Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tervetuloa anis mukaan joukkoon iloiseen ja välillä todella syvälliseenkin :)

pahoittelut darkmimosa negasta.

plussatuulia granger ja mandah :)
 
Tervetulloo Anis :welcome
Pahoittelut negan saaneille

) . ( Jos aijaa toimis niin laittaisin tikutuksen tikutuksesta kuvan..Ihan puskista tummat viivat o testissä..
Katson josko kylille päin menis hakee digi testejä. ovis kun piti oleman jo..Outoa sekoilua :smiley-angry026
 
Mandah, sullakin alkaa olla jännät paikat. Jospa saisit plussaa, oireitakin alkaisi olemaan :)

Granger, onnea oviksen hyödyntämiseen! Olen aika samoilla linjoilla sun kanssa noissa ihmissuhdeasioissa.

Myssy, mulla on sama tilanne kuin sulla että en pysty näistä asioista (vauvakuumeesta) tällä hetkellä kellekään juttelemaan, joten ihanaa että on tämä foorumi ja etenkin tämä ketju olemassa!

Anis, tervetuloa munkin puolesta! :hello

Diku, hyvä että sait edes pongattua koko oviksen! Nyt hyödyntelemään :happy7

Myyh, Gatusa ja kaikki muutkin, kiitos että olette ottaneet mut niin hyvin vastaa. En kylläkään vielä oikein tunne täysin kuuluvani joukkoon tai olevani täysin "saman arvoinen" teidän muiden kanssa, kun ei ole yrityskään vielä käynnissä. Oli aika iso kynnys edes alkaa kirjoittelemaan tänne, kun pelkäsin että mut hätistellään pois :grin

Omaa napaa enemmän: Pitänee yrittää miehen kanssa ottaa semmoinen vakavampi keskustelu tässä lähi päivinä/viikkoina, että ollaanko sitä samoilla linjoilla tulevaisuuden suhteen. Siis tiedän, että pääpiirteittäin ollaan, mutta olisi mukava hieman jutella aikatauluista ja valaista miestä naisen hedelmällisen iän rajallisuudesta ja siitä, ettei kaikki voi tai pidä olla valmista ennen kuin lapsia mietitään. Pakko nostaa kissa pöydälle eikä hyssytellä vaikka toisella onkin traumoja edellisestä suhteesta. Miehen eksä oli liian innokas haluamaan lapsia nuorena ja kouluja käymättömänä + työttömänä. Mutta minä en ole tämä eksä ja miehen pitäisi muistaa se!

Muoks. DarkMimosalle toivon myöhäistä plussaa testiin tai sitten menkkojen alkua, että pääsette uuteen alkuun uudessa kierrossa!
 
Muokattu viimeksi:
larissa sä oot tasa-arvonen mein muiden kans siinä missä meki ollaan. inshaAllah saat puhuttua miehes kans ja valaistua sille vähä asioita että ois positiivisemmalla mielellä. ei me häädetä tai tuomita ketää sen perusteella mikä on tilanne. olet yhtä tärkeä osa tätä ryhmää kuin kaikki muutkin täällä :)
 
Tervetuloa uudet kuumeilijat :hello

Myyh. Täällä ollaan, nyt ei ole ollut aikaa kirjoitella suuremmin, niin isoja asioita tapahtuu että nämä vauva-asiat kulkee nyt omalla painollaan ovista odotellen, harmittelut sinulle negasta mut kyl me tästä nousemme eikö niin :Heartred

Me ollaan kaikki loppujen lopuksi itsekkäitä. Ihminen tekee KAIKEN itsekkäistä syistä. Todella inhottava ajatus mutta näin se kaikessa yksinkertaisuudessaan on. Vaikka teemme asioita "epäitsekkäästi" ja toista auttaen ja tsempaten tapahtuu sekin itsekkäistä syistä sillä meille tulee siitä hyvä olo. Meille tulee hyvä olo kun me saadaan auttaa jotakin, kun voidaan tehdä jotain toisen puolesta jne. Sitten taas jos me haluamme toimivia ihmissuhteita ympärillemme on meidän tiedostettavasti toimittava epäitsekkäästi ja tottakai tähän tarvitaan myös lisäksi toisten kunnioitusta, ihmisrakkautta yms. Ehkä myös virtuaalimaailmassa on helppoa unohtaa toiset vaikka me ollaankin ihan todellisia. Tehdään kuitenkin niin kuin toivoisimme itsellemme tehtävän, me olemme kaikki kuitenkin loppujenlopuksi yhtä vaikkemme voikkaan olla samanlaisia :)

Kp7 täällä ja ovista odottelen ensiviikonlopulle, harmittaa kun on kiireinen viikko töissä tulossa, voi olla puhti aika vähissä iltaisin, mutta yrittänyt ei laiteta piru vie :grin Töissä meni tämäkin lauantai ja tarkoitus oli illaksi mennä pihan siivoushommiin vaan uhkaavasti sadepilviä nousee talon päälle, taidan suosiolla jättää sen huomiseksi :)
 
Viisaita sanoja Etsijä :) Toivottavasti ehditte ovista hyödynnellä kiireestä huolimatta. Eihän se välttämättä vaadi kuin sen yhden oikein ajoitetun kerran :wink

Kiitos Gatusa kauniista sanoista! Laitahan lisää kuvia kasveista ja pihasta, jos jossain välissä ehdit :) Mulla täällä kans taimet odottelee innolla pihalle ja kasvihuoneeseen pääsyä :alien

 
Larissa samassa veneessä me kaikki olemme :) vauva veneessä :p tavoite on kaikilla sama :grin
Etsijällä viisaat sanat ja ajatukset :)
 
Totta se on, että kun oma kuume helpottaa eli kun pääsee raskautuneisiin, monet täältä katoavat :( Olisi nimittäin mukava kuulla kuulumisia heistä. Mutta toisaalta ymmärrän, että ehkä on mukavampi pulista raskautuneiden kanssa kuin kuumeilijoiden. Mä ainakin osittain koen hieman kateellisuutta heille ketkä ovat plussanneet jo.

Mutta niin, oon tietoisesti yrittänyt välttää kommentointia joka asiaan, vaikka lueskelenkin teidän juttuja. Kun tuntuu et sit itse kuumeilee ihan liikaa ja luulen osittain mun tärppäämättömyys johtuu tuosta stressistä asiaan. Aina on kuitenkin mukava jännätä muiden kanssa ja saada vertaistukea.

ON: Koko päivän on vaan pyörinyt päässä et onko käynyt tärppi vai alkaako menkat :D Miksei voisi vaan olla ajattelematta asiaa?!? Kaiken lisäks ravaan tunnin välein vessassa tarkistamassa tilanteen kun tuntuu et vuoto alkaa. Nyt tosin liman joukossa oli ihan tosi tosi vähän kellertävää väriä ja heti tuli mieleen et se muuttuu pian punaiseksi. Saas nähdä siis et pääseekö testaa aamulla vai ei. Sit toisaalta ei huvittais testata, jos menkat alkaakin sit myöhemmin. Ärsyttää myös et tää kierto on mitä sattuu keskenmenon jälkeen. Ei kai se nyt puolta vuotta kestä ennen kuin tasaantuu? Ehkä mä harkitsen ovistestien hankkimista niin ei hirveesti tarvis miettiä et mikä on kierron pituus. Sori taas näitä mun ajatuksiani :D
 
Pura Freyja ajatuksia ihan rauhassa tänne meille, mie ainakin lueskelen jännään mukana mielelläni :) Milloin testaat taas?

Mietin tässä itsekin, että pitääköhän pitää "pakkolomaa" tähän foorumiin, jos mies haluaakin pidemmän takarajan ennen kuin aletaan yrittämään. Tää foorumi ja vauva-/raskaushaaveilu on ollut mulle tämän kevään ajan tosi tärkeä henkireikä viimeisten koulu- ja opparistressien ohella. Mutta en tiedä onko ihan tervettä täällä pyöriä, jos ei tämän vuoden puolella mies suostu yritystä aloittamaan...

Ai niin, joku joskus kyseli, että minkäikäistä porukkaa täällä pyörii. Itse olen 27 ja mies täyttää kesällä 29.
 
Larissa, ei se mullakaan oo vielä käynnissä, joskin tilanne eroaa meillä niin, että ei käytetä varsinaista ehkäisyä :D joillain se keskeytetty kuulemma toimii vuosia ja meillä se on toiminu n. vuoden päivät hienosti :)

Tekstiä on selkeesti tullu paaaaljon yhdessä vaivasessa päivässä :D aamulla kävin lukees! :D Mulla sorahtaa vähän korvaan moitteena tuo että raskautuneet jättää tän paikan, kun itse kävin muutaman kerran ensimmäisten kuukausien aikana katselmassa kuulumisia niin jo viikossa täältä tippuu kärryiltä ja pahasti! Vaatii aika aktiiviseurantaa tai paljon aikaa sillä kerralla kun käy lueskelemassa.. Ja sellanen pieni kateus paistoi läpi niissa parissa vastauksessa mitä sain kun tulin kommentoimaan juttuja. Ei siis pahoitettu suoraan kenenkään mieltä mutta vaikeahan se on omissa kuumeiluissaan olla onnellinen toisen puolesta välillä. Tosin mä halailin niin paljon vessanpyttyä etten ehtinyt nettiin 20rvtä ennen juurikaan.. :D
 
Uskallanpa minäkin jo tänne kirjoittaa ja tunkea nokkani joka paikkaan. Jokunen tuttu nimimerkkikin täällä näkyy pyörivän, joten ehkä minäkin mahdun mukaan. Kuumeilu on kovaa, mutta vielä ei ole lupaa yrittää. Koin tällä viikolla ensimmäisessä raskaudessani keskeytyneen keskenmenon viikoilla 8+4, joten täytyy odotella kropan palautumista. Ehkä pääkoppakin vaatii vielä hieman aikaa, ennen kuin se on valmis uuteen raskauteen.. Mieli olisi valmis uuteen yritykseen vaikka heti - yhdyntäkieltoa kun on ollut päällä koko kesken jäänyt alkuraskaus ja nyt tietysti keskenmenon jälkivuodon takia vielä varmasti jonkin aikaa. :rolleyes: On se vain jännä, miten naisen elimistö voikin suorastaan huutaa lasta asustelemaan suojissaan heti keskenmenon jälkeenkin.

Ensimmäistä raskautta yritettiin vuoden verran, joten nyt toiveena olisi hivenen nopeampi raskautuminen. Jos raskautumiseen edes voi asettaa mitään tavoitteita, on tavoitteeni olla raskaana tukevasti vielä ennen tämän vuoden loppua. Kierrostahan ei tällä hetkellä ole pienintäkään haisua, mutta toivottavasti se ei heitä häränpyllyä kovin pahasti. Ennen raskautta oli hyvin säntillinen, vaikkakaan ei ihan kellontarkka 25-27 päivää. Ovulaatio on ollut siinä kp13-14 paikkeilla niissä kierroissa, joissa olen sitä tikuttanut ja myös siinä, jossa tärppi kävi. Täytyy varmaan uudestaan taas ottaa ovistikut kokeiluun ja tarkistella, että tapahtuisi edelleen samoihin aikoihin. Ajattelin myös soitella neuvolaan, jospa laittaisivat lähetteen verikokeisiin ja tarkistettaisiin, että hcg on lähtenyt normaalisti laskuun ja kohtu varmasti tyhjentynyt. Uskaltaisi alkaa sitten yrittämään sitä seuraavaa raskautta hyvillä mielin, eikä tarvitsisi pelätä mitään tulehduksia tai muitakaan raskautumista "hidastavia" tekijöitä. Jälkitarkastus kun on vasta kuukauden päästä ja siihen tuntuu olevan ikuisuus..

Raskaaksi haluaminen kyllä lisää kummasti kärsivällisyyttä - tai sitten vähentää sitä reilusti..:grin

Mukava lueskella muidenkin ajatuksia. On heti paljon parempi mieli ja uskaltaa itsekin innostua uudestaan vauvahaaveista. Ja ihanaa, että moni on päässyt myös plussaamaan! Toivotaan, että kaikki loputkin saavutamme saman tavoitteen pian.
 
paljon onnea plussanneille!tänne on tullu ihan järjetön määrä tekstiä kun en ole pariin päivään ehtinyt käymään.

omaa napaa..dpo 3 menossa ja tänään on ollut sykäyksittäin menkkajomoja,mitä lie.ovis hyödynnettiin mut saa nähdä mihin riittää.
 
tervetuloa elaffy tänne puolelle, joulukuisissa oltii jonki aikaa yhtäaikaa, inshaAllah seuraaval kerral kaikki menee hyvin sulla :)
 
Hihi aivan Larissa, se vaatii vain sen yhden sopivan ajankohdan! Yritän parhaani tietenkin :grin

Lämpimästi tervetuloa myös Elaffylle :Heartred Joukossa hulluus tiivistyy :happy093Minusta tuntuu että raskaaksi haluaminen on omassa tilanteessa vähentänyt kärsivällisyyttä, sisäinen rauha jotenkin hävisi tässä hulluudessa :excited001 :grin
 
Lauruska: mullakin on aina välillä vaikeuksia pysyä perässä täällä :) välillä on niitä päiviä että esikko malttaa paremmin leikkiä itsekseen, joskus multa menee kaikki ohi kun en kerkiä edes puhelimella tänne. Ja itsekin on kyllä tullut mietittyä ettei vain loukkaisi ketään täällä edelleen roikkumalla...

Freyja : testaus onnea sinne kasapäin♡♡♡♡ ++++

Larissa: yhdyn Dikuun, samassa veneessä kaikki ollaan ja paljon samoja tunteita käydään läpi ennenkun plussa saadaan, vaikka jokainen omassa tilanteessamme ollaankin! Eli siis huoli pois :)

Elli : plussatuulia kovasti! Jospa oviksen hyödyntäminen osottautuisi riittäväksi :)

Elaffy: tervetuloa mukaan! Hyvä että sinulla mieli pyrkii jo eteenpäin, toivottavasti uutta tärppiä ei tarvitse odottaa pitkään! :)

Mietin tuossa vielä tätä tämän päivän mietinnän aihetta. On kyllä kieltämättä itsellä käynyt mielessä muutaman kerran etten vain ketään loukkaa täällä edelleen roikkumalla. Mutta tulin päätelmään että varsinaiset raskaushöpinät jääkööt niille kuuluviin pinoihin ja täällä minä tahdon kuulla miten muiden plussan metsästys sujuu :) että sitä osaakin jännittää toisen ihan periaatteessa tuntemattoman ihmisen puolesta? Siitö tulikin mieleeni, missä Tiituli? Menikö mulla jo ohi sulle kävi, teitkö jo testiä uudelleen?



Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Pahoittelut elaffy keskenmenosta, toivottavasti tarppaa uudestaan heti kun "saat" taas yrittaa.
Toivottavasti Freyja paasee testaamaan huomenna positiivisin tuloksin.

Kp1 taitaapi tehda tuloaan, pyyhkiessa ainaki punertavaa jaa paperiin.
 
Taitaapi jäädä testi tekemättä sillä tuhruvuoto alkoi tänään ja huomenna sitten näillä näkymin kp 1/29-32. Mä vähän jo aavistelin tätä mutta eipä voi mitään. Yk 5. alkakoon :D
 
Takaisin
Top