Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikainen on: olen nyt sitten alkanut kuvittelemaan itselleni oireita. Tää on niin tätä, kun ei pää vaan malta ottaa rauhassa. Entuudestaan on parina päivänä ollutkin menkkamaista jomottelua, vaikka menkkojen pitäis teoriassa alkaa viikon päästä. Eilen huomasin tulevan toisesta rinnasta maitoa, mikä taas vois selittyä takana olevalla keskenmenolla. Tänään olen ollut aivan tajuttoman väsynyt, vaikka takana olikin pitkät yöunet. Lisäksi on tukkoinen olo ja valkovuotoa tulee hetkittäin niin runsaasti, että on aivan varma menkkojen alkaneen. Jos ei ois ihan liian aikaista, tekisin testin ihan vaan tätä ylivilkasta mielikuvitusta hillitäkseni.

Parit jutut tästä vielä unohtuikin... Eli vessassa tulee ravattua usein, verrattuna juotuun nestemäärään. Lisäksi olen vielä asteen verran kärttyisämpi, kuin perseeseen ammuttu karhu. Piinaviikko siis edessä ja ihan oon kuitenkin varma tädin vierailevan lopulta täälläkin. Ei vaan voi tärpätä näin pian. Ja ei olla tässä kierrossa ees oltu erityisen aktiivisia.
 
madh osaatko kattoo kui pitkäl mä tuoon mukaa oon ku tuo alkio on 3mm, onko mahollist et ois 6+4 ollu eilen ku mulla se on ainoo mahis pituuden suhteen kierron osalt ku vahva plussa tuli dpo 14. LA ois 22.12 mun mukaa, lääkäri ei katton ees, nt on 6.6 inshaAllah. ja kiitos onnitteluista :)
 
Ihan hirveesti plussatuulia teille kaikille täältä sohvan pohjalta :smiley-bounce016 :Heartred

Super nuutunut olo, ei jaksait tehä mitään. Tänään tein 25 herkkyys huac digi testin ja plussa pärähti. Eli hormoonit nousee. Aika pelon ja onnen välimuoto. En osaa oikein käsittää että plussa tuli. Kiitos kaikki onnitteluista, jokseenki on vaan nyt tosi suuri pelko kkm:sta. Kaippa tää ajan kanssa ohi menee.

Etsijä: Mulla tuli yks oire lisää plussauksen yhteydessä, kynnet vahvistu ja hiiva. Mä voin aloittaa sen dpo ketjun mut miks sää et vois yhtä hyvin
 
Hihiii lissufin! Toivotaan nyt kovasti ettei mene kesken, nauti tästä NYT :Heartred koska tätä hetkeä kukaan ei vie sinulta :Heartred
Niin voisin mä mut omakohtaset kokemukset jäis kyl välistä heti kun eihän mulla todistetusti mitään ovistakaan ole siis ollut tässä kierrossa :laughing002 mähän oon muuten vain täynnä oireita, sen mun vainoharhan vuoksi, mistä tulikin mieleeni että on tosi mahtavaa että sä osoittauduit ihan terveeksi sen suhteen :grin
 
lissufin ah ne raskauden ihanuudet, mulla sama olo. kätilö sano miehelle et mulla on kuulemma paksu veri joten tartten nuo ohennuslääkkeet. nyt ku raskaana vihdoin ni pakko vetää voit lääkkeit että veri pystyy kunnol tekee tehtävänsä.

mimi komppaan tiitulia eli yleensä menkkojen alkamispäivä eli dpo 14, jostai syystä mulla tuli kuitenki dpo 10 plussa 25 herkkyseen testiin.
 
Gatusa, vasta nt-ultrassa voisi varmuudella päätellä laskettua aikaa ainakin minä kun en vielä ole niin kokenut :) Mut nyt näkyy syke ja viikolla 7 menossa, joten eiköhän aika hyvin viikkoja vastaa. :)

mimi., oviksesta noin 14päivää pitäisi menkkojen alkaa, joten silloin siis. Itse en testais kovinkaan montaa päivää ennen, koska välttämättä mitään ei siinä vaiheessa vielä näy. :) Puoltoista viikkoa ainakin odottaisin, kaks mieluiten :)

on, mies on kyllä hellyyttävä kun on tehnyt selväksi kuinka paljon haluaa vauvaa, mut vähän perusasiat hakusessa, kun ei tiedä "otollisinta" aikaa... :D vaikka mäkin olen sen sille kertonut monasti. Josko kohta menis perille sekin... :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Gatusa: Onks sul iän myötä tulleet tuo veren paksuuntuminen. Mä aloin miettii et 2,5 vuotta sitten jouduin ottaa sen endo tähystyksen jälkeen masupiikityksen veritulpan (siis ehkäisevänä toimenpiteenä) vuoksi. Ihan siks myös nyt oon ihan aikaste liikkeellä et jos mulla tosissaan on sama tuon veren paksuuden kanssa olis kiva saaha se apu ennen ku olis taas myöhästä.
 
kiinnittyminen tapahtuu siinä noin dpo5-10 välillä, ja sen takia itse en aikaisemmin testaisi. Joillain just saattaa dpo10 näkyä, joillain näkyy vasta kun päivät paukkuu yli dpo14


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Madh: Meilläki oli hakusessa tuo ku yleensä ottaen ukkoa halutti puputella ku menkat oli alkanu, very weird:grin Noh nyt mä laitoin luukut kiinni hetkeks. ei vaan jokseenki ole ollut oviksen jälkee pahemmin kinostanu sekstailla. Kysymys tulevalle kätilölle? Voiko ulkosynnyttimen kirvely olla myös hiivaa? Mulla on tässä nyt pari päivää kirvelly häpyhuulien välistä, pissatessa ei kirvele mutta pyyhkiessä kyllä :oops:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei oo mitään hajua koska seuraavien menkkojen pitäis alkaa, eli ootan kaksviikkoo oviksesta :)
 
lissufin sit kannattaa soittaa neuvolaan ja varata aika samalla kerrot myös tuosta veren paksuudesta ni laittavat sulle lääkkeen siihen mahollisest ja ehkä ar ultraan, en tiä käytäntöö mut näin ainaki kuvittelisin ku nuo lääkkeet pitää alottaa eti plussan saatua.

madh kiitos tuhannesti vastauksesta, anteeksi että kyselin heti sulta mietitytti vaan ku lääkäri ei liiemmin sanonu mitää. tsemppiä ja plussatuulia josko sinä sen plussan saisit nyt :)
 
Etsijä; Oon käyttänyt pelkästään digitaalista ovis testiä joten en oo vertaillu onko vahvistunut viivat.
No, nyt menikin sitte niin että testasin aamupäivällä ja oli nega. Nyt testasin puol kasin aikaan illalla niin tuli hymynaama :)onneksi testasin kun joskus ovis huippu saattaa kestää vaan 12 tuntia eli oisin saattanut huonolla tuurilla missata tämän kun yleensä testaan ekan testin joskus yhden aikaan päivällä. Nyt teen niin että testaan vielä huomenna ja katon näyttääkö positiivista. Haluan suunnilleen päästä kartalle kauanko mulla kestää se huippu. Ihanaa meillä on tiistaihin saakka vapaata eli päästään kunnolla hyödyntään ovis.

Tervetuloa uudet kuumeiliat!!
 
Oon miettinyt että onko mulla iso annos tuo Lugesteron.. sitä on määrätty aamulla 1 x 200 mg ja illalla 1 x 200 mg ali 400 mg/vrk. Aloitan noi luget siis maanantaina illalla, näin käsitin et ne pitää aloittaa.
 
myyh puhuko lääkäri mitää jos tärppää et jatkuuko sulla tukilääkitys? plussatuulia lähetän täältä oikein kunnolla :) oviksen mentyä alotat lääkkeen vissiin.
 
Gatusa; jos tärppi kävisi niin pitää jatkaa raskausviikolle 12 saakka. On kuulemma todella tärkeää käyttää sinne asti.
 
mulla sama cyclogestin kanssa eli 400mg menee joka ilta sisuksiin alakautta. eli toi mun lääke on sama ku lugesteron. inshaAllah sulla käy tärppi :)
lissufin lugesteronia käytetää tukemaan luteaalivaihetta että munasolulla on paremmat mahikset kiinnittyä ja jos tärppi käy ni se sit tukee alkuraskautta. mulla menee vastaava lääke kans eli progesteronia se on.
 
Takaisin
Top