Raskaaksi 2014

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nii mies sano et lääkäri sano hälle eilen et 4vko ja sen jäkeisenä perjantaina eli toisin sanoen 6.6 on ultra ja se onki sit se kuuluisa nt ultra inshaAllah, jännittää vähäsen jo nyt, inshaAllah saadaa hyviä uutisia.
 
kiitos aamu, oli kyl iso helpotus ku sain nähä sykkeen siellä ruudulla. aivan ihana tunne mut nyt pitää oottaa sit tuonne kesäkuun alkuun että pääsee nt ultraan.
 
Ääh, ei siis mitään yleispätevää ohjeistusta pitäisikö olla kuiva vai kostea kausi jos on tai ei ole raskaana. On tää kanssa yksi show kun koittaa miettiä mikä on raskausoire ja mikä ennustaa menkkoja, yksi sanoo toista ja toisen sanoma kumoaa edellisen. Noi kaikki listatkin mitä täällä on ollut ja mitä netistä löytää antaa ensin uskoa että asia X on raskausoire, mutta se saatetaankin kumota jo seuraavassa lauseessa. Miten pihalla voikaan ihminen olla... o_O

Musta tuntuu etten ole enää ollenkaan perillä kropastani enkä mistään oireista, taidan kokonaan luovuttaa ja antaa ajan kulua, ehkä se joskus selviää ollako vaiko eikö. :confused2 Epätoivo iski.
 
mietipä näin elya, onko sulla mikä tilanne normikierrois kun ei tärppää... jos yleensä kuiva ni jos löytyy paljo valkkaria ni voi viitata raskautee iha hyvin. mulla näin ainaki et yleensä löytyy jonki verra valkkaria mut nyt oon kuiva ku sahara vissii, tosin toi progesteroni jotai joutuu tunkee sinne sit tuo omat outoutensa mut ainaki on auttan näköjään pikkusta. jokainen ihminen on erilainen joten ei oikei toisen puolest voi sanoa.
 
Noista raskausoireista sen verran, että jostain sivustolta luin (en nyt tähän hätään puhelimella löydä linkkiä), että vain lisääntynyt virtsaamisen tarve ja pahoinvointi ovat ihan alkuraskaudessa (ennen plussaa) istukkahormonin aiheuttamia. Loput oireet selittyy keltarauhasella ja sehän toimii aina ovulaation jälkeen oli tärpännyt tai ei ;)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Gatusa, sehän tässä mättääkin kun tuntuu ettei sellaista "oman kropan normitilaa" ole vielä löytynyt puolen vuoden ehkäisyrenkaattomassa elossa. Jokainen kierto on ollut erilainen keskenään. Ensimmäisestä, josta siis plussasin ja joka meni kesken en osaa sanoa mitään, koska mullahan oli välissä menkat enkä siksi uskonut yhtään raskauden mahdollisuuteen eikä edes kp:t ollut selvillä.
 
Gatusa; Ihanaa, onnea!!! Tosi mahtavaa että ehditte käymään ja kaikki oli hyvin pienellä :love017 Nyt sitten lepäät ja syöt hyvin jotta pieni vahvistuu. Varmasti rauhoitti mieltä kuulla sydän äänet! Kertokaa tyhmälle mitä tuo hematooma asia merkkaa?? Siis hematooma on mustelma mut mikä toi tilanne raskausaikana on ja miten semmonen tulee ja mihin???

Etsijä; kyselit että vahvistiko keskenmeno mun ja miehen välejä. Varmasti jollain tapaa, ja ainakin tämän yrittämisen teki jotenki konkreettisemmaksi myös miehelle. On sen jälkeen paljon enemmän kysellyt että missä mennään, koska ovulaatio ja kuinka voin. Kiitos Etsijä lohduttavista sanoista, niistä tarvitaan aina välillä :Heartred

Mulla meinaa alkaa stressaan kun ei vieläkään ovis ole ollut positiivinen. Tiedän että turhaan vielä hermoilen mutta en voi mitään. Jos nyt näillä vapailla en ovuloi niin sitte menee ohi tämä kierto. Tiistaina alkaa taas molemmilla työt ja sitte ei pariin kolmeen päivään juuri edes nähdä toisiamme. Koitan pysyä rauhallisena ku lääkäri sanoi maanantaina että ovulaatio todennäköisesti on viikonlopppuna. Eilen käytiin apteekissa ja löysin multi tabsin raskaus/imetysajan vitamiineja joita voi jo yritys aikana popsia. Otan nuo käyttöön ku niitä ei tarvii ottaa ku yks päivässä. Mama vitskuja piti ottaa kolme ja tuli jotenki ällö olo niistä. Nuo oli myös edullisempia. Ihanaa päivää kaikille!
 
Gatusa.Toivottavasti sun fiilis olis oikees.. :)

Elya.Mä tiedän ton tunteen kun se on mul joka kuukaus et miks ei voi ol mitän varmaa merkkii..ku aina erinlainen kierto ja joka kerta erilaiset oireet tai oireettomuudet..voi kunpa olis joku varma merkki..Plussa tuulia puhallan sulle.. :) ja tsemppiä piinailuun..

Myyh.Toivottavasti sulla ovis nyt olis viikonloppuna ni saisitte sen hyödynnettyy..Onnea sen hyödyntämiseen ja bongailuun.. :)
 
myyh hematooma muodostuu kohtuun jonnekin päin mikä on saanu tarpeeks kovan tärähyksen tms. eli kohdussa verisuoni rikkoituu kuten muuallaki kropassa ja sinne tulee vernpurkauma joka itestää joko katoaa tai vuotaa tyhjäksi. mulla on lisääntyny riski niihin mun tukilääkityksen takia ja kiitos huonokuntosten teiden me ajettii eile kuoppaan eli sain kunnon tärähyksen ja sit tuli hematooma kohtuun (näkyy kuvassa kohdun alaosassa mustana pitkähkönä alueena). pahimmillaa on uhka mahollisest jopa raskaudellekin joten sen takia tuli entistä totaalisempi vuodelepo.
plussatuulia myyh, inshaAllah saatte hyödynnettyä oviksen ja kierron lopussa pysyvän plussan.

loora mä niin jännitän sun puolesta täällä et tuleeko plussa sittenki tässä kierrossa :)

24/7 unet kiitos ei nää hormonit tee mua yhtää väsyneeks tietenkään. siis tosi halvalla löytys koti doppleri ja ongelmaksi nyt muodostui eritoten mun vuodelepo ja se että en pääs mun tilille netin kautta...oisin katton paljonko löytyy ku ois ollu mahollista ostaa se doppleri sittenki ehkä. jostai syystä mun salasanaa ei hyväksytä!!! ärsyttää ku se vois tulla jo 2vko sisää.
 
:Heartred:Heartred:Heartred kaikille naiset :Heartred:Heartred:Heartred tsemppiääää!!

Joskus se vaan tuntuu ettei onnistu mutta pidetään toivoa yllä :wav

Myyh. Onko sulla ovistestit näyttäny ees haaleeta nyt tai että olisi voimistumaan päin?



Mä oon aamun katsellu tuolta areenalta tuota ohjelmaa "toisen kanssa" . Oonhan mä muutenki tunteellinen mutta muutaman kerran on pitänyt jo itkua tihrustaa :rolleyes: :grin Tosin on se välillä ihan hauskakin!

Ei oo vuotoa ei, jomotukset jatkuu... turvotus on niin kauheaa että housut kiristää.

Mä oon niin varma... mut entä jos sit mä en ookkaa :grin Mieskin sanoi tänään että "mulla on vähän sellainen kutina että olisit taas raskaana" :rolleyes:
 
Täällä kp14 ja luulin että Dpo1 mutta ei taida ollakkaan. Tänään ovistestiin iltapäivällä kirkuvan punanen testiviiva, oli imenyt melkein kaiken värin itseensä :D Halut on ihan tapissa ja valkovuotoa reippaasti. Joten eilinen niin selvä ovulaatio ei ollutkaan niin selvä :) Eli tänään aika varmasti dpo0 vasta, peitot siis edelleen heiluu :D Nää halut on kyllä sellaset että saa mut epäilemään että olenko edes ovuloinut testiplussista huolimatta kahdessa edellisessä kierrossa ollenkaan ... voi olla ettei itse ovista ole tapahtunut, ei ainakaan tällasta pupu oloa ole ollut:oops: huhhhei, tulis ilta nopeasti:wink
 
Ajattelinpa nyt tulla tänne kirjoittelemaan kanssanne kun kovasti nyt toivotaan perheenlisäystä ja omien laskujeni mukaan oviksen olisi pitänyt olla 30.4. Pupuiltu ollaan edelliseten menkkojen jälkeen jotka loppuivat 19.4. joka toinen päivä jos vaikka tärppäis :) Seuraavien menkkojen pitäis alkaa 14.pvä et ei auta nyt kun odotella.. :/ Tosin nyt olen parina päivänä kiinnittänyt huomiota että ravaan vessassa alvariinsa, öisinkin joudun käymään vaikka yleensä ei ole tarvetta käydä. Mahassa ja alavatsassa ollut myös jännä tunne, ihan kuin olisi menkat alkamassa, myös naamaani ja rintakehääni on noussut ihan hirveästi hormooni näppyjä joita edes menkkojen aikaan minulla ei ole ollut..Tosin toivon kyllä pienokaista niin paljon, että voin kuvitellakkin kaikki oireet :D Kiertoni ei ole ollut kauhean säännöllinen enkä sitä kauheasti ole seurannutkaan, että voihan se olla että ovis olisi ollut aikaisemminkin, limoja ei kyllä enään ole tullut mutta ihan pikkuisen valkoista tuhrua tulee päivittäin alushousuihin, onkohan normaalia kun eikös oviksen jälkeen pitäisi olla kuivakausi? Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan :)
 
Muokattu viimeksi:
voi olla tiituli90 iha normaalia ja nuo oireet on aikas lupaavat. mulla oli oireita pian oviksen jälkeen. plussa tuli jo dpo 10 ja dpo 11 oksensin ekan ja ainoan kerran. nyt menossa rv 6+5 omien laskujen mukaan ja eilen löyty vahva syke ja 3mm pikku ninja :) tervetuloa joukkoon iloiseen :)
 
Toivotaan. Ensimmäisestä raskaudestani ei ole muistikuvia kun käytin sillon pillereitä ja tuli todella yllätyksenä että olin raskaana. Kamalasta aamupahoinvoinnista vasta alon miettimään et mikä juttu tämä on :D Nyt ei auta kun odotella ja toivoa parasta :) Ja onnea sinulle Gatusa odotukseen <3
 
Ööööhh.. mun oviskipuilut jatkuu vieläkin vaikkakin vähän lievempänä. Oviksesta asti on tullu semmosta outoa hyytelömäistä vuotoa paperiin pyyhittäessä, välillä kirkasta ja äsken tuli punertavaa/punaista :o ja ovis oli keskiviikkona.
Laittaisin kuvan jos kehtaisin mutta se ei sovi herkille niin en viitti sitä.ä tähän läväyttää :D
Mitähän tää ny vois olla?
 
Niinkun sanoin en ole asiantuntija, mutta eiköhän kaikki asiat ole yksilöllisiä. Tietenkin voi olla jotain muutakin vuotoa.. Ilmoittele kun tiedät mistä vuoto johtui :)
 
Pöö!

Gatusa, mielettömästi onnea ja tuhannet enkelit mukaan matkaan :) Ihania uutisia :)
Lissufin, kyllä määkin viivan näin, onnea!

Tsemppiä piinailuihinne, ja plussia testiin oli se kumpi vain!! :D

Omanapa, kotiin kun pääsi, heti oli riidat pystyssä... Meikäläinen kunnon "hormonihirviö" kun ei ollu saanu huomiota kun oli poissa, niin kun mies taas halusi jatkaa arkea normaalisti niin mähän siitä suutuin kun en saanut tarpeeksi huomiota.... :D Onneks saatiin taas sovittua.

Negan pissin tikkuun eilen, ja tänään sit auton vahauksen jälkeen vessakäynnillä totesin, et täti tuli kylään (päivää liian aikaisin, mut tulipa silti!)! Nyt kierto jäi siis 26 päivään. Clomifenit kävin eilen apteekista sit hakemassa. :) Kallis on paukku, mut kyllähän siitä muutamaan kiertoon riittääkin sit. Josko kaikkia ei tarttis ees? ;)

Näköjään terolutit toimi nyt ihan 1tbl/pvä annostuksellakin, joten ihan hyvillä mielin. Mut saakeli, olivat viimeksi jo tukusta loppu kun kuukausi sit kävin kyselee, nyt eilen vieläkin ilmoitus ettei niitä saa. :( Nyt matkalla pk-seudulle kaverin luo ja samalla koeajamaan jälleen yksi auto. :)
Jänskättää kun clomit pitäis aloittaa, kp5-9 sain määräyksen niitä napsia ja sit kp15-24 terot. :)
Yhdellä tabulla liikkeelle, jos ei kuulu ovista ni sit kahteen nosto. :D IIK!




Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top