Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
melina luin tuol 2014 odottajis että yhelle naiselle neuvolas oli sanottu et kaikki vaivat ja kivut alkaa aikasemmin ja ovat pahempia ku esikkoa odottaes. pikkusen pisti miettimää et millastakoha se mahollisest sit on tällä kertaa ku esikkoa odottaes mun pomo vei mut päivystyksee kesken työpäivän ku oli iha järkyttävät kivut, itkin kivusta enkä pystyn liikkumaa ku alavatsaan sattu niin paljon (oli järkyttävät liitos ja kasvukivut jo alkuraskaudessa välillä) et luultii että keskenmeno kyseessä. millasta mulla tulee sit myöhemmin oleen jos uusis raskauksis on pahemmat kivut sit, ainaki alko aikasemmin jo mut ei ol niin pahat viel alhamdulillah lonkat ja alaselkä on vaa nyt yhtyn jo alkuvaiheessa tähän tällä kertaa. mä kyl venyttelen vuodelepokomennuksest huolimatta vähä ettei paikat jumiudu ja kivut pahene.
 
Mulla on ollu eilen ja tänään kauheita välillä nää alavatsan vihlomiset ja tuikkimiset, alaselkääkin särkee niin ettei oikein pysty istumaan eikä oikein seisomaankaan :D Huh. Oon esikoltakin kirjoittanut päiväkirjaan että on kovia kipuja plussan jälkeen, juu..en muistanut että tällasia...! No onneksi tiedän että ne mulla kuuluu asiaan, muuten olisin jo hädissäni...niinkun esikolta aluksi olinkin. Toivottavasti nää tästä ei nyt enää pahene, päinvastoin mieluiten! Sitten kohta varmaan alkaa se kaamea pahoinvointi ja jyrän alle jäänyt olotila. No mitä sitä ei tekis jotta saa pienen mussun:Heartred Pitäskö meidän jatkaa turinointia tuolla raskaaksi 2012 plussaneet ketjussa niin ei täällä nää mun sepustukset vie kaikkea tilaa :D
 
Ihan älyttömästi olette taas ehtineet kirjoittelemaan! Hurjia naisia! :D

Gatusalle myöhäiset synttärionnittelut :)

Useammalla kuulostaa olot siltä, että saattaisi olla plussa tulossa. Myyh ja Aida ja joku muu vielä? Toivottavasti plussapuhurit jatkuu :)

Tosta painonpudotuksesta ja salitreenistä sen verran, että aerobisen treenin sekä ruokavalion ohelle kannattaa ottaa jotain lihaskuntoa harjoittavaa. Isommat ja vahvemmat lihakset kuluttaa enemmän energiaa ja auttaa näin läskiä palamaan ;) Yksi herkkupäivä viikossa kannattaa pitää, jolla saadaan heräteltyä aineenvaihduntaa. Ainainen vähäkalorinen tiukka dietti turruttaa elimistön.

Omaa napaa: Kivut ja vuoto jatkuu. Täytyy ehkä tänään keskustella miehen kanssa vakavasti, että miten jatketaan ehkäisyn kanssa... Sain juuri oman alan töitä ja opinnot loppuu tässä kuussa eli aika voisi mun mielestä alkaa olemaan passeli tjottailulle. Ehkä mentäisi kumeilla aluksi. En haluaisi ottaa sitä riskiä, että raskautuisin koeajalla ja saisin potkut :D

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Larissa; en usko plussaavani tästä kierrosta. Ollut eilisestä saakka kovat menkkakivut jotka kyllä nyt enteilee sitä että alkaa ihan koska tahansa. Eilisestä vaan yltynyt nuo kivut. Olen jo oikeastaan asennoitunut siihen että ne alkaa. Ja kierron päiviä ku katsotaan niin on juurikin ne päivät kun menkat yleensäkkin on alkaneet. On kyllä nyt niin selkeät menkkakivut ja oireet että ei tästä oikeen voi erehtyä.
 
Tosta painoasiasta; Mulla oli ennen lapsia painoin n 77kg. Esikkoa oottaessa oli kamala phoinvointi eli en käytännössä pystyny syömään mitään rasvasta tai suolasta. Enkä juuri mitään muutakaan. Ekan kolmanneksen aikana mulla tippu paino 10kg eli painoin sen 67kg. Se kyllä lähti nousuun kun pääsin siitä pahoinvoinnista eroon ja päivänä jolloin synnärille mentiin painoin 79kg eli ylimääräsiä kiloja tuli tasan kaksi. Ja synnärille jäi sitten ne kaikki, kotiin päästessä painoin 65kg.

Neljän kuukauden aikana paino nous sen kaks kiloa ja sitten aloinkin oottaa tuota kuopusta ja sama pahoinvointi iski. Laihduin 7kg ja neuvolassakin alkoivat jo huolestua kun painoin enää 60kg. Käskivät vaan syömään, mutta minkäs teet kun en vaan pystyny. Loppuraskaudessakaan en päässy kovin paljoa 70 yläpuolelle.

Kahden pienen lapsen kanssa kotona sitten tuli vähän syötyä miten sattuu ja paino lähtikin nousuun. Nyt vuoden vaihteessa hankin kuntosalijäsenyyden ja muutin kans ruokavaliota ja oon päässy takas siihen 60kg painoon ja osa siitä on myös nykyisin lihasmassaa. Oon siis hyvin lähellä omaa ihannevartaloani ja lihasten kasvattelu vielä jatkuu. Lasten teko mulla siis auttoi! :)
 
Heipparallaa! Tuun tänne taas, tuossa vuosi ja pari kk sitten plussasin ja valuin marraskuisten odottajien puolelle! :D Puoli vuotta ja pari viikkoa synnytyksestä ja vauvakuumetta on ollu jo muutaman kk ajan.. Kai siihen on vaan yks keino saada se loppumaan? :D

Mies ei halua näin pienillä ikäeroilla ja mulla on epäonnistunut sektiosynnytys takana (tuli kohtutulehdus ja haavatulehdus) joten sellainen "sektion jälkeen puoli vuotta pitää odottaa enen uutta raskautta" olisi hyvä venyttää lähemmäs sitä vuotta, mutta näillä menkoilla ja terveydentilalla mä luotan siihen, että jos tässä pikkuhiljaa alkaa yrittämään niin kaikki tulee menemään niin hyvin kuin vain voi täysin muista tekijöistä riippuen :)

Meillä ei ole koko suhteen aikana käytetty muuta ehkäisyä kuin keskeytetty, joka meillä toimi, vasta kun on alettu maaliin asti laukomaan niin olen raskautunut (yksi kkm myös taustalla). Nyt on ovulaatio käytetty hyväksi mutta mun harmiksi keskeytetyllä :D silti mä raukka keksin koko ajan oireita ja "olen varma" että voisin ehkä olla raskaana. Sitä kuvittelee kaikkea kun tahtoisi niin kovasti jo! :D
 
Onko kukaan tilannut halpatestin kautta viime aikoina?? Minä olen aiemmin tilannut mutta nyt ei ole onnistunut. Aina kun yritin mennä verkkopankkiin maksamaan ostoksia niin tuli teksti "puuttuva katuosoite". kaikki tiedot oli oikein ja ihan samalla tavalla kuin on aiemmissa tilauksissa ollut. No, tein sitte lopulta tilaukseni toiseen paikkaan. Ja se mikä harmittaa niin oon laittanut niiden asiakas palveluun kaksi viestiä jossa sanoin ongelmasta ja oletin että tulee jotain neuvoja. Ei ole vastattu yhtään mitään vaikka mainostavatkin että vastaavat ongelmatilanteisiin saman päivän aikana. Ensimmäisen viestin laitoin sunnuntaina. Meni vähän maku tuosta paikasta.
 
Tervetuloa Laurushka!

Piti pikaisesti tulla vielä sen verran sanomaan, että r-testit tulivat tänään ja kuumottelevat nyt tuolla kaapissa. Piti ihan ohjeet lukaista läpi kun en ole ennen tuon merkkisiä käyttänyt. Ei olisi kannattanut, kun siellä sanottiin, että voi käyttää jo 7-10 vrk hedelmöityksen jälkeen ja minä kun ajattelin pinnistellä sunnuntaihin testaamatta. Pitää varmaan sännätä aamulla niin nopsaan pissille, ettei ehdi pohtia tehdäkö vaiko eikö tehdä.:grin
 
Aida : mulla näky esikolta dpo10 mutta se onkin hyvin yksilöllistä millon näkyy. Aina parempi mitä lähemmäs menkkapäivää jaksaa oottaa! Jännään sun kanssa♥

Muoks. Niin ja siis tältä myös dpo10...oon mä sekasin :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle on ollu se ja sama millon testissä lukee että näkyy, mulla on vasta viikko oletetuista menkoista näkyny hailakka plussa :D mutta kun ne kuukautiset on melkeen kellon tarkat olleet aina :D
 
Heissuli vei kaikille!! Ihan hirveesti ootte vuorokaudessa tänne kirjotellut niin en nyt jaksanut lukea kaikkia.. sorry :oops:

Mega isot onnittelut kaikille plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan!! Negoista pahoittelut ja tsemppiä uuteen kiertoon.

On; Tänään menossa 33/32 eikä tätiä kuulu eikä näy, minkäänlaisia oireita ei ole ollut paitsi tänään on rintoja vihlonut ikävästi... o_O Eli toivoa ei sittenkään ole täysin menetetty, huomen aamulla ajattelin testailla jos ei täti yllätä.. :grin
 
Kellä kaikilla on piinapäivät menossa ja testailut pian alkamassa?? Menee ihan sekaisin kaikkien päivistä :)

Mandahilla vissiin lähellä ja ollut aika hyviä oireitakin ja sitte on Aidalla? Alan jännitteleen teidän puolesta kun omat toiveet oon vähän niinku heittänyt tästä kierrosta jo menemään.
 
Myyh: toivoa on niin kauan kun tätiä ei näy.
Joillakin on ollut ihan menkka oireet ja silti on plussannut.
Tietysti kun itseään jo valmistaa tätin tulemiseen,niin toivoo ettei pettyisi niin paljon. :sad001
 
Kun tämä viestienkirjotustahti on vilkasta ni oisko järkee pitää jotain listaa nimimerkistä ja tulevasta testauspäivästä? joku vois napata sen välillä oman viestin perään jos ei aina jaksa kopioida...Ja nimenomaan testauspäivämäärä niin ei tartte päivittää koko ajan, paitsi jos joutuu uudelle kierrolle...

Samalla näkis montako täällä on ku alkaa jo mennä sekasin jo plussaneissa ja kuumeilijoissa.
 
Takaisin
Top