Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Höh. Mulle näkyi toi MarinaMelinan testikuvallinen viesti valkoisena eli en pääse mahdollista viivaa tai viivattomuutta arvuuttelemaan :mad::sad001

Tervetuloa joukkoon kaikille uusille! :smiley-bounce012

On: Hitto mitkä allergiaoireet on pukannut päälle! :smiley-angry019 Kolme lääkettä käytössä ja silti näytän silmien puolesta särjeltä :sad001 Allergia väsyttää ja lääkkeet myös eli nukuttaa TODELLA paljon. Kyllä tulee kevät/kesä olemaan helvettiä, jos joskus onnistun raskautumaan ja noita lääkkeitä ei uskalla käyttää. Ehkä pakko, kun en ilman noita ole työkykyinen...
 
Mulla on sama kun Larissalla, allergialääkkeet ja -oireet pistää väsyttämään aivan kamalasti. Lisäksi tänään on aivan koko aika ollut karmea jan0 ja (jonka seurauksena) olen ravannut koko aika vessassa. Eipä vaan näy menkkoja vielä vaikka olisi pitänyt jo tulla, eipä kyllä ole menkkaoloakaan. Josko huomenna tai keskiviikkona testailisin taas jos ei sitä ennen hanat aukea... Keskiviikkona luultavimmin kun huomenna herätys on klo 4.15 niin voi olla etten ole aivan skarpeimmillani :grin

Ja muakin harmittaa kovasti että MarinaMelinan testauskuva oli juurikin se sivun 2. viesti joka oli pelkkää valkoista enkä mä p'äässyt arvuuttelemaan viivaa :sad001
 
Elya : mullakin on tänään ollut ihan jatkuvasti jano.. :/ noo, eipä tossa kuvassa taida olla pahemmin katsottavaa! Huomenna uusiks :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Elya, nyt en puolestani nähnyt sun viestiä, mutta onneksi lainauksella sentään näkee tekstin :wink Toivottavasti huomenna pärähtää plussa useammalle! Olen täällä niin kaikki sormet ja varpaat ristissä jännäämässä! :grin:dance018
 
Tervettulloooo uusille plussatuulia ihan kamalasti huutelen :Heartred:wav:sign17:sign19

Mä hengailen viel täällä jos vaan sopii ku vähän viel on kuiten nii se kkm takana, sit ku tulee se nt ultra nii vois vähäsen huokasta.

Marinamelina: Sun testillä on menkat :grin Uskon et saat sen plussan tässä kierrossa. Mulla tosissaan tais olla 2 tuon laista testii ennen plussaa.

Onneks ottivat bakteeriviljelyn. oli se hiiva sitten kuitenki, varmaan siit ihan kamalasta munkkien syönnistä vappuna :grin Mitään lääkitystä en saanut siihen kuulemma maitohapot pitäs auttaa. Alkuraskaus ultra olis sitte siel gynepolilla 26.5 jänskättäää 2 viikkooo viel. Toivottavasti se syke jo näkyis silloin. Uni maittais kyl koko ajan mulla ja pahoinvointi nostaa päätään, varsinkin jos syö epäsäännöllisesti. Onneks ei oksentamaan ole vielä tarttenu mennä.
 
Lueskelin viestejänne päivän mittaa mutta koneelta on helpompi kirjoitellakin ja näkyy kaikki viestitkin!

Tervetuloa taas uudelle kuumeilijalle! :hello

Haha, ensi kierrossa tosiaan viimeistään räjähtää kun me kaikki hullut aletaan piinailemaan, en kestä edes ajatusta :grin

MarinaMelinan kuvassa en miekään nähny mitään mutta toim. huom. mulla on tosi huono näkö :grin Toivottavasti tulisi viiva, toivon niin että plussaisit! :)

Se ystäväni joka plussasi heti minun keskenmenon jälkeen niin ilmeisesti hälläkin alkoi km-vuoto eilen, oihvoih, miten tämä onkin näin yleistä. Nyt sen vasta tajuaa, miksihän siitä puhutaan niin vähän... tai siis, mielestäni olisi tärkeää puhua ehkä enemmän, vaikka se onkin vaikea ja kipeä aihe niin silti. Mua ei lohduttanut yhtään se että lääkäri kertoi sen olevan yleistä, mua lohdutti enemmän se kun tajusin etten ole yksin. No mutta, harmittaa ystävän puolesta, näin me käsikynkässä kuljemme, niin hyvässä kuin pahassa :sad001

Rakkautta silti päiväänne :Heartred:Heartred:Heartred Ja siitä sitten rakkauven hetelmien tekkoon :wink
 
Lissufin : voikun saisinkin ♥ mä alan väsymään tähän kun en osaa taas kunnolla rauhoittua muiden asioiden äärelle... mutta jos se plussa ei sieltä tule niin onhan se vaan osattava :/ mä olen vaan NIIN kärsimätön tällasissa asioissa...

Etsijä : Kiitos, samoin toivon plussaa myös sinulle♥

Tänään aikalailla oireeton päivä ollut. Jotain epämääräisiä tuntemuksia ollut, häpykummun tienoilla ja kohdun sivuilla.Väsyttää ja päätä särkee sekä janottaa. Valkovuotoa on tosi paljon, sellasta limasta. Nyt alkaa toivo hiipumaan plussan suhteen kun masukin rauhoittunut huomattavasti! Sekä tuntuu että alkaa menkkaärsytysahistus taas hiipimään sekä mulla särkee päätä aina ennen menkkoja ja nyt siis särkee. Huoh.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Etsijä: Mä niin yhdyn kanssa tuohon sun ajatukseen, miksi siitä ei puhuta enempää. Ja silloin itse kun olisin halunnut jutella, sain sellaisen kuvan kätilöltä että olen liian herkimmilläni keskustella asiasta koska juuri samaan aikaan on tyhjennysvuoto. Siis tyly ei kätilö ollut, mukava ja ymmärtäväinen. Minullekin jäi ajatus että onko tosiaan keskenmenot näin yleisiä :( ja miks ei voida avoimemmin jutella asiasta. Voimia ystävällesi <3
 
Osallistunpa minäkin visaan kertomalla, että nään MarinaMelina tossa hyvin hyvin himmeän viivan jos katson ruutua oikeasta suunnasta. Mut tosiaan niin himmeän että voi olla vaan viivan paikka. 9Uutta testiä siis kehiin. Pidän peukut pystyssä että seuraavassa näkyy selvästi väriä. Mun (ja anopin) onneksi se asuu kaukana täältä ja sanoi nuo idioottimaisuudet vain miehelleni. Olisi kyllä saanut kuulla kunniansa jos olisi erehtynyt mulle vastaavaa sanomaan. Tuo on kyllä varsinainen tapaus, kliseeanoppini... Seuraavaa käännettä odotellessa, siitä kun ei ikinä tiedä mitä se keksii. Onneksi on sentään ihana mies niin tuon kestää. <3

Samaa mieltä tuosta, että keskenmenoista pitäisi puhua yleisimmin. Samoin kuin siitä ettei se raskautuminen mene aina niinkun Strömsössä. Kouluissa kun vaan toitotetaan että kerrankin kun jää kumi välistä, ollaan raskaana. Sit saadaan kokea ikäviä yllätyksiä ja turhaa tuskaa, kun hommat ei mene niin kuin annetaan ymmärtää. Onneksi täältä saa vertaistukea. Mulle ainakin ollut suuri apu ja näkee ihan oikeasti ettei ole yksin. <3

Joku uusi oli tainnut ehtiä tässä välissä mukaan. Tervetuloa! Pidän täällä peukut ja isovarpaatkin pystyssä että te piinailijat saatte kuin saattekin viivan. Ja yleisesti kaikille tsemppiä ja plussatuulia. :>
 
Vargynja: Tuo on niin totta mitä sanoit tosta koulussa opetetusta, mulla oli niin petetty olo kun rupesin esikon teon alussa asiaa tarkemmin tutkimaan..siis onko mulla hyvässä lykyssä 24h aikaa osua oikeaan jotta raskaaksi tuun ...:mad: Mies oli kun puulla päähän lyöty ja samoin monet kaverit jotka ovat aloittaneet projektia.. Luulin oikeasti vaikka lähihoitaja olen että ei se niin "tarkkaa" ole... en vaan koskaan paneutunut asiaan sen kummemmin tai miettinyt koko juttua ennen kun se oli ajankohtainen. Samoin tuntuu muillakin olleen.
 
Sitäkään ei kerrota että ehkäisystä huolimatta voi tulla raskaaksi! Ja ylipäänsä nykyisin opetetaan että senkus hyppäät sängystä sänkyyn mutta ei sitä miten parisuhteessa kuuluisi toimia.

Äh kun tuota mahaa vihloo ja säteilee tonne sisäreisiin :(
 
Mandah : mulla myös oli muistaakseni dpo5-6 nivuset ja reidet kun tulessa... :) sä voisit kirjotella ihan mun oireita...

Äh kun pelottaa testata kun ei halua nähdä sitä negaa mutta ei voi olla kokeilematta.. Jotenkin en osaa olla tietämättä, jos sieltä oiskin näkyny jotain...hullu minä.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
MM, miten tää voikin mennä niin yksiin!? :D Ja jos nyt vielä plussaat niin tuun varmaan hulluks omien oireiden ja tän piinailun kanssa! :D
 
Mandah : Hahaa :D siitä plussasta en tiiä mut oireet on kyllä hurjan paljon samanlaiset. Nyt mulla ei enää oo ollu sellasia kipuja kun sillon viime viikon lopulla...mutta pari päivää sillon oli kyllä kovaa vihlomista ja nivusten särkemistä...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
MarinaMelina.Mä pidän peukut ylhäällä et saat piakkoin kunnon viivan... :)

Toivottavasti piakkoin tulis kunnon plussa aalto.. :) piristäis munkin meltä...

on.taidan tällä viikolla laittaa ovistestejä tilaukseen ehkä...taas mietin pääni kipeeks et tilaanko vai enkö...jep täällä kp.6/27-46
 
Mun mielestä se, ettei raskaaksi tulemisen "vaikeutta" koulussa opeteta on toisaalta ihan hyväkin juttu. Kaikki yksilöinä emme ole niin teräviä, että jos sanotaan että yhdestäkin kerrasta voi tulla (totta se on, yksi kerta vaaditaan raskaaksi tulemiseen, muut tekijät onkin sit eri asia) raskaaksi ja siihen sitten vielä kerrotaan että raskaaksi tuleminen on vaikeaa, ei sen riskin arvioiminen nuorella välttämättä onnistu -> se voi taas johtaa siihen että nuorten keskuudessa ehkäisy menettää merkityksensä ja ei-toivotut raskaudet lähtee nousuun. On se ihan hyvä tietää faktat, ja netistä löytyy kovin paljon kaikenlaista, jonka perusteella opimme sitten kun tilanne vaatii sen, ettei se olekaan ihan niin yksinkertaista.

Ei ole kanavaa, joka tavoittaisi vain 20+ tms vuotiaat (tai 18+) jolloin vastuun ottaminen omista teoistaan on eri kuin alle 18. Kyllä, voi olla alle 18-vuotiaskin hyvä ja vastuullinen äiti jos niin sattuu käymään, mutta kun tosiasiassa elämässä on niin paljon kesken vielä useammalla siinä vaiheessa niin ei ole mun mielestä oikein opettaa "vaikkei ehkäisyä olisikaan käytössä, raskaaksi tuleminen ei ole helppoa siltikään". Peruskoulu ja vielä toisen asteen koulutus tavoittaa suurimmilta osin alle 18-vuotiaita, joille en kyllä kertoisi kyseistä asiaa, vaan korostaisin nimenomaan sitä ehkäisyn tarkoitusta - koska koskaan ei voi tietää koska se salama omalle kohdalle iskee.

On se totta, että kun on ruusunpunaisin silmälasein itsekin aikoinaan asunut sille tielle, että lasta haluaa on tullut yllärinä kuinka vaikeaa se todellisuudessa on. Oli se mulle aikanaan kans kova paikka, kun tajusi ettei sitä saakaan naps vaan lasta. Jotkut saa, jotkut ei. Minä en oo niihin kuulunut koskaan. Silti oon kiitollinen että mulle on valistettu sitä et kerrasta kiinni, eikä oo jääny huolehtimatta ehkäisy silloin kun siihen on vielä ollut tarve.

Jakselemisia sinne piinailuun kaikille!! :)

omanapa, kp11 ja nega ovistesti, as expected. Kunhan ei nyt olis koko sitä kymmentä päivää negatiivinen. Vasemmalla puolella tuntuu himpan nipistelyjä välillä, joten jos nyt ovis tullee, niin luulisin tulevan vasemmalta. :)
Musta tuntuu et mua jännittää siksikin, kun nyt mietin toimivatko clomit vaiko eikö, ja tuleeko ovis jolloin olis mahdollisuudet tulla raskaaksi. Ehkä se on se syy, miks musta tuntuu ajoittain ettei sitä lasta tänne suoda. Toisaalta tää olo ei oo niin valtaisa, että oikein kunnolla masentais, mutta on se riittävä tekemään vähän mielialaa matalaksi. Jääköön nähtäväksi.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Huomenta kaikille! Pettymys oli taas suuri kun se nega sieltä tikkuun pärähti. Nyt ei auta ku odotella tätiä.. :( mitään menkkakipuja ei oo vielä ilmaantunu mut eilinen ilta oli kyllä tuskaa oikean puolen kivun takia.

Plussatuulia kaikille!!

Sent from my GT-S5690 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top