Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iiks. Aattelin sen blogin mukaan kattella nuita limoja, työnsin sormen sisään ja siellä on joku pullistuma/ulkonema?? Käytän kuukuppia ja viimeksi gyne tarkastanut vuosisitten sisäultralla kun oli outoja vatsakipuja. Voisiko kohdunsuu oikeasti olla niin järkyttävän alhaalla vai jotain vakavempaa jota pitäisi mennä tarkistamaan? Gynelle vasta aika loppukuusta (se lähete), työterveydestä ei vastata, joten ei voi kysyä voisiko siellä katsomassa ettei ole mikään kohdunlaskeuma tai peräsuolenpullistuma (heh Googlettaminen). Olen nyt parin kierron aikana saanut noin 1-3 kertaa kierrossa, ilman mitään spesifistä kierron ajankohtaa kipua alapäähän, joka pahimmillaan estänyt kävelyä. Olettanut että kyseessä on iskias, koska nämä kivut alkaneet vasta iskiaksen tulon jälkeen (noin 4kk sitten tuli). PAPA otettu vuosi puolitoista vuotta sitten ja nähtävästi normaali ollut koska eivät ole vastanneet. Yleensä ottavat yhteyttä jos jottain näkyy poikkeavaa.

Kp 7/24-27 nyt ja kyllä luin että kohdunkaula voi olla erittäin alhaallakin kiertojen eri vaiheissa, mutta että noin... Huh.

[EDIT] Ehkä panikoin liian herkästi. Lueskelen lissää ja siellä nähtävästi on niin että kohdun suu kuukautisten aikana voi joillakin naisilla laskeutua erittäin alas. Se myös selittäisi miksi saan kuukupin kanssa ohivuotoa (Lunetten sivuilla: http://www.lunette.com/fi/index.php?id=118 ). Sitä vaan ei ole hirmuisesti tutkinut kroppaa ja varsinkaan vuodon aikana. Noh gynelle aika tulossa ja voin siihen mennessä seurata, jos ei kohdunsuu nouse ylös kuten tekstikirjoissa sanotaan niin sitten voin panikoida :D

Muokattu viimeksi:
Niin, ja vielä äkkiseltään lisään, että km yleensä tapahtuu jostain hyvästä syystä. Ei se ehkä hhelpota Santran oloa, muttaMua se helpotti aikoinaan. Haleja sulle ja älä ihmeessä jätä käyttämättä tätä kiertoa. Minäkin plussasin ihanan tytön heti perään :-)

Mäkin Santra mietin et km johtui ihan varmasti siitä ettei masuasukki(t) ollut elinkelpoinen. Meillä oli siis kyseessä kaksosraskaus josta toinen oli mennyt kesken jo ihan alussa ja toinen sen kuudennen viikon jälkeen. Jotenkin oon ajatellut et se et kaksosraskaus oli jo itsessään riski. Samoin meillä oli muuttoja ym stressiä koko alkuraskauden ajan.

On: kp 5/30-34 ja täti alkaa pikkuhiljaa pakata tavaransa joten pääsee pupuilemaan ja toiveet korkealla raskautumisen suhteen :D

Miulla on aina tuntunut kohdunkaula kovana emättimen perällä. Nyt vasta raskauden myötä se on välillä niin korkealla, että siihen ei omin sormin kunnolla yllä.

Jos vaan ovis sattuu sopivasti, niin kyllä se taitaa olla parempi hyödyntää, jos vaikka sais kyytiläisen matkaan pysymään :)

ensinnäkin tervetuloa kaikki uudet ja plussatuulia :)

jos joku on plussannu ni onnittelut ja niille jotka saanu tädin kylää pahoittelut.

on: eipä niitä menkkoi kuulu, tänää aivan ihana sää ni vietin ukon pa esikoisen kans päivää pihalla, ukon kans otettii rikkaruohoi ja muokattii maata ni saatii siirrettyä auringonkukat parempaa paikkaan, niissä on jo nuput. siplit kasvaa hienosti samoin perunat ja valkosipulit, istutin pinaattia, lisää auringonkukkia, yhen sipulin joka teki versoa. sää on aivan ihana aurinko paistaa ja on lämmintä ni aurinkoa on tullu saatua :)

terve kaikki!

jonkin aikaa olen teidän juttuja täältä lueskellu ja nyt liityn itekin seuraan :) ollaan yritetty elokuusta 2013 saada vauvaa, josta lähtien kierrot pidentyny viikolla, viime kerralla oli jo 45 päivää kuukautisten välillä. tästä johtuen meen parin viikon päästä gynelle, että saan ainakin oman mieleni rauhoittuun, että stressaanko vai mistä johtuu, että yhtäkkiä kierto muuttunu täysin (pillerit jätin jo maaliskuussa 2013). ja puol vuotta ei tietenkään oo aika eikä mikään yrittää ja kaikki voi olla ihan kunnossa, mutta pitkä kierto yhtäkkiä..niin niin?! kaveripiirissä kun nyt alkanu pompahteleen sellasia "ekasta kerrasta raskaaksi"..mutta ei auta lannistua :)

kaikille jo plussanneille oikein paljon onnea ja muille hirrrmusesti plussatuulia <3

tervetuloa kaikki uudet tänne rupattelemaan mein kanssa :)

melissae juu komppaan likkoi ja sanon minäki että kohdunsuu se oli minkä tunsit, ei hätää se oikeestiki voi laskea tosi alas ja välil olla tosi ylhääl.

tsemppiä ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti :)

on: täällä odotetaa innoissaan et miten lähtee mun pikku ylläri kasvamaa kasvimaalla ku päätin ukon sanoista huolimatta kokeilla et tuleeko meil olevist maissinsiemenist isoi vai pienii maissei, sen näkee sitten ku ne alkaa kasvamaa inshaallah. toivottavast huomen ois hyvä sää ni vois nauttia rauhassa hyvästä säästä, pihatöistä ja kuntoilusta taas :)

Unippiu.Hyvä et sait maanantaiks ajan. on se hyvä saada tietää et mkä tilanne kun muuten ei kyl saa mielen rauhaa asialle.Tsemppiä..
Peppipupu.Tervetuloa kuumeilemaan.
Santra.niin kyllä mustakin siitä vaan uutta yrittämään jos on sellanen olo. :)
Melissae.Mulla tuntuu kans tosi alhaaal toi kohdunkaula.ja mä kans sitä joskus ihmettelin et mikä kova törö sie on mut selvis kans kun vähän lueskelin nettii..
Freyja.kiva kun sullakin alkaa lähestyy yritys päivät ja pääset siitä tädistä eroon vaik alus sitä odotitkin..
Gatusa.Tulispa täälläki toi aurinko esii vaik tääki oli jo ihanaa et saati lunta.on niin paljon ihanamman valosta. asutteko siellä jossain maalla vai onko ihan vaan kaupunki pihas räätikäsmaa?
Zorro.Tervetuloa kuumeilemaan..

on.mulla tuli tosiaan sillon tiistaina sitä kirkasta limaa mut nyt on sen jälkeen tullu parina päivänä oikeen valkostavuotoo alkkareihin saakka.ärsyttävää kun ei tie oliko ovis jo vai onko se vast tulos et jos toi tiistainen oliki vaan oviksen yritys.. nyt kp.21

Melissae: sellanen vielä, että mulla on kans kohdunnapukka (inhoon tota sanaa :D) tosi alhaalla, ja sen takia kuukuppi ei vaan sovi mulle :( Haluisin sitä käyttää, mutta aina tulee ohivuotoa tai jos laitan kohdunsuun puolesta oikeaan paikkaan, on kuppi niin alhaalla etten pysty sitä pitämään. Aikani yritin mut sit luovutin, kerta ei vaan anatomialle sovi. Ja raskauden aikana se kohdunsuu tosiaan nousee tosi paljon ylöspäin.

Santra: kyllä mäkin jatkaisin heti vaan yrittämistä. Tsemppiä :)

loora: oman kropan tulkinta on välillä vaikeeta, sen takia mä teenkin aina ovistestejä :)

Gatusa: ihanalta kuulostaa sun istutusprojektit :)

Zorro: varmaan ihan hyvä käydä siellä gynellä :) pitkät kierrot on todella rasittavia, tiedän tunteen... Itse plussasin toisen lapseni kierrosta, jossa ovis tuli muistaakseni kp 35 jälkeen ja positiivisen testin tein kp54... Mulla oli silloin pillereiden lopetuksen jäljiltä kierrot pitkät, ja ihmettelen edelleen et tollasilla kierroilla pysty edes raskaaksi tulemaan :O Mut noita pitkiä kiertoja on helppo normalisoida lääkkeellisesti :)

Tervetuloa uudet :)

Käytän kuukuppia vaikka se valskaa, tosin pikkusiteen kanssa ja se on kuitenkin yhdessä käytettynä helpompaa kuin haiseva side joka kuitenkin on tosi sotkuista verrattuna siihen valskaavaan kuukuppiin. Vähemmän haisua, mulla on herkkä nokka ja voin haistaa jo melkein heti sen kun vähänkään on menkkoja on tippunut siteelle.

Oli hiukkasen järkytys tuo kohdunnipukka tuolla :D Mietin että apua mikä siellä on. Eipä ole tutkittu sitä tähän kierron vaiheessa joten yleensä se on ylhäällä. Yritin etsiä tietoa miten voi stekata sen onko se avoinna, mutta siihen tarviikin lisävälineen ja välineurheilu ei kiinnosta. Eli nyt tämä kierto tikuttamista, kohdunnipukan seuraamista ja limoja. Ainakin siitä oppii jotain, olen sentään hoitsu :P

Tervetuloa uudet kuumeilijat. Yhdessä mukavempaa!

Melissae: Lisävälineen? :) Mä oon kyllä aina sormella itse kokeillu, ja eron huomaa selvästi onko auki vai kiinni. Oviksen aikaan se on eniten auki, ja oviksen jälkeen sulkeutuu loppukierroksi. Musta se on ihan helppo ja luotettava tapa seurata kiertoa :) Vaikka voi kuulostaa ällöltä/oudolta mutta helppo tehdä samalla kun peseytyy muutenkin :D

Moro!!
enny muista oonko "ilmoittautunut" tänne jo,mutta messissä ollaan,valitettavasti.
Tännää kp 16 ja hymynaama cb digissä.Tuli vaa fiilis että testaan kun ollu niin hyvä fiilis muutaman pv ja eilennä alkoi taas riepoo vasenta puolta alavattasta,niin sieltä se plussa sit tuli.
Toivo nousee taas.

Tuntuu toi yrittäminen niin kaukaselta kyllä vielä.. mut silti aika hyvässä muistissa vielä noi edelliset yrityskerrat. esikoista yritettiinkin n.1v, toinen sai alkunsa heti kun menkat alkoivat synnytyksen jälkeen ja kolmas toisesta kierrosta, eli todella helpolla ollaan päästy, katotaan miten nyt sit käy.. :)

täällä on päivä vietetty lasten kanssa keskenään ku isäntä hälytettiin töihin. siivottiin sitten ja ulkoiltiin, nyt sit löhötään loppupäivä, ehkä sitä vois leipoa muksujen kanssa jotain vielä :)

Huhhuh, nyt kun on yön yli kerennyt huilia, niin kyllä taidan heti alkuviikosta tilata niitä ovistestejä ja alan sitten pikkuhiljaa testailemaan, kun vuoto on loppunut.

Pakko muuten sanoa, että on ihanaa kun tänne etelään saatiin vihdoin lunta! Piristää kummasti ilmettä, sais nyt hetken psytellä pakkasella, että olisi vähän valoisampaa edes :)

Täällä myös yksi uusi..
Olen välillä käynyt täällä kurkkimassa, ja ollut mukava lukea kun toisilla on yritys ihanasti palkittu! Onnea!
Pahoittelut ja tsemppiä niille jotka keskenmenon joutuneet kokemaan.

Itse olen jo 35v ja en varmaan ole ainut tän ikäinen joka miettii sitä tosiseikkaa, että tässä asiassa "parhaat vuodet" meni jo. Voinkokaan enää tulla raskaaksi?! Nyt on yk3 menossa, ja kp 27/28-31. Erikoista tässä kierrossa on ollut se, että yleensä olen hyvin rauhallinen ja ystävällinen, mutta kuluneella viikolla ärsyynnyin töissä niin, että käyttäydyin aika törpösti pariinkin otteeseen työkavereita kohtaan, mikä on minulle aika ennenkuulumatonta. Kotona iltaisin ollut myös pipo kireellä, ja mieli maassa, ja kun torstai-iltana alkoivat menkkamaiset kivut, niin havahduin että tällaista ei ole ennen ollut. Yleensä kivut alkavat menkkojen alkamispäivänä, aikaisintaan päivää ennen. Nyt kivut ovat olleet jokailtaisia. Tämä viikonloppu piti tehdä kaikkea mukavaa, mutta vielä mitä - nukkunut olen ja mieliala vaan pysyy matalalla... Se luultavimmin liittyy nyt siihen, että viikolla olleiden "oireiden" jälkeen raskausasia pyörii nyt niiiiiiin vahvasti mielessä, että oon vaan siitä hermostunut eikä mikään muu kiinnosta. Eilen tein raskaustestin ja selvä miinus siellä. Muita, joilla pää sekaisin?! :) No, nyt odottelen menkkojen alkua. Eiköhän ne keskiviikkoon mennessä sieltä tupsahda.

Sorry vuodatus, mutta oli pakko päästä johonkin purkamaan, kun tuntuu tämän mielialan kanssa oonko tulossa hulluksi!

Mutta kuitenkin, hyvää viikonalkua kaikille ja Paljon Onnea yritykseen!!!

t. Toiveilija

kiitos loora ja pampero. me asutaa n. 6km keskustasta ehkä, omakotitalossa vuokralla ja saatii lupa tehä pihalle mitä halutaan. tänää tuli taas vietettyä päivä ulkona maanmuokkauspuuhissa ja kunha ukko tulee ni ruvetaa laittaa siemenii maahan taas että saadaa kunnolla satoa inshaallah. on kyl niin ihanaa tehä ulkohommia ku energiaaki riittää ku alko treenaamaan.

marikki tervetuloa tännekin, toivottavasti saat plussan tässä kierrossa raskaustestiinki. miten muutto meni? :)

tsemppiä kaikille ja plussatuulia :)

Takaisin