Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään tietoa kuinka nopeasti terojen jälkeen menkkojen kuuluisi alkaa? Itellä vikasta tabletista jo 8 päivää. En kuitenkaan jaksa uskoa raskauteen, kun mulla vuoteli verta enemmän ja vähemmän koko kuukauden, niin tuskin raskaus olisi alkanut, kai. Kp 34 nytten menossa ja kyllä taas ihmetyttää

Starr: Yleensä niitten kuuluis alkaa 2-3 päivää viimesestä. Mutta poikkeuksiakin on. Jotkut sanoo,että voi odotella rauhassa sen kaksi viikkoakin. Jos ei sit ala nii soitto lekuriin. Mä söin 6-kiertoa teroja ja neljät kuukautiset alko n. 3-päivää viimesestä tabusta. Mutta kahdet viimeiset kuukautiset alko vasta 8 päivää ja vika 10 päivää viimeisestä. Mulla ne ei siis enää tehonnu. Kyl sun mun mielestä testi kannattaa tehä :) Jos nega niin sit voit soitella lääkäriin. Onko sulla nyt eka kierto terojen kanssa?

Mä söin syksyllä kolme kuuria teroja ja sillo menkat alkoi n. parin päivän sisällä. Vikassa kierrossa kesti hiukan pidempään. Mutta nytten syön uudestaan tauon jälkeen ja tää eka kuuri kolmesta. :) enmää uskalla testiä tehdä viel pitkään aikaan, oon niin kyllästyny siihen yhteen viivaan :D

Oookkei :) noh, jos ne kuukkarit sieltä sitten ajallaan alkaisi,kierto varmaa vaan sekasin tosta tauko tilanteesta..EHKÄ! ja taas toisaalta voisi toivoa ettei ala ja siellä kyydissä olisi salamatkustaja :p Mä tiedän kuule Starr ton yhden viivan tunteen paremmin kuin hyvin. Kattellu sitä yhtä ainokaista viivaa jo kohta vuoden verran.

Mulla vaihdettiin Terolutit Primolut Nor kun rupes kierrot pidentyy vaikka teroluteja söikin.

Jyra
Pahoittelut tädin saapumisesta... :/ mä en oo vielä ottanut lämmön mittauilua käyttööön, mut ajattelin et voisin kokeilla sitä. Samoin ku painon ottamista joka aamu ylös, ku ainakin mulla tuntuu et ennen ainaki paino noussu (turvotusta) just ennen menkkoja. Sen tajunnu tosin vasta sit ku tätio n pyörähtäny paikalle, kun ei oo pitäny tarkkaa kirjaa, taikka tajunnut sitä huomioida. Mutjoo, lämpö just varmaan suunnilleen noin kuuluukin mennä, et laskee sit vasta ku täti on jo tullut kylään. :/ nyt vaan uuteen nousuun :)

Iines
Joo pelkät terot nyt. Näin mä löysinkin jonkun asiantuntijan vastauksen kun yritin googlettaa, että jos alkaa kunnon vuoto ni sit lopettaa siihen, mut jos tuhruaa ni jatkaa vaan... Ohjeena mulla oli kp15-24 1tbl päivässä eli se 10tbl. Tosin nyt alotin heti, vaikka vasta tänään on kaks viikkoa siitä ku lopetti ehkäsyn. :) gyne oli sitä mieltä et voi alottaa samantienkin mun historian tietäen...

Lumikki
Tsemppiä sinne ja pahoittelut saapumisestaan ilmoittelevasta tädistä. Pää pystyyn, kyllä se tärppi tulee vielä :) vaikka kyllä sitä aina pettyy samanmoisesti kun ei onnistukaan...

Loora84
Josain vaiheessa sitä vaan miettii et ei tää tuu onnistumaan, se onki ollu vaan tuuria ja tuntuu et sen kahden viivan näkeminen on niin kaukana... Mut kyllä se siitä. Ei voi tietää milloin se tulee, mutta kyllä se sieltä vielä tulee. :)

Lucky87
Joo mä kans luin et pitäis auttaa pmsoireisiin, kuukautiskipuihin yms, mut en tajua, mulla ihme kiukkuamista ollu nyt eilinen ja tääkin päivä osittain o_O vai olisko se vaan joku sivuoire kuitenkin? Mulla tosin vasta neljäs päivä teroja menossa...

Starr
Mulle gyne sano et nyt ekalla kuurilla kun oon, niin kahden viikon sisään menkat terojen lopettamisesta, jos ei ala ja raskaustesti nega ni sit lekuriin soitto :)

On.
Ei, ei, ei. En tasan kuvitellut niitä menkkakipuja eilen, mä en muista koska viimeks mulla olis vattaa juilinu tolla lailla, vaikka siis tietty tunnistin ne menkkakivuiksi mut... Kun ei näy mitään. Ehkä normia runsaampaa valkkaria jos nyt jotain. Mut sekin ihan väritöntä, ei oo ees minkäänlaista tuhruun viittaavaa. Kivutkin katos sen siliän tien. Ei oo eilisillan jälkeen kuulunut. Whaaaaat?! Jatkan nyt teroilla, mut outoa toi oli mulle. Todella outoa.

MadH91: Sulla oli samoille kp päiville määrätty sitten ku mullekkin :) hyvä kun löysit vastauksen..ei jää häiritsemään sitten ainakaan. Voiskohan noi sun oireet viitata siihen yhteen ihanaan asiaan ;) eikös valkkarin runsastuminen oli yksi raskausoire :oops: tai olen ainakin kuullut,että moni on puhunut valkkarin lisääntymisestä raskausaikana.

jyra ja lumikki: pahoittelut tädistä :/

loora: kiitos kannustavista sanoista <3

starr ja iines: oon kyllästyny siihen yhteen viivaan myös ovistesteissä.. :/ tiedän niin tunteen. mielenkiintosta muuten lukea iines tuo sinun historiikkisi: että ei ovulaatioo ja mitä lääkkeitä olet syönyt->mietin itsekin, että jos mulla on harvoin/ei koskaan ovulaatio. mutta sen saa sitten selville lääkärissä, jos ei mitään tässä tapahdu.

oj:olin juuri kummitytön nimiäisissä<ihana tyttö, mutta kun kotiin päästiin, niin itkuhan sitä tuli..jotenkin sitä vaan jo miettii, että mitä jos ei saa koskaan lasta, vaikka ei sitä vielä tiedä ja monet yrittäneet paljon kauemmin. huoh, näitä ajatuksia..koitan nähdä unia haikarasta ;)

kaikesta huolimatta mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! :)

zorro86: Yksi viiva testissä on erittäin masentavaa :/ olisi kiva nähä piakkoinkin ne kaksi viivaa siinä. *huokaus* Juu, pillereiden lopetuksen jälkeen tosiaan kuukkarit tuli milloin huvitti. Muistaakseni ennen teroja ne tais tulla 2-kertaa.. :confused: eli jos oikein laskin niin 6kk aikana kahet kuukautiset. Jepujee! Itse menin suoraan yksityiselle kun halusin apua tuohon kierron tasoittamiseen ja sain kyllä heti apuja. Ultrattiin kohtu ja munasarjat+ otettiin kaikki tarvittavat verinäytteet (nyt en vaa muista mitkä ne kaikki oli) Kilpirauhanen ainakin testattiin ettei ole vajaatoimintaa ja se olikin kunnossa. Nyt viime käynnillä kun sain primot ja clomit niin otettiin vielä kilpirauhas koe varmuudeksi ja sitten tulikin siinä uudessa testissä selvitettyy etten ovuloinut. Että kyllä ne on testattavissa..(ei tarvitse itse arvuutella) :D

Oho...tulipas turinat. Mullakin on 3-vuotta nuoremmalla siskolla 6kk ikäinen tyttö joka on aivan ihana. Olen tytsyn kummi,joten tuntuu itselläni myös tosi pahalta kun ei lasta näy ei kuulu. Siskolla PCO ja 8kk yrittivät ja sitten tärppäs, että ei heilläkään heti tapahtunut. Hänellä taas terolutit toivat toivotun avun. Ei mee nallekarkit tasan tosiaankaan tässä tilanteessa :sad001

iines: juu, kävin juuri yksityisellä, jossa kohtu ultrattiin ja epäilys CPO:sta. Kierrot kanssa vähä vaihdellu tässä puolen vuoden aikana. täytyis käydä tutkittumassa nuo verenkuva-, kilpirauhas- ym. jutut. lähetteen sain sairaalaan, mutta sieltä ei luultavasti pariin kuukauteen kuulu. mutta juu, kyllä ne asiat siellä viimestään selviää ovulaatiota myöten :) kirjottelin tästä jo tuolla aikasemmin, niin tässä lyhyt tiivistelmä :) nyt vaan masentaa tää odottelu, vaikka voihan tässä välissä vaikka tulla raskaaksin, nyt on vaan jotenkin mustemmat ajatukset. pidän sulle peukkuja, että tästä kierrosta plussaat :)

zorro: aijuu..olitkin joo tuolla aikaisemmin kirjoitellut. Mutta tuo tiivistelmä oli hyvä kun en muistanut kaikkea mitä sulla oli :) kyllä kaikki selviää. Uskon ja tiedän,että odottavan aika on pitkä.Kyllähän sä tosiaan voit tulla jo tässäkin välissä raskaaksi..koskaan ei tiedä :p Mä ainakin kovasti toivon,että plussaat pian. :smiley-angelic001 Lähettelen plussatuulia paljon sulle. Ja kiitos,mäkin toivon näkeväni sen plussan pian :wink

Iines86: Joo, valkkarin runsaampi eritys voi olla yks raskausoire... Mut en mä nyt usko et NIIN hyvä tuuri olis käyny, enkä tiedä mistä vois olla kyse muusta kuin hormonitoiminnan mahdollisesta käynnistymisestä/teroluteista... Kun kerta kävin keskiviikkona gynellä, ja hän mut ultrasi ja munasarjat oli hyyyvin tasaisen harmaat, et ei siel mitään alkavaa ovulaatiota ja mennyttäkään ollut ainakaan ei sanonut enkä itsekään pannut merkille... (kätilöksi opiskelen ;) )
Kiukkuisuus, menkkakivut, ja nyt se runsaampi valkkari, kyyyl siin olis aihetta kerrakseen ajatella olevansa raskaana, mutvaikka alankin olla optimistinen asian suhteen, en nyt ihan NÄIN optimistinen ;) sit mä voin tulla sanomaan et olit oikeessa kun menkat ei oo alkaneet ystävänpäivän jälkeen ja pitää lähtee testiostoksille... Tosin en usko niin käyvän :D täti ihan odotettu vieras vielä kerran... ;)
Toivottavasti sulla toi lääkecombo auttaisi raskautumaan, saisit plussan mahdollisimman pian!! :)

Zorro86: toivottavasti saisit pian selvyyden. On raastavaa kun ei tiedä, ja sit kun lähipiirissä on niitä ihania .... :/ välillä tämmöisten asioiden kans painiessa kun oma kroppa ei toimi ja yritetään pitkään, on normaalia et mieli tuntuu välillä mustalta, mut koita jaksaa, isot tsemppihalit täältä! :)

On: herkuttelua, heureka tulee hulluksi, ja porealtaassa rentoutumista tänään ollut ohjelmassa. Miehen kanssa intouduttiin sessioon kun käytiin poreilemassa... ^^" ollaan mun vanhempien luona viikonloppu ja täällä kun seisoo tuossa saunan terassilla poreallas... :D mies kävi ihan kuumana tänään vaikka mä olin aamulla kiukkuinen kuin ampiainen, ja naputin millon mistäkin. Tööttäsin jopa meidän eteen kääntyneelle autollevaikka istuin pelkääjän paikalla... housuihin lorahtelee vähän väliä ja oon käyny tarkastamassa mistä oikeen on kyse. Ei ole täti. Valkkaria vaan. Kipuja ei ole ollut mut ehkä mä kuvittelen tai jotain, metallinmakua suussa ennen kuin kylpemään lähdettiin. Pää sanoo et ei oo mahdollista olla raskaana, ei ei ei, mut toivo a voi tyhmäkin... :(

Täälläkin lorahtaa valkkaria ja mahaa on juilinut oikein kunnolla. Oviksen jälkeistä kuivaa kautta ei oo näkynyt :D Saman tyylisiä "oireita" on kuin silloin syksyn plussakierrossa. Tuntuu vaan et kuvittelen kaiken kun oviksesta on vaan 4pv.

Kiitos kaikille tsempeista, ne on kullanarvoisia! :) Eipä se auta kuin seurata et millon alkaa kunnolla menkat.. edelleen tuhrustaa.. Jostain pitää yrittää löytää se mieli uuteen kiertoon. Onneksi on loma tulossa ja lomalla käynti papassa.. :)

Tsemppiä kiertoihinne! Täällä lueskelen juttuja ja tsemppaan taustalla. :)

Madh91 ja freyja: teilläpä on jännittävät ajat!!!! :) jos tarkemmin ajatellaan niin tälläkään ei ole tullut sellasta niin kuivaa kautta kuin yleensä... Kyllä luulen sen johtuvan teroluteista ja kiukustuminen myös siitä johtuu ja huonosti nukutuista öistä!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Vautsi, kun täällä on aktiivista porukkaa! :) Oon käyny nopeasti lueskelemassa, mutta kirjoittelemaan en oo kerinnyt. Ja nyt en muista enää niitä ajatuksia mitä piti rustailla. :p

Täällä myös outoja oloja. Mahassa samanlainen olo kuin ennen menkkoja, vaikka niihin on vielä melkein 2 viikkoa. Eilen oikein vihloi toi oikea puoli. Ovis oli alkuviikosta, ja vasta torstaina päästiin hommiin (miehen reissuhommat asettaa haasteita). Eli en tiiä voisiko olla edes mahdollista olla raskaana... Olo on kyllä aivan semmonen kuin esikoista odottaessakin.

Kovasti toivon plussia meille outojen olojen ihmettelijöille!! :)

Ja tsemppiä kovasti kaikille!!!

MadH91: No sitten jännäilään sinne ystävänpäivään asti ;) olis kyl hieno lahja jos testi ois plussa just tuossa 14.2 <3 hyvä,että pidät positiivisen asenteen..auttaa pitkälle :) eikä elämästä koskaan tiedä,se saattaa yllättää milloin vain :p Kiitos tsempistä,mulla on ihan hyvä fiilis tästä kierrosta..mutta 4.2 menen sinne ultraan ja jos siellä ei ole mitään tapahtunut niin putoon taas korkeelta...MUTTA nyt vaan leuka ylös ja eteenpäin. Kyllä se meidänkin vuoro joskus tulee :) Luotan lääkkeiden maagiseen voimaan! :notworthy

Freyja: Mä toivon niin kovasti,että noi oireet viittais pieneen elämän alkuun ;) Täällä ollaan peukut pystyssä!!!:thumleft

djh: Sinulle myös toivon plussaa r-testiin sitten kun sen aika koittaa. Oireet kuulostavat erittäin lupaavilta :signs003

Kaikille tsempit ja onnen halaukset uusiin kiertoihin!!!! :)

ON: viides clomi otettu eilen eikä onneksi mitään kummempia oireita ole ilmennyt :) Yöllä heräsin taas lievään kuumuuteen joka helpottui kun peiton siirsi sivuun. Nyt menossa Kp8 ja tikuttelut aloitan varmaan Kp 10 tai jos maltan mieleni niin sitten vasta Kp 11 laughing7

Heippa!

Täällä yksi kuumeilija, jolla ollut vähän kivikkoinen tämä yrityksen aloitus. Mulla on ikää 30 vuotta ja miehellä 31. Esikoiselle lupa tulla 06/13, jonka jälkeen mulle ei tullu menkkoja viiteen kuukauteen. Mulla todettiin juuri endometrioosi ja pcos, joten terolutit käytössä ja clomifenia kokeiltu.

Enimmäkseen positiiviset fiilikset ja kovasti on toiveissa tulla raskaaksi tänä vuonna! :) Pari ystävää ja sisko tietää meidän tilanteesta, mutta olisi kiva päästä tällaisen vertaistuen pariin :wink

Kun ehkäisyn poisjättö tuli ajankohtaiseksi, niin neuvolasta sanottiin että jos ei kolmeen kuukauteen ala menkat, niin pitää ottaa yhteyttä (taustaa epäsäännölisistä). Kun kolmen kuukauden jälkeen soitin neuvolaan, niin aikoja ei ollut pariin kuukauteen ja sanoivat, että soita puolen vuoden jälkeen. :confused: Katsoivat mun papereista että viisi vuotta sitten menkkakipulääkkeitä määrättäessä on kirjattu että ”endometrioosi-viitteitä” mutta mulle ei ollu sanottu mitään! :mad: Itse olin sitä kyllä epäillyt kovien menkkakipujen takia. Noh, siinä aloin miettimään, että millonkohan sen ajan sitten saa? Ahdistus alkoi kasvaa kasvamistaan… Ei muuta kun yksityiselle! Sieltä selvisi seuraavaa:

11/13 Endometrioosi-diagnoosi
-Terolut- kuuri aloituksena heti ensimmäisestä gynelläkäyntipäivästä lähtien 10pv ja jatkossa kp 15-24
-Clomifen kp3-7, ultra kp10-12, ensimmäinen kierto 1tabl, toinen kierto 2tabl
-Verikokeet ensimmäisen kierron 3-5 päivinä (tyreotropiini (kilpirauhanen), luteinisoiva hormoni, s-follikkelia stim. hormoni ja s-prolaktiini), joissa kaikki ihan ok, kilpirauhasarvoista tsh olisi gynen mukaan hyvä jos 1-2 ja mulla oli 2,18 eikä sitä tarvitse lähteä korjaamaan

12/13 Pcos-diagnoosi – eli kuukautisten poisjäännin syy
01/14 Lähete naistenklinikalle ja seuraavaksi pistoshoidot, koska clomifenit eivät tehonneet
ja miehelle lähete simppatutkimuksiin

Ylipainoa mulla on kymmenisen kiloa ja aiemmin gyne sanoi ettei se haittaa, mutta nyt kehoitti pudottamaan painoa ihan varmuuden vuoksi. Pcos kun aiheuttaa ylipainoa ja ylipaino sit taas pahentaa munasarjojen tilaa. Painonpudotus olisi tässä nyt jo aloitettuna projektina :)

Hei Emiliana ja tervetuloa joukkoon, mulla oli toi kilppariarvo viime kesänä 2,6 ja sillonen gyne sanoi, että se on ihan normaali, mutta kävin loppu vuodesta toisella gynellä, joka totesi, että jos lasta yritetään niin ehkä hieman liian korkea. Enpäs ole kuullut, että pitäisi olla alle kaksi. Kävin viikko sitten uudestaan labroissa, joista katsotaan taas tuo kilppari, saas nähdä mikä on tuomio.

Kiva kun foorumi ei näytä uusia viestejä mulle enää, ajattelinkin etteikö tänne muka olisi perjantain jälkeen tullut mitään juttua ja sainkin lukea kolme sivua viestejä :D

Täällä oli lyhyt mutta sitäkin rajumpi mahatauti kylässä, nyt jo selätetty onneksi. Kp10/n.26 menossa, jännätään kuinka käy...

Noi ei muuten näytä uusia jos ei lue kaikkia loppuun... Itelle käyny joskus niin et oon mielestäni lukenu kaikki ja sit ihmetelly ku ei kukaa kirjoita mitää ja sit vasta tajunnu et siel oiski uus sivu ollu jolle en oo menny. :p Sit yhes vaihees lakkas koko seuratun foorumiosion ilmoitukset tulemasta.

Takaisin