Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sintti: toivottavasti sunkin tuhrut jää siihen ja seuraavaksi tulis plussa! Tää naisen kroppa on sitten kumma aparaatti :)

Larissa: :D saas nähdä voiko mulla tosiaan jokin asia käydä nopeasti ja vaivattomasti!

Itse kuitenkin kallistun oviksen suuntaan vaikken kyllä tiedä onko se mahdollista kun testi on ihan haaleaa jo .. eiks se lh hormoni pysy koholla kunnes romahtaa munasolun irrottua?
Täytynee tänään vielä silmät ristissä peittoja heiluttaa kun ukko tulee yhden aikaan yöllä töistä :/ ei oo nannaa!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin tänään ollut ihme alavatsanippailuja ja paineentunnetta. Laskin just et kp 21/29-39 menossa et periaatteessa olisi noin viikko oviksesta, ei ihan :D Epäilenpä kuitenkin että mitään siellä olisi tapahtunut, sillä näitä samoja oireita ollut muutenkin. Alan pikkuhiljaa olla todella skeptinen :D

Tervetuloa Feliddzi!

Kärsivällisyyttä tässä touhussa todellakin tarvitaan :) Menisipä viikko vielä niin ei tarvisi miettiä asiaa. En käsitä kuinka se joka kerta oviksen jälkeen tulee väistämättä mieleen vaikka yrittää olla ajattelematta koko juttua :)
 
Feliddzi: Mulla oli tokassa raskaudessa lievää paha oloa eka trimesteri ja se nimenomaan helpotti syömällä riittävän usein. Kolmannessa sama muuten, mutta ei ihan kokonaan helpottanut vaan muuttui ehkä hiukan siedettävämmäksi syömällä ;)
 
Tervettulloo uusille plussatuulia puhallan :smiley-bounce016

Ennen marraskuuta ku tulin raskaaksi vaikka kkm oliki en tehnyt ovis testejä, puol vuotta aina tein vaun ovislaskurilla, kappas kun ei tärpänny ku oli hukassa koko päivä, sen mukaan se oli aina kp14 kohilla mut se onki pati päivää aikasrmmin mulla. nyt tässä raskaudessa mul oli ovis kp11. Eli itse sanon että välttis en luottais noihin laskureihin
 
No ei se ovistestikää lämmittänyt! Kohta minä en enää ala, eikö nää pyhäst hengest kuitenki vois ilimaantua!!! :grin
 
Sintti2014, täytyy kattoo jos syömällä helpottais.

Mä en tiedä yhtään miten mulla noi ovulaatiot menee kun en oo koskaan niitä testejä kokeillut, mut jospa nyt ois osunu kohilleen tuon laskurin kanssa.
 
Ambriina, Tiiti, Feliddzi ; tervetuloa mukaan :) ihanaa kun tulee uusia mukaan tänne meidän turinointiin.

Iissufin; ihanaa että testi näytti jo noin hyvin viikot sulle! Kyllä kuule nyt menee kaikki hyvin, koita vaan nauttia tilanteesta ja ottaa rennosti. Ymmärrän kyllä täysin sun pelot. Jos tässä vielä itse tulee raskaaksi niin pelkään takuulla koko ajan. Ainakin sen ensimmäisen 12 viikkoa. Kyllä keskenmeno on niin raju kokemus henkisesti että ei varmasti voi täysin luottavaisin mielin olla. Miehen kanssa puhuttiin asiasta ja mies sanoi myös että luo kyllä tulevaan pelkoja paljon että miten sitä uskaltaa heittäytyä onnelliseksi jos sitten jotain tapahtuu. Hyvä että pääsit lääkäriin ja kaikki varmistetaan, helpottaa varmasti omaa oloa paljon sekin.

MarinaMelina; voisko olla jo kiinnittymisvuotoa? Jos vaikka pieni olis matkassa :) me mennään vissiin aikalailla samassa kohtaa kiertoa.

Lucku87; ymmärrän täysin vitutuksesi jos ovis menee ohi eikä pääse hyödyntään sitä. Meillä kävi niin joitain kuukausia sitten ja voi että mää olin vihainen. Se meni vieläpä niin että odotin kovasti miestä töistä kotiin. Tein hyvää ruokaa ja laitoin saunan päälle yms yms. Sitte mies nukati sohvalle eikä heränny enää millään. Sain seuraavana päivänä kamalat itkupotku raivarit miehelle. Saarnasin että tajuaako se kuinka paljon näen vaivaa asiaan, että joka kuukausi tikutan ovista ja kuulostelen kroppaani yms. No, se tais auttaa kun ei ole sen jälkeen semmosta sattunut.

Mäkin käsitin ensin että Mju on käynyt ikean parkkiksella hyödyntään oviksen :)

Dawwe; toivotaan että ovis sieltä kuitenkin tulis, ymmärrän turhautumisesi. Mää olin turhautunut kun tuli pari päivää myöhemmin kun yleensä :love022

Etsijä; voi harmin nega!! On kyllä outoa ettei sulla ole vuoto alkanut ja silti negaa tulee molempiin testeihin. Vieläkin toivon että se sieltä yllättäis r-testiin plussan!

Zorro; voisko sullakin olla kiinnittymisvuotoa? Toivotaan näin!!

Gatusa; muista levätä ja pikaista paranemista!! Onko siellä myytävänä näitä raskausvitamiineja? Tyhmä kysymys mutta tuli vaan mieleen. Ja onko siellä kalliita noi lääkkeet mitä joudut käyttään? Saako siellä perhe mitään taloudellista tukea mistään vai pitääkö joka tilanteessa kyetä itse hoitaan kaikki? Onko niistä sun työjutuista kuulunut mitään? Sorry kyselyt ja ei oo pakko vastata uteluihin :)

Varmasti nyt joku unohtu tästä mun viestistä mutta kaikille toivon plussa uutisia! Ja saatto nyt jotku nimet mennä sekaisinki.

On; täällä ei kummempia, vähän on jomotellut alamahaa mutta se nyt voi johtua ihan mistä vaan. Luget siis eilen aloitin, ne varmaan tekee noita tuntemuksia. Yritän ottaa rennosti vaikka on se vaikeaa. Ja olen todella kärsimätön luonne, kaikki pitäis tapahtua heti ja maltti on mulle aivan outo käsite :wink Mun on nyt pakko malttaa raskautestien kanssa. Mies esitti toiveen että jos tulee tarvetta testata niin haluaa että yhdessä testataan. Että mies on kotona ja saa jännittää mun kanssa testin tulosta. Ja pyysi että testi tehdään vasta sitten kun menkkojen pitäisi alkaa jos ei oo alkanut. Sanoi että hän ei halua arpoa niitä haamuja eikä halua tietää jos on yrittänyt kiinnittyä. Ja haluaa ainoastaan digitaalisen testin. On kuulemma liian raskasta ja ärsyttävää jos ensin on haamu ja sitten alkaaki menkat. Haluaa että testaus tilanne on yhteinen josta voi saada mukavan muiston. Ihan oikeassahan se on, eihän tässä ole ainoastaan mulla oikeus jännittää ja testailla joten teen niinku mies toivoi. Ja mukavaahan tuo vaan on että mies haluaa kokea yhdessä tuommoset asiat. Kolmen viikon päästä on Väestöliittoon aika. No, onpahan se asia kunnossa jos tässä ei raskaaksi tulla.

Mukavaa päivää kaikille!!
 
tervetuloa feliddzi ja plussatuulia, mulla sama juttu ku monilla eli tuoho laskuriin ei ol ollu liiemmin luottaminen. kierron pituutta kattelin et paljoko suunnillee ja sit vähensin sen 13-14pvä siitä eli luteaalivaiheen. kierrot vakiintu viime km jälkee lopulta näköjään sinne 41 ja 30.3 oliki sit ovis, dpo 10 tuli haalea haamu ja dpo 14 tuli tasavahvat viivat.

myyh ei ol mama vitamiineja, ei ol tukia lapsiperheille eikä mitään muutakaa eli omillaa ollaan, ootan tietoa jenkeist et tuliko se soppari vai ei ja onko ees ottan yhteyttä saudeihi vielä. lääkkeet on suht arvokkaita tai siis etenki nuo ruiskeet mut koska syke löyty saan ilmasin ainaki injektiot.
 
Myyh: Tottakai sitä toivoisi että ois ollu jotain kiinnittymiseen liittyvää :) Se oli kyllä niin vähäistä että on voinut olla melkein mitä vaan, ainoastaan munasarjojen ja alavatsan jomotukset sai mut aatteleen että oisko se ollut vasta ovis, mutta ei kai se voi olla.. Katsotaan nyt sitten miten käy :D Kiva että ollaan samoissa vaiheissa, saadaan yhdessä jännätä. Mulla tänään muniksia molemmin puolin vihlonut ja sitten muutaman kertaan kohdun kohdalla sellanen puristava/nipistävä kipu yhdessä kohtaa hetken aikaa, ja sit toi tuhru. Mutta noita kipuja on mun mielestä ollut aiemmin niin en niistä paljoa perusta! Kaiken kaikkiaan mulla on paljon oireettomampi olo kun viime kierroissa...
 
MarinaMelina; munasolu irtoaa 24-48 tunnin sisällä sen jälkeen kun ovulaatitesti ollut positiivinen että uskoisin sulla jo irronneen. Mut jos se onki ollu kunnon sukkula ja tuo tuhru ois hyvä merkki :)
 
Saadaan MarinaMelina jännittää yhdessä :) saa nähdä kuinka huikeita oireitä löydetään tulevien parin viikon aikana! Väestöliitossa lääkäri sanoi että raskaustesti tehdä 14 vuorokautta ovulaation jälkeen jos ei ole menkat alkanut. Mulla on nyt tukihoitona tuo Lugesteron niin sekin saattaa myöhästyttää menkkoja. Oli ihana että väestöliiton lääkäri määräs mulle tuon nyt heti ton keskenmenon jälkeen eikä tarvii mennä sen perus kaavan mukaan että vasta kolmen keskenmenon jälkeen hoidetaan jotenki. Tuo kolme keskenmenoa on ohjeena julkisella puolella. Mun mielestä aivan kohtuutonta jos vasta kolmen jälkeen saa apua.

Gatusa; voisko sulle joku lähettää Suomesta niitä vitamiineja?
 
ei ol ketää joka lähettäs, pyysin kaveria tanskasta laittaan tulemaa mutta en ol kuullu hänestä ku hän on kiireinen työn takia.
 
MarinaMelina; voi kuule olla hyvinkin sulla kiinnittymis vuotoa. Kiinnittyminen saattaa tapahtua 5-10 vuorokauden aikana ovulaatiosta. Nyt vasta laskin nuo sun päivät.
 
Gatusa; jos tulee fiilis että haluat niitä niin minä voin lähettää sulle eikä tarvi mulle korvata mitenkään. Mää niin toivon että teillä menee nyt kaikki hyvin kun olette joutunut kokemaan niin paljon raskaita asioita. Laita vaan yksäriä tulemaan jos haluat. Oon valmis jeesaamaan sua tuossa :)
 
myyh olet oikeestiki uskomattoman kultainen. tässä maassa ei tunneta ku foolihappo raskaana olevilla. minä tein ukolle listan mitä haluan, hän tekee joku päivä sipsiä kotona inshaAllah, dippikastiketta, pähkinöitä, jogurttia ja tonnikalaa inshaAllah. täällä vähä kaikki on retuperällä jossai määrin, apteekista kysyt foolihappoa ni ainoo mitä löytyy on 5mg, äitiysvitamiinei ei tunneta ja ne vitamiinit mitä heil on on kaikki eri purkeissa ja järkyttävis hinnois. kohta pitää miehen hommata taas lisää lääkkeitä eli tuo progesteroni pitää kon käydä hakemas, injektoitava lääke tulee tk:sta ilmasin kuulemma.
 
Myyh : mut jos se ovis ois ollu perjantaina tai lauantaina niin nyt ois vasta dpo 3-4 :/ eli aika aikastahan se olis.. mutta mietin että ei kai se kiinnittyminenkään hetkessä käy niin voihan olla että siellä jotain yritetään jo.. en tiedä. Yritän nyt tässä olla liikaa miettimättä positiivisesti kun kuitenkin isompi mahdollisuus että oli jotain muuta tuhrua..

Kiva tosiaan että päästään yhdessä kehittelemään oireita :D vaikka mä nyt yritän olla rauhallinen ja realistinen :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Gatusa; mieti asiaa ja laita yksäriä jos haluat vitskuja :) meillä on täällä kaikki niin helposti saatavissa että ihan mielelläni autan tässä. Siellä kun kaikki ei ole päivänselvää!

Oih ja voih, töihin pitäis ens yöksi mennä ja nyt ei kyllä nappais lainkaan. On ollu niin väsynyt olo koko päivän.
 
Takaisin
Top