Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Murupulla: Tervetuloa sinnekkin joukkoon :D

Elli: Tsempit sinne oviksen hyödyntämiseen! :)

Mandah, Freija, Tiituli ja Myyh: Peukut ja varpaat pystyssä tärpeille! :) ♥

Pahoittelut tädin kylään saaneille :(!

Meijän täytyy nyt naiset ottaa kaikki asenteeks et jokainen plussaa seuraavasta kierrosta ;D Eiks nii?!! :) ( oliskin niin helppoo et ajatuksien voima tarvittais vaan siihen :D)

Om: Mensut tosiaan saapui eilen joten tänään menossa kp 2/28. Tulipa ainakin todettua et kierto on tasan tuo 28 vrk :) Hormoonit hiukan sekasin? :D Autossa istuessa rupesin vaan vollottamaan ihan turhasta ja jo parin minuutin päästä nauroin miehelle vatsa kippurassa :D Tällästä siis tänne :)

Puhallellaan nyt se plussa aalto tännepäin! :) ♥
 
Mandah : mulla on taas sellainen juupaseipäs-olo :) tosin mä olen sellanen koko nainen ... mulle hyvin tyypillistä. Taistelen itteni kanssa että testata vaiko ei huomenna taas..en haluis taas nähdä sitä negaa mutta haamun toiveissa taas tekis mieli dipata :) huomenna dpo 9-10..

Janeh: olen kanssasi samaa mieltä, plussa aaltoa nyt kehiin!

On. Alavatsaa edelleen jomottelee muttei menkkamaisesti. Huimaa ja väsyttää.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Iltaa kohden vuotoa on ollut enemmän, mutta ilman menkkakipuja eikä vielä vuoda edes menkkamaisesti MUTTA koska katse on eteenpäin niin toivotaan että tänään on Kp1. Vihdoin ja viimein, toivotaan lyhyttä vierailua ja plussaa seuraavaan kiertoon, toivottavasti en hulluile sitten yhtä paljoa!! :grin (Olen silti edelleen oireinen) :grin
 
Tervetuloa uudet kuumeilijat :)

Pahoittelut tädin vierailuista :(

On: ei mitään uusia oireita oo tullu vanhojen lisäks mutta äsken tuossa anoppi värjäs mun hiuksia niin sai koko ajan yrittää hengitellä rauhassa ja pidätellä kun tuntu et ihan just rupeen täysillä joko itkee tai nauraa.

Täällä ei siis kukaan muu vielä kun minä ja mies tiedä koko vauvajutusta. Miten teillä on ekan kanssa suhtauduttu asiaan ja millon ootte lähisukulaisille kertonut? Me ollaan siis molemmat 21 v.
 
Tervetuloa muropulla ja muut uudet joukkoon!!!

Kohtu ramppailee kohtuullisen useasti kun esim. Nousen istumasta seisaalleen. Hah. Saimpas tänään juotua 3l vettä sen tavallisen alle litran sijaan :) mistähän tää vessassa ravaaminen johtuu? :) ovista en vielä ole pongaillu... Eikä taida kikkeliäkään saada ku ukko kuorsaa jo tuossa...

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Etsijä: Kerrankin pääsee sanomaan että onnittelut tädistä :D Seuraavaan kiertoon plussatuulia:Heartred

Feliddzi: Meillä esikolta kerrottiin anoppilaan ja mun vanhemmille sekä meidän sisaruksille heti digitestin jälkeen, koska ne olis meidän tukena jos se pahin mahdollinen sitten kuitenkin kävis. Muille sitten pikkuhiljaa, suurimmalle osalle vasta np-ultran jälkeen..

Lucky: Onnea oviksen metästykseen :)

Ihana äitienpäivä..meikäläisellä lepopäivä:Heartred
 
Niin ollaan mekin suunniteltu et sitten kun on varmaa. Ongelma vaan on se että aiemmin ainakaan mun äiti ei oo kauheesti tykänny mun poikaystävästä vaikka tällä hetkellä se asia vaikuttais menevän parempaan suuntaan.

Anoppilan väestä taas sit ei millään pysty sanoo et onko he uutisesta kovin ilosia. Anoppi saattaa ilahtua mut appiukko varmaan räjähtää, vihaa niin kovin omaa poikaansakin. :(
 
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville äideille! Sillä kaikista meistä tulee äiti, ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti saatte kaikki plussattomat plussan niin että meillä on kaikilla nyytti sylissä ennen seuraavaa äitienpäivää.

Tervetuloa kaikki uudet! Pahoittelut tädin kohdanneille, paitsi Etsijälle jolle oli jo aikakin tulla. Se on melkeen kurjempaa, kun se viivyttelee, kun ei pääse eteenpäin. Pahoittelut kaikista negoista. Mut ehkä testasitte liian aikasin ja seuraavaksi tulee plussa-aalto! Tsemppiä kaikille yhteisesti kaikkiin vaiheisiin.

Feliddzi, me kerrottiin mun vanhemmille ekan neuvolan jälkeen ja miehen vanhemmille ultran jälkeen. Siinä kohtaa annettiin sitten vanhemmilleni lupa juoruta eteenpäin, että varmaan siitä aika pian sai loppusuku tietää. :D Muuten kaikki suhtautui hyvin uutisiin, mutta anopista ei ota selvää onko se ilonen asiasta vai ei. Kehitys on ollut mallia: onnitteluja -> "ette ois saanu kertoa" -> "teidän lapsi tullaan huostaanottamaan!" -> "tää on mulle tosi tärkeä asia, oothan varovainen, ei saa pyöräillä! vieläkö oot käyny töissa?!" Että ota tuosta nyt sitten selvää... Toivottavasti sekä sun että tulevan isän vanhemmat ottaa asian hyvin. :>

Joku taisi pohtia ikenien vuotoa raskausoireena niin voisin kertoa, että mulla ainakin ikenet vähän vuotaneet nyt raskaana ja olleet varsinkin alussa välillä arat. Hammaslääkäri sitten sanoikin, että raskaus voi saada ikenet aremmiksi ja tulehtumaan herkemmin. Eli joo, voi olla raskausoire sekin. :>
 
Feliddzi: Voih, kuullostaa aika räjähdysalttiilta tilanteelta. Tosin isovanhemmuus on sellanen asia että siinä saattaa mörököllikin herkistyä kunhan ensin hetken sulattelee asiaa, riippuu niin ihmisestä. Ratkaisu tehdä lapsi on kuitenkin teidän ja vain teidän, muistakaa se....muut saa sitten itse päättää miten siihen suhtautuvat, varmasti näkevät päätöstensä seuraukset myöhemmin elämässä! Se on kuitenkin jokaisen oma häpeä jos eivät osaa arvostaa rakkaitaan!
 
Feliddzi, höh miten inhottavaa tollanen. Me oltiin miehen kanssa kumpikin 19v kun esikoinen syntyi. Miehen vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi mikä sinänsä kompensoi nuorta ikää niiden mielessä ja tietty kun oltiin jo naimisissa. Mun äitini taas on saanu ekan 19 v myös ja niin myös mun kaks vanhempaa siskoa että siellä puolella ei tullu mitenkään ihmeellisenä uutisena.
Niin ja kerrottiin aikalailla pian testaamisen jälkeen lähipiirille.
 
Vargynja: Kauheeta "teidän lapsi tullaan huostaanottamaan"...!!!!???? Kuka sanoo noin, herramojee! Itse olisin jo niin hiilenä ettei anopista ois mitään jälellä mun käsittelyn jälkeen :D

Mulla on jomotellu ikeniä tässä muutaman päivää.. mistä lie nyt sitten johtuukaan :)
 
Voi kökkö kun ei vielä plussa-aalto saapunutkaan, vaikka osa onkin tehnyt testejä ihan hyvissä ajoin. Venatkaa testien välillä 2vrk niin pitäis alkaa jotain näkyä jos on näkyäkseen. Tässä on se syy miksi ite kummasti malttaa odotella, se on sitten kaikki tai ei mitään ja selkee tulos testissä.

Joku kyseli tuosta kertomisesta, ite olin 23 ja mies 27 kun saatiin eka muksu ja olihan meidän molempien vanhemmat ihan riemuissaan. Molemmille eka lapsenlapsi ja kun yhteistä taivaltaki oli takana jo 9v ni tuskinpa vauva-uutinen enää kauheen suuri ylläri oli..
Ja sehän kannattaa muistaa, että te elätte itsellenne ettekä vanhemmillenne. Joten te myös päätätte elämänne kulun. Tuskin te olette vanhemmille mieluista miestäkään etsineet, joten miksi odotella vanhenemista vaan siksi, että vanhemmat ei ehkä tykkää? Ja ihan 20v ylöspäin minusta useissa on jo oikeesti kypsiä ihmisiä vanhemmiksi, iha yhtälailla kuin joistakin ei vielä 30 vuotiainakaan..

Pääasia kun ymmärtää mitä se sitte tulee olemaan ja mitä se voi "pahimmillaan" olla vastasyntyneen kanssa ja tuntee omat voimavarat. Ja tärkeintä on se, että se on yhteinen päätös. Meilä mies olis halunnut jo muutamaa vuotta aiemmin, mutta mä kieltäydyin koska halusin opinnot päätökseen ja olla hetken töissä. Ja voin sanoa etten tosiaan olis ollut valmis 20v äidiksi. Olis jääny paljon nuoruutta elämättä ja ollut jaksaminen koetuksella.

Mutta se siitä ja pikaisesti omanapa. Kp 20 ja menkkajomot jatkuu oviksen jäljiltä, liekkö sitä keltarauhashormoonia tjsp..

Muoks/ Niin ja me kerrottiin ekan ultran jälkeen raskauksista eli rv9 kun täällä kunnan puolesta on varhaisultrakin. Ei haluta kertoa aiemmin, koska keskenmenostakaan ei kerrottais muille. Ja nytkin ihan hyvä etten edellisestä ehtiny kertoa kun en jaksa mitään säälittelyjä ja mahdollisesta tulevastakin kerrotaan vasta varhaisultran jälkeen ja kaikille sit samalla kertaa ettei vaan kukaan läheinen kuule muiden kautta.
 
Muokattu viimeksi:
voi ei, harmi kun ei vielä saatu tänään plussa-aaltoa tänne, mutta ehkä MarinaMelina vielä yllättää meidät pian positiivisesti :wink

tervetuloa uusille!!! ja tsemppiä kaikille, missä vaiheessa olettekin! pahoittelut negoista ja menkoista!

ja nyt oman pahan olon purkua :sad001 minäkin siis liityn äitienpäivän ei-plussanneisiin, tänään nimittäis kp1 :sad001 pientä tiputtelua oli siis koko alkuviikon ja toiveet alko olla jo korkeella, jomotuksia oli päivittäin, mutta ei muita oireita. tänään sitten alkoi sellanen vuoto, että ei epäilystäkään :( itketti ihan hirveesti, oli taas niin valtava pettymys, kun herätti jo toiveet se outo vuoto. huomenna siis jälleen yhteys polille ja aikaa varaamaan ultraan ja jatkamaan lääkitystä.. ehkä elämä taas voittaa, mutta skeptisyydestä huolimatta oli valtava pettymys..jotenkin aina sitä toivoo..mietin, että kun mulla kerran on jotain häikkää veriarvoissa, että meniskö mulla siitä johtuen heti alkuunsa kesken raskaudet, että kiinnittymisessä jotain ongelmaa? täytyy puhua siitä lääkärille.

toivon siltä sydämeni pohjasta, että täällä jokainen saa nyyttinsä mahdollisimman pian, eikä joudu piinailemaan enää pitkään :Heartred
 
Zorro: :) Toivottavasti kuuluisin seuraavaan plussa-aaltoon mutta voi se olla että joku muu pääsee yllättämään ja mun vahvat "oireeni" on vaan vasta jätetyistä pillereistä ja normi luomukiertojen oireiden unohtamisesta...siitä kun tuli taas melki kaks vuotta kun luomukiertoja ollu ...kannattaa ehottomasti puhua kaikki huolet lääkärissä jospa saisit oikeenlaista tukea kiertoon niin että kaivattu plussa tulisi:Heartred Ootko koskaan laittanu merkille kauanko se sun luteaalivaihe kestää? Olen ymmärtänyt että jos se on lyhyt niin keltarauhasarvoissa tms.. voi olla häikkää ja sen takia kiinnittyminen vaikeaa..Niin ja eikös tuo tiputtelukin kuulu siihen samaan kastiin, että kielis ehkä keltarauhashormoni vajeesta? Valaiskaa muut tietävämmät..joskus oon vaan jostain näin lukenut!

Muoks. Ja eikös sitä keltarauhashormonia tarvita raskauden jatkumisessakin alkuviikoilla?
 
Jaahas, kroppaa vaivaa nyt joku. Ei ollutkaan kp1 tänään, josko siis huomenna... Olis nyt edes se jos ei kahta viivaa tikkuun saa aikaiseksi. Valkkarin eritys on lisääntynyt aivan huimasti tänään, enteileekö se siis menkkoja vai ei, en vaan tiedä. Kahdenlaista tietoa netistä...
 
Elya : vaikea sanoa, mulla ennen menkkoja yleensä valkkaria aika normaalisti ja se on sellasta tahmasta. Nyt taas sitä on enemmän ja se on limasta, tiedä sitten mistä tämä muutos johtuu vai johtuuko mistään erityisestä...olikos sulla tarkkaa käsitystä siitä oviksesta? Voisko olla et ois ollu myöhemmin ja plussa vaan antaa oottaa itseään?

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
MM: Ei käsitystä oviksesta... Tässä oli jo "kuiva kausi" välissä, sitä ennen tuli ihan reippaasti valkkaria ja nyt taas ihan holahtelee niin että olen ollut monesti tänään varma että menkat alkoi. Ei tällaista ennen ole ollut, siksi ihmetettelenkin nyt...
 
Mitähän tääki taas on.. Menkat loppu eilen/tänään ja nyt on ollu koko päivän ihme jomotuksia alamahassa ja alaselässä.. Alkaa mennä nyt jo hermo tähän kropan normaalitoiminnan odotteluun! :( :D
 
vargynja otapa tosiaa sun anopista selvää mikä on homman nimi. mun äippä ei ollu ilonen esikon saamisesta eikä hyväksyn ennen ku synnärillä, tätä raskautta sulatteli jonki aikaa mut näyttää hyväksyneen. anoppi puolestaa on superonnellinen.

tervetuloa uudet ja plussatuulia kaikille :)

täällä ei ihmeitä, väsy, kasvukipuja taasen ja mielialanvaihtelut purettu miehelle päivällä.
 
Tervetuloa uudet. :)
Onnea jos joku oli plussannut.. :)
Tsemppiä piinailijoille ja plussa tuulia puhaltelen..
Pahoittelut tädin kohdanneille. Mutta onnea uuteen kiertoon..

on.mua on jotenkin ihan sikana nyt ärsyttänyt et jäi toi viime kierto hyödyntämättä et myöhästyttiin päivällä.. :( en tahdo päästä siitä yli...onneks menkat on jo loppumaan päin et jospa se mieli ala paranis kun täti pakkais kamansa... täällä siis kp.5
 
Takaisin
Top