Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saas nähdä koska päästään edes yrittämään. Sunnuntaina tosiaan otin viimesen pillerin ja menkkoja ei kuulu eikä näy vieläkään. Ei oo kyllä koskaan tarvinnu niitä näin kauaa odotella :eek: jos tänään alkais? :confused:

Freyja, mulla oli häikkää kilppariarvoissa, mutta hyvä muistaa, että raskautta yrittäessä ei riitä, että ne arvot on alle viitearvojen vaan pitäisi oikeasti olla hyvät eli jos on lähellä viiterajoja niin kannattaa pyytää lääkitystä. Kaikki lääkärit eivät tätä välttämättä tiedä/tajua. Mulla otettiin ne arvot ekan kerran viime kesänä gynekologin lähetteellä ja tuloksista hän sanoi, että ovat normaalit, ei ongelmia. Mutta sitten kun kävin ennen joulua gynellä, joka on erikoistunut lapsettomuuteen, niin hän huolestui heti arvoistani ja laittoi uusiin testeihin ja aloitti lääkityksen. Sanoi, että olisi pitänyt jo silloin kesällä kontrolloida ja mahdollisesti aloittaa lääkitys. Suosittelen, että tutustut hieman aiheeseen.

On: Kp1, Näin mää vähän ootastelinkin eilisten kipuilujen perusteella. Olipas lyhyt kierto. No, pitää aatella et tää on hyväksi että siellä paikat puhistuu. Mulla tekis mieli soittaa todella vihainen puhelu omaan tk:hon. Voitteko kuvitella ei oo vieläkään laitettu sitä lähetettä.:sad010 Siis soitin tänään naistentautien polille ja ei vaan näy siellä lähetettä. Nyt alkaa kysymys kuulua et tekeekö ne tuon tahallaan. :smiley-angry016:smiley-angry026:smiley-angry019 Tosissaan lupasivat tiistaina että asia lähtee silloin eteenpäin. Kohta kauppaan ja ostaa litra jäätelöä ja käpertyä sohvalle. :sad001

Jäi sitten se labraan meno ens viikolle kun eilisiltana oli jo vähän huono olo ja aamusta alkaen oon yökkinyt vähän väliä :( Ehkä mulla vaan joku vatsapöpö vaikka mitään ei tuu ulos. Tosin heti alkoi päässä miettimään et mitäs jos yökkiminen olisikin jostain muusta johtuvaa :D mut epäilen, sillä vasta kp 25/31. Ja ehkä joku dpo 7-8... Muutenkin mahassa jännä tunne, välillä nippailee ja välillä kiertää... Kaiken lisäks voisin uudestaan nukahtaa :D

Lissufin: Pahoittelut tädistä! Ja tuo on kyllä raivostuttavaa jos ei toimi noi lähetejutut. Toisaalta meillä vaihtui pari viikkoa sitten tk:saa potilastietojärjestelmä joka sai kaikki ihan sekaisin ja lisäsi harmaita hiuksia jokaiselle. Harkkapaikassa tuhraantui niin paljon arvokasta aikaa siihen et järjestelmä ei toiminutkaan niin kuin piti ja opetteluun meni aikaa. Eikä se vieläkään oo selkeä juttu :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

pahoittelut etsijä! onneksi sinulla on katse eteenpäin ja uusi yritys into!!eipä sitä kannata jäädä murheisiin makoilemaan!

No mutta Gatusa!!!! onnea haamulaisesta!vahvistukoon se vahvaksi viivaks ja pysyköön nyt sitte loppuun asti!!! kyl siel miehes kasseis sit ihan elookin oli ja toivotaan et sinne pääty se valio yksilö!!!! ja tottakai se on!!!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla tänään kp 30/30 ja aamulla tein testin mutta niin puhdas nega kuin olla ja voi :angry5 Nyt on tosi kiukkuinen olo ja huomaan, että töissä mulla ei kestä hermo yhtään asiakkaiden juttuja. Negan lisäksi ärsyttää kun mulla on tässä laihditusprojekti ollu jo pidemmän aikaa (olen laihtunut 30kg 2 vuoden aikana, nykyään olen jo normaalipainoinen) niin tänään kun punnitsin itseni niin paino oli noussut 800grammaa :angry5

Onneksi sentään alkaa talviloma tän työvuoron jälkeen niin ehkä tää vitutus tästä helpottaa.

Muokattu viimeksi:
tervetuloa diku minunkin puolestani, älä luovuta, mulle ja mun miehelle sanottii ettei saada luomust lasta, mulla monta keskenmenoa takana ja eilen tuli plussa testiin.

kiwibird, mulla ollu samaa noilla kiertopäivillä ja mitäs sitten kävikään... inshaAllah saat plussan :)

madh juu täällä tuli haalea viiva eilen aamulla 25 herkkyseen testiin ja näkyi tänäänkin siinä vielä eli ei ollu mielikuvitustakaa ees, vaun laskurin mukaa ois 22.12 la jos kaikki menee hyvin. väsyttää, etoo, mielialat vaihtelee jne.... eilen mun vakiolause ekaa kertaa ukolle ku oon raskaana... "i'm preg, i have the right to feel what i feel just deal with it" :)

freyja oiskoha pikkunen kyydis :)

lissufin pahoittelut menkoista ja saisvat kyl laittaa sen lähetteen jo meneen, ihme touhua siellä.

lucky kiitos onnitteluista, toivottavasti plussaat kans :)

mustikka pahoittelut negasta, toivotaan että muuttuu plussaksi :)
on: noniin dpo 11 ja etomista, turvotusta, väsymystä, mielialojen vaihtelua, nännit turvonnu ja tummunu jonki verran. illal ukko teki popcornia ja mä olin oksentaa siitä öljyn hajusta, en siedä mitää öljys paistettua enkä sitä hajua.

päivitys, ei vissii oireet ala jyräämää mulla...en ol ku yhes raskaudes halaillu pönttöö mut se oli pidemmäl jo, mut tää raskaus tekee jo kyl ennätyksen ku ruuat tuli just ylös ja ulos. mikä ihana olotila, ukon veljenpoika kysy ootko kunnos ja hän ku tietää et oon raskaana ni rupes hymyilee ku totesin et tää on nyt tämä vatsatauti joka ei tartu muihin. sano et toivottavast olo paranee pian.

Muokattu viimeksi:
Tekisi mieli itkeä ja huutaa ja potkia seiniä, repiä ittensä palasiksi.. Täällä vissiin kp1 tänään, joo jep taas kävi näin.. tottunut :angry9menkkakärvistelyt yrittää puskea päälle, pyyhkiessä tuli verta, laitoin ison siteen jo valmiiks. Ehtisin testaamaan aamun tokasta pissasta Sofin liuskatestillä haamun, haamu joka muuttui menkoiksi mun kohdalla. Nyt suutuin, suutuin odotukselle ja ajankulumiselle, voiko niille suuttua edes :sick009
MadH91 kaipaan sun apua enemmän kuin koskaan, sähän oot käynyt Turussa kattomassa sun kilppariarvot? Olitko Mehiläisessä? Mitä maksoi ja mitä kaikkea sulla katottiin? Pitääkö itse vaatia jotain tiettyjä arvoja vai katsovatko ne ihan perusteellisesti jos vain sanoo että haluaa tarkistaa kilpirauhas arvot ja epäilee vajaatoimintaa. :schocked028
Oon menossa sinne muutenkinkin gynelle seuraavan kuun alussa, pitäiskö sen yhteydessä sanoa vai varata aika erikseen labraan vai mitä ****** :wtf Anteeksi sekavuus..

Muoks* Ote mehiläisen sivuilta "Mikäli epäilet kilpirauhasen toiminnan häiriötä, teemme määritykset kilpirauhashormoneista (verinäytteen tyreotropiini ja vapaa tyroksiini)."

oisko kiwibird mahollist et jos oot testannu haamun et ois valemenkat iskemäs? mä oon jostai syyst optimistinen taas vaihteeks...

anteeksi valitus mut mun ukko käy hermoille!!! mä kuulemma etin ongelmia ja haastan riitaa. se valittaa kaikesta ja kehtas kysyy oksensinko tahallaa vai luonnollisest, joo tottakai mä työnsin sormet kurkkuu että laatta lentää... haloo!!!

Mullakin on niin ristiriitaiset ajatukset taas jälleen kerran tästä kierrosta. Koko päivän ollut huono olo ja nukuin tosiaan 3 tunnin päikkärit aamulla. Nivusia särkee ja alamahaan nippailee. Valkkaria ei tule enää juuri ollenkaan. Jotenkin tuntuu et siirrytään sittenkin seuraavaan yrityskiertoon ensi viikolla :D

(Tiedän et yritän psyykata itseäni jotta en sit pety jos täti kurvaa kylään. Mutta toki toivoisin ettei se tulisi) :)

Kiwibird: Jospa Gatusa olisikin oikeessa, toivottavasti asiat selkenee. :Heartblue

Gatusa:
MIEHET ne on välillä niin toiselta planeetalta, mulleki ukko vaan totes tänää puhelimessa et nii eiks niitten menkkojen pitikin alkaa. Se panikoi sitä ku sanoin silloin vuotohäiriön aikaan et voi olla huono juttu ku tulis raskaaks tässä kierrossa. Joskus tuntuu että, niillä on aivot narikassa ja narikkalappu hukassa :grin tuon sanon kaikella rakkaudella ihanaa miestäni kohtaan. Jaksuja :Heartred

Kaupassa tuli ostettuu karkkiosastolta aivan ihanaa suklaata, maraboun mansikkasuklaata, ystäväni kanssa olemme todenneet, että se jos joku on seksin korvike :grin niin hyvää. Jäätelöä on pakastin pullollaan, tästä on hyvä käynnistää täti viikko. En viitsinyt soittaa tänään terveyskeskukseen, odotan viikonlopun yli koska mun suusta varmasti tulisi yks sun toinen sammakko ja semmonen en ole kuiteskaa persoonana, olen vähän liian kiltti ihminen.

Muokattu viimeksi:
Ensimmäisenä tädin kohdanneille isot pahoittelut :( Tsemppaukset uuteen kiertoon!
Negan saaneille myös pahoittelut!! Kyllä se vielä tärppää!!

Gatusa: Joo miehet. Mä niin tiedän ton tunteen. Oksensit varmasti tahallaan jooo!! Mitä sulla muuta tekemistä oliskaan ku tunkee sormii kurkkuun. Voi ei! Toivottavasti saatte asiat puhuttua ja tilanne rauhoitettua! :) Miehet on miehiä! Siti ilman niitä ei vaan voi elää xD

Freyja: Mä toivon,että se plussa pärähtää sulle ;) ehkä juuri nyt se tuleekin kun psyykkaat itseäsi siihen ettei tule. Ehkäpä yllätyt iloisesti! <3

pePa: Mikäs tilanne sulla? ;) onko oireita tullut lisää??

MadH91: Kiitos!! PLussaa toivotaan ;) Kuume alkaa helpottaa jo.Lämpöilyä on yhäkin,mutta selvästi parempaan päin. Huomenna pitää mennä töihin niin saa sit vappuna olla perjantaina lomalla ^^

ON: kp 22 ja dpo 4 Täällä tissikipuilu jatkuu samanlaisena ja vatsaa nipistelee eilistä enemmän ja se tuntui menkkakipuilulta, joka loppui melkein heti. o_O Valkkaria lorahtelee aika paljonkin..mutta kuten viime kierrossakin niin suurinosa on sitä lääkeainetta. Nyt vaan jännäilen ensi viikkoon kehittelenkö uusia oireita vielä xD

Tasapuolisesti kaikille plussaa toivon!

kun kaikki tshtoo tietää niin 6+5 ja todella vahvasyke..epäilee isompia viikoja kun kohtu kasvanu paljon. Vuodot ei johdu kohdusta, vaan mulls nin herkät limakalvot että vuotas kuin nenäverenvuoto :D

lissufin sellast se on... :)

blueroseteddy onnea tuhannesti hyvistä ultrakuulumisista ja tonnikaupalla tarrasukkia, onnellista odotusta, minä liityn näköjään sun seuraan kans :)

iines mä selitin et hormonit sen tekee että mä oksensin ja se on hyvä merkki, tosin ihmettelen vaa miten mä näin aikasin jo alan oksenteleen. ukko sano et hän kysy sen takia ku euroopas monet naiset työntää sormii kurkkuu et oksentaa, totesin et sillo kyse ei ole raskaudesta ollenkaa vaan muusta.

Pahoittelut tädin kohdanneille ja negan testanneille!
Onnittelut Blueroseteddy hyvistä uutisista :Heartred

On:Ärsyttää kun tuntuu että täti kurvaa aiemmin paikalle..Nyt vasta kp 15/24-26 ja mahassa menkkamaisia juilimisia ja paineen tunneo_O Ja naama kukkii :mad: Täytys ihan tutkia miten kauan voi km jälkeen kestää että kierrot normalisoituu.Tai no miten pitkä aika on normaalia!

Mulla on Satsa ollut nyt km jälkeen kierrot 34, 31 ja 39. Luulen et tää kierto olis kans sen 31. Ja normisti tosiaan kierto jotain 31:n paikkeilla. Et kaipa se vaihtelee ja riippuu ihan ihmisestä.

Blueroseteddy: <3 Hali ja tarrasukkia matkaan <3

Satsa: Sä veit sanat suustani. Mun ystävät jotka on saaneet km niin joku tullu heti 3kk päästä raskaaks km:n jälkeen ja yhellä meni vuos. Eiks se jo riitä et menettää pienokaisen ku päälle viel tulee tälläinen kakka asia :sad001 Jos ei normalisoidu seuraavaan kiertoon mennessä käväse lekurilla. Mä syön täällä 3 puffet jäätelöö tälle päivälle:oops: onneks joku lohtu on sentään tän kaiken keskellä, jäätelö ja karkki :rolleyes::grin Jaksamisia :Heartred

Mun kierto on aina ollut 30-45 et jeh..mut nyt edelliset kierrot oli 33-34 :)
Epätodelliselta tuntuu edelleen mut pakko uskoo ku oireita....

Takaisin