Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aida.: Mulle 19 vuotiaan tehtiin ihan hirveiden menkkakipujen vuoksi skopia ja poistettiin kysta. Silloin ei vielä ollut endosta tietoakaan. Sanoivat toimenpiteen jälkeen mulle että munasarja vaurioitui ja saattaa olla kokonaan pois pelistä ja on vaikeaa tulla raskaaksi. Olipas tosi hankalaa kun tulin seuraavan vuoden kesällä raskaaksi kun yksi pilleri jäi välistä. Niin siis mulla on diagnosoitu 7 vuotta sitten vaikea endometrioosi. Viimeisestä tähystyksestä on nyt 2,5v. Tuo keskenmeno nyt vissiin vaan pahensi tilannetta.

Myyh
: Ei ole. Se on joko terveystalo kuopio tai sitten mehiläinen. Mä asuin Oulun lähellä (se pahamaineinen paikka nimeltä Raahe) tuossa joku vuosi takaperin ja silloin oltaisiin päästy lähetteellä oulun väestöliiton ivf hoitoihin, mutta lapsenteko/saanti ei ollut ajankohtaista silloin.Vahvistukoon viiva sulle <3

No ukko tuli tossa ruokatunnilla käymää nii se oli taas yltiö positiivinen ja sanoi: Eihän sitä välttämättä ens kuussa tarvitse mennä gynelle (tarkottaen että lapsihan on silloin aluillaan) Ihanaa ku se jaksaa ees olla, itellä välillä lässähtää nuo toiveet. Varsinki ku se pirun lähete ei mee eteenpäin. Mä lähen mittailee potkupukuun vuorta ja toivottavasti kangas riittää sitä on nii hintsulleen et saas nähä joutuuko soveltaa jostain muusta kankaasta hiha palat.

Freyja, harmi että sulla on täti-fiilis :sad001 Mutta josko se täti pysyykin poissa ja plussaa tulee! :) Mä oon sit innoissani jo aamulla täällä lukemassa ootko testannut ja mikä tulos :) +++++++++++++

Lissufin, johan on homma! Niin sitä yks ihminen huolineen hukkuu suureen massaan... Näinköhän menis lähete perille jos olis pää kainalossa apua pyytämässä... ei varmaan aina silloinkaan o_O

Aida, ymmärrän tunteesi :Heartred Kyllä itsellenikin se viime kierron kemiallinen oli isku vasten kasvoja. Mutta siitä sitten selvittiin ja jotainhan se opetti. Esim nyt en ole ihan heti testiä tekemässä kun en ainakaan tahtoisi uutta kemiallista kokea... Perjantaina olisi noin 2 vkoa oviksesta ja silloin meinasin testata. Ajoissahan tuokin on, mutta ei sentään dpo8 niin kuin viimeksi... :rolleyes: Ja silloin mulla oli vuotoa ja nyt ei mitään eli mahikset jouluvauvaan paljon paremmat! :) Hienoa että olette jaksaneet pupuilla :) kohtahan sinäkin saat jännitellä. Mä lähetän täältä paljon plussaa sinne! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Olisko tossa tarpeeksi? :grin

Pepa, mikäs fiilis siellä? Oviksesta taisi jo olla useampi pvä... Plussaa!!!! :):)
Satsalla taisi myös olla piinapäivät meneillään... kerrohan kuulumisia! :) Plussaaa!!!
Aurinkoisella oli negaa, mutta jos menkat ei oo vielä alkanut, niin aina on toivoa! :) Plussatuulia sinnekin!

IIIIIKK, kukahan täällä seuravaksi raskautuu ja saapi plussan!!! Toivottavasti mahdollisimman moni meistä, tai vaikka kaikki!! :grin Ja minä kans! :p

Tsemii kaikille muillekin, piinailijoille ja vasta kiertonsa alussa oleville! :)

ON: Eipä ole vuotoa ilmaantunut :) Valkkaria on ja tulee. Vitsit mä ootan että pääsee testii tekemään!!! Voihan ne menkat kans tietysti alkaa...Jotenkin alkaa vaan enempi tuntumaan se plussa... Tietysti mulla on tämä tiukka dietti ollut tässä ja semmoisethan vaikuttaa kuukautiskiertoon. Mutta, mulla alkoi tää dietti vasta oviksen jälkeen, niin eihän sen siinä tapauksessa pitäisi vaikutta...?!? Vai? Kun eikös se ovis voi siirtyä vaikka ja kuinka paljon, mutta menkat alkaa aina kuitenkin noin 2vkon päästä oviksesta? Luulisi siis että menkat alkaa tän viikon aikana tai sitten saan sen plussan :Heartred
Ja kerrotaan vielä että mulla on nyt viikko takana tätä painonpudotushaastetta ja kiloja lähtenyt -5,7kg :):) Nyt se painonpudotus tietysti hidastuu. Hyvältä kuitenkin näyttää sen osalta että saan sen yht -6,6kg pois kahdessa viikossa ja painon alle 100kg :) Tietysti jos nyt plussaan, niin tää koko juttu mietitään uudelleen :)

lissufin ootko kysyny tuolta itelasaretista joka on kans kuopiossa? sillä on kans gyne, kannattaa kysyä miten niillä on tuo et voiko saada laskulla.
http://www.itelasaretti.fi/fi/etusivu/
onnittelut painonpudotuksesta sandy :)

hohhoijaa nenä alkaa näköjää kunnol herkistyy ja etominen tuli takas. ihanaa.

Muokattu viimeksi:
Gatusa; aivan hirmusti onnea!!! Ja toivon kovasti että kaikki menee hyvin ja pienelle tarrasukkia matkaan :Heartbigred

On; Tais mulla olla se testi huono tai viallinen tai jotain. Tänään tehdyssä testissä ei mitään... puhdas nega. Tuossa toisessa testissä vieläkin näkyy se hailakka viiva. Ja mahassa kyllä jomottelee juuri niin kuin ennen menkkoja. Ei se nyt sitten tässäkään kierrossa tarpännyt vaikka kaikki oli juuri niin kuin pitää ja lääkärikin sanoi että on hyvät mahdollisuudet tästä kierrosta tärpätä. No, täytyy kääntää tää positiiviseksi ja ajatella niin ettei nyt ainakaan mitkään lääkkeet pääse vaikuttaan raskauteen. Kun oli se nukutus ja nytkin kaks antibiootti kuuria päällekkäin. Ja toinen niistä on sellainen jota ei suositella raskausaikana.

Saas nähdä miten meidän käy, toukokuun lopussa Väestöliittoon jos ei olla luomusti raskauduttu ennen sitä. Silleen sovittiin sen hoitavan lääkärin kanssa. Sit vissiin aletaan inseminaatiota kokeileen. No, täytyy pysyä positiivisella mielellä et ainakin apuja saadaan jollei muuten onnistu.

Ihanaa päivää kaikille ja plussa puhureita!!

Meillä täällä menossa vähä hiljanen vaihe.. Ei oikee oo ollut sellasii fiiliksii et olis mukavaa antaa rakkautta toiselle.. Masis fiilis.. Mut ihanaa Gatusa ONNEA <3 Kaikkea hyvää odotukseen <3 toivottavasti muillaki pian näyttää testit plussaa ja tovon et täällä alkais pian vähän paremman fiilikset :)

kiitos onnitteluista myyh, mullaha oli sillai et jo parisen viikkoo sit väittelin ukonka et näkykö hienon hieno väri testis, no päädyttii et ok olkoo sit nega, toka testi oli nega, viikon verra siitä eli viime to tuli haalea viiva ja toissapäivän tajuttomat alavatsakivut ja olin et oliko nyt tässä mut eile tuli suunnillee identtine viiva illal ku kontrolliviiva vaikka pidätin vaa reilun tunnin. (päiväsaikaa ei kyl paljoo kauempaa pystykää pidättelee ja yölläki heräsin vessaa)
toivottavast kuitenki saisit plussan nyt :)

kiitos blenq onnitteluista, inshaAllah sulla mieliala kohenee pian ja plussa tulis kans piristää lisää :)

no nii mulle on ilmaantun näköjää sit linea nigra nyt vatsaan ei esikoisest ollu alussa viel viivaa eikä muissakaa raskauksissa mut nyt on jostai syystä ilmaantun jo aikasin tuo viiva. hohhoijaa jos ukko tuon näkis ni olis varmaa et mikä toi on onks se joku tauti. rinnat alkan aristaa etenki nännit.

Enpä mie tainnu ees ovuloida.Eiliseen asti viivat vahvistu mut selkeetä plussaa ei tullu.Tänään sit oli kyl niin haalee et juuri silmällä erotti :sad001 noh odotellaan nyt sitte menkkoja alkavaksi ja katotaa kuin pitkäksi kierto venyy.

Plussatuulia kaikille!

hello..kymmenen sivua viestej luin, jostain kumman syystä mulle ei tää näytä jos uusia viestejä on tullut..
ONNEA GATUSA <3
täällä ihan ok mennään..ei oikein muuta oiretta kuin aamulla söit tai et niin kiertää mahas kuin oksennus taudis
.oksettaa mut ei okseta :) ny ultran mukaan 7+2..

Gatusa: Kiitos pitää soittaa ja kysästä tuolta.

Epäsuora
:Ihan en asu Kuopiossa :grin Mä asun tuppukylässä nimeltä Vesanto.

Elli: No jospa siel kuiteski olis ovis tullu? Miten limat, onko selkeitä oireita, kai sitä ootte kuiten pupuilleet vaikka selkeetä viiva ei oo tullu?

Myyh: Viel on toivoo niin kauan ku ei tätii näy <3

Blenq: Jaksuja <3 Jospa sitten ens kierrossa.

Ei teeekoosta soittoo kuulu. Tällänen fiilis :talk030-> :violent025 Mä meen jatkaa ompeluksia, taitaa riittää vuorikangas. Kuvaa pukkaa ku tekele on valmis

Iissufin:Juu ollaan viihdytty kammarin puolella.on mulla alamahaa nipistelly mut ei limoista oo ainakaan huomannu.toki musta tuntuu etten oo koskaan mitään limoja huomioinu.saas nähdä

kiitos blueroseteddy onnitteluista, meillä on sit aikalailla samat olot näköjää paitti et mulla on muitaki oireita jotka ei aina niin ihania, onneks vatsakivut on loppun kokonaa joten eiköhä nyt nuo paiakt ala tottuu venymiseen, sitä venymistä ainoastaa on tuntun paineena ja venytyksenä ku seisoo, muuten ei mitää, eilen ku ois pitän normist alkaa uus kierto ni oli kovat kivut mut näköjää seki oli vaa sit onneks semmost huijauskipuu alhamdulillah :)

juu kysäsepä tuolta lissufin josko ois jotai positiivist uutista sulle siellä suunnalla.

Lissufin: Mun aiti asuu Narhilassa, kesat tuli vietettya siella. Vesantoki erittain tuttu paikka, viikon kohokohta oli kauppareissu sinne :)

Mäkin Gatusa mietin et Elmiina synnärillä kun on ollut poissa :D

Mulla rintoja pistelee, ihan kuin jotain kasvais siellä. Alamahaa nippailee ja päivällä palelin niin vietävästi. Nyt taas kuuma :D vessassa ravaan koko ajan... Argh :D Katon uskallanko aamulla testata kun pitäis heti töissä ohjata yhtä ryhmää et jos se on plussa niin ei siitä mitään tuu :DD

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo Elmiina on taatusti synnärillä, se kirjottelee niin paljon päivittäin että nyt on kyllä jotain tekeillä kun on hiljasta. :smiley-bounce005

Sandy Tänään dpo8 (kai?) , pari päivää sitten olin ihan varma että plussa tulee kun niin oli tutun oloiset "oireet" mutta nyt ne on kadonnut lähes kokonaan o.O Saas nyt nähdä kuin käy.. Ajattelin testata ylihuomenna, tai huomenna jos testit alkaa kuumottamaan kaapissa liikaa :P

Iines Mites siellä menee???

Elli28; ootko ajatellut kokeilla CB:n digitaalista, tuossa esim linkki; http://www.halpa-testi.fi/clearblue-digitaalinen-ovulaatiotesti-7kpl-p-51.html. Itsellä kun aloitin oviksen testailut niin olin ihan pihalla et mitä mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Ekan kierron aloin testaan jo joskus kp 8 ja sitten näki parissa kierrossa aika hyvin koska itellä ovulaatio tapahtuu. Testailin niillä puikoilla ja jos en ollut varma tuloksesta niin varmistin digillä. Näin yks digi paketti riitti kolmeen kiertoon ainakin. Yhden kerran kävi niin että mun mielestä puikko testi oli negatiivinen ja varmistin digillä niin se olikin positiivinen. Sen jälkeen oon varmistanut aina digillä. Teen testin aina niin että pissin purkkiin jotta voi samasta pissasta tarvittaessa tehdä toisen testin. Nyt on oppinut niin hyvin tietään kierron että käytän pelkästään digiä. Ei mene ku 2 digi testipuikkoa yhdessä kierrossa ja välillä riittää jopa yksi :) varalta sulle selitän tässä kun itse kaipasin kovasti neuvoja sillon ku opettelin oviksen bongailua.

On; soitin väestöliittoon. Nyt on varattu meille aika toukokuun viimiselle viikolle. Siellä on kyllä niin ihanaa henkilökuntaa. Kovasti mua kannusti että kyllä nämä asiat saadaan kuntoon. Meillä on ennen sitä käyntiä kaks kiertoa mahdollista yrittää. Oli tosi ihana kun sanoi että jos tulee raskaus epäily ja testit näyttää hailakkaa ennen sitä meidän käyntiä et soittaa vaan sinne niin voivat ottaa verikokeen ja kattoa mikä tilanne. Juteltiin siitä inseminaatiosta puhelimessa ja siihen varmaan päädytään sitte ensin. Sanoi että ehkä 3 inssiä voidaan kokeilla ja sit rankemmat hoidot jos ei tärppää. Nooh, ehkäpä tämä tuleva kesä sitten näyttää miten käy :)

freyja taitaa olla seuraava plussaaja se on mun tunne nyt... :)

mitäpä aamulle kuuluu? sillä varmaa liikkeitä riittää pikkusella :)

myyh hyvä että pääsette sinne toukokuussa jo ja ovat valmiita seuraamaa mikäli tulee haalea viivaki testiin, ihanaa, inshaAllah saatte plussan :)

pepa toivottavast tulee plussa sullekin ni saadaa hyväl tuuril sinutki joulukuisiin :)

Gatusa.Onnea paljon. :) Ihanaa että tuli nyt kunnon viivat ja nyt miljoonasti tarrasukkia matkaan.. :)

Myyh.Toivottavasti saisit vielä kunnon viivan...pidän sulle peukut pystyssä...täti pysyköön poissa sieltä..

Plussaaaa kovasti toivon kaikille ja tsemppiä.. :)

on.kp.8 ja täti häipy pari päivää sitten.. :) just kun selvisin viikonlopun töistä ni pojalla oli eilen 1.v neuvola jossa sai kolme piikkiä ni oli eilen illalla tosi kärttysä..toivottavasti tänään ei olis enää niin känkkäränkkä..

Takaisin