Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos, mun oikeest tekis mieli itkeä ku oon niin onnellinen...että se siitä lääkärin "ette te saa lasta ilman IVF/ICSI hoitoja"... no raskaana ollaan alhamdulillah mut jännittää ja pelottaa samalla, mä varmaa kinuan varhaisultran parin viikon päästä ku nyt ois vissii 3+3 menossa ja la ois näillä näkymin 18.12 <3

ok en ol hermoheikko en...armeijan kuljetuskone lens n. 30-50m korkeudes melkei mein päältä mä aloin raivoo et eikö se tiedä et noin matalal ei huviksee lennetä miten on saanu lentoluvan, ja nyt sit matkustajakone lens suht matalal. tajuton väsy jännä tunne sisällä kokoajan. voi ukko parka ku joutuu mun äksyilyt kestään :)

Onnea Gatusalle!! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka ja saat pienen nyytin joulukuussa! <3

Vargynja taisi kysellä, millä viikoilla täällä mennään. :) Nyt on menossa rv 12+1 :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Gatusalle supersuuri halaus täältä ja toivotaan todella että mukana pysyy! :Heartred

Sandy ja iines86. Me ollaan kaikki vahvoja omalla tavallamme. On vahvuus olla heikko juuri sillä hetkellä kun elämä riepottelee, tiedättekö. Moni meistä turhan usein vähättelee kipujaan oli ne sitten sisäisiä tai ulkoisia, niellään kyyneleitä eikä näytetä tunteita. Ollaan vahvoja ja näytetään tunteemme niin suru kuin rakkaus, kaikki on kuitenkin loppujenlopuksi rakkautta. Ja kun me ollaan tässä hetkessä juuri sitä mitä olemme kaikkine kipuineen ja kolhuineen emme voi olla muita kuin omia itsejämme, eli vahvoja. Tässäkin asiassa puhuisin mielelläni läsnäolosta ja siitä kuinka voimme opetella ottamaan asiat vastaan asioina, kuinka voimme opetella käsittelemään tunteemme ja päästämään niistä irti, annetaan rauha menneille tapahtumille niin ne eivät varjosta huomista. :Heartred

Minä muuten tilasin eilen ovistestejä hetken mielijohteesta, milloinhan km-vuodon loputtua olisi varminta alkaa testailemaan, onko kokemusta? Lääkäri sanoi ettei tarvitse odottaa seuraavia kuukautisia että viiden viikon päästä verikokeisiin ja siellä katsotaan näkyykö vanha raskaus edelleen, onko puhdasta vai joko jopa uutta raskautta.

Aurinko paistaa ja kevät tekee kohisten tuloaan myös tänne lumien keskelle, jes jes jes! Ulkoilusäät parhaimmillaan :smiley-bounce012

Oi että täällä olikin ihania uutisia... :)
Onnea Gatusa ja paljon tarrasukkia matkaan.. :)

kiitos etsijä, ella ja loora onnitteluista. mä oon aivan älyttömän onnellinen ja näköjää sit ku hormonit on tosiaa lähten nousuu aikas hyvin ku ei ol ees dpo 13 viel vaan dpo 10 ja 25 herkkynen näytti jo :) no mies sai sit tuta hormonimyrskyn ku aloin parkumaa keittiössä sille sen käytöksest yhtäkkiä ja sit sano et hän ei tuota kato ja menee porukoille ni itkin ja sanoin et sen ku meet, no halas ja totes että ei ol menossa laski vaa leikkiä.
oireita on yöllä heräily vessaan, rintojen pistely välillä, tajuton väsy, mielialanmuutokset laidast laitaa, huono olo. en ol viel oksentan sentää mutta saapi nähä tuleeko seki sit tutuksi, 2-3 viikon pääst varmaa lääkärii sit ja ultra et onko sydänääniä...

Etsijä: Minulla tuli 12pvää kkm tyhjennysvuodon jälkeen ovisplussa :) Se riippuu varmaan aika paljon omasta kierrosta eli testaile niin että km eka vuotopvä olis kp1. Plussatuulia sulle ja mahtavaa oviksen metsästys reissua :grin Mä itse sain 3 viikon päähän ajan verikokeisiin että onko hormoonit laskenu mut mä sain negan normista r testistä 2 viikon päästä km enkä ees menny verikokeisiin

Gatusa: Hitsi mää oon nii super onnellinen siun plussasta, sä niin ansaitset sen :Heartbigred

On: Taas loppu voimat kesken päivän ja tuli nukuttuu päiväunet. Tosin herättyäni alkoi menkkamaiset kivut mahassa :sad001 Noh jos se olis parempi on et tulis se tyhjennysvuoto ekaks että uudella ihmeellä on turvallinen yksiö 9kuukauden ajaks. Saas nähä.
Muoks. Mut ihmetyttää et valkkari vaan lorisee ( äsken jo luulin et menkat alkoi oikein lorahti housuun mut se oliki valkkarii) huomen pitäs menkat alkaa ellei tärppi oo käyny. Aika ristiriitasii viestei tää kroppa antaa :eek::oops:

Muokattu viimeksi:
Gatusa: Varovaiset onnittelut!!!

Etsijalle pahoittelut :(

Tsemppia kaikille!

ON: Kp26 vissiin menossa, ei tuntemuksia et olis tati tulossa. Viikko sitte oli reippaasti "oireita" ja olin varma etta vuoto alkaa kunnes laskin kpt ja huomasin miten vahan niita oli...

lissufin minäki oon tänää ollu puoltajuton ku väsyttää aivan tolkuttomast ja nyt sit rinnat on iha urakal kipeytyn jo et ainaki oireita on. plussatuulia...

kiitos darkmimosa, toivottavasti sinäki saat plussan :)

Gatusalle hirmuisen suuret onnittelut, kyllä nyt ois sun aika saada nyytti syliin asti. Näkis neki lääkärit kunnon närhen munat puheidensa kanssa!

Oih, Gatusalle erityiset onnittelut ja todellakin viivan vahvistumista ja tarrasukkia mukaan! Olet sen ansainnut <3

On: tänään iltapäivälenkillä alkoi kuvottaa :D Tiedä sitten mitä oli, jotenkin en usko et raskaudun tästäkään kierrosta. Nivusia on särkenyt hieman ja jotain mahatuntemuksia mutta ei muuta.

Kävin tänään lääkärillä (muissa kuin raskausasioissa) ja olipa kerrankin mukava terveyskeskuslääkäri. Otti mun huolet tosissaan ja määräsi mut varuiksi kilpparikokeisiin. Mietin et puhuiko joku täällä et nekin vois vaikuttaa raskausjuttuihin? Huomenna aattelin käydä siellä labrassa otattamassa ne.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Freyja: Joo kyl ne vaikuttaa jos niissä on häikkää. Hyvä että ottavat ne kokeet. Ainaki voi pois sulkea asian :)

Ihania uutisia Gatusa!

ja Etsijälle pahoittelut!

Uusille tervetuloa!

Omalla kohdalla alkaisi viikonloppuna oviksen etsintä.Jos sitä edes tulee.Ensimmäiset kuukautiset kesti kaksi päivää ja oli niukkaakin niukemmat.Jotenkin oon todella pessimisti oviksen suhteen.Pelottaa,jännittää ja hirvittää.

Tervetuloa mimi. ja minde :alien
Mad ihanaa vihjailua mieheltäs, ovulaatio-onnea sulle :angel3
Lumikki mukava lukea sun kuulumisia :)
Freyja86 kilpirauhasen vajaatoiminta ainakin voi vaikuttaa negatiivisesti raskaaksi
tulemiseen, olen vakavasti päättänyt testata omani, heti kun vaan pystyn vaivautumaan
ja ottamaan luurin käteen, teille vielä plussa suodaan, uskon suhun! tiedän miten vaikeaa tuo tunne omasta raskaaksi tulemisesta on, et ole yksin <3 ps. ompa hauska tietää että ootte kavereita teddyn kanssa
Etsijä apuah.. :( en ollut uskoa mitä luin, on onni että pystyt olemaan positiivinen vaikka
noin ikävästi kävi, teille todellakin tulee pysyvä onni :) <3 iso halaus <3 <3 olet vahva nainen ja puhut asiaa. :angel7
Blueroseteddy totta maar siellä on pikkuriikkinen ihanuus, onnea kuiteski huomiselle! :alien
Gatusa onnea haamusta, rukoilen puolestanne <3 ps. itse en arvosta urpilaista tai kataista pätkääkään, enkä siksi kysyisi heiltä pystyvätkö he tekemään tuon asian vuoksi jotain.. oletan että ei. Olen saanut olla tekemisissä erityistä tukea tarvitsevien ihmisten kanssa, jokainen on arvokas, kävin allekirjoittamassa adressin.
Dawwe tsemppiä sun kiertoosi :angel1
Elya noihan on vanhentuneita, voi hitto.. :eek:

Sitte puhun vähän omasta navastani: tänään on dpo13 ja kp36. Tilasin sofin raskaus ja ovistestejä
kun aion testa ainakin raskautta heti kun testit tulee, huomenna varmaan, huomenna on tarkoituskin
testata :) mulla on dpo9 ollu lämpö koholla ja dpo11 mittasin 37,1! Nyt en oo enään mittaillu.. Rinnat on aamusta kipeet ja iltaa kohden jo vähän helpottaa, esim nyt ne ei tunnu kipeiltä. Oon kokoajan viluissani
ja vilunväristelyjä on ollut riittämiin, toisaalta täälläpäin on tuullut joten plus miinus nolla oireena ajatellen. Rättiväsynyt ja uniahne oon ollut..
Ainoa mitä en oikeen osaa käsittää on että mies sanoi äsken saunassa et mun nännit on tummat.. just joo, sanoin että mitäs sä nyt yrität vihjailla..Turvottaa ja menkkamaisia kouristeluja on ollut dpo10-dpo13 ja ennen dpo10 kans..
huomenna on se päivä kun menkkojen luulis alkavan. :rolleyes: Mun alaselkää kirveli/kutitti eilen alkuyöstä ja pyörin puolelta toiselle sängyssä, ihan outoa..

Tervehdys teille naiset :)
Taustalla pidemmän aikaa..
Keskenmenoja ja vaikeuksia raskautumisessa.
Tsemppiä ja voimia kaikille :Heartred

gatusa, oioioi mitä luinkaan! Nyt täältä kaikki peukut ja varpaat pystyssä lussan vahvistumiselle ja tarrasukat ja enkelit matkaan <3 Sä olet niin ansainnut tuon <3
Onkos siellä muuten minkäänlaista äitiysneuvola-systeemiä?

elya, voihan se testi olla nega vaikka vielä sinä päivänä ku menkkojen pitäis alkaa, joten toivoa on vielä, eiksjeh! ;) Tsemppiä piinailuun :)

dawwe, ihana kuulla susta :) Tsemppiä sinne ja jaksamista kiireen keskelle!

minde, tervetuloa! :) Eiköhän sitä kahden kanssa jaksa ihan hyvin sit kun se toinen tulee :)

blueroseteddy, tsemppiä ultraan, tuus kertoon sit meillekin kuka siellä oli <3 Harmi ettei neukus ultrattu vielä, päivä lisää kun tuli odottamiseen...

Aida, hyvä et oot onnistunut ottamaan suht rennosti :) 28-33 pituiset kierrot on vielä hyvinkin normaalissa välissä, mut on se heittely semmoinen et oviksen bongaaminen olis aikamoista laskemista. Peittoja heiluttelemaan vaan ku siltä tuntuu :)
Plussatuulia sinne!

lissufin, plussaa puhaltelen sinne suuntaan urakalla <3 Toivotaan et ei nyt tulis mitään vuotoja ja olisitkin vaan onnellisesti raskaana :)

sandy,
kuulostaa kyllä lupaavalle :) Oliski itsellä kans jotain "varmaa" merkkiä menkoista, ehkä se itsellä muotoutuu kun muutaman kierron verran saa seurailla... :) OHHOH! Sulla lähtee hyvään vauhtiin :) älä lannistu, alkuun lähtee nesteitä ja sit se hidastuu hetkellisesti se painon putoaminen :) Tsemppiä projektiin!

iines, koita parantua <3 Täälä peukut pystyssä tämän kierron plussan puolesta sinne <3

epäsuora, ohhoh mitä uutisia... Toivottavasti nyt kuitenkin tärppäis sit hyvin eikä tarttis ootella liian kauaa :)

catsie, mä sanoisin kanssa et lääkärin pakeille kannattaa mennä :) Varsinkin kun ootte yrittänyt jo hyvän tovin ja sulla tota vuotoa tolleen ni lääkäri olis hyvä osoite nyt :)

pepa, ei onneks dpo3 välttämättä vielä mitään oireita tule ;) dpo6 jälkeen voi jo ruveta zoomailemaan, kun alkio kiinnittyy kohtuun noin viikon sisällä oviksesta, ja sit vasta alkaa hormonit nouseen ni sit vasta alkaa niitä kunnon oireita liittyen siihen itseensä tulemaan ;) Joillain ei kyl ees tuu mitään joten oireet tai oireettomuus ei puhu minkään puolesta ennenkuin asia on varma ;) Näin ainakin itse ajattelen :)

etsijä, sulla on kyllä todella ihailtava asenne <3 Älä koskaan päästä siitä irti! Sillä pääsee meinaan elämässä pitkälle :)
Musta tuntuu et sun tilanteessa testailisin ovista vasta JOS seuraavat kuukautiset tulee, sen jälkeen siis. Kun ei tiiä koska se ovis on ni testejä voi mennä useampikin siinä välissä. Ainakin itse niin tekisin :)

darkmimosa,
plussatuulia sinne ja tsemppiä vikoihin piinapäiviin!

freyja
, kilpparikokeet on hyvä olla kondiksessa, kilpirauhashormonit ku vaikuttaa elimistöön monella tapaa ja sitä kautta myös kuukautiskiertoa sääteleviin hormoneihin ja sitä kautta raskaaks tulemiseen :)

Elli28, koita ottaa rennosti <3 Tsempit!

kiwibird69
, kiitos :) Peukut plussan puolesta sinne! :)

Diku
, hurjan pitkä tausta teillä :/ On varmasti ollut rankka ja kivinen tie, en voi kuvitellakaan millaista on mahtanut olla. (tarkoitan sit vaan lähinnä hyvää tuolla mitä sanoin, älä ymmärrä väärin) Lähetän paljon plussapuhureita sinne suuntaan tarrasukkien kera.<3 Tsemppiä ja jaksamista! Tervetuloa :)

omanapa: Vaihtui jo KP5... Mihin se aika katoaa?
Säntillinen täti, nyt nämä kahdet menkat olleet neljän päivän mittaisia, tasan. Vuoto alkaa kuin tyhjästä ja loppuu kuin seinään. Runsas (tulee varmaan joka päivä kerran päivässä yli suojien prkl) ja kipee. Ei mulla tämmöstä oo koskaan ollut, kaipa kroppa nyt toimiikin eri tavalla ja jos se olis vaan hyvä juttu.
Nyt ei meinaan tuu ees pyyhkiessä vuotoa. :)
Greippimehu, aamulämmöt ja raskausvitamiinit käytössä tässä kierrossa kans ovistestien (kp10 lähtien sit) lisäks käytössä :D Tosin en usko liiemmin poppaskonsteihin (greippimehu) mut eipä siitä haittaakaan ole ja huvin vuoksi kokeilen :D

Takaisin