Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiwibird; hirmusti virtuaali :love022:love022:love022
Tiedän tuon epätoivon ja pettymyksen tunteen. Se voi olla niin voimakas että kaikki muu peittyy alle. Sitä kun toivoo ja sitten miettii että miksi mulle käy näin ja miksi minä en onnistu. Jos susta tuntuu että menee liian raskaaksi niin voittehan pitää vaikka yhden kierron taukoa. Toimi nyt just silleen kun susta tuntuu parhaimmalta. Tiedän itsekkin että jos ja kun en plussaa tästä kierrosta niin se tulee olemaan kamala pettymys vaikka yrittänytkin nyt ottaa rauhallisesti. Saa itkeä ja olla surullinen ja pettynyt!! Nämä asiat on sellaisia että ne turhauttaa, melkein kaikille muille asioille voi tehdä itse jotain. Jos haluaa jonku työn voi opiskella lisää, jos haluaa laihtua voi itse vaikuttaa asiaan yms yms. Tässäpä et voi omalle keholle ihmeitä tehdä. Voimia paljon sulle!!!
 
Kiwibirdille voimia. Miettikää asiaa ihan rauhassa, mutta jos vauva on haluttu, niin kannattaa tuota ehkäisyasiaa miettiä. Voittehan te aatella, että yritätte olla yrittämättä ja annatte asian hoitua omalla painollaan.

Itsellä nimittäin on käyny samat fiilikset, mutta päätin että nyt en enää ressaa eikä yritetä ja "väkisin" hommauduta saman peiton alle vaan sen takia kun on NE päivät. Selvästi kuitenkin nousee ressi ja harmittaa kun luulee, että nyt on pakko onnistua eikä onnistukaan.
Ehkäsyä en suostu alottamaan vaan annetaan asian edetä omalla painollaan, tämäkään asia kun ei ole pelkästään omasta halusta ja toiminnasta kiinni.
Mä luulen, että tällä on joku tarkotus ettei me olla vielä kolmatta saatu alulle ja annan siis "kohtalon johdattaa tätä tietä". Omilla valinnoilla kun voi vain avata uusia mahdollisuuksia ja osoittaa suunnan. Jos nyt näin filosofistiseksi ruetaan :D
 
Diku: kun se digi anto eilen sen 1-2 niin en taida ennen ensi viikon alkua sitä uutta tehdä. Mulla ois viikkoja vasta 3+2 tänään niin ei se varmaan vielä tällä viikolla 2-3 anna...?

Kiwi: halaus sinne♥♥ itsellä oli sama olotila esikon kohdalla..sitten kun "sanoin itseni irti" yrittämisestä tärppäsikin heti, en tiedä oliko sattumaa vai mitä. Voimia kovasti ja parempia päiviä♥♥

On. Päätin nyt lakata huolehtimasta alituiseen. Mies kait tuo apteekin oman ja testaan sen sit huomenna yhdessä ton liuskan kanssa, näkee vähän miten ne näyttää. Sitten täytynee loppuviikosta tilailla digit kaappiin ja testata ens viikolla. Liian aikasin en niillä viihti ettei tuu turhaa huolta, esikolta näytti dpo 20, 2-3 joten sitä samaa toivon tältäkin♥ neuvolaan en soita kun vasta seuraavan digitestin jälkeen...

Alaselkää särkee ja vihloo, samoin alavattaa välillä. Huimaa.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
MM; hyvä että mieli alkaa vähän rauhoittumaan. Sun täytyy tehdä niinku susta itsestä tuntuu parhaalle. Jos sun mieli vaatii tehdä testejä niin tee niitä. Mieti kumpi tilanne sua stressaa vähemmän. Se ettet vertaa niitä viivoja vai se että teet testejä ja saat vertailla viivoja. Ihan sen mukaan menet miltä tuntuu :wink mulla itsellä vaan plussakierrosta tuli kamala stressi kun tein joka päivä uuden eikä näyttänyt vahvistuvan.
 
kiitos kiwibird. pahoittelut menkoista varmast harmittaa, minäki ku niin paljon toivoin sulle jo sitä plussaa. jaksamista ja virtuaalihali sinulle. inshaAllah saat sen opiskelupaikan itelles.

myyh plussatuulia sinulle jännitän täällä sun puolesta :)

melina älä huolestu vihlonnoist jne mulla oli menkkojen alkamispäivänä sellaset kivut et luulin et hanat aukee muttei auennu kuitenkaa ja viivat oli tasavahvat joten maltahan hermosi, inshaAllah kaikki menee hyvin loppuun asti ja tammikuussa sit saat pienokaisen syliin :)

on: netti pätkii myrskytuulen takia. täällä helpompi päivä taas vaihteeks, enpä kuvitellu et iha näin paljon voi olla vaihteluu päivästä toiseen.
 
Joku uusista tulokkaista kyseli ovistesteistä ja että mistä niitä kannattaa tilata ja miten niitä käytetään. Laitan tähän nyt jotain neuvoja kun on aikaa tässä rupatella :)

Nettiin kun laittaa hakusanaksi "ovulaatiotesti netistä" niin antaa useamman osuman. On mm. www.halpatesti.fi, www.kotitesti.fi, www.raskauskeiju.fi, www.mammaksi.fi..... nämä tuli nyt mieleen. Niitä on tosi eri hintaluokissa. Edullisimmat on liuskatestejä jotka on muuten samanlaisia ku puikkotestit, niistä puuttuu vaan se suojaava muovikotelo. Liuskat tehdään niin että pissataan purkkiin ja testi kastetaan siihen, puikkomalliset on vähän arvokkaampia ja sitten on digitaaliset. Kaikki näistä kuitenkin halvempia netistä kuin apteekista.
Jos et vielä osaa hahmottaa omaa ovulaatiota niin kannattaa aloittaa testaaminen jo kp 8 ja jatkaa niin kauan että on positiivinen. Pikkuhiljaa alkaa tunnistamaan mitkä on ne testauspäivät eikä testejä mene niin paljon.

Älä tee testiä aamupissasta. Itse olen joskus testannut aamupäivällä ja illalla. Mulla auttoi itsellä semmonen systeemi että hain ovista halvemmilla puikko tai liuska testeillä ja sitten samasta pissasta varmistin digitaalisella (clearblue-digitaalinen-ovulaatiotesti) jos olin epävarma tuloksesta tai luin sen positiiviseksi niin varmistus vielä digillä. Otin siis näytteen aina purkkiin niin tarvittaessa pystyin digillä vielä testaamaan. Useimmille kyllä riittää pelkkä puikko tai liuska mutta ite halusin olla 110 % varma :wink Näin yksi digitaalinen testipakkaus riitti mulla neljään kuukautiskiertoon. Eli en vaan raskinut koko ajan testata digillä. Testipakettien mukana tulee tarkat ohjeet testien tekemisestä ja tulkinnasta. Itse en luota noihin netin laskureihin, jos niiden mukaan olisin mennyt niin jokaisessa kierrossa olis ovulaatio mennyt ohi.

Tässä pikkunen tieto paketti :)
 
Taitaa Freyja86 liittyä plussa-aaltoon, niin lupaavalta kuulostaa ;)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Gatusa : synttäri onnea sinne ♥ kyllä mä nyt jo taas osaan ajatella järkevästi huolen läpi. Mulla on vielä 3-4 päivää ennenkö menkat pitäs alkaa...kerkee vahvistua :) nyt on vaan jotenkin niin paljon ihmisillä ollut vaikeuksia että pelko tulee itsellekin... eihän se mitään hyödytä mutta minkäs teet kun on se vaan niin tärkeä asia, ei osaa ottaa rennosti. Jospa sitä kunhan nyt saan sen vahvemman viivan siihen testiin. On tää kun ei se digikään riitä :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
testaapa sitten uudestaan etenki menkkojen alkamispäivänä melina ni kattoo mitä näkyy, pitäs sillo olla aikalailla tasavahvat jo siinä 25 herkkysessäki. tiedän tuon huolen hyvin ku oon iteki käyny monta kertaa läpi noi tunteet. mun mies tunnusti tänää et hän ei malttas oottaa seuraavaa ultraa ens kuulle, haluis päästä näkee jo nyt ku haluaa päästä iloitsemaa kunnolla siitä ja osallistua enemmän raskauteen. on se niin kultanen <3
 
MarinaMelina: Hauska aatella, että neuvolan laskukaavan perusteella mentäis samoilla viikoilla jos mulle pärähtäis plussa.

Vertailun vuoksi "omat viikot" menkkojen perusteella olis nyt dpo 4 --> 3+0 eli ei mahdollisuuttakaan tietää tulenko ees saamaan koko plussaa. Mulla siis ei tosiaan vois olla viikkoja vielä noin paljoa vaan kun laskee hedelmöitysajan perusteella, tulee viikkoja 2+3

Tässä siis myös syy siihen miksi sitä testiä ei kannata tehdä liian aikasin, koska se voi todellakin olla liian aikaista.

Jos laskisin itse 28pvä kierrolla oletetulla oviksella, olis nyt jo dpo8 vaikka tosiaan olen vasta dpo4.. Tällä matikalla saisin aika monta testiä ja olematonta oiretta kuvitella jos alkaisin testailla oletettuna dpo10..
 
Dawwe : Onpa hullua :) mulla on kp25/28 ja oviskin oli kp14, joten viikot tällä kertaa täsmää, esikolta mulla oli kierrot 33 päiväsiä ja ovis vasta kp18-20 niin ultrassa sit muuttu la viidellä päivällä. Nyt pitäs kerrankin olla päivät oikein kun on 28 päivän kierto ja keskellä ovis :D

Gatusa : niin teen! Sellasia ne miehet on, pitävät kaiken sisällään vaikka kun puhusivat niin me naiset niin kovasti tykättäisiin :) ♥

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Onneks esikolta olin tikuttanu oviksen, muuten oisin ollu ar-ultrassa huolesta soikeena kun oli nuorempi alkio kun piti neuvolan mukaan olla. Ilmoitin vaan lääkärille että ihan oikein menee, ovis oli myöhemmin ja mulla pitkät kierrot :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on molemmissa aiemmissakin ollu 3-4pvä heitto, mut ei muutettu laskettua. Eli eiköhän se ovis ole aiemminkin ollut vasta kp 18 kuten nytkin.
Mä pohdin tuota testaamista vielä yhden kierron noilla digeillä, nyt kun kipujen perusteella pitäs osata aika hyvin testata oikeeseen aikaan, näkis tarkalleen sen oviksen, kun ne testit pahimoilleen loppuu just kun sain ekan vahvan viivan. Olis nimenomaan kiinnostanu se olisko seuraavan aamuna ja iltana vielä mimmoset viivat olleet... Halut kun tuli vasta sunnuntaina, vaikka pe iltana sai sen viivan...
 
Oih ja voih... kovaa menkkamaista kipua... ihan samanlaista ku normaalisti ennen menkkoja. Nyt sitte älysin tommosenkin asian että jos keskenmeno ei ole sekoittanut kiertoa niin mullahan alkaa menkat :sad001 normaalisti kierto ollut aina 24 tai 25 eli tänään tai huomenna pitäis menkat alkaa. En ollut tuota laskenut ollenkaan ku kytänny vaan noita dpo päiviä. Eli todennäköisesti viimeistään huomenna hanat aukeaa ellei tuo lugesteron viivytä parilla päivää. Mutta täysin samat kivut kun aina ennen menkkoja.
 
Dawwe : mulla tässä kierrossa perjantaina tasavahvat (tuntemuksia ja limaa muttei haluja) lauantaina todella vahva viiva ( ei niin paljon selviä tuntemuksia, limaa ja haluja ja kun pienellä eläimellä :) ) sunnuntaina ei enää limoja tai haluja, eli aavistelen o-päivän olleen lauantaina. Sillon oli viimenen lima päivä. Joskus jostain luin että jos tulee useampi päivä plussaa on viimenen lima päivä se ovis.

Myyh : voihan piip. :( josko ne ei nyt sieltä kuitenkaan tulis!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Gatusalle hyvaa syntymapaivaa!

Onne plussan saaneille, oli se sit ovis tai raskaus testissa ja pahoittelut negan saaneille.

On: Taalla kp31/28 ei tuntemuksia puoleen eika toiseen, odotellaan viela pari paivaa ennen ku testataan.
 
Gatusalle onnittelut :director :flower
Niin toivon et Freyja ja Myyh saa plussan ja tietysti kaikki muutkin :) Kiwille ja Luckylle myös (Ketään ei jääköön ilman vauvaa)
Kukaan muu ei sit vissiin syö sitä kortisonia?
 
Taitaapi nyt mulla täti kolkutella vaativasti. Nyt vasta tajusin alkaa laskea noita päiviä ja mullahan on joka kierrossa alkanut menkat 10 tai 11 päivää positiivisesta ovistestistä. Nyt on 10 tai 11 päivää positiivisesta testistä, riippuen miten sen ovis päivän tulkitsee. Eli nyt on juurikin se aika kun menkat alkaa ja kivut on niin selkeät menkkakivut ettei tarvii arvailla :sad001 mies yritti lohduttaa että periksi ei anneta ja pian saadaan Väestöliitosta apua, mutta eihän sekään mitään takaa.
 
Omanapailen nyt vaan. Tänään ollut ihmeellinen paineen tunne alamahassa. Ihan ku olis kamala pissahätä muttei kuitenkaan pissata. Tuunkohan viikon päästä rytinällä alas haavepilvistä!
Muuten mites uskallanko lauantaina hörpätä siideriä kun on dpo9? Oon menossa kattoo miehen näyttökeikkaa (se siis opiskelee muusikoks) ja ois ollu kiva yks nautiskella. Äh, ehkä tyydyn limuun. :p

Meillä neitonen kuumeessa kun tekee poskihampaita. Kauhea kattoa toisen kipuilua :sad001
 
Myyh, eiks sulla jää toi luteealivaihe(miten ikinä kirjotetaankaan) vähän lyhyeks? Eiks 13 päivää oo se ns. "vähimmäispituus" raskautta ajatellen..? Vai oonko mä ite ihan hukassa :D
 
Takaisin
Top