Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
etsijä pahoittelut menetyksestä mut onneks oot päässy jo yli, inshaAllah saat plussan mahdollisimman pian ja pienokaisen syliin... :)

on: täällä päänsärky (jota mulla ei yleensä ole) on jatkunu vaa ni oon alkan epäilee hormoniperäst päänsärkyä. saas nähä, mies oli et käy ostaas foolihappoa, allergialääkkeet mulle ja liuskatestin kunha pääsee vanhemmiltaa ku joutuu mennä korjaa veden hein kotona (luulin eka et soittivat et tuo sitä ja tätä ni totesin suoraa et sano niille et meil ei ol ylimääräst nyt heit varten ku yleensä soittavat vain jos tarttevat jotai kaupast tai torilta tai apteekist) totesin ku ukko oli et varmaa reagoisit noin jos perhees ois kuolintapaus ni olin että tuskinpa mut yleensä kyse ei ol muusta ku rahasta ku ottavat yhteyttä ni normi reaktioha se on.
saas nähä miten käy, millokoha sitä uskaltas testata ku tarkast oviksen ajankohdast ei ol tietoo, on ollu siin kp 23-28 välillä. joten on dpo 9-15. pitääköhä mun vaa kestää viel pari päivää ennen ku testaan. mutta ku ei millää malttas ja jos nega ni ukko suuttuu vaa mulle.

loora, hyvä et siellä uusi kierto vihdoinkin sit alkoi, tsempit! :) eiköhän se nyt ole sit se teidän, peukut täältä sille!

lissufin, harmittelut negasta! :( Mut jos tuo on vast nyt se kp jotain, ni ei se välttis viel näkyis :) Ihanan ahkeraa touhuilua siellä! Se lämpötyyny on työpaikan peruja :D Ei maksanut mittään... :) Ei se kaunis ole... :D Kiitos, eiköhän näitä jaksa kun tietää et joskus niiden ansiosta ehkä saa jotain muutakin :)

lumikki, Ihania uutisia :) Onnea! Onnellista odotusta <3

catsie, tylsää tommonen vuotelu :/ Onko sulla aina sitä? kannattaa kyllä tsekkauttaa, vuotohäiriöltä kuulostaisi.

Pampero, Se varmaan tässä on nyt ideana, enkä oikeen halua pelailla, kun liikaa joutunut kärsimään epäsäännöllisyydestä (jollon ku ei voi tietää mitä odottaa 35-120 ku oli kierrot kaks vuotta sitten...) Ihanaa kun on joku, joka on kokeneempi noissa ovulaatiotesteissa, meikä kun ei :) Ikinä ei päässyt sillon eksän kans sinne asti ku seuras vaan kiertoja ja noinkin pitkissä en kyllä tasan testeihin kuluttanut ;)
Nyt lähtö ranskaan kp 18, joten ehkä se testaaminen taas jäänee siihen kp17 jos ei muuten... :D

freyja, tsemppiä piinailuun :)

gatusa, kuulostaa lupaavalta :) Pari päivää ehkä kantsii ootttaa ja mennä niitten pienempien dpo:n mukaan jos et oo varma :) joku dpo13-15 vois olla hyvä testata aikaisintaan jos multa kysytään ni dpo15 :D

Sandy, jäitä hattuun ;) on se vaikeampaa toteuttaa kuin sanoa... Nauti kauniista ilmoista ja odottele pääsiäiseen? :)

Etsijä, voi ei :( olen pahoillani! Älä menetä toivoasi ja ota päivä kerrallaan. <3 jaksuhali!

omanapa: Töööissätöissä :) Onneks suht rauhaisaa.
Tentti aamulla, meni ihan hyvin. Tentin jälkeen en jaksanut lähteä kotiin asti, joten menin kauppakeskukseen itekseen hetkeks kierteleen ja löysin pinkin conversen tyyliset kengät :D
Söin lounaan ja tulin töihin. Suht rentoa. Tosin, vuoto on runsasta ja kivut myös.
Pöh.
Kp3 eletään, huomenna klo 12 viikko pulkassa! sit vähän vapaa-aikaakin.
Ranskaan lähden 24.4 kolmeksi päivää, joten ehkä ovistestailut jää sit ranskan matkan ajaksi, mies ei nääs lähe mukaan ;)

madh oot oikeessa mut helpommin sanottu ku tehty. ärsyttää kyl niin perusteellisest tää malttamattomuus ku on niin varma olo siitä että on tärpänny mut ei tiä millo...

Voi kiitos kaikille! :Heartred Sellaista se elämä joskus on ja vaikka kuinka pahalta tuntuu niin ei jäädä asumaan siihen tunteeseen vaan asutaan mieluummin siellä toivossa.

Minä ainakin oottelen jo sitä pientä jännitystä että jokos olisi tärpännyt mikä taas tulee kun pääsee yrittämään, malttamattomuus asuu minussakin :oops:

:smiley-bounce012 Tsemppiä meille kaikille!

blueroseteddy eiköhä siellä ol, näin ainaki toivon, onko mitää oireita ollu viime päivinä?

mä taistelen itteni kans et testaan aamul, en testaa ku loppuviikost, testaan aamul eipäs ku loppuviikost...hermot menee itteeni. jotai positiivist, ainaki rypäleitä näyttää tulevan paljon meille inshaAllah, on niin paljo terttui ilmaantunu

Blueroseteddy: tsempit huomiselle, kaikki menee hyvin

Ruohosipulit oli selvinnyt talven yli kasvihuoneessa :grin Se on kevät tullu virallisesti meijän pihaan Koitin lataa kuvaa mut ei tää tabletti antanu. Pitää yrittää jossain vaiheessa uudestaan. Mä väsähdin totaalisesti ja nukuin päikkärit, sen jälkeen ollu ihan kaamee hedari. Jospa sauna auttais.

Luinpa tällaista tänään facebookin kautta ja ajattelin että voipi teitäkin kiinnostaa ehkä. Kehitysriihen päätösten vaikutuksia taas.‎

Tehdään Nuutin haaveesta totta!
Nuutti on 8-vuotias autistinen poika, joka rakastaa merta, luontoa, metsiä, eläimiä ja aurinkoa. Nuutti ei puhu, mutta kirjoittaa, sekä haluaa oppia uutta ja opettaa meitä muita.

Nuutin elämä keskittyy kodin ja koulun lisäksi luonnossa liikkumiseen, välillä matkustellen pohjanmaalle mummoloihin. Nuutti on onnekas poika, jolla on rakastava perhe ja lähipiiri, ja joka haluaa tukea Nuuttia kaikin tavoin.

Nuutti syntyi maailmaan loppukesästä vuonna 2005. Kun Nuutti löysi ensimmäisen kerran omat kätensä, hän oli haltioissaan. Kun Nuutti nousi ensimmäisen kerran seisomaan ja otti ensimmäiset askeleensa, hän hihkui onnesta. Puhui sanoja, rakensi palikoilla. Halusi olla mukana korjaushommissa. Sai pikkuveljen ollessaan 1,5-vuotias. Ei tykännyt uudesta vauvasta, jota kävi kuitenkin salaa silittelemässä ja suukottelemassa. 1v8kk Nuutti lopetti puhumisen. Tuli hiljaisuus. Tuli itku. Neuvolassa taisteltiin useaan otteeseen; poika tarvitsi apua. Seuraava oli yksityislääkäri, joka auttoi eteenpäin, saatiin lisää tutkimuksia - ja puheterapia. Tuli diagnoosi; Lapsuusiän autismi.

Minun lapseni, se sama joka sanoi ensimmäisen kerran äitienpäivänä "äiti". Tai joka poltti kätensä kiehuvassa vedessä ja itki sylissäni. Tai joka sai minut kyyneliin sairastuessaan vesirokkoon, enkä voinut lievittää pienen tuskaa. Siihen edes rakkaus ei riittänyt. Se lapsi oli kaikesta huoliamatta onnekas, koska asuimme Suomessa. Maassa, jossa autetaan erityistä tukea tarvitsevia lapsia. Kun on rahaa.

Tämä pieni autistini sai hyvän puheterapeutin ja päiväkodin, jossa jokaisella lapsella oli oma avustaja tukemassa. Tuli takaisin hymy, tuli ilo, tuli vuorovaikutus ja kirjoitus. Tuli tunteet - ja lohtu. Tuli sanaton rakkaus ja lapsen halu oppia. Sekä lapsen usko itseen; "olen kuitenkin ihana poika."

Nuutti käy tänään koulua autismiluokassa, jossa on opettajan lisäksi 4-5 avustajaa. Nämä avustajat auttavat Nuuttia rauhoittumaan, tuntemaan, pukemaan, käymään vessassa, käymään kaupassa, muistuttamaan, että talvipakkaseen ei lähdetä ilman kenkiä. Nämä avustajat tuovat Nuutille pystyvyyden tunnetta, uskoa itseensä. Nuutti haluaa oppia. Nuutti haluaa mennä kouluun joka aamu.

Jos avustajaa ei ole, tehtävät eivät suju, oppiminen on mahdotonta. Sillä luokkahuoneen pieni punainen liskon häntä on niin viehättävä, että sitä tekee mieli vipsuttaa koko päivä! Koska keskittymisen ja huomion kohdentaminen on vaikeaa. Saattaa hännä lumossa unohtua, että piti syödä. Tai tehdä tehtävät. Tai rauhoittua. Ja sitten tulee paha olla kun ne unohtuvat. Ja nälkä. Ja kengät saattavat jäädä kouluun. Tai hukkua matkalla.

Nuutti on kirjoittanut; "Ihmisten pitäisi puhua vähemmän ja kuunnella enemmän." "Haluan kertoa, miten ihmeen kaunis taivas on." "Haluan oppia. Miksi minun pitää opetella asioita, joita pikkuveljen ei tarvitse?" "Haluaisin vain rauhan. Haluan kuulua teihin ihmisiin."

Suomen hallitus; Jutta Urpilainen ja Jyrki Katainen ovat päättäneet uuden kehysriihen myötä lopettaa Nuutin opiskelumahdollisuudet. He ovat päättäneet, että erityistä tukea tarvitsevat oppilaat eivät enää tarvitse - ja vaikka tarvitsisivatkin - eivät enää saa tukea. Suomen valtio säästää sillä. Nuutti saattaa oppia vielä tänään ja huomenna - tulevaisuudesta ei kukaan tiedä. Ehkä jo ensi syksynä kouluun mennään säilytykseen - tai vipsuttamaan. Kuka mitäkin, vaikka haluaisi kuulua meihin ihmisiin.

Meihin ihmisiin.

Minkälainen maa ja ympäristö on oltava, että 8-vuotias poika toivoisi kuuluvansa ihmisiin?

TEHDÄÄN NUUTIN HAAVEESTA TOTTA!!

Nuutti KUULUU ihmisiin, ja me haluamme näyttää ja osoittaa sen hänelle, ja tuhansille muille Nuuteille, jotka ovat kuitenkin ihania tyttöjä ja poikia, ja ansaitsevat oppimisoikeuden ja -rauhan!

Tämä on inhimillinen vetoomus jokaisen lapsen oikeuden puolesta oppia, ja tulla autetuksi ja tuetuksi juuri sillä tavoin, kuin hän tarvitsee.

Jutta Urpilainen, Jyrki Katainen, Hallitus. Pystyttekö siihen?

SAA JAKAA!!!!

(viitaten OAJ:n julkaisuun:

http://www.oaj.fi/cs/Satellite?c=Pa...contentID=1363788553654#.UzlfvjodS4d.facebook)

LISÄTTY 2.4.2014:

Voit käydä alleirjoittamassa adressin:

http://www.adressit.com/erityistukea_tarvitsevien_lasten_oikeus_oppimiseen_turvattava#form

Gatusa, no tänään ei oo vuotoa ollu ku aamyl pyyhkies...ja kyl tekis mieli jättää kahvi pois ku siit tulee huono olo hetkeks...pissalla juoksen myös öisin....

Johan te juttelette kamalasti, en millään pysy perässä. Yhden työpäivän kun on poissa niin saa kahlata monta sivua juttua! Kaikille siis yhteisesti tsemit ja onnentoivotukset, en kykene enää muistamaan missä vaiheessa kukakin oli kun pääsin loppuun asti :grin

On: Kp 29/28 ja mietityttää että missäs me mennään. Tämä hätähousu teki 3pv sitten jo testin joka oli niin puhdas nega kuin vain voi olla, joten tietenkin ajattelin että menkathan sieltä alkaa... Ehkä mä testailen huomenna aamulla uudelleen, jos vielä on tarvetta. Vähän kyllä jännää, koska tämä kiertohan oli sellainen jossa me nimenomaan ei yritetty kun vietettiin "joulutaukoa" :rolleyes:

Elya, meidänkin joulutauko kyllä jäi, keskenmenon takia kierto venyi ja lasketunajan paikka vaihtui sen verran että aatteli ettei tartte jättää väliin ku ei ehi syntymään tämän vuoden puolella..

Kiireinen olen töiden takia ollut, enkä teidän vauhdissa meinaa pysyä. Siksi vaan omanapaisesti kp 18 ja pääsiäistä odotellen... oviksesta ei varmuutta, mutta uskoisin olleen, tai olevan ihan näinä päivinä.

Onnenpotkuja kaikille ja etsijälle voimia uuteen yritykseen!

Dawwe, ei mekään mitenkään estelty nyt, ja jos nyt tärppäsi niin LA olisi kai 17.12. Se ei ole hyvä juttu, mutta toisaalta on se vauva aina tervetullut, tuli sitten jouluna tai sen jälkeen.

En malttanutkaan tähän aamuun ja tein eilen illalla testin. Yhtä nega kuin edellinenkin... Katsellaan huomenna aamulla uudelleen jos tarvii. Täytyy kai käydä apteekin kautta hakemassa ihan oikea testi, koska aloin eilen epäillä noita mulla olevia (tammikuussa ostettuja) Sofin liuskoja että olisivat vanhoja, mutta saattaakin olla että luin päiväykset vaan väärinpäin... Vai mitä mieltä olette, jos pakkausmerkintä on näin: LOT:130910 EXP:150909. Onko siis päiväykset 9.10.2013 ja 9.9.2015 kun eihän ne voi olla vuodet 2010 ja 2009 :confused::grin Blondi ei tajuu :grin

Täälläkin blondi luki ne aluksi samoin kuin sinä :D Mutta luulis et vuosiluku on ensin kun aika outoo jos olisit vanhan testin ostanut.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin