Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo-o, fiilis on kyllä nyt vähän tämä :BangHead ihan vaan senkin takia, koska menkat on inhottavin asia maailmassa. Olishan se kiva että kroppa toimis niinkun kello ja kaikki menis just niinku haluaa :)
Ja kyllähän sitä vähän odottikin että sais alottaa yrittämisen, mutta onneks mulla on jo yks "vauva", niin se hiukan helpottaa asiaa, eikä oo niin kiire tän kakkosen kanssa, tulee sit kun tulee (joopajoo :D )

Aida* mä alotin tikuttamaan ovista kp11 kohdalla ohjeiden mukaan,koska ei ole mitään hajua kieron pituudesta.kp13-14 tienoilla viiva tummeni,mut selkeetä plussaa en saanu missään vaiheessa ja ei ollu nyt rahaa ostaa sitä digiversiota.

lucky mulla on vähä samoja mietteitä tän kropan kans.kp13-15 kohdalla juili mahaa ja halut oli korkeella.Mut nyt taas on eilisestä asti juilinu alamahaa ja peittojen heiluttelu maistu flunssasta huolimatta.

Lissufin:oon vielä vanhempi eli seuraavaksi 36v. :eek:

Meillä niin sama kuuloista :) Ukko vielä lupaili munaista pääsiäistä...No joo vissiin sitte puhui suklaamunista :mad:
Aina kun hänellä tekee mieli,niin emäntä on paikalla kuin partiolainen,mutta anna armias toistenpäin..niin väsyttää,viluttaa,ketuttaa tai sitten on valmiiksi sulanut eskimo :angry5

Aurinkoista päivää kaikille:happy7Teillähän käy täällä vilkas keskustelu, pysynköhän mä perässä ollenkaan :smiley-ashamed008 Kokeillaan..

Lucky: Meillä mies on turhankin innokas, niin ovis kun muinakin aikoina, minun kyllästymiseen saakka :mad: Ovis aikoina se toki on hyvä noin, mutta sitten kun on viikko joka päivä joskus montakin kertaa päivässä peittoja heiluteltu niin itsellä tuppaa jo burnout iskemään, miehellä taas homma vaan jatkus.. se on vielä tollanen pojan koltiainen (25v) niin jospa sekin tosta tasottuu :D Ei oikeen pienen lapsen kanssa jaksais ihan joka ilta! Tämmöstä menoa jaksaa vielä suhteen alkuaikoina mutta ei enää vuosien jälkeen....:confused: Ongelmansa kullakin :D

Madh: Niin tuttu juttu tuo miehinen sairastaminen:confused: Meillä mies on heti kuoleman kielissä kun joku paikka on edes hetken normaalista poikkeavasti kipeä!

Lissufin: Onnea oviksen pongaamisesta! Tosin olisi saanut kivut jäädä prosessista poijes, mutta hyvä että kauratyyny auttoi!

Mimi: ääh, mullakin on ollut noiden minipillereiden jälkeen kroppa ihan sekasin. Menkat ja ovis on kyllä tullu ajallaan mutta kaikki tuntemukset on temmottu jostain ulkoavaruudesta, niin vieraita ne mulle on :O

Aida: Mä oon käyttänyt sekä raskauskeijun ja mammaksin liuskamallisia ovistestejä, molemmat on mulla toimineet ainakin hyvin. Näyttää koko alkukierron jotain haaleaa viivaa ja oviksen aikaan huutavan punaista :D

Myyh: Vaikkei vielä sen kummemmin "tunnetakaan" enkä teidän taustojannekaan tiedä, silti olen tosi pahoillani puolestasi :sad001 Olet oikeassa, tää palsta on kyllä ihana tuki ja turva kaikille samojen asioiden kanssa painiville!

Dawwe: Pahoittelut tädin vierailusta! Meillä mies kans tekee kahta vuoroa aina viikon syklillä, iltavuorot jos osuu ovispäiville niin kaippa se on käytettävä esikon päiväunet hyväksi :D mies kun tulee töistä vasta yhden aikana yöllä:confused: Onneksi nyt ainakin on ovis ollut aina viikolopun aikaan..Toivottavasti teilläkin osus vuorot kohdilleen!

LÄHTIS TÄTI JO KÄPÄLÄMÄKEEN, pääsis tikuttelemaan ovista:p

MarinaMelina: meillä kun mies on yötöissä se tarkoittaa sitä, ettei nähdä kun hyvällä tuurilla ulko-ovella vilaukselta. Mies on siis yöt töissä klo 17-09 ja minä säännöllisesti 8-16, siihen vielä muksut hoidosta ja ruokakauppa ym..
Päivävuorossa mies on klo 6-18 jollon ehkä jaksaa vähän paremmin. Pakolla mä en halua "tehdä" eli jos ei jakseta ni ei jakseta, vaikka harmittaahan se aina kun ei aina saa ees kunnon mahdollisuutta.

Mitenkäs se sanonta menikään, hätäilemällä ei tule ku kusipäitä mukuloita :grin

Mut jospa saatais uus aalto käyntiin, kun tuo joukkopako tonne joulukuisiin oli niin mukaansa tempaava!

Määpä kerron vähän tänne meidän tilanteesta kun on tullut uusia kuumeilioita niin helpompi pysyä kärryillä uusillakin missä mennään :) Kerron lyhyesti ja tiivistetysti.

Meillä tosiaan yritys on aloitettu viime vuonna. Päätettiin miehen kanssa tämän vuoden alkupuolella että käydään molemmat perustutkimuksissa jos ei tärppiä ala käydä. Maaliskuussa mieheltä otettiin verikokeet yksityisellä. Miehen testo arvoissa oli selkeä lasku ja meidät ohjattiin Väestöliittoon mahdollisia lapsettomuus hoitoja varten. Mieheltä otettiin Väestoliitossa sperma näyte joka oli todella huono laadultaan. Tästä johtuen miehelle aloitettiin klomifeeni jota nyt syönyt noin puoltoista kuukautta. Klomifen voi parantaa siittiöiden määrää.

Itsellä ollut todella säännöllinen kierto ja ovulaationkin olen testeillä löytänyt jokaisesta kierrosta. Mulle tehtiin Väestöliitossa viime kierrossa aukiolotutkimus koska olen vuosia sitten sairastanut endometrioosia. Endo ei ole oireillut enää vuosiin eikä ole tarvinnut sitä hoitaa mitenkään. Lääkäri halusi kuitenkin varmistaa että putket on auki yms. Kaikki näyttikin hyvältä mulla ja lääkäri näki munasolun joka oli silloin kp 7 ja munasolun koko silloin 11 mm. Lääkäri sanoi että on hyvät mahdollisuudet nyt tulla raskaaksi. Ja näinhän se sitten kävikin että tästä kierrosta tulin raskaaksi joka nyt hyvin alkuvaiheessa tuli kesken.

Meillä on varattuna Väestoliitton aika toukokuun viimeisellä viikolla jolloin aletaan suunnitella miten edetään jos en siihen mennessä ole raskaaksi tullut. Jos tämä keskenmeno ei sekoita mun kroppaa niin ehtii ennen sitä käyntiä olla mulla kaksi kiertoa jossa luomuna vielä yritellään. Väestöliitossa arvioivat että ehkä pari inseminaatioita voidaan kokeilla ja sitten harkitaan keinohedelmoitystä jos raskaus ei ala.

No, nyt on ainakin todettu että voidaan tulla raskaaksi. Ilmeisesti miehellä Klomifeen on tuottanut tulosta kun sitä pitää syödä kolme kuukautta jotta todellinen vaikutus on nähtävissä. Ja nyt mennyt sen 6 viikkoa ja tulin raskaaksi vaikka menikin kesken. Tässä lyhyesti meidän tilanne :)

Omanapailen taas vaan lyhyesti, koska luulen täytyy käydä kohta moikkaa pönttöä. Joo, pahoinvointi on vaan pahentunu. Tänään lounaankin jälkeen alko oksettaa ja päiväkahvia en voi ees aatella! :sick006 Pakkohan se oli käydä testejä hakemassa kaappiin kuumottelemaan (No okei, tein yhden mutta negaahan se tietty näytti, kyllähän mä sen tiesin:rolleyes:). Nyt on siis kp 26/27-30, jos ovis tosissaan oli sillon kp 17 niin tän viikon tässä vielä saa varmastikin odotella.

Epäsuora; olin aivan varma että sulla on pieni matkassa!! Mut onko sulla vielä menkat myöhässä et jos ei vaan vielä näytä...? Oireet sulla on kyllä kovat.

Gatusa, pääsettekö huomenna lääkäriin? Minä täällä niin jännään taas :D

Dawwe: voi, teekeepä mies teillä pitkää päivää! Se tosiaan aiheuttaa omat haasteensa oviksen hyödyntämiseen, mutta siinä oot kyl oikeessa ettei sitä väkisin viitsi harrastaa.

Epäsuora: jospa sieltä olisi plussa tulossa! :) itsellä on maltti noiden testien kanssa ihan olematon, toivottavasti sulla parempi niin ei tule turhia negoja ennen sitä plussaa!

Myyh: toivottavasti saatte heti uuden plussan! Ei tarvitsisi sitten hoitoihin lähteä!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Ja niin jälleen huomaan löytäväni itseni täältä palstalta. :D Meillä on siis kaksi pientä pimulaista kotona, toinen 10/2011 ja toinen 06/13. Pitkään ajattelin että kaksi on meidän perheen sopiva lapsiluku, mutta niin sitä taas huomasi ajattelevansa vielä yhtä vauvaa joka päivä. Mies on edelleen sitä mieltä enemmän että kaksi olisi mukava, mutta on alkanut enemmän ja enemmän jo puhumaan siitä ajasta, kun meille tulee vielä kolmas. Äh, mikä ihme meitä ihmisiä riivaa??? Tää meidän nuorempi oli helvetillisen huono nukkuja ja karmea kiljuja, nyt vasta on alkaneet kunnolla yöt helpottamaan, vaikka ikää jo 11 kk. Ja nyt tähän syssyyn jo ajattelee haluavansa uutta vauvaa. Taidan olla vähän sekaisin! :D

Diku: Lähes tulkoon aivan samaa meininkiä meillä, 9 vuotta yhdessä ollaan oltu ja sanoisin et ei puhettakaan et mun aloitteesta tapahtuis jotain. No ehkä joskus 1vuosi sitten onnella onnisti mut nykyään en ees viitti. Tulee nii torjuttu olo et siinä menee useita viikkoja ennen ku toipuu torjutuksi tulemisesta. Mut joo jos herra ei tänää ymmärrä tehä aloitetta saa huomenna lounaaksi vettä ja hapankorppua ilman voita :grin

On:Hammaslääkärissä käyty. puol huulta turrana ku puuduttivat juurihoitoa tekivät. ilkeän tuntuista, ei voi juua ees vettä ku valuu puolet ohi. Kaalilaatikko uunissa ja pitäis siivota, mut kas kummaa Lissu löysi tiensä tietokoneelle ja foorumille kirjoittelmaan :grin No jos sitä huomenna siivois. :smiley-ashamed005

Myyh, ei oo vielä myöhässä mutta ei kyllä oo mitään menkkatuntemuksiakaan, mulla on normaalisti jo etukäteen sellasta jomottelua. Mutta oviskin oli myöhemmin kun viime kierroissa joten katellaan nyt mitä tapahtuu. Mut jossei tää pahoinvointi oo raskaudesta nii mistä sitten :/

On se Mad vaan niin paras! Jipii, Hyvää Matkaa MadH91 :angel8 ja suostuispa se tietsikka polttamaan cd:lle musaa :wink Ihana gyne sulla! Ja onnittellut siitä että sun työ on monen luettavana, uskon sen olevan pro! Juu sua ollaan ikävöity, oot puuttuva palanen.. niinkuin Robinin biisissä lauletaan :grin Ymmärrän sua hyvin tossa mies ja riitely asiassa, olen itsekin pettänyt edellisessä pitkässä suhteessa useampaan otteeseen, se suhde oli muutenkin katastroofi jo alkaessaan ja olen katunut sitä monesti :angry3 olen kuitenkin eri ihminen nykyisin ja olin silloinkin kuin aloitin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa. En siis todellakaan tuomitse. Ompas iso tontti teillä, olis ihanaa suunnitella kans kaikenlaista kivaa pihalle ja taloon, mutta kerrostalossa vuokralla kunnes toisin todistetaan.

lissufin tsemppiä sinne :) ja saa tuntea olonsa pahaksi tuollaisesta! onneksi se ei ole ihan jokapäiväistä teillä sentään ja turhauttaahan se kun mies haluaa ekoina kp:nä kun itse on että äh ei taas näin päin! Plussaonnea sinne niin mahdollisesti ovis kuin raskauden suhteen :smiley-bounce012
ps. onpas inhottavaa toi turvotus hammaslääkärin jälkeen.. huh koitahan jaksella onneksi se menee ohi ja hauskatti tuo näkkileipä ja vesi haha! Niin tuttu tunne.

Gatusa pääsisitpä sinne tarkastukseen!!!!! Täältä tulee iso supernopea kiitotien kautta kulkeva tsemppaus aalto siihen että pääset sinne terveyskeskukseen ja koet onnistuneen ultran :talk017:blob5:blob6:blob7:blob9:blob10:blob3

Niin juu onnistuneet ristiäiset takana ja vauva vieraskin lähti tänään vanhempiensa kanssa, oli niin ihana pikkuinen jotta! kp12 menossa ja huomenna ajattelin testata ovista, pari päivää sitten alkoi jotkin oudot kolotukset ja nipistelyt alapäässä.. varmaan jotakin kasvaa siellä ovulaatiota varten ;) vieraista, auringosta ja ulkoilmasta on saanut hyvää energiaa eikä ole eilen tai tänään närästänyt tai ollut mistään oikein paha mieli.. ihanaa :) kumpa tässä kierrossa tärppäis vihdoin ja viimein!

Muokattu viimeksi:
Iissufin; tuo on täysin ymmärrettävää. Suuttua jos ei oviksen aikaan ala mies rakkautta antaan. Meille kävi niin ja suutuin kyllä. Pidin aika kovan palopuheen miehelle asiasta. Selitin sille pitkään että ymmärtääkö kuinka ison vaivan minä näen joka kuukausi kun testailen ovista. Ja paapatin et ei se aina itelläkään välttämättä just sillon haluta kun pitäis ja saattaa väsyttää yms. mutta sillon vaan yritän päästä oikeaan fiilikseen. Ja selitin että voisko mies yrittää ymmärtää että raskaaksi ei vaan tulla pitkin kiertoa ja etten mää huvikseen niitä ovis testejä tee ja niihin rahaa laita. Taisin myös mainita että tulee huomattavasti edullisemmaksi yrittää sitä raskautta kotona entä klinikalla.Taisin vetästä oikeen kunnon itkupotku raivarin :oops:

Epäsuora; toivoa on vielä :wink olis se hienoa jos sulla oliskin matkaaja kyydissä. Antaa itselle uutta toivoa kaikki uudet raskautumiset vaikka nyt meillä näin kävikin.

Gatusa; kovasti oottelen sun uutisia. Toivottavasti pääset pian lääkäriin että saat tietää kuinka pitkällä jo oot :) jos vaikka oliskin pidemmällä!

Mää täällä yritän olla positiivisella mielellä, en tykkää velloa ikävissä fiiliksissä. Sanoin muuten miehelle että piilottaa jonnekkin tai hävittää kaikki meidän raskaustestit. Enää en aio (toivottavasti pysyn päätöksessä vahvasti) testailla raskaustestejä yhtään aiemmin. Vasta sitten jos menkat on selvästi myöhässä. Se on niin tuskaa niitä viivoja tulkita ja ihmetellä. Liikaa ja turhaa stressiä tehdä itselle ja miehelle siinä samalla. Ainoa testi mitä aion käyttää jos tulee tarve niin CB:n digi. Ja sekin siinä vaiheessa jos täti ei ilmoittele ittestään muutaman päivän liukumalla siitä kun pitäis alkaa. Nooh, kattotaan naiset kuin kauan tämä päätös pitää.

Plussa puhureita kaikille!!!

Myyh kuulostaa vahvasti siltä että tulet kohta raskaaksi pysyvästi, toi kuulostaa nimittäin niin lupaavalta mitä juuri kerroit.. kiitos siitä! Sun miehellä tuo klomifenhan auttoi aika äkkiä mutta ehkä liian äkkiä siihen ettei tulos ollut pysyvä.. vielä kuukaus tai kaks niin tilanne on jo ihan erilainen ja tarkoitan vaan positiivisella tavalla! Ihana kuulla että olet naurahtanutkin jo, olet voittaja! :)

epäsuora tsemppiä, löytyispä pahoinvoinnille hyvä syy ;) ei testit näytä suurimmalla osalla tuossa vaiheessa vielä mitään muuta kuin n*gaa. :)

Kiki84 niimpä, ei sitä tajua mikä meitä ihmisiä riivaa kun halutaan jotain aina vaan =D ja hullummaksi menee kokoajan. Sitähän se ihmisyys taitaa olla.. tsemppiä sinne ja ps. olen itsekin haaveillut 3sta lapsesta aina, kunhan sen esikoinen suotaisiin ensin. :)

kiwibird; kyllähän tässä voisi surra ja surra vaikka viikkoja mutta se ei tee kenellekkäään hyvää. Uskon että tuolla omalla mielialallakin on vaikutusta kaikkeen. Yritän kääntää asioita positiiviseksi omassa mielessä, nyt on nähty että raskaus voi alkaa. Ja tosiaan miehellä Klomifeen varmasti koko ajan vie asioita parempaan suuntaan. Sillon kun miehen tulokset saatiin niin meille sanottiin ettei varmaan voida ilman hoitoja edes saada lasta. Mielenkiinnolla odotetaan kun tuossa noin kuukauden päästä mieheltä otetaan uus näyte ja nähdään miten paljon lääke on vaikuttanut siittiöiden määrään. Ja nyt tiedän senkin minkä verran sitä rakkautta pitää oviksen tienoilla antaa jotta on riittävä raskautumisen kannalta. Samalla systeemillä tullaan menemään ku viime kierto :wink

myyh huomennaha ois tarkotus vihdoin mennä lääkäriin, maltan tuskin odottaa.

on: köynnös- ja pensaskrassia istutettu tänää ja pihaa kuokalla möyhitty. sit alko sataa ja luvassa ukkosta, no eipä haittaa yhtää :) sainpa tutustua kunnon kasvukipuihi suoraa alavatsan alarajassa eli josko kohtapuolin alkais tuo vatsaki kasvamaa turvotuksen sijasta. miehelle sanoin jo että tää turvotus antaa sun tottua eka kasvavaan vatsaan ja sit tulee se varsinainen vauvamasu inshaAllah. tuo on iha innoissaan jo. ja sen mielitekona nyt on syödä appelsiininkuoria, hupaisaa miehellä oudot mieliteot... :)

Tervetuloa uusille :smiley-angelic003

Myyh! Kovasti voimahaleja täältä siihen että on katse tulevaan, mikään muu ei auta! En tiedä kuinka paljon olet tutustunut muihin vaihtoehtosysteemeihin raskautumismielessä esim. homeopatia? Superfoodit? Normaalihoitojen rinnalle ei varmastikaan huono vaihtoehto jos tahtoo kokeilla, olen kuullut paljon positiivisia uutisia kun ruoalla esim. on saatu kierrot kuriin, ovulaatiot palaamaan jne mm. maca ja ashwagandha ovat hormooneihin vaikuttavia ja tasapainottavia. Minä aloitin omasta keskenmenostani heti kuurin että saan kropan tasapainoon, samoin aina kuukautisten aikaan oli pakko syödä macaa etten ole aivan raivotautinen. Aina on toivoa! Mie kun olen tällainen vastarannankiiski tuon lääketieteen suhteen niin kehoitan aina ensimmäiseksi tarkastelemaan niitä vaihtoehtoja mihin itse voi vaikuttaa, tietenkään en tiedä sinun taustojasi ja sitä oletko jo kokeillut tms :Heartred

lahjoitetaan niin kipeä alaselkä joka säteilee pakaraan ja vasempaan takareiteen...kyyneleet ihan valuu...:smiley-angry017

Takaisin