Raskaaksi 2014

Diku: No joo kyllä määkin mutta nyt on ukolla pitkä vapaa nii ei onnaa :mad: Se kyl näytti minne se laittoi sen. Hahaaa kyl mä kaivan sen tiistaina esiin :grin:laughing021
 
Gatusalle en ole varmaan vielä ehtiny onnea toivottaa ultrakuulumisista! Mahtava uutinen ja mä niiiin toivon että saatte nyytin syliin asti.

Ja onnittelut jos täällä on plussanneita, ei jotenkin nyt nii ajatuksella jaksanut lukea, että olis nimimerkit jääny mieleen.
Tsemppiä niille jotka ovisplussaa metsästää ja hermoja taas testailemaan pääseville.

Mä koon tänään jonkinmoisen tunnehajoomisen. Nyt mä sain jonkinmoisen varmistukset viikontakaiselle aavistukselle erään tuttavan raskaudesta. Heillä käydessäni nimittäin silmiini osui raskausvitamiinit ja seinäkalenterissa merkintä lääkäriultra.. täälläpäin kun varhaisultrankin saa kunnan puolesta niin ultran perusteella heillä ois laskettuaika marras-joulukuun vaihteessa. Sikäli kun aavistukseni on oikeassa.
Meinas kotimatkalla päästä itku kun tajusin että meidän laskettu olis ollu aika vähän ennen heitä!
Mä en tajuu mikä hormoonihirviö musta on tullu, keskenmenoko laittaa näin sekasin? Tää ei oo yhtään kivaa!

Ihana uutinenhan se on, kunhan meille sen varmistavat, mutta kyllä sitä miettii vökisin että meilläki vois olla jo pieni kyytiläinen..
Mieski hoksas ja kysy että harmittaako. Ja tuumasi ettei se meiltä pois ole, eikä olekaan. Tunteet ja järki ei vaan nyt pelannu yksyhteen.
Nyt saa taas olla puoliviikkoa itekseen kun on miehellä yövuoroviikko, toivottavasti se saa vappuna ladattua akkujaan sen verran että jaksaa toimia yhteisen hyvän eteen jotta saatais meki uus yritys tarrautumaan ja pysymään mukana. Ja helppo vapunjälkeinen viikkokin sais olla miehellä, itsellä on menoa vapun jälkeen kaikille muille illoille paisi perjantaille, että silloinkin nähdään sitten tosiaan vaan vällyjen välissä...

Hyvää alkuviikkoa kaikille!
 
lissufin: hyvinhän se, oikeestaan yllättävän hyvin näin yleensä aina kun pienemmästä muuttaa isompaan ja saa lapsen pois pyörimästä jaloista :) rankkaa on silti ollut... mutta en valita :) sohvaan ja keittiön pöytään kun jostain saadaan rahat niin olis sisähommat silleen ok että voi jo normaalia elämää elää. toki nuo piha hommat syö ison loven kukkaroon... jääneekö ollenkaan jäljelle... budjetoitiin niin tiukkaan tuon lainan osalta että 20t maksettiin omasta pussista ja sillä sit jäi pöytä ja sohva + muut tärkeet myöhemmin hankittaviks. no en valita siltikään! oon aika onnellinen :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
dawwe kiitos onnitteluista, oot ihana :) ymmärrän että tuntuu pahalta ja iha luonnollista se on tuntea tuommosta ku ite kokenu vastoinkäymisen, mullaha oli sillo et käly tuli raskaaks ku olin saanu hiljan keskenmenon.

inshaAllah teillä tärppää pian kanssa ja saatte oman pienokaisen dawwe :)

lucky ootteko miettin ollenkaa tuota tee se itse pöytää ja sohvaa? mullaha on ne projektit tulossa kunha tää vuodelepo loppuu ja netissä löytyy paljon hyviä ohjeita
 
Myyh. Kohta on neljä viikkoa kulunut siitä kun aloin vuotamaan.

Mutta mutta. negaahan se näytti :grin Onhan tässä toki vielä aikaa, mut pakkohan se oli testata, ainaki nyt tiedän ettei edellisiä enää ole varmastikaan!
Mahassa juilii silti, nännipihat laajentuneet ja yöllä heräsin pitkästä aikaa niihin aikoihin kun heräsin raskaana ollessa joka ainoa yö syömään.
 
Samanlainen haamu ku viimeks..Toivottavasti digi tulis tänään ni huomenna sais sil testattuu.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Testissä näkyy kyllä sivusta kun katsoo niin punainen viiva testiviivan kohdalla ns testin alla. Kuvaa en saanut kun puhelin ei suostu tarkentaa. Ja testinä oli perhoset.fin liuskatesti.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä testattu nyt parempi viiva, mutta hetki sitten alkoi tuhruamaan ja vatsa kramppaa että kait se alkaa kohta kunnon vuoto. :dontknow:sad001
 
mandah inshaAllah on jotai harmitonta kuitenki eikä keskenmeno, jaksamista.

pepexxl plussatuulia ja inshaAllah digi näyttää sit positiivist :)
 
Kyllä se vaan alko kunnolla vuotamaan nyt. Että se oli siinä. :sad001
Tarviiko tällasessa tilanteessa ottaa lääkäriin yhteyttä? En mä aiemmin oo tällasta kokenu..
 
Gatusa Tämä tuleva pieni on meidän lasten tuleva serkku. Sikäli hauska kun sillon kun minä odotin kakkosta, oli mun siskolla laskettuaika päivä erolla mun laskettuun ja miehen veljen avokilla oli 2vko myöhemmin la, joille siis nyt on tulossa nro 2.
Miehen veljen perheen pieni syntyikin sitten kuukauden etuajassa, meidän tuttuun tapaan yliajalla ja siskon vauva päivä meidän jälkeen.

Nyt siskolle on tulossa toinen kesällä, miehen veljelle tosiaan syksyllä, joten ehkäpä meille keväällä.(saisin päivittää tatskaanikin hyvällä syyllä kun mies ei oikein muuten innostu mun tatska kuumeesta :p) Olis niin mukavaa kun sais taas lyhyet ikäerot lapsille kun muutenkin toiveissa on kaikilla ollut lapset samaan aikaan!

No mun eiliset harmitukset on tiessään ja olo on taas jotenkin positiivinen ja toiveikas. Nyt kyllä toivon kyytiläistä meillekin, vaikka ei kiire olekaan.

Ekaa kertaa olen kyllä huomannut että tommoset hormoonimyrskyt on ihan hirveitä. En uskalla edes ajatella mimmonen minusta tulee kunhan joskus olen taas raskaana. Mitään tämmöstä kun ei ollut edes aiemmissa raskauksissa tai niiden jälkeen, ennekuin nyt.


Mutta jotta ei menis ihan omanapailuksi niin hitto soikoon naiset! Tehän jätätte mut tänne ihan yksin!
Onnea siis kaikille haamujen saaneille ja tervemenoa jatkoketjuun!
Mä tulen perästä sit viimeisen aallon harjalla tällä menolla! :grin
 
Voimia Mandah, olisko sulla ollu paljon viikkoja?
Mulla meni kesken viikoilla 5+jotain ja koska olin jo ehtiny soittaa neuvolaan ni sieltä ne mulle anto ultra-ajan jossa varmistettiin että tyhjeni kunnolla. Lääkäri tosin sanoi että yleensä näin varhainen keskenmeno tyhjenee kokonaan itekseen, joten ultraus ei ole välttämätöntä. Varsinkin jos vuoto on runsasta.

Mut soita toki neuvolaan ja kysy miten siellä toimitaan! Sinne voi soittaa ja kysyä näissäkin asioissa.
 
Pahoittelut tädin kohdanneille :sad001 Ja niillekin joilla se kolkuttelee jo ovella. Josko ennättäisi vielä kääntyä ja häipyä kuin pieru saharaan! :)

Mustikka, Elya, tsempit sinne ukkojen kanssa! :) Meillä mies oli varmaan innoissaan kun satuin olemaan "aktiivinen" oviksen aikoihin. MUTTA nyt, kun ei vaan kiinnosta tuo seksi.... :sad001:mad::sad001 Mä oon aina ollut vähän tämmönen... humalassa ehkä innostun :rolleyes: oon joskus ajatellut että pitäisikö mennä jonnekin terapeutille... musta tuntuu että mä voisin jopa olla semmonen "aseksuaali". Yksi syy haluttomuuteen mulla johtuu ehkä pienestä epävarmuudesta omaa kroppaa kohtaan....

Lucky, Onnea nyt uuteen kotiin! :) on varmasti ihana fiilis, vaikka kyllähän sekin harmittaisi ainakin mua kun haluaisi kaiken valmiiksi ja heti! :grin Mulle tullut kanssa vähän talokuume. Ja kyllähän tämä kolmio pitää vielä ennemmin tai myöhemmin vaihtaa isompaan. Mä oon niin "piha-ihminen", että se pitää olla ISO! :grin Onko teillä paljon pihaneliöitä? Vai dpo 9 nyt menossa.... Plussatuulta sinne!!! :thumleft:thumleft:thumleft

Dawwe, mä täältä lähettelen teille erityisiä vauvatuulia! :smiley-angelic003 Ja kovasti toivon että pian tärppäisi :smiley-angelic001 Ymmärrän kyllä noi sun tunteet. Mäkin sain alkuvuodesta tietää että siskon miehen veljelle on tulossa vauva lokakuusta. Ollaan paljon pyöritty samoissa porukoissa. Viime kierron keskeytyneen raskauden aikaan aattelin vaan sitä niitten tulevaa vauvaa ja olin kai mustis... nyt kun plussattiin niin oikeesti ensimmäisiä ajatuksia oli "jes, tuleepas meillekin vauva". Ihme tunteita mullakin...

Etsijä, mä tykkäsin sun negasta, vaikka se nyt nega olikin :rolleyes: Kun eikös nyt ole hyvä tietää että tuleva plussa on sitten ihan uusi vauvan alku? :Heartred Ja eiköhän se plussa sieltä kohta pärähdä :) Mikäs kp sulla menossa?

pepeXXL, toivottavasti saat pian digin ja pääset varmentamaan! Täältä kauheesti vauvaliimaa, tarroja ja erikeepperiä että saadaan kyytiläinen pysymään matkassa! :Heartred Infoahan taas meitä kun on kerrottavaa :) Mä kuumeilen hengessä mukana :)

Ja tähän väliin voisin muuten antaa raskaustesti suosituksen :) Nimittäin tuo ihan prismasta myytävät Pregchek-liuskatestit on musta tosi toimivia :) Se kahden paketti maksaa jotain päälle 2 € eli ei kalliita. Niiden herkkyys on 25, joka on musta paljon parempi kuin ne erityisen herkät 10... Mähän testasin pari negaa eka noilla pregchekeillä, mutta sitten kun hormooni olikin tarpeeksi noussut niin tuli plussa :) Noilla ei niin tarvi viivoja tihrustella. Ja parasta kai se että ei ehkä näytä niitä ihan vähäisiä kiinnittymisyrityksiä... eikä siten joudu niin kovin pettymään. Tänään tein viimeisen liuskan kaapista ja testiviiva oli kontrollia vahvempi :Heartpink nyt rv 5+2

Mandah, valtavat pahoittelut! :sad001:Heartred:sad001 Koin saman edellisessä kierrossa. Silloin raskaustestit näytti plussaa pitkään ja 10 pvää ekan plussan jälkeen alkoi runsas vuoto. Mä en käynyt missään, kun oli jotenkin mulle niin selkeä juttu (mulla oli ollut pientä vuotoa jo plussan aikoihin). Suosittelen kuitenkin menemään, jos vaan siltä tuntuu :) Tämä ei varmaan nyt lohduta yhtään, mutta meillä tärppäsi heti tuon jälkeen uudelleen. Josko näin kävisi teilläkin!! :smiley-angelic001 Ja tänne vaan purkaamaan tunteita, surua, suuttumusta ja vaikka vitutusta!!

Olihan siinä taas... Hienoa alkanutta viikkoa kaikille!! :) Kohta on vappu, kivasti varmaan rikkoo arkea meillä kaikilla :) Ja sitten onkin jo toukokuu ja kesä ja kärpäset!! :flower :flower
 
Phuuhhh.... täällä jännitetään ultraan menoa. Klo 11.30 on aika. En nyt oikein ymmärrä miksi jännitän tätä näin paljon. Aikiolotutkimukseen menoa en jännittänyt näin paljon. Tiedän että kohtu on tyhjentynyt, vuoto oli niin runsasta ja kesti saman verran ku menkat. Jännittää se että näkyykö tekeekö ovulaatio tuloaan ja jos tekee niin saadaanko lupa yrittää jo tässä kierrossa. Aion myös kysyä kannattako mulle määrätä vaikka sitä keltarauhashormoonia tukemaan kierron loppua.
 
mandah: pahoittelut menkoista! tää ei ollu teidän kierto ja nokka pystyssä vaan eteenpäin, seuraava kierto on sitten teidän!

joku kysy pihan kokoo... 1340m2... kyllä tässä on ihan tarpeeks nurmikko alueeksi ja laatikko puutarhaan. mietin vaan että mitä tälle pitäis tehdä kun nyt ilman nurmikko on muta velliä paikoitellen.... uskaltaako savi maahan vetää nurmikon tuosta vaan



Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mandah: Pahoittelut tädistä :sad001 Tsemppiä uuteen kiertoon

Myyh: Tsemppiä ultraan :Heartred

pepexxl: Jee, nyt digii kehiin :grin

Dawwe: Kyllä se plussa teille suodaan. Plussatuulia :Heartred

Sandy: Meinaakko mennä varhaisultraan? Kiva kun tuut kertomaan kuulumisia, Muksaa odotusta, toivottavasti pian tuun perästä :Heartred

Lucky: Tuohon savimaan semmonen et kannattaa ihan kysyy rautiasta tai vaikka multasormesta. Oon kuullut huonoja kokemuksia jos saveen suoraan nurmikon vetää, Voi olla olemassa savimaahan sopivaa nurmikon siementä: Minun neuvo olisi 5-10cm multaa päälle ja siihen nurmikko.


On:Oireita on ja sit ei oo :grin En mä tiiä, jotenki on uskon puute tähän raskautumiseen. Samoja oireita on vieläkin mutta aika vähäsiä. Oliskohan nää vaan kehiteltyjä :oops::rolleyes:
 
Mandah; oliko sulla menkat myöhässä? Oliko testiviiva haamu vai selkeä plussa. Vois olla et jos menkat ei ollu myöhässä niin ultraa ei tarvita. Ymmärrän kyllä jos haluat ultraan mennä. Itsehän olen tänään menossa. Mulla oli muutamia päiviä myöhässä ja digiin sain positiivisen. Sitte muutaman päivän päästä alko se vuoto. Tiedän että tää ultra on tavallaan tarpeeton mutta haluan kuulla lääkäriltä että kaikki on ok. Ja samalla katsoa tekeekö ovis tuloaan. Jos vähänkään tuntuu epävarmalta niin soita lääkäriin. Tuo on kyllä niin kurjaa!
 
Takaisin
Top