Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
lissufin: voi ja se on ihan normaalia. Mulla näyttää ovistestit aina jonkinlaista viivaa. Luteinisoivaa hormonia mitä nuo testit mittaa on elimistössä koko kierron ajan kuitenkin :)

Heipa hei!

Ovistikuista oli juttua täällä.Mulla näyttää ne aina koko kierron jonkilaista haamu viivaa,mutta tummempaa ihan selvästi sitten oviksen aikoihin :)

Piinailijoille tsemppiä ja jaksamista h-hetkeen ;) plussia puhaltelen!

Omanapa: on kp 19 ja unohdin eilen aloittaa luget,joten tänä aamuna vasta otin ekan :D No,onneksi ei ole vaarallista.Tulipahan otettua samana päivänä kuin viime kierrossakin. Kivut on alkaneet helpottaa ja olokin on ihan mukava tällä hetkellä :) Elikkä mulla taitaa nyt sitten alkaa ne piinailu päivät tässä pian..oisko nyt sitten dpo 1 Eikös se niin ollut,että sinä päivänä kun ovisplussa tulee niin se on dpo -1 eli sunnuntaina. ja eilen ois ollu dpo 0..olenko ihan pihalla :D Pakko varmistaa,että olen ymmärtänyt oikein. Alavatsaa nipistelee jokapuolelta vielä,mutta siedettävästi. Nännit on niin kipeet,että ihan kosketus paidan läpi sattuu O_o Katotaan kuinka paljon oireita kehittelen viikon päästä xD hehehehehhe! Jotenkin on nyt niin rauhallinen olo ja hyvä fiilis..meni tää kierto sitten miten vaan niin en aijo antaa masennukselle valtaa ^^

Plussapuhuria kaikille!! <3

iines86 mietin juuri samaa, että mites nuo dpo:t nyt menikään :D Jos ne noin lasketaan niin täälläkin olisi nyt dpo 1 :)

Teinpäs sitten dorkana puikkotestin aamusta ja melkein nega, katsoin 10 min päästä testiä ja olin näkevinäni selkeen haamun, ai että ottaa pannuun toi david merkki! Moni on sitä haukkunut, sit taas.. jos on oikeesti raskaana niin kyllä se näyttää kahta viivaa (kokemusta on). Älkää siis innostuko yhtään, mulla on vähän kurja fiilis, en testaa ennen torstaita. Dpo11 ja rinnat on sairaan kipeet mötikät ihan turvoksissa, mut tätä tää on ollut muissakin kierroissa ovulaation aikaan ja jälkeen eli ei mitään uutta. Edelleen mua väsyttää, mutta niin väsytti viime kuussakin. Oikeestaan koko tän kevään mitä nyt on ollu pari kuukautta. Nyt vaan ei oo tullut semmosta oloa että up sängystä ylös vaan vois jäädä vaikka 16 tunniksi nukkumaan, kiitos ihanan uuden sängyn? Pitäis varmaan olla epämukavampi niin tulis herättyä. Ainiin hain kahteen eri kouluun, kumpikin epävarmoja mutta yrittänyttä ei laiteta. Sain siis selville että ne aiemmat koulut joihin hain yhteishaussa, ovat käytännössä minulle epäsopivia enkä ole oikeutettu niihin pääsemään tjs. Huoh.. piti siis koko rulianssi aloittaa alusta ja tässä sitä ollaan. Vielä kun sais kesätöitä :oops: kaikille hyvää päivää ja plussaonnea ++++++++++++++++++

kiwibird: Älä masennu! Mä luulen,että sulla se viiva vahvistuu sieltä ;) olet kuitenkin vasta noin alussa ja raskaushormoonia kertyy tuossa kohtaa todella vähän. Mä olen optimistinen sun suhteen ;) mä en ole noilla davidin testeillä saanu ees haamun näköistä viivaa...en edes viivanpaikkaa :D Yritä malttaa muutama päivä ja testaa uudestaan..aamupissasta ;) <3 mä pidän peukkuja sulle!!

Hyvää alkuviikkoa kaikille. Täällä paistaa vaihteeksi aurinko ja näyttäisi olevan jopa kymmenen astetta lämmintä. :> Eilen kävin hammaslääkärissä tarkistuksessa ja kaikki näytti olevan ok. Tai ei ainakaan mitään mille pitäisi tehdä lähiaikoina (ennen synnytystä) mitään (pari reiänalkua löysivät ja kehottivat varaamaan syksyllä ajan röntgeniin). Paitsi pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja langata noita välejä useammin. :D

Onnea Ella! Ihana kun välillä tulee positiivisia yllätyksiä ultrassa. ^^ Millä viikolla siellä ollaan menossa? (Voi olla että jossain olet maininnutkin, mut ei pysy muistissa.)

Varovaiset onnittelut myös lissufinille. :> Toivottavasti plussa vahvistuu ja kaikki menee hyvin.

Äläs masennu Kiwibird, voi olla että plussa tuli viiveellä kun tuossa vaiheessa hormonit kuitenkin vielä aika matalalla. Pidän sormet ristissä että saat muutaman päivän päästä menkkojen sijaan kunnon plussan.

Gatusa, miten siellä on työhommat menneet? Onko kuulunut jotain siitä jonka piti ilmoittaa että ostaako vai ei? Toivon todella että saat miehesi tuomaan testiin plussan. Sinä jos kuka oot sen ansainnut. Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin. :>

Samoin kaikille muille tsempit ja plussatuulia. :>

Täällä taisi olla allergialääkkeistä puhetta myös. Itelläni on myös siitepölyallergiaa ja neuvolassa sen pohjalta sanoivat että antihistamiinipohjasta lääkettä voi syödä jos ei muuten tule toimeen, mutta aina parempi jos ei tarvi. Jos tarvii jotain ihan reseptilääkettä raskaana, siitä kannattaa jo jutella lääkärin kanssa.

Loppukevennyksenä hieman vauvakuumeilevaa Viiviä ja Wagneria. ;) Jos siis osasin tuon linkityksen...

Mutta nyt ulos nauttimaan säästä (ja kärsimään silmien kutinasta).

kiitos tsempistä kaikki, piinapäivät varmaa käydää loppuu ennen testaamist ellei ukko testii tuo.

vargynja eipä ol kuulunu joten alan epäillä kyllä et sielt tulee huonot uutiset ja ukko on negatuulel...ja aattelee vaa yhtä asiaa ku ollaa kahestaa ni meni hermot mul ja mieliala maassa.

Epäsuora, ihanaa että mieskin alkaa innostua!

Loora, toivottavasti siellä oliski kohta testi plussaa!

S1n1, ihanaa! Onnea ultraan :)

Lissufin, okei niin mä vähän ajattelinkin. Nyt ainakin vielä ku ei oo mitään tietoo ovulaatiosta/tapahtuuko vaiko eikö... :)
Voi ny prse sitä toimintaa sit siellä :( tylsää! Toivottavasti pian selkiytyy se tilanne ja saisit sen ajan! Ei sulla sattuis sit olemaan sairaskuluvakuutusta? Sehän korvais sit yksityisen... :)

Gatusa, voi ku oliski plussaa pian siellä!

Pampero, joo syön vaan teroja :) Juu, terot ei auta ovulaatioon. Terolut mulle määrätty säännöllistämään kierron, ja tukemaan kropan omaa hormonitoimintaa. Ovulaatiota tikutan siksi, että selvitän nyt onko ovulaatiota. Gynen ohjeena oli, että näin pitäis tehdä :) jos en löydä ovista, niin sit pääsee mahdollisesti clomeihin päin jos niille on tarve. Gyne suositteli syömään terot se 15-24 (pakkauksen tarrassa tosin lukee 15-25?) kiertopäivät muuttamatta mihinkään, koska tarkotuksena olis saada mun kroppa heräämään ja toimimaan oikein ilmanki. Tosin myös sun neuvoissa on perää...
Mulla on tutkittu jo kaikki semmonen mitä voidaan tutkia nyt tähän vaiheeseen, lh,fsh, prolaktiini, tsh ym. Kun nyt muutama kierto toimii (gyne tais kirjottaa teroja 6kk) ni toivon mukaan oviskin sieltä jostain ponnahtais. Kun en vielä just tiedä että tuleeko ovista ollenkaan, en uskalla odotella terojen alottamisen kans ja sillä tehdä hallaa kierrolle toistaiseksi, kun nyt jos syön gynen ohjeiden mukaan, vois olla et kroppa tottuis tiettyyn sykliin ja sit joku kaunis päivä myös ilman teroja pysyis suht samassa. :) nuori oon, ja se onki syy miks otan vielä toistaseks suht rennosti. Testit+terot ja peittojen heilutus olkoon askel nro. 1.

Pepa, samaa mieltä ku pampero, kuulostaa lupaavalta. Raskaaksi tulemiseen kun ei kuitenkaan tarvita ku se ovulaatio ja yhdyntä (vaik on nyt totta et on se aika "tähtitiedettä" silti), mut vaik kierto olis mitä olis jos se ovis tulee ni mahis on niinku muillaki :) tsemppiä!!

Myyh, tsemppiä nukutukseen! Joo, hoitamaton tulehdus on suurempi vaara kuin toimenpide tai siinä käytettävät lääkkeet. Plus hedelmällisyyteenki vaikuttaa onks legot kunnos vaiko eikö!

Kiwibird, älä menetä toivoasi vielä :)

Iines, voi ku nyt tää kierto olis teille se kierto <3

Vargynja, hyviä vointeja sinne ja koita jaksaa silmien kutinaa sietää...

Omanapa
Kp2, ihme pyörrytystä taas, niinku viimeksikin menkkojen aikaan pitkin päivää...

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Heipä hei ihanaiset kuumeilevat!

Olen miettinyt sellaista, et kuinka aidosti sitä voi olla onnellinen toisen raskautumisesta ja tietty sit lopuksi onnellisesti vauvan maailmaan saattamisesta? Itse olen kuumeillut jo piiiitkään ja tuntuu että kaikki muut ympärillä olevat ihmiset tulevat raskaaksi ja saavat perheen? Mitä jos se ei tule onnistumaan omalla kohalla..?!?! Olenko ihan ding dong? Tottakai olen onnellinen tietty teidän onnistumisista ja ystävien/sukulaisten onnistumisista, mutta sit alkaa masentaa ja aattelen vain sitä, et jos en saa lapsia :/ mikä auttaisi tähän fiilikseen??

plussatuulia ja iloisia uutisia kaikille <3

Kiitos tsempeistä :) On tämä aika jännä käänne, olin jo menettänyt toivon tän kierron suhteen kun ei sitä ovista aikasemmin näkynyt.. Viimeksi plussasin dpo 10, Se olisi sitten ens viikon torstaina. Jospa sitä sinne asti malttaisi odotella :P

MadH91 Mullakin oli viime kuussa kun menkkojen olisi pitänyt tulla niin pari päivää kummaa pyörrytystä. Omituista, ei mulla normaalisti ole :eek:

Gatusalle tsemppiä piinailuun!!

iines86 kiva jännittää sinunkin puolesta, samoissa kun mennään :)

MadH: Mielenkiinnosta lueskelin noista teroluteista (tulee varmaan ammatin puolesta kiinnostus tällaisia kohtaan :D) ja luin että terolutit ei varsinaisesti auta raskaaksi tuloon, ja että ilman raskaustoiveita pelkän kierron säännöllistämiseen niitä käytetään kp15 -> mutta kun raskaus on toiveena käytetään vasta ovulaation jälkeen. Hyvä kun testailet ovulaatiota, mun mielestä sun kannattaa ehdottomasti jatkaa testaamista vielä kp16 jälkeen ainakin sinne kp20 asti :) Voi olla että lopetat testaamisen liian aikaisin ja se ovulaatio jää bongaamatta. Ei kai niiden terojen aloittaminen estä ovulaation testaamista kuitenkaan? :)

BlenQ: Tiedän tuon sun tunteesi paremmin kuin hyvin :/ itsestäni on tuntunut tuolta samalta kuule kohta vuoden verran. Siihen tottuu ajallaan..mutta kyllä mullekkin tulee aina kun joku ilmoittaa odottavansa niin ilon sekä masennuksen tunteita. yritän aina ajatella positiivisesti jos masennus yrittää liikaa pukata päälle. Ovat nekin parit saaneet lapsia joille on sanottu,että se on ihan mahdotonta. :) eli emme ole toivottomia tapauksia. tsemppiä ja jaksamista. Ei tuosta tunteesta varmaan koskaan eroon pääse,mutta sen kanssa oppii elämään :)

pePa: hehehe samat päivät jännäilyä ;) mä ajattelin odottaa ainakin sinne dpo 12 asti testausta..ehkä xD

MadH91: kiitos,samat toiveet täälläkin ^^ Mun mielestä on ihan hyvä,että menet niinkuin lekuri on määrännyt :) odottelet rauhassa jos se sun kroppa löytäisi oman rytminsä <3

Kyllai turvottaa..voi hyvänen aika yäk xD maha on ku ilmapallo vaikka en oo mittää ihmeellistä suuhuni pistänyt o_O tuskallista ku housutkin puristaa hemmetti soikoon xD

Annetaan hyvään kotiin :)
Mulla olis tarjolla reilu 20 kpl davidin liuska raskaustestejä ja 8 kpl Sofin tikkumallisia ovulaatiotestejä. En tykkää käyttää noita liuskoja, en oo aiemmin käyttänyt ja nyt kokeilin (haluan tikkumallisia sit ku tarve) ja ovis testeissä oon nyt siirtynyt pelkkään digiin kun on niin tarkallleen ovulaatio ni raaskin digiä käyttää.

Ilmaseksi voin niistä luopua ja laittaa postissa tulemaan. Jos joku haluaa ne niin ilmoitteleepi mulle.

Plussapuhureita kaikille :talk017:signs003

Taistellesani oikeuksista tänään sairaanhoitaja lupasi että tänään lähtee lähete eteenpäin :flower Jotaki positiivista, kaamee väsy ollu ja nyt iski päänsärky, edellee koko ajan pissahätää, hoitaja sanoi että kuulemma ei huolta et olis virtsarakon tulehdus koska kirvelyä ei oo oireena.Toivottavasti nää ei oo mitää kehiteltyjä oireita.

Osaakos joku teistä sanoo voiko ovis olla jo muutaman päivän menkkojen jälkeen?Normaalistihan se on n.kierron puolessa välissä ja niin mulle on testitkin näyttäny mutta kananmunalimat ja halut on kyllä huipussaan pari kolme päivää menkkojen jälkeen :rolleyes: Rupesin vaan miettiin näyttääkö noi testit päin pyllyä vai luotanko noihin merkkeihin ennemmin..Kierrot kuitenkin sen 24-26 eikä enempää heitä.Tässä kierrossa en oo tikuttanu ollenkaan ovista mut noissa kahdessa km jälkeisissä kierroissa oli sama juttu.Tällä kertaa tuli kyllä limat hyödynnettyä:p:grin

Takaisin