sillon tulee 100 varmasti paksuksi. HAH. Minä vaan mietin samaan aikaan että onko tollasia ihmisiä muka olemassa? :D ja varmasti oli oikein fakta tietoa tuo hänen neuvonsa :D




Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
ImageUploadedByVau Foorumi1400507647.562334.jpg

Omg :o onko nyt varaa tulkita että peitot heilumaan?! :)
 
melina ei ol totta miten joku voi tollasta mennä sanomaa, ei se ol että kerta laakista paksuks kaikkien kohalla, näköjää se ei viel ol kokenu sitä kääntöpuolta eli yrittämistä ja epäonnistumista.

madh nyt sit oikei kunnolla nauttimaan toisistanne ilman paineita :) minä lähetän kunnon plussatuulet sinne sinulle :)
 
Nii mäki aattelin et opiskeluiden takia ja sit et kai ny saa mennä kumman tahansa vanhemman oman paikkakunnan neuvolaan.
 
Lakimuutoksen vuoksi pitäis kyllä saada valita se mihin menee neuvolaan ihan koko suomessa... Ainakin niin mä olen ymmärtäny. :)
 
Gatusa : hän on jokseenkin yksinkertainen yksilö mitä tulee sosiaaliseen kanssakäymiseen tai toisten kunnioittamiseen :/ mutta toi oli kyllä yliveto tuo kommentti. Minä vaan sönkkäsin ettei siinä nyt niin kauhean kauaa ole mennyt ja että ei taida tuo neuvo ihan kaikilla toimia. No, alkavat itse syksyllä yrittämään lasta. Saa nähdä sitten että opettaako elämä.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
MarinaMelina, voi olla ettei heilläkään se seuraava lapsi ihan taikaiskusta onnistu... Kummia käsityksiä ja varsinkin ohjeita joillakin :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Te ootte aivan ihania kaikki!! Ihan tippa tulee linssiin kun teidän kannustavia kommentteja saa lukea. Tällä palstalla on kyllä mahtava porukka. Mää luulen että sellaiset ihmiset jotka on tottunut vaan ilkeilemään palstoilla saattaa pysyä pois tällaselta palstalta jossa taustailevat ja huomaavat etteivät saa taustatukea omille typerille viesteilleen.

Väestön lääkäri soitti ja nyt luge pois... mutta vaan vähäksi aikaa. Sen verran lääkäri sanoi että joka tapauksessa luge tulee pysymään käytössä myös tulevissa kierroissa, oli sitten luomu tai hoito kierto. Sen kanssa nyt ollaan sitte naimisissa niin kauan että plussaa pukkaa. Eli jatkossa aina oviksen jälkeen luget käyttöön. Puhuttiin noista ovulaatiotesteistä. Sanoi että käyttää niitä joille myönnetty lupa myydä apteekissa. Vähän ihmettelin sitä ja sanoin että olen paljon kuullut kokemuksia hyvin toimivista vaikka tilattu jostain kauempaakin. Sanoi että ovat varmaan toimivia mutta niissä ei välttämättä se laadun tarkkailu ole niin hyvä ku niissä joita myös apteekeissä myydään. Että enemmän voi olla susi kappaleita ja sen vuoksi saattaa ovis huippu jäädä huomaamatta. Ei tietenkään mitään merkkiä suositellut mutta tuommoisen mielipiteen antoi.
 
Onkohan r-testeissäkin enemmän susikappaleita? :D Tein nimittäin äsken puhtaan negan kun en malttanut odottaa aamuun :P

Mullekin tuo Gatusan tilanne on valanut monesti toivoa! Kyllä se oma aika tulee kun sen aika on. Itsellä ainakin tuntuu että liika yrittäminen ja asian miettiminen ei tuo plussaa. Saa nyt nähdä mitä huomisaamu tuo tullessaan :)

Ehkä mä aamusta testaan uudestaan ja jos on nega niin kai nämä ruskeat epämääräiset vuodot ovat tän kuun menkat :D
 
MarinaMelina, en tiiä oonko ihan kauhea, mutta tollaselle henkilölle melkein toivoisi että menee vähintään muutama kk että "joutuisi pettymään" kun ei tulekkaan raskaaksi kuin taikaiskusta :( en tietenkään toivo kenenkään joutuvan taistelemaan lapsettomuuden kanssa mutta tollanen on niin normaali yritysaika kuitenkin..

Gatusa on kyllä esimerkki ihmisestä joka on vahva! Mä voin kertoa etten olisi todennäköisesti selvinnyt noin monesta keskenmenosta ja lapsettomuudesta (vaikka esikko on niin kyllähän tota kai kutsutaan silti lapsettomuudeksi? korjatkaa jos olen väärässä!) varsinkaan niin, että jaksaisin vielä yrittää ja tsempata aina muita! <3 Todellinen esikuva! Jo vuosi sitten katsoin tosi paljon ylöspäin juuri Gatusaa ja Vargynjaa jotka olivat täällä luuhanneet jo pitkään mutta silti olivat niin positiivisia ja empaattisia!

Mä en jaksa edes miettiä mtään testejä ja ostin matkaa varten siteitäkin mukaan (pakko ostaa puuvillasia kun kaikenmaailman perus libresset aiheuttaa vaan allergiaa kun on jotain keinohommeleita...) kun lähdetään huomenna manner-eurooppaan lomalle. Meillä on sukua töissä parissa paikassa joten pääsen ekaa kertaa saksaankin reissun keskellä! Voin sitten Belgiassakin juoda hyvällä omallatunnolla muutaman herkkuoluen! :D Ehkä sitä voi taas toivoa "vahinkoa" mieheltä ensi kuussa kun oon heittäny lusikan nurkkaan tässä kuussa. Nousee meinaan joka kuukautiset ihanat finnit naamariin taas viikko ennen menkkoja, kuten normaalisti...
 
Huhhei, taitaa se olla kesä nyt. Ainakin ukkosista jopa tämmöselle vilukissalle t-paitakeleistä päätellen. :> Kesän iloa vähän vaan latistaa se, että mies lähti eilen äitiänsä tapaamaan. :( Ikävä on kamala ja torstai (jolloin hän palaa) tuntuu olevan kamalan kaukana. Pitää vaan yrittää muistaa, että ei siinä ole enää kuin kaksi kokonaista päivää välissä.

Onnea jojoba, Minttu ja Mariel plussasta! ^^ Ja Aidalle myös varovaiset onnittelut, kyllä minäkin tuossa viivan näen. <3 Feliddzille onnea viivan vahvistumisesta. On kyllä jo niin vahva viiva ettei mulla ollut tommosta edes sillon kun digi näytti 3+ (tosin eri merkkinen testi). Lähetän kaikille paljon tarrasukkia. Tervetuloa tuonne raskautuneiden puolelle. :>

Liian monta negaa ja liian monet menkat on myös tullut. :( Pahoittelut ja tsemppiä kaikille niitä saaneille. Myyhille vielä erikseen tsemppiä hoitoihin ja voimia keskenmenon kanssa. Toivottavasti hoitojen avulla tulee pian pysyvä plussa. Elyffalle myös paljon voimia keskenmenon keskelle. Toivottavasti tilanne pian selkenee.

Freyja, jännään täällä sun huomista testiä. Ehkä tuli nega ihan vaan siksi ettei ollut aamupissa. Pidän ainakin peukut pystyssä, että huomenna saat kertoa hyviä uutisia.

Yleisesti kaikille muillekin tsemppiä. Ehkä tämä kesä tuo plussan kaikille tai vähintään monille. Sehän se yleensä on hedelmällisintä aikaa, kun on niin valoisaakin. ;) Ja tervetuloa uudet!

En minä pysty teitä jättämään. Yritän olla liikoja höpöttelemästä omia oloja ettei liika kateus tai muuten paha mieli iske, mutta pakko tänne on tulla tsemppailemaan teitä muita. Niin kauan sain täältä tukea, etten voi vain hylätä teitä täällä vielä pyristeleviä. Joka päivä käyn lukemassa kuulumiset, kun kiinnostaa miten vanhoilla tutuilla (ja uusillakin) menee. Aina ei vain jaksa tai ehdi kommentoida ja tuntuu että putoan vain jatkuvasti kärryiltä niin ettei sitten kirjoittaessa muista mikä on kenenkin tilanne ja mitä on ajatellut että haluaisi sanoa.

Lauruska myös tervetuloa. Kyllä sinä tänne kuulut, kun tänä vuonna on kuitenkin tarkoitus raskautua. Kai tässä voi melkein sanoa tervetuloa takaisin vaikka eri vuoden ketju onkin. Sinähän olit myös tuolla raskaaksi 2013 ketjussa? Ainakin muistan nimimerkkisi. Kiitos lämpimistä sanoistasi, ihan tässä hämmentyy. Gatusa se meidän kaikkien todellinen esikuva taitaa olla. Joutui yrittämään ihan liian kauan ja kokemaan liian monta keskenmenoa ja silti jaksaa olla kannustava ja tsempata muita. Hyvää matkaa, nauti kunnolla. :>
 
Voihan mälsä, nyt meni suunnitelmat jäihin ainakin 3 kuukauden ajaksi :( Harmittaa kyllä vietävästi, mutta yllättävät muutokset työrintamalla tuo pakollisen paussin. Äh, olisi pitänyt natsata viime kierrosta niin ei olisi tarvinnut tätäkään valintaa tehdä.

No kuvittelen, että vuoden kuluttuakaan ei vielä ole liian myöhäistä aloittaa...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
MarinaMelina, ajattelematon varmasti, eikä kukaan meistä ole sitä tiennyt etukäteen että kenen kohdalla menee enempi aikaa ja kenen ei. Tylsää kyllä, mut niin se menee. Silti, mä olen samaa mieltä et yksinkertaisuutta kuvastaa tuo että voi noin sanoo ylipäätään. Mun sisko on kyllä samanlainen ja se oli sitä mieltä et hänellä tuskin on mitään ongelmaa koska ei oo "sitätätätota" mitä mulla on... Josko heille ei sit taikaiskusta onnistukaan ;) Tylsää toivoo noin, mut jos tommosen aivopierun suustaan päästää ja olettaa et kaikki tulee helpolla, niin hahah. :(
Tiarella, listalle siis oma nimimerkki ja päivät jona ajatteli testata (pvm järjestykseen)
Myyh, siellä missä ei tarvii rekisteröityä ja ihmiset menee ja kysyy asioita (tyhmiäkin) niin helppoa on sanoo ilkeesti, rumasti ja tönkösti joka hiivatin asiaan toisille :( Sen oon huomannut itsekin. Enkä esim. mä ite täällä roiku sen takia et saan vaan teille muille vuodattaa, vaan senkin takia, et myötäelää ja antaa sen vähäisen vertaistuen toiselle mitä voi. Se tässä mun mielestä parasta on.
Lääkärin kommentissa varmaan oli jotain perääkin :)
Freyja, puhdas nega iltapissistä voi tulla vaan siks ku pissi on laimiaa ;) Aamuun odottelua siis :)

Laurushka, sekundaarinen lapsettomuus kyseessä kun on jo lapsi muttei toista/kolmatta kuulu. :)
Kuulostaa ihanalta lomailu! :) Hyvää reissua! :)

vagynja, ei mulla ainakaan täällä palstalla raskautuneet tai jo odottavat jotka höpisee häiritte :) Se luo ainakin mulle lähinnä toivoa et mäkin vielä ;) Kaverit ja muut ku raskautuu niin siin on se tietty oma katkeruutensa (vaikkei tiedä taustoja).

granger, tylsää että suunnitelmat meni jäihin :( yritä jaksaa, tsemppiä! Ei oo myöhäistä aloittaa, mut kyllä sitä aina voi miettiä ja suunnitella sit kun tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan sitä mukaa kun siltä tuntuu :)

omanapa, huomaa et meikä on koneella pitkästä aikaa.. ;) Lihavoinnit, tickeri päivitetty ja juttua tulee kilometritolkulla... Oli pakko nääs harjoitella tilastotieteiden kokeeseen (voi, kyllä), jossa pitää osata vääntää jos jonkinmoiset frekvenssitaulukot ym excelillä. Ihan arsesta :(Mies meni ihan sekaisin kun kiljuin alakerrassa whooppidoota kun näin tikussa tuon toisen viivan... ;)

Oliko toi nyt ovisplussa? Pitääkö viivojen olla yhtä paksut, vai riittääkö jos testiviiva on vain osittain (esim puoliks) tummempi kuin kontrolli? (Okei, NYT mä ymmärrän miks digit on keksitty :D )
Illalla meinasin tikuttaa uudelleen. Mut nyt sit hyödyntämään mahdollinen tuleva ensimmäinen OVIS! ;)
 
Takaisin
Top