Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Madh: Muksaa matkaa Ranskaan :Heartred Onneksi saitte riidat selväksi ennen matkaa, olis varmaan ollu ikävämpää lähteä ku riita on päällä matkan aikana. Täällä kyllä sama homma pieni kipu missä vaan niin heittäydytään pikku pojaksi (ikää kohta 34vee).

mimi.: Viittaa kyllä ovikseen nuo sun vuodot. Mulla oli eilen ovis kp11. Viime kierrossa oviksen aikoihin vuotoa tuli mutta nyt ainakaan tähän mennessä ei ole tullut kun mä sen primolut kuurin söin vuotohäiriöön.

Dawwe: Pahoittelut tädistä :Heartred tsemppiä uuteen kiertoon. Lähetetään sunkin täti kuumatkalle vuodon jälkeen.

On: Taisin ennen aikaisesti juhlia ovulaation kivuttomuutta, taitaa nyt irtoaminen tapahtua. Huh olipas se kipukohtaus äsken :eek: Onneks muistin kun puhuttiin tuosta lämpötyynystä. Sain kauratyynyn joululahjaks ja kyllä helpotti ku laitoin äsken 15min mahan päälle.

mimi., Hihi, multa ei ainakaan yksityiskohdista tarvii anteeks pyytää, kun kätilöksi opiskelen... :D Kaikkea on nähty ja kuultu...Kierto voi todella olla sekaisin kun olet vastikään pillerit lopettanut. :) Yhdistelmätkö lopetit ja edellinen vuoto oli se tyhjennys? Se voi hyvinkin olla et nyt tulee sit ne oikeat luomumenkat vaikka näin nopeasti tuleekin. (onneksi, joillain voi kierrot heitellä toosi runsaastikin pillereiden poisjättämisen jälkeen -> minä itse 2010 kun lopetin pillerit, kierrot heitteli ihan maan ja taivaan välillä). Toisilla taas ei heittele niin paljoa. 6kk se on yleensä mikä tasautumisella kestää, voi mennä joskus pidempäänkin. :) Meinaatko jatkossa tikutella ovista? - ehkä kannattavaa mutta ensin melkein kantsis kattoa mihin suunnilleen kierto asettuu niin osaa tikuttelun ajoittaa oikein kierron kannalta - muuten kuluu aika pirusti testejä :D

lissufin, kiitos <3 On se ihan hyvä et on saatu sovittua, ahdistavaa olis olla matkalla tietäen et toinen on vihainen... :) Onneks ei <3 Eilen sovun merkeissä peitotkin heilui :D
Miehet!!! :D Isoja vauvoja oli ikä mikälie... Isäni tosin (juuri täytti 50v) on mun mielestä aina ollu vähän liiankin vähän vauva kipeenä ollessaan mieheksi... :D

mimi, ei oo liian myöhäistä :) Ja jos ootte sunnuntaina pupuilleet niin jo siinä on hyvät lähtökohdat :)

MahH: juu, yhdistelmäehkäisy oli käytössä, tyhjennysvuoto alkoi 11.5. Jännä kun sillon viimeks pillereiden lopettamisesta kierto tasottu heti ja nyt tää pyörii häränpyllyä :D

Madh: Meillä peitot heilui sunnuntaina myös, mutta mulla jotenki on tosin alkanu mietityttää tää meijän ikä asia. Mä täytän toukokuussa 33 ja ukko 34 Lähinnä se simppojen pitkäikäisyys?

tsemppiä madh opparin esitykseen ja nautihan ranskan matkasta :) ihana kuulla sinusta pitkästä aikaa :)

täällä lääkäri siirty vähintää päivällä. no jotai positiivist rinnat oli kunnol kipeet ku heräs :)

Gatusa: Sulla on päivä aikaa viritellä käyntiin sitä mun ja luckyn kuvitelmissa olevaa mopoa :grin Just olin lähössä tästä koneelta ku huomasin sun viestin, oli pakko lukee et joko kävit lääkärissä.

On: Ukolle pitäs jotain lounasta alkaa värkkää. Ei kyl kiinnostais. Jos muuten just nyt mulla munasolu irtos nii kauan se niin sanotusti eläis vielä jos se ei oo hedelmöittynyt?

Lissufin, 24h munasolu on hedelmöittymiskelpoinen :) simpat elelee sen muutaman päivän ja pari päivää hedelmöittämiskykyisiä :)

lucky ja lissufin meillä on valkonen vespa mut se on osissa ku on rikki, pitäs eka kasata se...tänää ei pääs tosiaa lääkäriin ni josko huomen, savanneilla ei sentää tartte ajella enää mut viime kesänä tuli käveltyä vähä vastaavalla alueella pari kilsaa että pääs ensinnäki pääkadulle josta sai taksin jotta pääs lääkäriin. pitänee ottaa kuva mein kulkupelistä kunha saadaa kasaa ni tein on helpompi saada hauskat kuvitelmat. :)
täällä ukko kärsii edellee jostai ihme raskausoireist ja on ku takamukseen ammuttu karhu. päätti puolen aikoihi mennä suihkuun ja sit lähempänä kaheksaa jollo esikoisen pitäs olla koulus se lähti ostaa leipää. inshaAllah esikoinen ehti kouluu ajoissa. mitä aikaeroon tulee ni kesäajassa ollaa 2h tein peräs talvel 1h. meil ei siirretä kelloi ollenkaa joten sama aika kesät talvet.

no onneks asutaa lähel pääkatua joten taksin saa helpommin, no minä yksinkertasest alan kellottaa supparei oli vedet menny tai ei (esikoisest puhkastii kalvot ku supparit oli ollu sinä aamuna n. 2-5min välein ja paikat avautu ja tarttin antibiottitipan ennen ku vauva synty. kaveri heitti sairaalaa iltapäivällä ku vuoro vaihtu sairaalassa, nyt pitää vaa toivoa että pääsee joulukuulle asti mut kyllä aina jotai keksitään. vespalla ei välttämättä hirveest mennä synnyttää ku joutus istuun normaalisti etenki jos supparit on tosi tiheään.

gatusa: tuon synnytykseen menonki saan kuviteltua vauhdikkaaks tilanteeksi kun sä keikut siinä kyydissä ja lapsen pää jo ulkona! :) sori tää mun mielikuvitus varsinkin nyt kun en ole yöllä nukkunut enää puol 2jälkeen :D

lissufin: mä luulin että oon ainut joka vetää herneen nokkaan jos en saa mieheltä sillonku MINÄ haluun, aina sille pitäis olla antamassa ja sillon kuivimpaan aikaan kun ei ees tekis mieli... voi kun sais joskus oikeen nautiskella siitäkin!!!

Madh: kiva kuulla sustakin välillä!!!voi kuule täälläkin on sellanen valtataistelu heti kun mies tulee kotiin. @#%& se on kyl sellanen juttu että se tulee mun reviirille sotkemaan kaikki asiat...mä en voi sietää että se ei tee mitään kodin siivouksen eteen vaan sotkee. siitä mä oon onnellinen että se leikkii pojan kans niin paljon kun mä en osaa eläytyä niihin leikkeihin niin hyvin että se kelpaisi pojalle ja oikeestaan mun aika menee siihen siivoamisen sitten!!!

on. mitähän tää roppa oikeen taas kettuilee mulle?taas sellanen vaaleen Ruskee klimppi tuli pyyhkiessä ja tuonne vasemmalle puolen kummasti jomottelee... kp 23 nytkö taas ovis vai menkat jo... vai voiko se keltarauhanen siellä vaan olla? vai onko tää kiinnittymistä? 3päivää oletetusta oviksesta?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Kiitoksia pahoitteluista! Jotenkin olen ihan yllättävän hyvällä mielellä. Otin sen itkupotkuraivarimasennuspuuskan jo ennakkoon viime viikolla. :wink Nyt siis alkoi yk 6 kp 2/26-33. Tässä kierrossa nyt sitten tosissaan yritetään lähettää täti kuuhun!
Olen kyllä ihan älyttömän iloinen siitä asiasta, että uskalsin jättää pillerit pois jo silloin marraskuussa vaikka oli tiedossa ihan hullu kevät. Onpahan kroppa nyt ehtinyt totutella pillerittömään oloon ja ihan tosi yrittäminen voidaan aloittaa nyt kesän kynnyksellä minne alunperin ehkäisyn lopettamista suunniteltiin.

Tämä ketju täyttyy kyllä ihan räjähdysmäisesti. Yritin taaksepäin selailla ja etsiä teidän vastauksia kun joku aiemmin kyseli ovulaatiotesteistä, mutta eihän niitä tästä viestiviidakosta enää löydä. Kysyn siis uudelleen: Minkä merkkisiä ovistestejä olette käyttäneet? Mistä kannattaa tilata? Vau:n laskurin mukaan ovis olisi (tuon lyhimmän kierron mukaan laskettuna) 3.5. joten kannataa varmaan vappuna aloittaa tuo tikuttelu (kp 10)? Menee kyllä pitkä liuta tikkuja jos sitten onkin taas tuollainen 33 vrk kierto...

Koita Gatusa saada menopeli kuntoon, että pääsette sinne lääkäriin. Me täällä Suomessa niin peukutetaan sun puolesta, joten ei malteta odottaa lääkärikuulumisia!

mimi.lle tsemppihali! Kropasta ei koskaan voi tietää, toivotaan että sulla kierrot nyt sitten lähtisi tasoittumaan. Mulla kävi niin, että oli ensin säännöllisempi (eka kierto 32, sitten pari kertaa peräkkäin tunnilleen 28 vrk) ja nyt sitten heittelee (edellinen 33 nyt 26 vrk). Ärsyttävää kun ei yhtään osaa veikata milloin se ovis sitten on tai koska menkkojen pitäisi alkaa.:mad:

MadHlle tsemmpiä opparin esitykseen! Hyvin se menee! Ja mukavaa matkaa!

lucky87: Peukutan sille ettei ainakaan täti olisi!

Heippa kaikille ja kiitos kamalasti myötäelämisestä ja tsempeistä :Heartred pahin olo taitaa olla ohi, eilinen oli kamala päivä. No mutta sai itkeä rauhassa niin paljon ku itketti. Onneksi tuo mies osaa mua lohduttaa (tämän palstan lisäksi) ja osaa luoda toivoa tulevaan. Sai mut nauramaan tänään :) lueskelin teidän kirjoituksia ja mies tuli olan yli kurkkaamaan. Jonkun viestissä luki; kp 10 ovistesti tehty, mies mulle aivan ihmeissään että pitääkö niitä tehdä kerralla 10 kappaletta niitä ovistestejä??? En voinu ku nauraa, raukka käsitti että kp on sama ku kpl.

Tervetuloa kaikki uudet kuumeiliat; tänne löytyy jokaiselle oma paikka ja tukea ja neuvoja saa aina!! Täällä ihmiset ymmärtää mistä kysymys kun itse painiskelee samojen asioiden äärellä.

On; Vuoto jatkuu, muuttunut sellaseksi hiukan normaalia menkka vuotoa voimakkaammaksi. Eilen tais tyhjentyä kunnolla, hyytymien yms määrästä päätellen. Kivut oli eilen voimakkaammat ku nyt. Nyt sellasta menkkamaista kipua jonka kanssa pärjää hyvin. Oli kyllä tympeä lähtä eilen vielä yöksi töihin, mulla ei vaan ollu voimia lähteä hakeen itselle sairaslomaa yleis päivystyksen kautta. Siellä ois mennyt tunteja joten menin töihin.
Nyt odottelen Väestöliitosta soittoa, oli hoitaja todella pahoillaan kun kuuli mitä on käynyt. Muisti mut nimestä ja muisti mikä meidän tilanne on. Pahoitteli kovasti ja halusi puhua lääkärin kanssa ja sitten soittavat mulle. Lähinnä nyt vaan sitä että käynkö varalta vaikka ens viikolla ultrassa tarkastuttaan että kohtu on puhdas. Haluasin ottaa nyt varman päälle että ei sitten tuu mitään tulehduksia yms.

Sitäkin tässä mietin että osaisitteko kertoa miten lasken tämän kierron. Onko eilinen nyt sitten kp 1 jne? Ja kannattaako mun normaalisti tästä kierrosta alkaa ovista tikuttaan? Me miehen kanssa puhuttiin että ihan normisti jatketaan yritystä tästä huolimatta.

On tuo meidän koira niin suuri pelastus kaikkeen. Eilen kyhnäs mun sylissä ja kulki perässä koko ajan ku vaistos että oon todella pahoilla mielin. Nuoli kasvoja ja tassulla tassutteli mua. Välillä varovasti kanto lelua mun eteen vähän niinku kysyen että leikitäänkö pikkusen. Sitten sain ihan tyhmän idean ja aloin opettaan koiraa ryömimään :grin no, oppihan se ja pari tuntia sain keskityttyä sen kanssa touhuamaan ja sai mut nauramaan kun ei aluksi ihan täysin tajunnut mitä haluan sen tekevän. Joo, ei kyllä tarvita ryömimisen taitoa yhtään mihinkään mutta se olikin semmonen äly ja väläys multa :wink

Aloita vaan myyh laskemaan kierto ekasta vuotopäivästä. Samaten oviksen metsästys samaan tyyliin kuin jos olisi normaalivuoto ja -kierto kyseessä.
Oman keskenmenon jälkeen laskin samaan tyyliin ja oviskin taisi olla samoina aikoina kuin normaalisti näissä 30pvä kierroissa. Toki yksilöllistä palautuminen on, mut pääasiassa taitaa aika hyvin palautua normaaliin, varsinkin mitä aikaisemmassa vaiheessa menee kesken.

Ja niin, täällä täti pyyhälsi tosiaan paikalle kp1/30 eli vapun jälkeinen viikko sais olla miehellä päivävuoroa. Pliiiiiis!

Aida*: Mä teen liuskoilla alkukierron testaukset ja kun viiva alkaa vahvistuu tsekkaan sen clearbluen hymiö testereillä. Niitä on moneen makuun, mä kyl suosin clearblueta jos rahat vaan riittäis, se on aika kallista yhen kk testit jossa on 10 tikkua https://www.kotitesti.fi/tuote/clearblue-digital-ovulaatiotesti-10kpl/00555/ Eli siksi aluks liuskoilla. Mulla ei ole ollu pitkää kiertoa oikeen koskaan max 28 nii mä en tiiä milloin sun kierrossa kannattais alkaa testailee.

On: Ukko kävi syömässä, yritti kysellä miks oon allapäin en vastannut ku ympäripyöreesti. Sit se vaan kysy et ai siks ku ei harrastettu eilen seksiä, mä kun oon surkee valehtelija sanoin no eiii ku tuo tän päivän hammaslääkäri ja helahdin kuulemma aivan punaseksi. Ei menny läpi. Luulen et viesti meni perille et tänään on peittojen heiluttava. Mut joo mä lähen hammaslääkärin kiusattavaks.

Tää työviikko alkaa kyllä mielenkiintoisesti kun mulle tuli työtarjous työstä, jota en oo ees hakenu :D Niillä oli järjestelmässä mun joku ikivanha hakemus ja aatteli pistää viestiä josko vaikka kiinnostais :D Työ ois vakituinen ja paremmalla palkalla, mutta pidemmän matkan päässä, huomenna meen kalastelee lisää tietoa, että saas nähä kuinka käy, mulla kun on vielä koeaikaa jäljellä, niin pääsee nopeastikin vaihtamaan työpaikkaa tarvittaessa. Olin kyllä jo niin asennoitunu jäämään tonne ehkä jopa loppuiäkseni (ja aina vaan määräaikaisella sopparilla...)

Nyt ois vissiinkin dpo 7, oloja ei oo mihinkään suuntaan.
Viime yönä näin "painajaisia" r-testeistä ja pitihän se ihan vaan sen takia testata, ettei laatikossa oo yhtäkään odottamassa sitten (joo... Siis pakko hakea tänään lisää testejä...heh...) Ja negaahan se näytti niin kuin oletinkin,
näin vaan sellasta unta jossa testasin päivä toisensa perään haamuja, kunnes ne haamutkin katos testistä, että eiköhän tää kierto ollut sitten tässä (pessimisti ei pety...)
Kaikki noi testi unet on kyllä tähän mennessä ollu niin paikkaansa pitäviä ja hei, ainahan tulee se seuraava kierto, tosin jos syksyyn mennessä ei tärppää niin alan soittelee yksityiselle (tai ehkä jo kesän loppuun mennessä jos ei tärppiä näy...) Marraskuussahan se alkaa vuos tulla täyteen yrittämistä, vaikka tossa oli toi plussa, niin oli siinä myös se km... Joten... Ajatuksia löytyy taas niin moneen suuntaan...

Ei se auta, kotityöt hoitamaan vielä ennen töihin lähtöä, kun kone tilttas eilen ja jätti linkouksen väliin, tietty kellokin oli sit jo niin paljon, että ei tarvinnu kauheesti yrittää pelkkää linkousta ja tänäänhän se oli pakko pestä kahessa osassa uudelleen ne samat pyykit (tahdon uuden koneen, tai sen omakotitalon jossa sitä pyykkiä voi pestä kellonaikoihin katsomatta...)...

Takaisin