Raskaaksi 2014

Gatusa. Toivon samaa :wink

Lissufin. Olen täältä Rovaniemen "lähistöltä", se on varmaan paikka minkä kaikki tietää :)

Myyh. Meillä mies ei ihan heti sisäistänyt keskenmenoa, vasta seuraavana päivänä kun meni töihin oli siellä tajunnut ja sairaslomaa sai heti äkilliseen stressireaktioon, itkuhan se oli hällekin siinä vaiheessa tullut kun siitä tapahtumasta piti jollekin kertoa. Kyl hän huolta piti silloin ja oli murheenmailla kun minäkin sinne sairaalaan jouduin, hänhän ei mukaan voinut lähteä kun meillä on kotona näitä elukoita enemmän ja vähemmän. Rakkautta meilläkin sais enemmän ku itse tarvis yleensä :wink Muutoin me ei hirveesti ajatella asiaa yhdessä, kun ei haluta tästä projektista mitään pakkopullaa ja vänkäämistä ja tekemistä eritoten, tupakoinnin lopetti ja minä syötän sille "salaa" kaikkea terveellistä, hehheh :p Välil hän kyselee oloja ja joko tuntuu ja mie infoan aina missä mennään.

Harmitti vähän kun työpäivä olikin niin lyhyt, onneksi keksin pihamaalla sen verran hommia että tämäkin päivä kuluu, nyt on jotenkin se hetki että toivon päivien vierivän siihen plussaan asti :rolleyes:
 
Kyllä se keskenmeno on niin kamala kokemus :sad001 itsellä oli kamalinta päästää irti niistä kaikista ihanista ajatuksista mitä se positiivinen testi toi mukanaan. Ja ahdisti ajatus että taas ollaan samassa pisteessä ja kaikki alkaa taas alusta. Aika äkkiä sitä kuitenkin taas jaksoi alkaa ajatella positiivisesti ja toiveikkaasti. Mulla on nyt vähän ristiriitaiset ajatukset noista luontaistuotteista. Lääkäri kysyi että mitä vitamiineja käytän ja käytänkö luontaistuotteita. Kerroin että mama vitamiinit ja ollaan aloittamassa macan käyttö. Lääkäri sanoi että hän suosittelee etten käytä muuta kuin mama vitamiineja, sanoi että ei ole lähellekkään tarpeeksi tutkittua tietoa miten vaikuttaa eri hormooneihin voimakkaat luontaistuotteet. Nyt sitten en ehkä uskalla sitä aloittaa. Ajattelin että teen nyt just niinku lääkäri määrää ja käytän niitä lääkkeitä mitä sieltä määrätään.
 
Myyh: Tiedän tunteen keskenmenosta. En voi antaa ohjeita muuta kuin päivä kerrallaan elää ja suunnitella tulevaa heti kun se on mahdollista, virtuaalihalit lähetän sulle. Mä lopetin macan käytön ku joka aamu alkoi ripulilla :sad001 Aattelin et ei kauheen hyvästä jos mahan toiminta on tuollainen.
 
Kannattaa tehdä niinkuin tuntuu oikealle, itsestä oikealle, kaikki ei sovi kaikille :Heartred
Lääkärithän eivät voi missään nimessä suositella mitään sellaista mistä heillä ei ole tutkimustietoa, sehän on fakta, siinä on kyseessä heidän ammattinsa.

Lähinnä minua huvittaa tässä nyky-yhteiskunnassa juuri tämä määrittely luontaistuote yms kun aikoinaan kaikki tuli suoraan luonnosta, puhtaana, nykyään tämä puhdas ravinto tuntuu olevan jotain kauheaa :wink Eikä siis mitenkään henkilökohtaisesti ketään kohtaan :Heartred

Mä kun tykkään lörpöttää niin lörpötän vielä sen verran että mulla taitaa olla vain yksi ovistesti jäljellä! Eli huomenna pitäis viimeistään aamulla tilata lisää että ne olisi keskiviikkona täällä, mut sitten tuntuu tyhmältä tilata niitä jos oonki raskaana hehheh ja sitten taas mulla ei oo kiire niiden kanssa jos menkat alkaakin! :confused:
 
Heippa ihanat naiset! :) On taas aikaa kun olen täälläkin ollut. On ollut kiire töissä ja iltaisin on nukahtanut sit jo joskus ysiltä :grin Olen kyllä sivusta yrittänyt lukea teidän juttuja mahdollisimman usein.

Uusille plussanneille onnea ja tarrasukkia mukaan! :Heartred
Tädin kohdanneille pahoittelut ja plussatuulia uuteen kiertoon!
Oviksen metsästäjille myös tärppi onnea :wink
Jännääjille kahta viivaa testiin kun on sen aika!

Mandah: Pahoittelut km:sta :sad001 todella kurjaa. Paljon tsemppiä ja jaksamista. Kyllä se mies pian kotiin tulee ja saatte taas viettää laatu aikaa yhessä. Tsemppiä uuteen kiertoon! :Heartred


Täällä ei ihmeempiä. Vatsa kramppasi eilen illalla kovemmin kuin koskaan,mutta loppui melkein heti kun alkoikin. :grin Tänään on ollut pientä nipistelyä (samanlaista kuin plussasta asti) mutta tuntuu nyt enemmän kävellessä. Muumilimsaa menee..onneksi en pääsee kauppaan joka päivä :p Kahvi ei tee pahaa ollenkaan ja olenkin sitä pari muumimukillista juonut aamuisin :) Tisseihin sattuu kun rintsikat ottaa pois. Mies on ihan happy ku ne on kasvanut ja turvoksissa :grin Kipeet ne on joten sorry...ei kosketa! Tää alkuraskaus on kyllä mulla ollut melkeinpä oireeton. Luin jostain (joo ei sais) että oireettomuus saattais tarkottaa sitä ettei kaik oo hyvin tj. Raskaustesti näyttää niin vahvaa plussaa että testiviiva on imeny kaiken värin itseensä,mutta pelottaa silti. Toivottavasti 6.5 näkyis syke ja kaikki ois hyvin...pitäs vaa rentoutuu ja uskoo,et kaikki on hyvin. :oops:

PLussapuhureita kaikille ja aallot kans mukaan.. :wav
 
Iines; ei kannata pelästyä. Olen joskus lukenut sellaisenkin tutkimuksen jonka mukaan niille ei tule oireita jotka ovat valmiita raskauteen ja niille tulee oireita joille raskaus on enemmän yllätys. Selitettiin jotenkin että keho ei ole ehtinyt mielen mukaan :)

Yksilöllisesti meidän kroppa pelaa mutta toki sitä miettii kaikkea. Varmasti kaikki on hyvin!
 
iines älä ol huolissas mulla oli sillo ku menkkojen piti alkaa iha järkyt kivut, no ei alkanu, sen jälkee ollu välil kovempii ja välil lievempii kipuja, oireetha mul katos yhes vaihees kokonaa käytännösottaen mut sit alko tuleen takas. nyt ku alotin lääkitykset ni mul on kipui joka päivä. tiedän että esikoisen odottaminen on osittain pelotavaa ja jännittävää mut ei kannata huolestuu liikaa, mulla esikosta ekal kolmanneksel tuli niin järkyt kivut alavatsaa et mun pomo vei mut töistä autollansa sairaalaa päivystykseen (josta mut passitettii kotii ilman tutkimuksia vaikka sanoin että oon raskaana) kuitenki kaikki oli hyvin ja muksu tuli vast 40+6 maailmaan eli viihty yli LA:n. noi kovat kivut on sitä ku sulla alkaa kroppa valmistautuu kohdun kasvamiseen ja nousemiseen, lihakset ja liitokset venyy hormonien vaikutuksesta ni tulee noita kipuja. :)
 
Gatusa: Ihana kuulla lohduttavaa tietoa :) Helpottaa kun viisaampii valaisee tilannetta. Ehkä pitäisi olla vaan tyytyväinen,että kuuluu tähän oireettomien kastiin :) Kipuilua silloin tällöin lukuunottamatta.
 
ole vaan tyytyväinen iines, mä ootan mielenkiinnol ja kauhul miten noi lääkkeet vaikuttaa oireisii tulevina viikkoina. eniten ootan perjantaita ja ultraa että onko montako asukkia ja onko sydänääniä. sit oottelen joka kerta uutta ultraa ja että pääsis niille viikoille et vatsa alkas näkyä ja liikkeet tuntuis :)
 
lissufin: Nooh..kestän ne sitten kuin nainen :grin

Gatusa: Ainiin kun olitkin tuolla aijemmin sanonut,että saattaa olla kaksi kyytiläistä matkassa :wink oih..se ois kyl hienoo!! :Heartred Kyllä sullakin varmasti siellä sydän/sydämet sykkii tiuhaan tahtiin. Mä kans niin ootan ekaa ultraa ja jos siellä kaikki hyvin niin ootan sitten sitä np-ultraa :p Sain siskolta hänen vanhoja paitoja joita oli käyttänyt raskausaikanaan. Ne on niin hienoja,että ootan kyllä tuota masun kasvua jotta pääsee pukee noi paidat päälle :grin
 
Taas täältä taustalta huutelen :wink

Kannattaa tosiaan olla varovainen sen macan kanssa, sillä se vaikuttaa hormonitoimintaan. Monilla myöskään maha ei sitä sapen takia kestä ja liiallisella annostuksella (jauheena jopa alle teelusikallinen) saattaa joillekin aiheuttaa helvetillistä vatsakipua ja ripulia.

Hmmm.. Tekisi niin mieli liittyä tänne teidän ketjuun jutustelemaan, taustalta olen tähän mennessä seuraillut. Ehkäisy jää meillä pois syksyllä (jos se vaan on musta kiinni) eli periaatteessa optimistisena tavoitteena olisi se "raskaaksi 2014" :grin :wink

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Pampero: Joo..samoissa mennään siis :) nettilaskurin mukaan LA on 29.12.2014 mutta neuvolassa sanottiin kun soitin sinne,että ois 26.12.2014 <----- eli tuo varmaankin oikein. Pistän tonne joulukuisten listaan sitten tarkemmin oikean päivän kun olen ekassa ultrassa käynyt :) Nyt saa olla vielä toi 29.12 siellä
 
Iines, toi 29.12 on varmaan oviksen mukaan laskettu? Neuvola laskee aina viimesten menkkojen mukaan, joten varmaan sulle jää toi 26.12 lasketuks ajaks. Sitä siirretään yleensä vasta, jos ultran mukaan heittoa on yli viikko. Noi neuvolat ei yleensä oviksista oo paljoo kiinnostuneita :D Meetkö muuten yksityiselle ultraan vai saako teillä kunnassa varhaisultran? (tulee vähän väärään ketjuun tää keskustelu, mutta en tiennyt mistä muusta ketjusta olisit bongannut mun kysymyksen)
 
Onko kellään muuten kokemusta tuosta Lugesteronista? Kovasti kaipaan tietoa siitä. Sen mitä luin niin saattaa antaa virheellisiä tuntemuksia että olis raskaana. Rintoja saattaa turvottaa ja myöhästyttää menkkoja ainakin. Täytyy tää pitää mielessä sitte etti ala turhia toivomaan.
 
Pikainen omanapailu: Jee, ovistestit olivat tulleet tänään postissa! :)Ylihuomenna pääsen aloittamaan testailut. Jännää!

Pahoittelut, jännäilyt, peukut ja tervetulotoivotukset kaikille! Ahkerasti olen yrittänyt pysyä teidän jutuissa mukana, mutta reissupäivissä ei riitä aikaa kaikille vastailemiseen. Palaan asiaan myöhemmin. Plussatuulia!:smiley-bounce016
 
Takaisin
Top