Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllähän maailma on täynnä ihmisiä, jotka ovat vain ja ainoastaan kiinnostuneita itsestään ja heitä koskettavista asioista. Kiinnostus kestää vain sen aikaa, kun asia on heille kiinnostava ja Lissu tuossa kertoikin juuri tällaisesta henkilöstä. Toisaalta on myös paljon ihmisiä, jotka ihan oikeasti haluavat tsempata ja auttaa toisia. Pitää kai vain osata erottaa ne jyvät akanoista.
 
Heh miksi olen kirjoittanut normaalissa elämässä :grin Ei mun elämä nii normaalia ole.

Myyh: Mä kanssa samaa aattelin mutta kerran tuumaisin hänelle, kun jutteli taas jolleki muulle puhelun aikana et sun kanssa on turha puhua kun keskityt aivan johki muuhun seuraavan kerran ei jutellu kellekää muulle. Meni siis viesti perille. Samalla päätin että ite en soittele kuulumisia hälle kun hänkään ei vaivaudu olla yhteydessä. mutta kuitenki mä oon nii kiltti ihminen että en voi jättää ystävääni pulaan huoliensa kanssa. Mä vaan oon sellanen luonne
 
täällä myös kokemusta asiasta. ja itellä kieltämättä jopa kokemusta siitä miten ihminen jolle annettu 6kk elinaikaa vakavan ja pitkälle edenneen syövän takia jätetty käytännössäottaen yksin. hänen perhe ei käyny hänen luona, ei vieny ruokaa hänelle. minä kävin hänen luonaan, vein ruokaa, olin tukena hän kärsi myös psyykkisistä ongelmista ja hänellä oli psyykelääkkeet, välillä hän sai maanisia kohtauksia. kokeilulääke levitti syövän sisäelimiin ja aivoihin, hän sai monia sydänkohtauksia lääkkeen takia viikoittain mutta lopulta hän parani, olin tukena kokoajan hänelle. tutustutin hänet myös soijatuotteisiin koska hän ei voi käyttää maitotuotteita missään muodossa joten kalsiumia hän ei saanut mistään ennen kuin opetin mitä hänen kannattaa käyttää. kaverit kaupungilla moikkasivat häntä välillä. lopulta kun hän parani hän ei ollut edes yhteydessä minuun, ei soittoa, ei viestiä missään, kerran näin hänet kaupungilla ja hän kertoi että on parantunut. hän oli luovuttamassa alussa mutta minä olin että kyllä sinä selviät älä luovuta ja kuuntelin häntä.
 
Itse oon tällä palstalla ollut reilu puoli vuotta. Jos nyt äkkiä miettii niin raskautuneista ainakin Gatusa ja Lissu on käyneet tsemppaileen täällä säännöllisesti niitä joilla vielä yritys menossa :) anteeksi jos unohdin jonkun. Mukava itsestä että niistäkin kuuluu joiden kanssa täällä on monta kuukautta viestinyt vaikka ovatkin jo plussanneissa.

Missähän Etsijä on...?
 
etsijä taitaa olla kiireinen eikä ehi käydä foorumilla niin paljon.
minä jatkan kyllä täällä raskaaksi 2014, pidemmän kaavan mukaan ja hoidoissa kuumeilevat puolella tsemppaamista ja juttelua vaikka plussa tuliki jo. mulla ei ol tapana jättää niitä jotka mua on tukenu oman onnensa nojaan. mut on kasvatettu että muista tulee välittää eikä vain ajatella omaa etua. sen takia mä oonki saanu aina kuulla että olen liian kiltti ja hyväsydäminen, jopa mieheni on sanonut sellasta välillä etenki mein alkuaikoina.
 
Mulla on myös aika paljon kokemusta näistä ihmisistä, jotka vaatii paljon tukea huonona hetkenä ja kun asiat ovat hyvin, he katoavat kuin pieru saharaan. Uusimpana kokemuksena ovat myös sellaiset ihmiset, jotka ovat ylimpiä ystäviä kun molemmilla menee heikosti/normaalisti, mutta katkaisevat välit jos toinen onnistuu jossain...

Itse tykkään käydä täällä lueskelemassa, tsemppaamassa sekä antamassa mielipiteitä ja vinkkejä (vaikka niitä ei kukaan ehkä kaipaakaan). Itsellä ei ole niinkään "annettavaa" kun ei vielä edes yritetä, mutta on kivaa jännätä teidän mukana. Ehkä minäkin sitten joskus pääsen edes yrittämään ja toivottavasti plussaamaankin... :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Larissa; kaikkien tsempit, kuulumiset, neuvot on todella tärkeitä, tottakai myös sinunkin :)!! Minusta ainakin tuntuu hyvältä saada lukea toisten ajatuksia ja saa kannustusta muiden kokemuksista ja ajatuksista. Välillä on niitä hetkiä että itsellä usko menee kokonaan ja juuri sillon on ihana lukea täältä palstalta niitä viestejä.
 
Onnittelut Mintulle :)

Freyja86/15.5-?
DarkMimosa/17.5-?
Dawwe/21.-23.5 (dpo14 23.5)
Laurushka/ 24.-26.5
Diku/ 25.-26.5
Mandah/25.-27.5. (Dpo14 21.5.)
Madh91/28.-30.5
Aurinkoinen/6.-8.6
kiwibird69/15.-17.6
Lucky/ 1.6-2.6 (dpo 14 28.-29.5)
Elya/ 9.-11.6.
loora84/3-22.6
 
Moni ihminen ei osaa samaistua toisen tilanteeseen..
On helppoa olla hyvän päivän tuki,mutta sanoja huonoille hetkille ja tukemiseen on vaikeita löytää.
Otan osaa on helppo sanoa,mutta ottaa oikeasti osaa toisen epäonnistumisiin tai kaatumisiin on niiiin paljon vaikeampaa.
Monesti pettymyksiä raskautumisen suhteen,siitä puhumiseen on tullut vaikeampaa kerta kerralta..
Olla iloinen toisen onnistumisesta,onnitella koko sydämellä ja tuntea toisen onni.Oli se onni mistä tahansa :)
 
komppaan myyh:tä eli myös sinä larissa kuulut porukkaan ja tottakai me halutaa kuulla mitä sinulle kuuluu ja tsempataa myös sinua :)

diku tuo on niin totta mitä kirjotit...
 
Omaanapaa taas kaivelen vaan. Tänään siis dpo 9 ja tosi huono olo iski. Lounaan jäljiltä etoo ja saa nähä tuleeko vielä ylös. Huimausta on myös tänään ollut. Aika samalaista kuin viime plussakierrossa... Ääks!

Yhdyn kyllä teihin tässä tsemppiasiassa!

Tästä pikkuinen plussapuhuri näin kauniin päivän kunniaks! :talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:talk017:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19:sign17:sign19
 
Sulla on Mandah kyllä aikasta hyvät oireet :) jotenkin musta tuntuu että plussa sieltä kuule pärähtää :wink

Mulla itsellä tuli sen blogi pitäjän puolesta todella paha mieli kun luki siitä yksinjäämisestä yms. laittoi itselläkin mietityttämään paljon tuo asia. Itse olen myös semmoinen että en halua jättää ihmisiä vaikka itse saavuttaiskin sen mitä toivoo. Jos itse joskus plussaisin niin aivan varmasti pysyisin kannustamassa muita.
 
Minä ainakin hetki sitten plussanneena en osaisi jättää täällä teidän kanssanne pohtimista, kävin kurkkimassa tuolla plussanneiden pinoissa mutta te tunnutte niin tutuilta jo kaikki ja sitä vaan haluaa kuulla miten asiat kullakin etenee. Ootte ollu mulle tuki ja turva tän kierron aikana, sitä haluisin olla teille takasin. Meillä jäi tosta raskaaksi 2012 myös sellanen porukka joka tuntuu mukavan tutulta vaikkei sitä live elämässä ollakkaan. Sielläkin jokainen plussasi ajallaan ja nyt osa mennään jo uutta kierrosta. Minusta tämä on just se jutun juju, että näistä ihmisistä täällä ihan oikeasti jää omanlaisensa tukiverkosto, ja hyvä tuki onkin ♥♥ ♥ ♥

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mandah : kuullostaa kyllä todella lupaavalta!!:)

Myyh : olen pahoillani negasta :( hyvä että sulla kuitenkin on tiedossa miten tästä eteenpäin. Tsemppiä ♥ olet ollut ihanan kannustava keskustelu kumppani ♥

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Hei, ajattelin uutena liittyä mukaan joukkoon :) Jonkin aikaa oon jo foorumia lueskellut. Toinen lapsi on toiveissa, esikoinen juuri 2v. Yritystä on ollut tuolta 10/2013, silloin lokakuun lopussa lopetin minipillerit. Eli oisko yk7 jo menossa. Alkaa tää yritys jo ottamaan toden teolla päähän :sad001 Esikoinen ilmoitti tulostaan 9kk pillereitten lopetuksen jälkeen, joten sinällään olin osannu varautuu, et saattaa tälläkin kertaa kestää, mut silti joka kuukausi uus pettymys alkaa jo koettelee. Tuntuu, et heitän kirveen kaivoon, et tästä mitään tuu, plääh. Esikoista yritettäessä oli kierrot ihan mitä sattuu, kaikkea 30-60 päivän väliltä, nyt on onneks ollut suht säännöllinen 25-29pvä kierto. Viime kierto oli 33pvä ja toiveet ehti jo nousta korkeelle, mut menkathan ne sieltä tuli. Oireitakin oli tuossa kierrossa samoja kuin esikoisen alkuraskaudessa, joten oisko sit yrittänyt jotain tapahtua, mutta ei tarttunut mukaan. Pari kk sitten kävin gynellä tarkastuksessa ja kaikki oli ok, ovulaatiokin näkyi juuri ultrassa, eikä kuulemma näy mitään esteitä raskauden alkamiselle. Nyt on kp 11/25-29 ja ovistestit ollu pari kiertoa kokeilussa. Viime kierrossa sain jonkin näköisen viivan, joten jos sitä tässäkin kierrossa. Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja onnea jo plussanneille :)
 
Onnea Minttu! Ja pahoittelut Myyh!

Taalla kp 34/28 eika mitaan. Nega testattu eilen aamulla, eli odotellaan menkkoja vaan... oiskohan steroidi vaikuttanu kiertoon? Yleensa aina kellon tarkka, max paivalla heittaa suuntaan tai toiseen.
 
Onpa tullut valtavasti juttua edellisen kerran jälkeen! Ainakin uusia plussia oli pamahtanut eetteriin, aivan upea juttu!

Pahoittelut kaikille, jotka uudelle kierrolle lähtivät matkaan, kyllä se vielä tärppää - ehkä jo seuraavaksi...

Sinänsä ihana kun täällä tapahtuu onnistumisia ihan säännöllisesti, kyllä siitä aina itselle saa hymyn ja kivan mielen vaikka osuukin jonkun toisen kohdalle.

Ehkä näin foorumilla pyöriessä se on paljon luontaisempaa jatkaa keskustelua siinä "oikean aiheen" alla, kun kuitenkin on jutut jossain määrin kategorisoituneet. Eihän se tarkoita että imee kaiken positiivisen ja tsempin itselleen mutta kiinnostus lopahtaa kannustaa muita jos siirtyy pois haaveiluketjusta. Tämäkin on kuumeiluklubi eikä odotuspäiväkirja, joten kai suurin osa jatkaa raskausajanpohdintoja toisessa forumissa, eikä välttämättä ennätä käydä jutustelemassa enää täällä. En minä sitä pahalla osaisi ottaa ainakaan. Tosielämässä tilanne on toki toisenlainen, ja varmasti käytetty olo tulee jos ystävyys ei ole vastavuoroista. Tuleehan sitä eri elämäntilanteiden vuoksi usein jonkinasteisia katkoksia, mutta oikeat ystäväthän jatkaa siitä mihin jäätiin - oli välissä tunti tai vuosia.

Minä taidan olla niin mahdottoman pragmaattinen ja näiden ihmissuhdeasioiden osalta erittäin lunki, että varmaan joku voi jopa ajatella välinpitämättömäksi. Oma asenne kun on erittäin lähellä Ally McBealin Richardin ajatusta "by gones" -ei vain jaksa tuhlata aikaaihmissuhdedraamaan, kun huolehtii siitä että se mitä tekee on mitä haluaa pyyteettömästi, niin auttamisen kuin muunkin suhteen.

On: kp 10 meneillään ja limat on ehkä sellaisia mitä ovikseen voisi liittää. Tähän asti nyt kierto taukoiltu, joten yritykset pitis aloittaa aika pian...



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Freyja86/15.5-?
DarkMimosa/17.5-?
Dawwe/21.-23.5 (dpo14 23.5)
Laurushka/ 24.-26.5
Diku/ 25.-26.5
Mandah/25.-27.5. (Dpo14 21.5.)
Madh91/28.-30.5
Aurinkoinen/6.-8.6
kiwibird69/15.-17.6
Lucky/ 1.6-2.6 (dpo 14 28.-29.5)
Elya/ 9.-11.6.
loora84/3-22.6
Granger/ 3.-6.6.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo osittain samaa mieltä Grangerin kanssa. Meitä on niin moneen junaan ja jokainen ajattelee omalla tavallaan. Itsellä herätti tuo blogi niin paljon ajatuksia ja tuon kirjoittajan puolesta tuli paha mieli. Jos miettii että hänellä lähes neljä vuotta pelkkiä epäonnistumisia luomusti ja hoitojen kautta niin voin kyllä tunteä hänen mielen pahoittamisen siitä että on saanut kannustusta muilta juurikin sen aikaa kun aihe on ollut ajankohtainen ja kiinnostava itselle ja sitten on unohdettu täysin se toinen. En minä koe että varmaan koskaan olisin niin kiireinen että ihmiset joiden kanssa täällä (joidenkin kanssa monta kuukautta vaihdettu ajatuksia) etten ehtisi sitä paria minuuttia käyttää siihen positiiviseen ja tsemppaavan viestin laittamiseen.

Joidenkin on vaikea asennoitua muiden asemaan ja itse tiedän varmaksi täällä palstoilla olevan ainakin parikin ihmistä jotka eivät tilanteeseensa saa tukea muualta ja syystä tai toisesta eivät pysty asioista muualla ketomaan. Joten en osaa ajatella että jättäisin ne tsemppailut siihen kun itse tulisi raskaaksi. Jos useamman kuukauden on itse saanut tsemppiä ja tukea niin miksi jättäisin sen siihen siinä kohtaa jos itse tulisin raskaaksi. Mulle se ei vaan olisi luontaista. Se että tämä on kuumeilioiden palsta niin eihän sitä tarvitse itse hehkuttaa omaa raskauttaan jos tietää että se joillekkin tuo pahaa mieltä. Tsemppi viestejä voi laitaa muutoinkin kuin hehkuttamalla omaa asiaansa.

Itselle kyllä se tuo uskoa kun kuulee että muilla raskaus etenee hyvin. Sinä päivänä kun tulen kateelliseksi ja katkeraksi niin täytyy katsoa mitä lukee ja mitä ei :wink
 
Aloin selaamaan aikasempia sivuja, mut kone jumittaa kokoajan :( Siellä oli plussia tullut, onnea! Ei sitten enää negoja kellekään, eihän :)

Noista testeistä, joku mainitsi (olikohan tässä ketjussa) pari nettikauppaa josta niitä voi tilata (tällä koneella ei oo niitä linkkejä kirjanmerkeissä niin en muista minkä nimisiä ne oli). Mut oon tilannut halpatesti.fi, mut kun tutkin asiaa niin halvemmalla sais toisesta paikkaa, et kiitti vaan vinkistä kuka sen annoitkaan : ) Kaapissa ois vanhoja ovistestejä, voikohan niihin luottaa?

Mulla kierrot heitteli ennen. Ja kun lopetin pillerit niin varmaan puoleen vuoteen ei menkkoja kuulunut. Oli terolutitkin käytössä. Nyt synnytyksen jälkeen on toistaiseksi ollut suht säännöllinen kierto. Sepä se kun kierto vähän venyy, niin heti toiveet nousee.

Mulla ei hirveesti ole ystäviä, ei varsinkaan sellasia joille vois tämmösiä puhua :)
 
Takaisin
Top